نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ مرداد ۱۱, یکشنبه

۳۶ سال حبس, سهم ۳ عضو از خانواده خانجانی

خانجانی
333
۳۶ سال حبس,  سهم ۳ عضو از خانواده خانجانی
فشار بر شهروندان بهایی پس از انقلاب اسلامی در ایران از سوی مقامات به صورت سیستامتیک دنبال شد.شهروندان بهایی در سالهای اولیه انقلاب اسلامی با اعدام ,قتل ,تخریب اماکن مذهبی و حبس های طولانی مدت مواجه شدند.
پس از سالهای اولیه برخورد حکومت با شهروندان بهایی نه تنها بهبودی پیدا نکرد بلکه با برنامه ریزی دنبال علیه آنان شد.
کاهش حقوق شهروندی بهاییان روندی بود که جمهوری اسلامی آن را دنبال می کرد تخریب اماکن مذهبی,پلمپ محل کسب و منع صدور جواز کسب ,محرومیت از تحصیل ,تخریب قبرستانها ,ممنوعیت برگزاری مراسم مذهبی تهدید و تخریب اموال تنها بخشی از فشار بر این شهروندان ایرانی بود.
با این وجود مسئولان جمهوری اسلامی همواره اقدامات حکومت علیه شهروندان بهایی را انکار می‌کنند
خانواده خانجانی نمونه ای از ظلم براین شهروندان ایرانی است  اکثریت این خانواده یا در زندان بودند یا در حال گزارندن محکومیت زندان خود هستند.
نوید خانجانی، شهروند بهایی، یکی از فعالان مدنی و عضو کمیته گزارش‌گران حقوق بشر در ایران و بانی جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی است  وی روز یک‌شنبه، ۱۲ بهمن ۸۹، با صدور حکمی از سوی شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی پیرعباسی، نوید خانجانی، به ۱۲سال حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شده است.
جمال‌الدین خانجانی، شهروند بهایی و زندانی ۸۳ ساله زندان رجایی شهر است که به علت عضویت در جامعه بهایی ایران از می ۲٠۰۸ (۲٥ اردیبهشت ۱۳۸۷)، تاکنون در زندان به سر می برد.او و شش رهبر دیگر جامعه بهائی که به ٢٠ سال زندان محکوم شده است،ایشان هفته‌ها بدون هيچ اطلاعی، در بازداشت بودند و پس از آن نیز حدود يک سال حق دسترسی به مشاورۂ حقوقی نداشتند.
فوائد خانجانی وی  در شعبه ۲۸دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم عینا در شعبه ۵۴دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی موحد تایید شده است.
سرنوشت اعضای دیگر این خانواده ایرانی به این شرح است :
*افراسیاب خانجانی در سال های اخیر از لحاظ اقتصادی از سوی دستگاه های امنیتی تحت فشار بوده و بسیاری از اموال از جمله کارخانه تولید شیشه عینک در شهر سمنان که متعلق به وی بوده پلمپ و مصادره شده است.
*نوش آذر خانجانی این شهروند بهایی  بارها از سوی شعبه 4 دادسرای اوین(شهید مقدس) احضار شده است این  شهروند بهایی ساکن تهران در سفری که به شهرسمننان داشت به دلایل نامعلومی مدتی از سوی دستگاه قضایی-امنیتی بازداشت شده بود. لازم به ذکر است نوش آذر خانجانی نوه ی خواهر جمال الدین خانجانی از هفت مدیر زندانی جامعه بهایی و پسر عموی نوید خانجانی فعال حق تحصیل و حقوق بشر زندانی است.
*بهفر خانجانی از سال ۹۰به ۴ سال زندان محکوم شده است وی هم اکنون درزندان سمنان دوران محکومیت خودرا سپری میکند.
*علاءالدین(نیکی) خانجانی در مردادماه سال 93 دستگیر و پس از چندی انتقال به بند 209 اوین و در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد می باشند.
*بابک مبشر(همسر لوا خانجانی) در مرداد ماه سال 93دستگیر وپس ازچندی انتقال به بند  209 زندان اوین در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد می باشند.
*لوا خانجانی از سال 91- حکم 2 سال- سال گذشته با پایان دوران محکومیت از زندان اوین آزاد شد.
*امید فیروزیان(نوه خواهر جمال الدین خانجانی)-حکم 1 سال- با پایان دوران محکومیت از زندان سمنان آزاد شد.