نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ بهمن ۷, پنجشنبه

ساختمان پلاسکوی ۵۴ ساله و فرو ریختن این ساختمان و دفن تعدادی از آتش‌نشانان می‌گذرد





3

09:30/ با احتساب پیدا شدن دوزادهمین پیکر شهید تعداد شهدای آتش نشان به سیزده نفر رسید.
09:25/ ملکی: پیکر دوزادهمین شهید آتش نشان از زیر آوار بیرون کشیده شد.

روز هشتم؛

آخرین آمار مفقودان  پلاسکو/چهارمین پیکر آتش‌نشان از زیرآوار بیرون آمد/ ۱ آتش‌نشان هنوز زیر آوار است/

آخرین آمار مفقودان حادثه پلاسکو/چهارمین پیکر آتش‌نشان از زیرآوار بیرون آمد/ ۱ آتش‌نشان هنوز زیر آوار است/پرداخت هزینه‌های تدفین شهروندان فوت‌شده توسط شهرداری
هشتمین روز از فاجعه پلاسکو از راه رسید. هنوز آتش زبانه می‌کشد و آتش‌نشانان خستگی‌ناپذیر در جستجوی یافتن پیکرهای همکاران و هموطنانی هستند که در زیر آوار مدفون شده‌اند.
طبق مشاهداتِ خبرنگار ما، سه تیم امدادی در نقاط شمال‌غربی، جنوب‌غربی و جنوب‌شرقی در حال جست‌وجو برای یافتن مفقودان حادثه پلاسکو هستند. آنها بعداز ظهر دیروز توانستند با کمک‌های سگ‌های جست‌وجو، پیکر هشت نفر از شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو را پیدا کرده و هفت پیکر را از زیر آوار خارج کردند و این درحالی بود که هنگام آواربرداری هنوز آتش زبانه می‌کشید و آتش‌نشانان سعی در خاموش کردن آن داشتند. هنوز بیرون کشیدن آهن‌های گداخته از زیر آوار ادامه دارد و در قسمت شمال‌شرقی و غربی ساختمان پلاسکو آتش زبانه می‌کشد.
شب گذشته سگ‌های سپکا در بخش‌های جنوب‌شرقی ساختمان موفق شدند به نیروهای امدادی در کشف یک شلوار حریق متعلق به یکی از آتش‌نشان‌ها کمک کنند. دقایقی بعد نیز امدادگران موفق به کشف ۴ کپسول آتش‌نشانی از زیر آوار شدند.
مدیرکل پزشکی قانونی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد؛ برای احراز هویت آتش‌نشانان از یک تا چهار روز زمان نیاز است. وزیر کشور نیز روز گذشته علت اصلی آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو را اتصال برق عنوان کرده است.
 بیرون آوردن دو پیکر کشف شده در عصر روز گذشته
با تلاش نیروهای امدادگر حاضر در ساختمان پلاسکو؛ پیکر یک آتش‌نشان دیگر از زیر آوار بیرون آمد.
با کشف این پیکر؛ تعداد پیکرهای آتش‌نشانان شهید به 12 نفر رسیده است. یکی از آتش‌نشانان نیز پیش‌تر در بیمارستان بر اثر جراحات ناشی درگذشته بود.
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی درباره پیکر یافت شده گفت: پیکر آتش‌نشان شهید شده در بخش مرکزی آوار کشف و از زیر آوار بیرون آورده شد. جستجو برای یافتن سایر پیکرها در  بخش‌های شمالی و غربی ادامه دارد.
وی همچنین گفت: چند روز پیش درحالی پیکر چهار نفر از شهروندان غیرآتش‌نشان از محل حادثه کشف و خارج شد که یک نفر از این اجساد به دلیل فساد نعشی و احتمال متلاشی شدن و همچنین به دلیل ریزش آوار با درآوردن پیکر او، همچنان در زیر آوار باقی‌مانده بود.
وی افزود: خوشبختانه صبح امروز و در مراحل پایانی آواربرداری از پلاسکو؛ این پیکر از زیر آوار خارج و به پزشکی قانونی منتقل شد.
 جستجو برای پیدا کردن پیکر چهار آتش‌نشان دیگر همچنان ادامه دارد.
 آتش‌نشان دوم در هشتمین روز بیرون آورده شد
پیکر دیگری از زیر آوار بیرون آورده شد. بررسی‌ها نشان داد پیکر سوم بیرون آورده شده در روز هشتم آواربرداری از ساختمان پلاسکو متعلق به یک آتش‌نشان است. 
 این پیکر در بخش مرکزی ساختمان پلاسکو یافت و از زیر آوار بیرون آورده شده است.
جستجوی امدادرسانان برای یافتن پیکر سه آتش‌نشان دیگر ادامه دارد.
۰۹:۴۷/ آواربرداری به آخرین دقایق خود نزدیک می‌شودطبق آخرین گفته سخنگوی ستاد بحران حادثه پلاسکو؛ تاکنون ۱۳ نفر از آتش‌نشانان مفقود شده و همچنین اجساد ۴ نفر از شهروندان از زیر آوار بیرون کشیده شده است.
 حکایت از آن دارد که برداشت آوار از سطح زمین ساختمان پلاسکو به‌صورت کامل انجام شده و ماشین‌های مکانیکی درحال خارج کردن آخرین بقایای این ساختمان هستند.
باتوجه به اعلام سخنگوی ستاد بحران؛ حداکثر ۲۵ نفر زیر آوار گرفتار شده و جان‌باخته‌اند و امیدی به زنده بودن آنها نیست. هم‌اکنون ۴ بیل مکانیکی درحال بارگذاری کامیون‌ها برای تخلیه آخرین بازمانده‌های ساختمان پلاسکو هستند.
photo_2017-01-26_10-10-34
 خواهر یکی از قربانیان: به زنده بودن برادرم امیدوارم
خواهر یکی از قربانیان ساختمان پلاسکو که می‌گفت برادرم نگهبان ساختمان پلاسکو است؛ به خبرنگار ایلنا گفت: هنوز امیدم را از دست نداده‌ام و پس از هشت روز که از حادثه می‌گذرد امیدوارم برادرم توسط ماموران زنده از زیر آوار بیرون کشیده شود.
۱۰:۴۷/ ۱۲۰ گاوصندوق تاکنون کشف شده/تحویل ۱۱۵ گاوصندوق به پلیس آگاهی
هنوز مسئولان بانک تجارت به ما اعلام نکرده‌اند که چه تعداد گاوصندوق در بانک موجود بود اما ما تعدادی از گاوصندوق‌هایی که احتمال می‌دادیم متعلق به بانک تجارت است را کشف کردیم.
باوجود ۲ هزار ماسک دپو شده در محل پلاسکو؛ هیچ ماسکی توزیع نشده‌است
این درحالی است که سخنگوی اورژانس تهران در این‌باره به خبرنگار ایلنا گفت: این مساله برای من تعجب‌آور است زیرا در محل حادثه تعداد ۲ هزار ماسک استاندارد به صورت دپو شده وجود دارد.
گفته می‌شود قرار است از این پس ماسک‌های استاندارد در میان آتش‌نشانان توزیع شود.
 به سلامت روان آتش‌نشانان توجه شود
ستقر در ساختمان پلاسکو؛ سیدمحمدهادی ایازی (معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت) با حضور در محل حادثه پلاسکو بر سلامت روحی و روانی نیروهای عملیاتی در صحنه حادثه و همچنین خانواده‌های داغ‌دار تاکید کرد و گفت: باید به سلامت روان آتش‌نشانان و خانواده‌های آنها توجه شود.
وزارت بهداشت در این زمینه اقداماتی را انجام داده است.
 وضعیت در ضلع شمال‌غربی بحرانی است/بعد از اطفای حریق و خنک‌سازی؛ جستجوی ادامه می‌یابد
د.
وی ادامه داد: تاکنون پیکر ۱۲ شهید آتش‌نشان و ۴ نفر از شهروندان از زیر بیرون آوار پلاسکو بیرون آورده شده و کماکان به دنبال یافتن پیکر ۳ آتش‌نشان دیگر هستیم.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: تا ساعت ۷ صبح امروز هزار و ۳۸۶ کامیون به وزن ۱۷۸ هزار تن از نخاله‌ها و آوار را از محل حادثه خارج شده است.
زدانی با اشاره به تعداد سرویس‌های کامیونی که از محدوده خارج شدند؛ گفت: ۱۴۰۵ سرویس کامیون که حاوی نخاله و آهن‌آلات باقیمانده از ساختمان پلاسکو بودند از محل حادثه خارج شده‌اند. از این تعداد کامیونی که از محل خارج شده‌اند؛  ۳۵۰ سرویس مربوط به آهن‌آلات باقی مانده از ساختمان پلاسکو است.
پیکر سیزدهمین آتش‌نشان خارج شد
؛ در ساعات اولیه ظهر امروز و در هشتمین روز از وقوع حادثه پلاسکو؛ یک پیکر دیگر از زیر آوار خارج شد. این پیکر نیز متعلق به آتش‌نشانان است. به این ترتیب تعداد پیکرهایی که تاکنون از زیرآوار خارج شده‌ به عدد ۱۷ رسیده است.
گفتنی است تا این لحظه پیکر ۱۳ شهید آتش‌نشان و ۴ نفر از شهروندان از زیرآوار پلاسکو بیرون کشیده است. در دومین روز حادثه نیز یکی از آتش‌نشانان به دلیل سوختگی زیاد در بیمارستان به شهادت رسید.
دو آتش‌نشان دیگر همچنان در زیرآوار مدفون هستند./ پیکر چهاردهمین آتش‌نشان از زیرآوار بیرون کشیده شد

تاکنون در این حادثه پیکر ۱۴ آتش‌نشان از زیرآوار خارج شده که با احتساب آتش‌نشان (بهنام میرزاخانی) که در بیمارستان به شهادت رسید؛ تعداد شهدای آتش‌نشان به عدد ۱۵ می‌رسد. از سرنوشت یکی از آتش‌نشانان هنوز خبری در دست نیست.
همچنین تا این لحظه پیکر ۴ نفر از شهروندان از زیرآوار خارج و به پزشکی قانونی منتقل شده است.
جستجو برای پیدا کردن و بیرون آوردن پیکرهای دیگر هموطنانمان از زیر آوار ادامه دارد.
سخنگوی ستاد بحران ساختمان پلاسکو گفت: اولویت ما پیدا کردن افرادی است که زیر آوار مانده‌اند. با اطمینان از پیدا شدن و بیرون آوردن پیکرها؛ کار آواربرداری را به پایان می‌رسانیم.
/ آخرین آمار مفقودان حادثه پلاسکو/۱۰ خانواده به پلیس مراجعه کرده‌اند


سيل مرگبار در سيستان و بلوچستان

فاجعه پلاسکو، فخرآور و صدای آمریکا، تاجزاده و کشتار۶۷، کودتای قطب‌زاده و...

مردم ما طلا هستند

شهید باش، عزیز باش

عکس ‏‎Mana Neyestani  Fan Page‎‏

آیا پلاسکو تهران با مواد حرارت زا ترمایت (Termite) منفجر شد?