نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ بهمن ۲۷, چهارشنبه







 










 
 

به روز رسانی همزمان گزارش همزمان بی بی سی فارسی
این بخش به طور خودکار به روز می شود

به روز رسانی
18.10 برخی گزارش های تایید نشده که بر روی شبکه های اجتماعی منتشر شده از تیراندازی نیروهای امنیتی در تهران خبر می دهد. بر اساس این گزارش ها دست کم دو نفر هدف گلوله قرار گرفته اند. در این گزارش ها توضیحی درباره وضعیت این دو منتشر نشده است.
18.04 آقای هیگ با اشاره به تصاویر ضرب و جرح  تظاهرکنندگان ایرانی که امروز منتشر شده گفته اگر آقای احمدی نژاد معتقد است مردم مصر حق دارند آزادانه عقایدشان را بیان کنند، دولت ایران نباید همین حق را از مردمش دریغ کند.
18.03 ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت که مقام های ایرانی باید به حق آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز مردم احترام بگذارند.
17.57 دانشجویان در کوی دانشگاه تهران فریاد الله اکبر سر دادند.
17.55 سازمان عفو بین الملل برخورد خشن نیروهای امنیتی ایران با تظاهرکنندگان در تهران و اصفهان را محکوم کرده است.
17.50ایرانیان مقیم هلند در حمایت از معترضان در ایران، در مقابل سفارت ایران در لاهه تجمع کردند.
17.40ایرانیان مقیم لندن از ساعت شش عصر امروز به حمایت از معترضان در ایران، مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران تجمع خواهند کرد.
17.33 در ویدئوی رسیده از تهران معترضان می گویند "ابوالفضل علمدار/ سید علی را بردار"
17.30گزارش های تایید نشده  حاکی از تیر خوردن یکی از معترضان در حوالی میدان توحید است.
17.25 در میدان فردوسی معترضان شعارهایی علیه رهبر ایران سر دادند "با یک بلیط یک سره/ خامنه ای باید بره"
17.15 یک شاهد عینی به بی بی سی گفت: "برق خیابان انقلاب حدفاصل امام حسین تا آزادی را قطع کرده اند و در تاریکی شروع به زدن مردم کردند. مردم آتش روشن کرده اند تا گاز اشک آور را مهار کنند."
17.10 برخی از تظاهرکنندگان امروز در تهران شعار می دادند: نه غزه، نه لبنان/ تونس و مصر و ایران
17.02 تظاهرات مردم معترض در حالی در ایران ادامه دارد که عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه همراه با نزدیک به 30 خبرنگار هنوز در تهران به سر می برد.
17.00 گزارش ها از تجمع مردم در میدان ونک تهران حکایت دارد.
16.52 حمید دباشی استاد دانشگاه و رئیس دانشکده مطالعات خاورمیانه کلمبیا، به بی بی سی می گوید تحولات مصر و تونس، شتاب تازه ای به جنبش سبز و اعتراض ها در ایران داده است.
16.49 سایت کلمه، عکس محلی که منزل میرحسین موسوی در آن قرار دارد را منتشر کرده که نشان می دهد نیروهای امنیتی آن را مسدود کرده اند.
16.35 خبرگزاری ها و منابع خبری، حضور معترضان را در خیابان های تهران و شهرهای دیگر این کشور قابل توجه ارزیابی می کنند.
16.27 فیلمی از تظاهرات امروز تهران منتشر شده که زوجی دست در دست هم و وسط مردم شعار می‌دادند: زنده باد عشق. تظاهرات معترضان ایرانی با روز عشاق همزمان شده است.
16.26 شبکه خبری یورونیوز می گوید خیابان های تهران که قرار بود در حمایت از حرکت های آزادی خواهانه خاورمیانه شاهد تظاهرات سکوت باشد، یادآور روزهای پس از انتخابات خرداد 88 شد.
16.10 همزمان با افزایش حضور مردم معترض در خیابان های تهران، گزارش ها حاکی از افزایش برخورد نیروهای امنیتی است.
16.06 شاهدان عینی می گویند نیروهای لباس شخصی سوار بر موتور وارد بزرگراه یادگار امام شده اند.
16.05 محمد رهبر خبرنگار ایرانی مقیم مالزی می گوید تظاهرات امروز در ایران، روحیه مردم معترض و طرفداران جنبش سبز را بالا برده است.
16.01 یک شاهد عینی: اگه کسی هم توی خیابون ها نمی اومد حضور این همه پلیس در خیابون به اندازه کافی پیغام رسان هست. معترضین کار خودشون رو کرده اند.
15.55 خبرگزاری رویترز از وقوع درگیری میان مردم معترض و نیروهای امنیتی در اصفهان خبر می دهد.
15.54 منابع خبری می گویند شمار تظاهرکنندگان نسبت به صبح، در حال افزایش است.
15.53 رضا سیاح خبرنگار سی ان ان می گوید شمار مردم معترض در میدان آزادی تهران به ده ها هزار نفر رسیده است.
15.51 فردی به نام ایلخانی به نوبت شما می گوید: بسیار برای کسانی که می گویند خبری نبود متاسفم. بن علی هم تظاهرات را جدی نگرفت.
15.50 امیر از تهران به بی بی سی فارسی گفت که مردم معترض با سد کردن راه اتومبیل ها در خیابان آزادی، شعارهایی علیه آیت الله خامنه ای و ولایت فقیه سر دادند
15.43 خبرگزاری فرانسه و سی ان ان تعداد تظاهر کنندگان در ایران را هزاران نفر برآورد کرده اند.
15.41 شاهدان عینی می گویند بعضی از موتورها و ماشین‌ها رایگان یا ارزان مردم معترض را جابه‌جا می‌کنند.
15.39 گزارش ها از ادامه تجمعات اعتراضی در شهرهای شیراز، اهواز، اصفهان، رشت و کرمانشاه حکایت دارد.
15.37 یک شاهد عینی از تهران می گوید با تاریک شدن هوا انگار ترس افراد بیشتری از مردم ریخته و گروه های تازه ای در حال ورورد به تجمعات اعتراضی هستند.
15.34 در حالی که خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی از تظاهرات مردم معترض در بحرین خبر می دهد، هیچ گزارشی از تظاهرات اعتراض آمیز مردم در شهرهای ایران مخابره نکرده است.
15.30 با نزدیک شدن به غروب آفتاب به وقت تهران برخی از گزارش ها حاکی از پیوستن شمار تازه ای از مردم معترض به راهپیمایی است.
15.28 برنامه نوبت شما در تلویزیون فارسی بی بی سی تا لحظاتی دیگر آغاز می شود. برای بازگو کردن مشاهدات خود از تظاهرات امروز با ما تماس بگیرید.
15.26 یک شاهد عینی می گوید نیروی انتظامی در خیابان 16 آذر (مجاور دانشگاه تهران) به مردم معترض حملاتی کرده اند و مانع رسیدن آنها به پیاده رو های دانشگاه شدند.
15.24 یک شاهد عینی به بی بی سی فارسی می گوید سرنشینان اتوبوسی از میدان ونک به ولیعصر از راننده خواسته اند بدون توقف در ایستگاه ها، آنها را مستقیما به میدان ولیعصر برساند.
15.22 مردم در تهران شعار می دهند: نظامی جدا شو با ملت هم صدا شو
15.18 گزارش ها حاکی از تشکیل زنجیره انسانی در بزرگراه یادگار امام در غرب تهران است
15.15 یک شاهد عینی در تهران: در خیابان نواب و توحید، درگیری شدید است. نیروهای لباس شخصی و انتظامی مردم را به کوچه ها و خیابان های اطراف می کشند و کتک می زنند.
15.13 مسعود بهنود روزنامه نگار ایرانی ساکن لندن می گوید آنچه که در حال حاضر در ایران می گذرد بزرگ تر و فراگیر تر از پیش بینی او است.
15.10 سایت الف از معدود سایت های داخل ایران راهپیمایی اعتراضی را تایید و نوشته: درگیری هایی در تهران رخ داده و پلیس از گاز اشک آور استفاده کرده است.
15.05 به نقل از یک شاهد عینی: "لباس شخصیا با موتور می رفتن تو مردم و نمی ذاشتن هیچ تجمعی شکل بگیره و مردم رو هدایت می کردن تو خیابونای فرعی. همه تیپی آدم بود. ولی بیشتریا قشر متوسط رو به پایین. کارمند و خانه دار و دختر و پسر جوون."
15.03 مشاهدات خود را از تجمعات 25 بهمن برای ما از طریق این صفحه بفرستید.
14.59گزارش ها از تهران حاکی از اختلال شدید در شبکه تلفن های همراه است.
14.57 آلبوم عکسی از رخدادهای 25 بهمن ماه. به این آلبوم به تدریج عکس های دیگری اضافه می شود.
14.56 به گفته منبع موثقی از تهران: "هر چه به میدان آزادی نزدیک می شویم برخوردها شدیدتر می شود. اتوبوس های خط ویژه مملو از مسافرانی است که شعار یا حسین میر حسین و مرگ بر دیکتاتور سر می دادند."
14.55 منبع موثق از تهران همچنین گفت: "مقاطع مختلف پلیس راهنمایی و رانندگی مسیر را مسدود کرده و اجازه نمی داد، ماشین ها به سمت میدان فردوسی، انقلاب و آزادی حرکت کنند. اما مردم با موتور و پیاده به سمت این میدان ها در حرکت هستند."
14.50یک منبع موثق از تهران گفت: "با موتور در حدود ساعت 2 بعدازظهر رفتم میدان امام حسین. فضا از میدان امام حسین ملتهب بود. نیروهای ضد شورش، لباس شخصی و لباس برفکی. مجهز به انواع سلاح ها مثل گاز اشک آور، گاز خردل و فلفل.سیل جمعیت از پیاده رو از میدان امام حسین  به سمت میدان انقلاب حرکت می کرد."
14.47 حضور نیروی انتظامی محسوس است، مردم شعار می دهند: "پلیس جدا از دولت/ بیا کنار ملت"
14.46 یکی از شعار  مردم معترض در میدان انقلاب تهران: "خامنه‌ای حیا کن مبارک رو نگاه کن"
14.45 گروهی از مردم معترض در خیابان ولیعصر تهران شعار می دهند "ای ارتش با غیرت، حمایت حمایت"
14:40 در برخی از نقاط تهران مردم معترض شعار می دهند: "مبارک/بن علی/نوبت سید علی"
14.39 مردم معترض در برخی از نقاط تهران شعارهایی علیه حکومت سر می دهند.
14.36 شبکه خبری سی ان ان می گوید جو تهران رنگ و بوی امنیتی به خود گرفته است.
14.03 یک شاهد عینی به بی بی سی گفت: "در خیابان آزادی، با گاز اشک آور، سعی در پراکندن مردم دارند، مردم در کوچه های اطراف هستند، و دوباره جمع می شوند، ولی به محض جمع شدن، مورد حمله قرار می گیرند، یک نفر جانباز که یک پایش را در جنگ از دست داده بود، به شدت کتک خورد، که این صحنه خیلی مردم را متأثر کرد. مردم از راه های مختلف به سمت آزادی در حرکتند، ترافیک زیاد است و ماشین ها بوق می زنند .در همه تقاطع ها نیروهای انتظامی زیادی مستقر هستند."
13.50 به نقل از یک شاهد عینی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با هجوم سد ماموران امنیتی را شکسته و وارد خیابان آزادی شدند.
13.40به نقل از یک شاهد عینی: "میدون فردوسی پر مامور و آدم و ماشینه. تو اتوبوسا پر آدم اه. مردا می‌گفتن یا حسین. زنا می‌گفتن میرحسین! این اتوبوس می‌گفت الله اکبر. اون یکی جواب می‌داد. چهارراه ولیعصر  پر ماموره. ‬ ‫سر صبا لباس شخصیا باتوم درآوردن و حمله کردن به مردم. مردم یه کم متفرق شدن ولی برگشتن دوباره. خلاصه درگیری شدید سر صبا،سر وصال. درگیری جمعیت به هم وصل شدن. تا قدس دم دانشگاه یه هو لباس پلنگیا شروع کردن شلیک تیر هوایی‬. ‫درگیری بسیار شدید، جلوی دانشگاه. ملت گیر کرده بودن و کتک می خوردن شدید. چون دو طرف ماشین بود و گیر کرده بودن. اشک آور می‌زدن این رفیق من هم حسابی اشک‌آور خورده و همین‌جوری سرفه می‌کنه‬ ‫تو وصال. بین انقلاب و طالقانی مردم شعار می‌دادن. ولی باز ریختن وسطشون و متفرق کردن‬ ‫مامورا مخفی‌ان. یه کم که مردم جمع میشن. یه هو می‌ریزن وسط جمعیت و اصلا نمی‌ذارن تجمع شکل بگیره. تعداد مردم خیلی خیلی زیاده. ولی نمی‌ذارن تجمع شکل بگیره.خیابونا هم قفله از ماشین‬ ‫مردم مخفی نمی‌کنن که دارن میرن تجمع. قیافه‌ها و تیپا تابلو اه و شعار می‌دن و وی نشون می‌دن بسیجیا همه صورتاشون رو پوشوندن،‬ ‫بیشتر نیروهای سرکوب لباس شخصی و لباس پلنگی هستن لباس سیاهای نیروی انتظامی نیستن."
13.35 محمد حیدری، دبیر بیست و نهمین جشنواره فجر اعلام کرده است اجرای تمام نمایش های خیابانی که قرار بود امروز اجرا شود، لغو شده است. وی به خبرگزاری ایسنا گفته استاز آنجا که در این شرایط ضمانت کافی برای محافظت از مخاطبان و هنزمندان تئاتر وجود ندارد و ممکن است برخی سودجویان سوء استفاده هایی انجام دهند. وی در این باره توضیح بیشتری نداده است.
13.25 درسا جباری خبرنگار الجزیره از تهران گزارش می دهد: "معترضان حاضر در خیابان ها خبر از حضور سنگین نیروهای امنیتی و همچنین لباس شخصی ها می دهند. نیروهای امنیتی در خطوط میانی خیابان انقلاب که محل رفت و آمد اتوبوس هاست حضور چشمگیری دارند. مردم از کنار خیابان با آرامش و سکوت به سمت میدان آزادی می روند. البته کلیه راه ها را بر مردم بسته اند. ترافیک شدید است و برخی از مغازه ها را هم بسته اند."
13.17 یک شاهد عینی در تهران به بی بی سی گفت:"در خیابان ولیعصر مردم شعار می دهند "ای مردم با غیرت، حمایت حمایت". همچنین گفت: "مردم آرام و در سکوت هستند، تنها وقتی بهشون حمله میشه شعار میدن."
13.10 یک شاهد عینی در پیامی برای بی بی سی نوشته است: "به شدت دارن مردم رو می زنن. عده مردم در حال زیاد شدنه. توی خیابان ولیعصر، میدان ولیعصر، چهار راه ولیعصر، خیابان رشت... دارن مردم رو می زنن. موتور سوارها، توی پیاده رو ها ریختن و مردم با سرو کله خونی، شعار مرگ بر دیکتاتور می دن. تعداد نیروهای نظامی خیلی زیاده در تمام تقاطع ها ایستادند، در پارک لاله، حدود 200-300 نفر با تجهیزات منتظرند که مردم به سمت بالا بیان ماشین های نیروی انتظامی، ون های مشکی، و و همینطور وانت هایی که قفس های توردار دارند، در خیابان ها هستند در میادین اصلی مستقر شدند، لباس شخصی ها، پیاده و با موتور، سرِ کوچه ها و داخل کوچه ها هستند و مردم رو در داخل کوچه ها تعقیب می کنند. می خوان مردم به همدیگه نرسن. مردم عقب نشینی می کنند، و دوباره برمی گردن و از مسیر دیگری میان. من تا 20 دقیقه پیش میدان انقلاب بودم."
13.05به نقل از چند شاهد عینی: تجمع مسالمت آمیز مردم در اطراف میدان انقلاب و چهارراه کالج به خشونت کشیده شده است. همچنین شاهراه های اصلی منتهی به میدان انقلاب بسته شده و اجازه تردد به مردم داده نمی شود. ایستگاه مترو امام حسین، انقلاب و ولیعصر هم بسته شده اند.
13.00یک شاهد عینی درتهران از حضور نیروهای امنیتی دور تا دور میدان آزادی خبر داد. همچنین گفت در ضلع جنوبی این میدان در کنار پارک المهدی نیروهای لباس شخصی دیده می شوند.
12.45یک شاهد عینی به بی بی سی گفت ارسال اس ام اس از طریق تلفن های همراه در حوالی خیابان ویلا مختل شده است.
12.35تصاویر ویدئویی از بالا رفتن مردی از جرثقیل با عکس یکی از کشته شدگان معترضان پس از انتخابات.
12.25مهرداد فرهمند خبرنگار بی بی سی در یادداشتی به تحلیل وقایع مصر و تهران پرداخته است. در این تحلیل آمده: به راه افتادن قیام در تونس و پیروزى آن رشك ایرانیانى را كه از حكومت خود ناراضى اند برانگیخت، سرایت این قیام به مصر بر این غبطه خورى افزود و سرانجام با پیروزى قیام مصر، رشك جاى خود را به انگیزه داد و چهره هاى برجسته مخالف حكومت ایران، با وجود اینكه مدت ها بود كه دیگر دل به تظاهرات خیابانى نبسته بودند، هواداران "جنبش سبز" را به تظاهرات فراخواندند.
12.15 وزارت امور خارجه آمریکا در شبکه اجتماعی توئیتر به زبان فارسی می نویسد.
12.05 به گزارش سایت کلمه، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، همچنان در تلاش برای خروج از منزل برای حضور در تظاهرات امروز مردم از میدان امام حسین به سمت میدان آزادی هستند، اما نیروها امنیتی مانع خروج آنها می شوند. به گزارش خبرنگار این سایت نیروهای امنیتی حتی محافظان میرحسین موسوی را تهدید کرده اند.
12.04 یک شاهد عینی به بی بی سی گفت از ساعت 11 امروز جمعیت پراکنده ای در اطراف میدان آزادی تهران حضور داشتند. از دقایقی پیش جمعیت در چهارراه کالج شکل گرفته و به سمت میدان آزادی می رود. این شاهد عینی همچنین از حضور نیروهای امنیتی خبر داد که سعی در پراکنده کردن جمعیت به خیابان های اطراف را بدون خشونت دارند.
11.53عبدالله گل رئيس جمهورى تركيه كه براى ديدارى ۴ روزه وارد ايران شده است به طور تلویحی به اعتراض های سیاسی در ایران و همچنین تونس و مصر اشاره کرده و گفته دولت‌هاى منطقه بايد خواسته‌هاى ملت‌هايشان را مورد توجه قرار دهند.
11.50 آخرین خبرها از تهران حاکی از آن است که  از صبح روز امروز  و با نزدیک زمان برگزاری تظاهرات حمایت از قیام های مردمی در تونس و مصر، که قرار است به دعوت رهبران مخالفان دولت برگزار شود، نیروهای امنیتی در برخی نقاط پایتخت حضوری محسوس یافته اند. خبرهای بیشتر در بی بی سی
11.45 شاهد عینی از تهران تعدادی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در مقابل درب این دانشگاه تجمع کرده اند.
11.35 شاهد عینی به بی بی سی گفت جمعیت زیادی در میدان صادقیه حضور دارند. حضور نیروهای امنیتی هم در این میدان چشمگیر است ولی هنوز برخوردی با معترضان نشده است.
11.25 عبدالله ناصری، رئیس سابق سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در دوران اصلاحات و  علی باقری عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب بازداشت شدند.
1100خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، خبر صدور  مجوز برای راهپیمایی امروز را تکذیب کرد. پیشتر، سایت آفتاب نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر گزارش داده بود که وزارت کشور ایران در پاسخ به درخواست عبدالله گل، رئیس جمهوری ترکیه که به تهران سفر کرده است، برای راهپیمایی امروز مجوز صادر کرده است.
1030 گزارش های رسیده از تهران حکایت از حضور گسترده نیروهای انتظامی دارد. مخالفان دولت در ایران اعلام کرده اند که از ساعت 3 برای اعلام همبستگی با مردم مصر و تونس دست به راهپیمایی مسالمت آمیز خواهند زد. مقامات مسئول در ایران گفته اند که برای این راهپیمایی مجوزی صادر نشده، اما مخالفان با اشاره به قانون اساسی می گویند که برای انجام این تظاهرات نیازی به مجوز ندارند.
1020مشخصات ماهواره Telstar 12 به شرح زیر است:
ترانسپوندر 10
15درجه غربی
فرکانس: 12.608سیمبل ریت : 19279
پولاریزاسیون: هوریزنتال یا افقی
اف ای سی: 2/3
1015 برنامه های امروز تلویزیون فارسی بی بی سی، از ساعت دو بعد از ظهر به وقت ایران (10:30 به وقت لندن) آغاز خواهد شد.
بر اساس گزارش‌های رسیده از ایران، دریافت برنامه‌های تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی روی ماهواره های هاتبرد و یوتل ست W3A مختل شده است. در چند روز گذشته، دریافت برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی به دلیل ارسال امواج پارازیت که کارشناسان منشاء آن را از ایران می دانند، با اختلال هایی همراه بوده است.
بینندگانی که برای دریافت برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی از طریق ماهواره های هاتبرد و یوتل ست W3A با مشکل مواجه هستند، می توانند این برنامه ها را از ماهواره ،Telstar 12 و از طریق اینترنت بر روی وبسایت فارسی بی بی سی دریافت کنند. شما می توانید آخرین خبرهای ایران و جهان را از طریق برنامه های رادیویی بخش فارسی بی بی سی نیز دنبال کنید.
1000 سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی از رهبران مخالفان دولت در ایران گزارش داده که کلیه ارتباطات تلفنی میرحسین موسوی و همسرش، زهرا رهنورد، قطع و کوچه محل خانه مسکونی
آنان توسط ماموران امنیتی مسدود شده است. پیشتر هم خبرهایی مبنی بر حصر خانگی مهدی کروبی، از دیگر رهبران مخالفان دولت منتشر شده بود
 
 
 

شهید محمد مختاری: خدایا ایستاده مردن را نصبیم کن که از نشسته زیستن در ذلت خسته ام


محمد مختاری، یکی دیگر از شهدای روز ۲۵ بهمن. بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد مختاری، فرزند اسماعیل و ۲۲ ساله، ساکن تهرانپارس بر اثر شلیک مستقیم گلوله نیروهای امنیتی از سوی ناحیه "کتف" مضروب شده بود. وی در خیابان رودکی (پنجاه متر مانده به خیابان توحید) و به ضرب گلولهٔ مستقیم ماموران موتور سوار نیروی انتظامی و به وسیلهٔ کلت کمری مجروح شد و حاضران در صحنه شدت جراحات وی را در حد مرگ نمی دانستند چرا که وی تا مدتی با پای خودش نیز حرکت می نموده است. به نظر می رسد وی به علت عدم رسیدگی به موقع پزشکی جان باخته باشد چرا که براثر شلیک گلوله به کتفش خون زیادی از بدن وی خارج شده بود تاجایی که شاهدان عینی تمامی لباس های وی را غرق در خون توصیف نموده اند.

شهید مختاری سه روز پیش از شهادت در صفحه فیسبوک خود نوشته بود:

خدایا ایستاده مردن را نصبیم کن که از نشسته زیستن در ذلت خسته ام


 
Shahid Mohammad Mokhtari (2).jpg
Shahid Mohammad Mokhtari (3).jpg

جنازه به دوشهای ولی فقیه


جنازه به دوشهای ولی فقیه
جعفر پویه
رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در دجالگری و بی شرمی دست شیطان را نیز از پشت بسته است. جنایت پیشگان وابسته به رژیم ولایی علی خامنه ای روز دو شنبه 25 بهمن به روی تظاهر کنندگان آتش گشوده و تعداد نامعلومی را به قتل رسانده و عده ای را هم زخمی کردند. وحشت رژیم جنایت پیشگان از موج مردم معترض به حدی بود که تا آخرین ساعات روز همه راه های ارتباطی مردم را قطع کرده بودند.
اینترنت آنچنان کند بود که امکان دسترسی به امکانات مخابره گزارشات وجود نداشت، تلفنهای همراه با اشکال مواجه و در بسیاری از مواقع قطع بود، رادیو و تلویزیونها با امواج پارازیت کور شدند و رژیم سعی کرد تا پنهان از چشم جهانیان، امواج مردم معترض را به تعداد دلخواه ولی فقیه بکاهد. در حالیکه روزنامه کیهان، ارگان بازجوهای وزارت اطلاعات تعداد تظاهرکنندگان را 200 تا 300 نفر می داند و آنها با القابی که زیبنده ولایت فقه خودشان است می نامد، سایت تابناک، وابسته به محسن رضایی تعداد بازداشت شدگان را بیش از 1500 اعلام می کند. معلوم نیست این چه تظاهراتی است که عده دستگیر شدگان آن از تعداد شرکت کنندگانش چندین برابر بیشتر است!
از همه بدتر، روز بعد از آن رییس مجلس آخوندها، علی لاریجانی افسار گسیخته آنچنان در رد مردم معترض و فراخوان دهندگان پیراهن چاک داد که نمایندگان دست نشانده رژیم از خود بی خود شده و با عربده های وحشیانه سعی به تسلای رهبر و ولی فقیه خودباخته خود کردند.
پس از همه این بی شرمیها اما روز گذشته پیکر دو جوان به قتل رسیده به دست اوباش جنایتکار، توسط بسیجیها و لباس شخصیها بر سر دست گردانده شد تا بلکه از این رهگذر بهانه ای برای نمایش مضحک ولی فقیه پسند ترتیب دهند. از عجایب روزگار است که این رجاله ها، جوانان مردم را به گلوله می بندند و به قتل می رسانند، سپس جنازه آنان را به دوش گرفته در شهر می گردانند. قاتلها مراسم جنازه گردانی برپا می کنند تا اوج بی شرمی و شقاوت رژیم ولایت فقیه را به چشم همگان بکشند.
در دانشگاه هنر، بسیج دانشگاه را اشغال می کند و جایی برای دانشجو نیست. آن تعدادی که به چشم آمدند هم از ضرب چماق آنان بی نصیب نماندند زیرا "صانع ژاله"، دانشجوی کرد دانشگاه هنر بود. در نارمک، اوباش خیابان را اشغال کردند و پیکر محمد مختاری را تصاحب کرده، نمایش بی شرمی برپا کردند.
جلادان و دیوان و ددان وابسته به ولایت فقیه نمی توانند از مصادره پیکر جوانان معترض که توسط خود آنان به قتل رسیده اند، طرفی ببندند. آنها تنها اثبات می کنند که در بی شرمی و وقاحت، در ددمنشی و جنایت دست همه جنایتکاران تاریخ را پشت بسته اند.
مردم ایران در روز 25 بهمن با شعارهای خود نشان داند که راس رژیم یعنی، ولی فقیه آن علی خامنه ای را دشمن خود و آزادی و ترقی مملکت می دانند. آنان به چیزی کمتر از برچیدن بساط جنازه گردانها راضی نمی شوند. قاتلها با به دوش کشیدن جنازه جوانان آزادیخواه بیش از گذشته خود را رسوا می کنند

27بهمن: گزارشی از يکی از دختران شجاع شرکت کننده در اعتراضات گسترده و خونين 25 بهمن ماه در تهران 
گزارشی از يکی از دختران شجاع که همراه با مادر و جمعی از زنان ديگر در اعتراضات گسترده و خونين 25 بهمن شرکت داشتند جهت انتشار در اختيار " فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" قرار داده شده است. متن ارسالی به قرار زير می باشد.
روز 25 بهمن بار ديگر فرياد آزاديخواهانه زنان و مردان ايران برعليه حکومت ظلم و جور در سراسر ايران طنين انداز شد و بار ديگر ديکتاتور از اين همه شهامت و شجاعت به خود لرزيد .
ساعت 14:40 به سمت ميدان انقلاب حرکت کرديم .ترس و وحشت حکومت از مردم بی سلاح آنقدر زياد بود که در تمامی مسير مأمور گماشته بودند خيابانها مملو از نيروهای سرکوبگر بسيجی ، گارد و نيروی انتظامی بود بخشی از ميدان آزادی را با سيم خاردار بسته بودند تا مانع از حرکت مردم به سمت ميعادگاه ( ميدان آزادی ) شوند اما مردم مبارز و آزاديخواه از هر راه ممکنی به سمت ميدان آزادی حرکت می کردند.
برای جلوگيری از اطلاع رسانی مردم از آنچه در خيابان ها می گذشت تمامی خطوط تلفن همراه را قطع کرده بودند. همگام با جمعيتی 2000 نفری به سمت ميدان آزادی در حرکت بوديم . جمعيت از نقاط مختلف با شعار الله اکبر به يگديگر پيوند می خورد جمعيتی بالغ بر 2-1 ميليون در خيابان ها با صدايی هر چه رساتر شعار مبارک بن علی نوبت سيد علی ،مرگ بر ديکتاتور ، مرگ بر خامنه ای ، سر می دادند.
در چهرۀ تک تک نيروها وحشت و سردرگمی از عزم و حضور گسترده مردم ديده می شد. زمانيکه جمعيت با صدای رسا و بلند شعار الله اکبر را سر می داد نيروهای گارد وحشيانه به جمعيت حمله می کردند و مردم را آماج باتونهای خود قرار می دادند .موتور سوارها با موتور وارد جمعيت می شدند و به مردم يورش می بردند .آنها همچنين تير هوايی و گاز اشک آور شليک می کردند مردم با روشن کردن سيگار با گازهای اشک آور مقابله می کردند تا نشان دهند هيچ چيز مانع حضور آنها نخواهد شد .
تعدادی از نيروهای سرکوبگر با سلاحشان که به سمت مردم نشانه رفته بودند بر پشت بامها مستقر کرده بودند دريغ از اينکه مردم شجاعانه و تا آخرين نفس ايستادگی می کردند . ببينيد ترس حکومت از مردم بی دفاع تا کجا بود که به زنان و مردان سالخورده هم رحم نمی کردند و آنها را آماج باتونها و لگدهای خود قرار می دادند .
چنان وحشتی بر حکومت حاکم شده بود که حتی نوجوانان15- 14 ساله بسيجی را با پنچه بوکس و نانچيکو وارد خيابانها کرده بودند . نيروهای گيج و سردرگم وقتی می ديدند مردم با ضربات باتون و شليک گلوله ميدان را ترک نمی کنند عقده های خود را بر روی اتومبيل ها خالی می کردند پلاک آنها را می کندند و شيشه ها را می شکستند. آنها همچنين تعدادی از مردم را بازداشت و به داخل ون ها منتقل کردند.
به منظور ممانعت از رسيدن مردم به خيابانهای اصلی انقلاب و آزادی ايستگاههای مترو و اتوبوس واحد را بسته بودند. در مسير انقلاب � آزادی نيروها به ما حمله کردند و ما را با باتون مورد ضرب و جرح قرار دادند .به مادر سالخورده ام رحم نکردند و او را آماج باتونهای خود قرار دادند با باتون به گيجگاه من زدند، دچار سرگيجه شدم در حاليکه تعادل خود را از دست داده بودم با لگد و باتون به کمرم ميزدند . با هر باتونی که می خورديم شعار مرگ بر خامنه ای را با فريادی رسا تر سر می داديم .
اعتراضات مردم تا پاسی از شب در خيابانهای مختلف تهران ادامه داشت.
گزارشی از يکی از دختران شرکت کننده در اعتراضات روز 25 بهمن ماه
27 بهمن 1389
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران
27 بهمن 1389 برابر با 16 فوريه 2011