نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ آبان ۲۹, شنبه

Book TV: Seymour Hersh Interview The Killing Of Osama Bin Laden

Global Empire - What's Wrong with the USA?

Global Empire: The Trump Effect

عاقبت تيرخلاص زنها و شکنجه گران سالهای ۶۰ و ۶۷

  یک میلیون و 700 هزار صندلی دانشگاه های کشور امسال خالی و بدون دانشجو ماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد فرهادی روز شنبه در سنندج در دیدار با روسای دانشگاه های استان کردستان، افزود: این تعداد صندلی خالی بدون احتساب دانشگاه آزاد اسلامی به یک میلیون و 200 هزار صندلی می رسد.
وی اظهار کرد: در کنکور امسال نیز حدود 830 هزار نفر ثبت نام کردند که در روز کنکور 800 هزار نفر حضور داشتند و در مرحله انتخاب رشته به 500 هزار نفر رسیدند.
او با اشاره به اینکه روند کاهش دانشجویان در دانشگاه ها ادامه خواهد داشت دلیل اصلی آن را کاهش فارغ التحصیلان دیپلم به دلیل ترکیب جمعیتی کشور دانست.
فرهادی با بیان اینکه ناچار به ساماندهی هستیم، افزود: طرح آمایش آموزش عالی در حال تصویب است که همه باید پس از تصویب از آن پیروی کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در طرح آمایش، کشور به 10 منطقه تقسیم می شود و دانشگاه های مادر و قدیمی تر محور خواهند بود.
وی با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی آموزش عالی را به شدت باید دنبال کنیم، گفت: رشته ها را باید تقسیم کرد و نمی توان همه مقاطع و رشته ها را به همه مراکز آموزش عالی داد.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه بر تقویت آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش های غیردولتی و غیرانتفاعی تاکید شده است.
فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقالات منتشر شده ایران در جهان کیفی تر شده است، اظهار کرد: سرعت رشد علمی کشور به 16 درصد رسیده است و با 25 کشور بالای جدول رقابت می کنیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در دورانی یک گسترش در ایجاد مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها رخ داد هرچند در آن مقاطع مفید بوده است اما به شکلی ساماندهی نداشته است.
وی گفت: تا سال 86 تعداد موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی 64 موسسه بوده است ولی در حال حاضر 334 موسسه وجود دارد.
فرهادی با اشاره به گسترش شعبات برخی دانشگاه اظهار کرد: ضوابط اینطور تعیین شده بود که در هر 30 کیلومتر شعبه جدید ایجاد شود اما در برخی موارد در پنج کیلومتر فاصله نیز شعبه ایجاد شده است.

تجمع کارگران به مناسبت تصویب قانون کار، صبح امروز شنبه(29 آبان ماه) در مقابل مجلس ی برگزار شد.

پابلو نرودا:امروززندگی را آغازکن

لجنزاری بنام وزارت اطلاعات!به نقل ازعضو سابق آن