نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ شهریور ۱۴, یکشنبه

صُغرا و کُبرای حُجت الاسلام به هم ریخت

صُغرا و کُبرای حُجت الاسلام به هم ریخت

منصور امان

حُجت الاسلام مُحمد خاتمی حمله اوباش حُکومتی به منزل مسکونی آقای کروبی را محکوم کرده است؛ واکُنشی که نشان دادن آن دستکم از سوی وی می توانست یک غافلگیری مُثبت به حساب بیاید هر گاه زیر این ژست یک نقص آرایشی خودنمایی نمی کرد. او اندکی پیشتر از این، به شرکت در مراسم دولتی ای فراخوان داده بود که ماموران حُکومت برای جلوگیری از شرکت مُستقل آقای کروبی در آن به وی حمله ور شدند.

آقای خاتمی روز دوشنبه 8 شهریور با تکرار نُقطه به نُقطه تبلیغات رسمی در مورد هدف و پیام نمایشی که باند ولی فقیه زیر عُنوان "روز قُدس" ترتیب داده بود، "ملت" را دعوت به شرکت در آن کرد. وی برای تاکید بر اهمیت این مساله، به سبک جارچیها و مداحان دولتی، به گُنده گویی و اغراق مُتوسل شد و توضیح داد: "گرامیداشت روز قدس مقتضای یک رسالت الهی و انسانی است."

برای حُجت الاسلام خاتمی، صورت مساله در "روز قُدس" همان بود که آیت الله خامنه ای و همدستانش وانمود می کردند یعنی، اعتراض به اشغال فلسطین، پُشتیبانی از آوارگان فلسطینی، دفاع از مردُم غزه و جُز آنها. در صحنه ای که او همداستان با ولی فقیه برای "روز قُدس" تصویر می کرد، موضوع اعتراض جامعه ایران علیه حُکومت و بهره جویی از چنین فُرصتهای برای بیان آن و لشکرکشی تمام عیار "نظام" برای جلوگیری از این امر جایی نمی توانست داشته باشد.

هنوز عرق آقای خاتمی از تولید آیه های رد گُم کُن در ستایش "حُقوق ملت مظلوم فلسطین" و در باب اهمیت مراسم "روز قُدس" خُشک نشده بود که یک یورش مُسلحانه حُکومت که در راستای مقاصد آن در این روز سازماندهی شده بود، صُغرا و کُبرای حُجت الاسلام را به کُلی به هم ریخت. تُفنگها و چُماقها نه در غزه بلکه در قلب تهران بیرون کشیده می شد و آماج حمله و مُحاصره نه "رژیم صهیونیستی" بلکه، مهدی و فاطمه کروبی بودند.

در همان حال که حُکومت خود به روشن ترین صورتی که می توانست، نشان می داد که مساله "روز قُدس" کُدام است، ریشی که آقای خاتمی برای این "رسالت الهی" گرو گُذاشته بود - و درازای آن به یک خبرگزاری نظامی - امنیتی شُهره به بدنامی (فارس) هم رسید - نیز کز می خورد.

البته او هنوز می تواند به سند تبریه ی محبوب "اصلاح طلبان" یعنی، "عناصُر خودسر" که این بار آن را "قانون شکنان و هیاهوگران" می نامد پناه ببرد اما پُشتیبانی فعال او از زیربنای سیاسی حمله سازماندهی شده به کروبیها و آیت الله دستغیب در این ایام و ارایه تصویر ساختگی و غلط از صحنه سیاسی کشور، مساله ای است که در آن هیچ فاکتور ثانوی دخالت ندارد و آقای خاتمی خود به تنهایی باید نردبانی برای بیرون آمدن از چاله دست و پا کند؛ محکوم کردن هجوم به آقای کروبی با چند روز تاخیر، نشان از حرکت در این جهت دارد.

نماینده خامنه ای: اگر لازم باشه مسجد خراب می کنیم

۱۴,۰۶,۱۳۸۹

golparipour

خبرگزاری هرانا - حکم اعدام حبیب الله گلپری پور زندانی کرد محکوم به اعدام، توسط دیوان عالی کشور تأیید شد.

به گزارش آژانس خبری موکریان، این حکم طی چند روز گذشته در دادگاه به حبیب الله گلپری پور شهروند سنندجی که هم اکنون در زندان مهاباد محبوس می باشد، ابلاغ شده است.

گفتنی است نامبرده که مدتی طولانی را در بازداشتگاه های سنندج و مهاباد سپری نموده است، پیشتر به اتهام محاربه از طریق عضویت در یک حزب مخالف نظام به استناد مواد ۱۸۶ و ۱۹۰ قانون مجازات اسلامی توسط دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شده بود که این حکم در دیوان عالی کشور تأیید گردید.