نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ آذر ۶, دوشنبه

تصرف فرودگاه نظامی نزدیک دمشق وچند پایگاه نزدیک حرم حضرت زینب توسط مخالفان

تصرف فرودگاه نظامی نزدیک دمشق وچند پایگاه نزدیک حرم حضرت زینب توسط مخالفان

اعضای ارتش آزاد سوریه هم چنین به چند پایگاه نظامی در منطقه السیده زینب که حرم حضرت زینب (س) در آن واقع است نیز حمله کردند و مدعی شدند که توانسته‌اند چند مقر نظامی در این منطقه را به تصرف خود درآورند.
مخالفان مسلح دولت سوریه اعلام کردند، یک سلسله عملیات‌ نظامی گسترده را علیه مواضع نظامی و دولتی آغاز کرده‌اند و تاکنون توانسته‌اند پایگاه‌های استراتژیک از جمله یک فرودگاه نظامی را در نزدیکی دمشق به تصرف خود در آورند.


به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، ارتش مخالفان سوریه موسوم به "ارتش آزادی سوریه" مدعی شد که در یک سلسله حملات هماهنگ به مراکز استراتژیک نظامی و دولتی در سراسر سوریه توانسته‌ "پیروزی‌های چشمگیری" را به دست آورد.



ارتش آزاد سوریه اعلام کرد، پس از یک عملیات موفق توانسته فرودگاه نظامی "مرج‌السلطان" واقع در استان ریف دمشق را به تصرف خود در آورد.



بنابر اعلام مخالفان در این حمله چندین تانک ارتش سوریه و دو بالگرد نظامی منهدم شده است و کنترل کامل فرودگاه استراتژیک مرج‌السلطان به دست نظامیان وابسته به ارتش آزادی سوریه افتاده است.



این فرودگاه به دلیل موقعیت و محل استقرار آن که در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه واقع شده، یک پایگاه کاملا استراتژیک برای دولت و مخالفان سوریه محسوب می‌شود.



مخالفان هم چنین اعلام کردند که در حمله به فرودگاه مرج‌السلطان یک ایستگاه رادار را نیز به طور کامل منهدم کردند و توانسته‌اند 15 نظامی ارتش سوریه را به اسارت در آورند و تعدادی را نیز به قتل برسانند.



در جبهه جنوبی سوریه نیز مخالفان برای اولین بار توانستند یک عملیات نظامی موفق را انجام دهند و اعلام کردند که توانسته‌اند مقرر گردان چهارم ارتش سوریه در مرزهای این کشور با اردن را تصرف کنند.



این اقدام پس از چند روز از اعلام وحدت میان گروه‌های نظامی دولت در جنوب و تشکیل یک فرماندهی نظامی واحد برای مخالفان در جنوب سوریه انجام می‌شود.



ارتش آزاد سوریه هم چنین اعلام کرد که توانسته یک منطقه استراتژیک در جاده بین‌المللی حلب-دمشق را به تصرف درآورد و با این کار بیش از پیش ارتباط میان این دو شهر بزرگ سوریه را قطع کند.



مخالفان سوری هم چنین اعلام کردند که توانسته‌اند پادگان الریحانیه در جنوب دمشق را که تحت رهبری جبهه ملی آزاد سازی فلسطین قرار داشت به تصرف خود درآورند.



اعضای ارتش آزاد سوریه هم چنین به چند پایگاه نظامی در منطقه السیده زینب که حرم حضرت زینب (س) در آن واقع است نیز حمله کردند و مدعی شدند که توانسته‌اند چند مقر نظامی در این منطقه را به تصرف خود درآورند.



در شهر حلب، بزرگترین شهر سوریه نیز درگیری‌ها میان مخالفان مسلح و ارتش سوریه هم چنان ادامه دارد و مخالفان اعلام کردند توانستند پیشروی‌های چشمگیری به دست آورند.



ارتش آزاد سوریه هم چنین اعلام کرد، به قلعه حارم که یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های ارتش سوریه در استان ریف إدلب محسوب می‌شود حمله کردند و قصد دارند این قلعه را از تصرف نیروهای دولتی خارج کنند.



این درحالی است که مقامات نظامی سوریه اعلام کردند که توانسته‌اند در درگیری‌هایی جداگانه خسارات و تلفات زیادی را به مخالفان وارد کنند و آنها را در حملات خود ناکام بگذارند