نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ مرداد ۲۶, پنجشنبه

رنج برنج‌کاران و ساکنان خوزستان

خوزستان از نظر تولید برنج پس از گیلان و مازندران در رتبه سوم قرار دارد اما هزینه تولید برنج این استان از بهای برنج‌های وارداتی بیشتر است. این امر باعث کاهش تولید برنج و در عین حال افزایش ریزگردها در این استان شده است.

هو کردن سرود ملی ایران توسط تماشاگران لبنانی

تیم ملی بسکتبال ایران با برتری ۸۰ بر ۷۰ مقابل تیم میزبان 
لبنان، به مرحله نیمه نهایی مسابقات کاپ آسیا راه یافت. 

 برگزاری این رقابت‌ها در بیروت از توهین به سرود ملی 

و همچنین بخت تیم ملی ایران می‌گوید.
********************************************

ماجرای اخراج ملی‌پوش بسکتبال ایران به علت شنیدن موسیقی

محمد حسن‌زاده، ملی‌پوش بسکتبال که با تیم ایران در تورنمنت تدارکاتی در چین حضور داشت، به علت شنیدن موزیک در اتوبوس تیم ایران، از تیم ملی ایران اخراج شد. این در حالی است که تیم ملی ایران از هفته آینده در مسابقات آسیا در لبنان به میدان می‌رود. گفت‌وگو در این مورد با رضا طاهری، کارشناس بسکتبال.

گلشهر، یک شهرک مهاجرنشین و فقیر، در حاشیه شرقی کلانشهر مشهد در استان خراسان رضوی واقع شده است و ساکنان آن بیشتر افغانستانی هستند



رحمت‌الله حافظی روز گذشته شاید در آخرین تذکرهای خود به شهرداری تهران از تخلیه حساب‌های سازمان بازنشستگی و نامشخص‌بودن تکلیف ٢٨ میلیارد تومان داخل این حساب‌ها خبر داد

غیب‌شدن ٢٨ میلیاردی


  رحمت‌الله حافظی روز گذشته شاید در آخرین تذکرهای خود به شهرداری تهران از تخلیه حساب‌های سازمان بازنشستگی و نامشخص‌بودن تکلیف ٢٨ میلیارد تومان داخل این حساب‌ها خبر داد و خواستار توضیح و شفافیت در این زمینه شد. به گزارش شرق رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه سازمان بازنشستگی شهرداری در سال‌های گذشته بدون دریافت مجوز از شهرداری، چند حساب بانکی افتتاح کرده است، گفت که این حساب‌ها در بانک تجارت شعبه رودکی تهران افتتاح شده و به‌تازگی موجودی این حساب‌ها تخلیه شده اما مجدد به حساب سازمان بازنشستگی واریز نشده است. او موجودی این حساب‌ها را بر حسب اطلاعات غیررسمی حدود ٢٨میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: شماره حساب‌ اول ٣٢٨۵٠٣٨١٩، حساب دوم ٣٢۵٠٣۶٨٩، حساب سوم ١۵١٧٧۴١٧٢ و حساب چهارم ١۵١٧٢١٧۶١ بانک تجارت شعبه رودکی به نام سازمان بازنشستگی شهرداری است و حالا از آقای شهردار می‌خواهم مجوز افتتاح این حساب‌ها و پرینت ورودی و خروجی این حساب‌ها را به شورا ارائه دهد.
او در ادامه به مکاتبه شهردار تهران با رئیس شورای شهر در تاریخ سوم تیرماه امسال به استناد تفاهم‌نامه یکپارچه‌سازی فرایند حسابرسی اشاره کرد و در ادامه گفت: ١٩ آبان ٩۴ بین شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران برای یکپارچه‌سازی حسابرسی، تفاهم‌نامه‌ای مبادله می‌شود که حدود ۴٠ روز بعد و پس از مطلع‌شدن اعضای شورا از محتوای آن، این تفاهم‌نامه با ٢٠ امضای اعضای شورا مورد اعتراض واقع می‌شود زیرا این تفاهم‌نامه باعث می‌شود جنبه نظارتی شورا که در قانون، صراحتا یکی از کارویژه‌های اختصاصی شوراست، مخدوش شود. در ادامه هم مهندس چمران متن تفاهم‌نامه را در صحن به رأی گذاشته و نهایتا این تفاهم‌نامه ابطال می‌شود. حافظی تأکید دارد که باوجود این مخالفت و ابطال، در مکاتبات اخیر آقای شهردار با رئیس شورا به این تفاهم‌نامه استناد شده است.
این تذکر، توضیح نه‌چندان کامل معاون همیشه حاضر شهردار تهران در جلسات شورا را به همراه داشت و ناصر امانی گفت: شماره حساب‌ها ١٠ سال قبل افتتاح شده؛ چراکه این سازمان آیین‌نامه مالی جداگانه‌ای دارد و از هیئت‌مدیره این مجموعه دستور می‌گیرد. درباره برداشت‌ها هم من پرسیدم، گفتند که ممکن است برخی این حساب‌ها را با حساب شهرداری اشتباه بگیرند و از این حساب برداشت کنند و به این دلیل فعلا آن حساب‌ها را خالی کرده‌اند. معاون شهردار درباره اینکه چه کسانی و چه مرجعی ممکن است از این حساب‌ها برداشت کند توضیحی نداد. حافظی از این توضیح قانع نشد و نامه‌ای را از مدیر بازرسی سازمان بازنشستگی که در آن اعلام کرده بود ١٢ میلیارد از حساب‌های این سازمان برداشته شده و اطلاعات کافی درباره این حساب‌ها وجود ندارد، قرائت و تأکید کرد که این پاسخ‌ها، پاسخ اصلی نیست. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران هم در حمایت و تأیید حافظی دو بار از معاون شهردار تهران پرسید که این پول جابه‌جاشده کجا رفته است که معاون شهردار جوابی نداشت و گفت «نمی‌دانم». چمران هم تأکید کرد که اگرچه داشتن حساب یا اخذ مجوز آن ممکن است مشکلی نداشته باشد اما باید برای این جابه‌جایی پول از حساب سازمان بازنشستگی شهرداری تهران به شکلی شفاف توضیح داده شود. در نهایت هم قرار بر این شد که معاون شهردار توضیحات مربوط به این جابه‌جایی ٢٨ میلیارد تومانی را در جلسه بعدی ارائه کند.
بر اساس این گزارش، رحمت‌الله حافظی در آخرین روزهای شورای شهر تهران، آخرین نطق پیش از دستور خود را ارائه و اعلام کرد که همه تلاش‌ها، بحث‌ها و گفت‌وگوها در چهار سال گذشته در راستای انجام مأموریت‌ها و برای انجام وظایف نمایندگی و برای حفظ صرفه و صلاح شهروندان بود و هیچ زاویه‌ای با اشخاص نداشته‌ایم و تندی کلام و تذکراتمان ناشی از تلخی و تندی آسیب‌های شهری که شهروندان و موکلینمان را تهدید می‌کرده و ناشی از احساس سنگینی مسئولیت نمایندگی بوده است. او درعین‌حال پوزش خود را از ناراحتی‌های احتمالی فی‌مابین همکاران شورا بیان کرد و گفت: امیدوارم  کدورت‌های احتمالی را از ذهن و دل پاک کرده و این منش را تنها و تنها در ایفای بخشی از وظایف نمایندگی تلقی کنند. او درعین‌حال تأکید کرد که در چهار سال گذشته آنچه در توان داشته برای ایفای وظایف تعریف‌شده به کار گرفته و با این وجود به خاطر کوتاهی‌ها و قصور احتمالی از تمامی شهروندان عذرخواهی کرد. او در نطق خود به بررسی توفیق یا عدم توفیق شوراها در چهار دوره اخیر پرداخت و گفت: موضوع مغفول‌مانده و مورد تأکید، بُعد نظارتی شوراست، اگر در دوره گذشته در مقررات‌گذاری توفیق نسبی داشته‌ایم، در حوزه نظارتی خصوصا در دو حوزه مالی و شهرسازی توجه بیشتر لازم است؛ البته در سایر حوزه‌ها نیز مشکلاتی داشته‌ایم ولی نظارت بر این دو حوزه مهم‌تر تلقی می‌شود. این نکته به معنای عدم تلاش کمیسیون‌های تخصصی نبوده ولی به واسطه استراتژی‌های ناهمگون در ساختار اجرائی، این دو حوزه نیاز به نظارت و بازنگری جدی دارند. سازمان بازنشستگی شهرداری تهران یکی از مجموعه‌های در حاشیه؛ اما پرحاشیه شهرداری تهران بوده است که در سال‌های اخیر شورای شهر تلاش زیادی برای ایجاد سازوکار مالی شفاف برای آن داشته است؛ اما اینکه چقدر تابه‌حال موفق بوده، باید مورد اذعان اعضای شورا قرار گیرد. علی‌الحساب باید گفت این مجموعه نقاط ابهام زیادی دارد که از‌جمله محسن سرخو در شهریور سال گذشته در تذکری به شهردار تهران گفت: در سال ۱۳۹۲ کمیسیون تهاتر، فروش و اداره املاک و مستغلات شهرداری تهران به تصویب رسید و تعاونی مسکن کارکنان شهرداری تهران تأیید شد. زمینی به مساحت بیش از پنج‌هزار‌ مترمربع واقع در محله «ازگل» در منطقه یک تهران در اختیار تعاونی مسکن سازمان بازنشستگی شهرداری تهران قرار گرفت که ارزش آن در ابتدا ۳۰ میلیارد تومان برآورد شد. رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر افزود: با تصویب ارائه تخفیف ۵۰‌درصدی ارزش این ملک به ۱۵ میلیارد تومان رسید و سرانجام قرار شد که این ملک در اختیار کارکنان شهرداری تهران قرار بگیرد.

تیم ملی و فیفا، سربریدن حججی،دختر خلخالی،آخوند خلبان،تبار یهودی لاریجانی...

تیم ملی و فیفا، سربریدن حججی،دختر خلخالی،آخوند خلبان،تبار یهودی لاریجانی...

تیم ملی و فیفا، سربریدن حججی،دختر خلخالی،آخوند خلبان،تبار یهودی لاریجانی...

محمد نوریزاد؛سیستم قضایی مهدی خزعلی را بلا شرط آزادکند/​رهبرنظام بیشترخو...

محمد نوریزاد؛سیستم قضایی مهدی خزعلی را بلا شرط آزادکند/​رهبرنظام بیشترخو...

مسعود مویدی؛ صادق لاریجانی گفته که یک آقازاده(مهدی خزعلی)بازداشت ودراعتص...

مسعود مویدی؛ صادق لاریجانی گفته که یک آقازاده(مهدی خزعلی)بازداشت ودراعتص...

 تخریب مزار استاد موسیقی ایران غلامحسین بنان در امامزاده طاهر کرج توسط عوامل حکومتی


یک عکس و نمایانگر همه چیز...

 

استقبال گسترده از نماز جماعت در استادیوم آزادی!


مصباح یزدی: تجاوز به دختران باکره در زندان شرعی و به اندازه حج تمتع ثواب دارد/ تجاوز به زنان و مردان زندانی نیز برای گرفتن اعتراف شرعی و بلامانع است


تغییر در روند مهاجرت به اسراییل در سال‌های اخیر

تغییر در روند مهاجرت به اسراییل در سال‌های اخیر


یورو نیوز: براساس گزارش‌ «سازمان مرکزی آمار اسراییل» برای اولین بار در طی سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ میلادی تعداد افرادی که اسراییل را ترک کرده‌اند از تعداد یهودیانی که به این کشور بازمی گردند پیشی گرفته اس
ت.

هر ساله تعداد زیادی از شهروندان اسراییل به دلایل مختلف از جمله تحصیلات و کار به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند و تعدادی از آنان هرگز به اسراییل باز نمی‌گردند. دولت اسراییل بارها اعلام کرده است که به شهروندان اسراییل مهاجر نیاز دارد و از بازگشت آنان استقبال می‌کند.

در «تنخ»، کتاب مقدس یهودیان، به قوم یهود که از هشت قرن پیش از میلاد مسیح از سرزمین اسراییل تبعید شده‌ بودند، وعده داده شده که روزی در سرزمین موعود گرد هم آیند. جنبش مدرن صهیونیسم که برای بازگشت یهودیان به سرزمین کنعان یا فلسطین در اواخر قرن ۱۹ میلادی شروع شد، با ظهور آلمان نازی و پدیده هولوکاست وارد مرحله جدیدی شد.

در طی جنگ جهانی دوم «برنامه یک میلیون» برای مهاجرت و اسکان یک میلیون یهودی از اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا به اراضی فلسطینی تحت قیمومیت بریتانیا توسط «دیوید بن‌گورین» موسس دولت اسراییل و اولین نخست وزیر این کشور مطرح شد. با مهاجرت یهودیان بخصوص در دوران جنگ جهانی دوم، اسراییل شکل گرفت و در سال ۱۹۴۸ به «کشور» تبدیل شد.

در طی دهه‌های گذشته و پس از اتمام جنگ جهانی دوم، مهاجرت به اسراییل هرگز متوقف نشد و هرساله یهودیان زیادی از سراسر دنیا به اسراییل که اکنون بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت دارد مهاجرت می‌کنند.

دولت اسراییل همواره یهودیان ساکن در سایر کشورها را به مهاجرت به اسراییل تشویق می‌کند. با این حال روند مهاجرت به اسراییل، با توجه به شرایط روز دنیا دائما در حال تغییر است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۵ میلادی در پی حملات خشونت‌آمیز اسلامگرایان افراطی در فرانسه، حدود ۸ هزار یهودی فرانسوی، یعنی حدود چهار برابر بیشتر از سالهای قبل، از فرانسه به اسراییل مهاجرت کردند. اما سوی دیگر داستان متفاوت است، چرا که به گفته نشریه لوموند حدود ۱۵-۳۰ درصد این مهاجران پس از مدت کوتاهی دوباره به فرانسه بازگشته‌اند.

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده توسط «سازمان مرکزی آمار اسراییل» در سال‌های اخیر روند مهاجرت به اسراییل تغییر یافته است. در مقایسه با دهه‌های گذشته که بخش عمده مهاجران به اسراییل را یهودیان ساکن کشورهای پیشرفته از جمله کشورهای اروپای غربی و امریکا تشکیل می‌داده‌اند، مه
اجران جدید این سرزمین عمدتا از روسیه و کشورهای در حال توسعه مانند اروپای شرقی و آفریقا هستند.

Memorial for Heather Heyer, woman killed protesting Charlottesville rally

Memorial for Heather Heyer, woman killed protesting Charlottesville rally

Memorial for Heather Heyer, woman killed protesting Charlottesville rally

Demolition of tire repair shop, neighborhood of Jabal al Mukabber, East ...

Demolition of tire repair shop, neighborhood of Jabal al Mukabber, East ...

Israeli soldiers violently remove Palestinian teens from Hebron street t...

Israeli soldiers violently remove Palestinian teens from Hebron street t...

Israeli soldiers violently remove Palestinian teens from Hebron street t...

Israeli soldiers violently remove Palestinian teens from Hebron street t...

Israeli soldiers violently remove Palestinian teens from Hebron street t...

Israeli soldiers violently remove Palestinian teens from Hebron street t...

سیاستمدار جنجالی استرالیا با برقع در مجلس حضور یافت  



پائولین هنسن، رهبر حزب راست افراطی ملت واحد استرالیا با برقع در سنای این کشور حاضر شد.

به گزارش بی بی سی، ورود خانم هنسن با این شکل و شمایل باعث شگفتی سایر سناتورها شد. او این کار را در راستای تلاش‌های حزبش برای ممنوع کردن این پوشش در استرالیا انجام داد.

جورج براندیس، از وزیران دولت استرالیا این اقدام خانم هنسن را محکوم کرد و به او در مورد تبعات کار خود و اهانت به گروه‌های مذهبی هشدار داد.

احزاب مخالف از این واکنش آقای براندیس استقبال کردند.

جورج براندیس در سخنانی پرشور گفت که اقدامات خانم هنسن باعث منزوی شدن تقریبا ۵۰۰ هزار استرالیایی می‌شود که به اسلام اعتقاد دارند.

او در بخشی از سخنانش گفت: "مسخره کردن این جماعت، به حاشیه راندن آن‌ها، مسخره کردن پوشش اسلامی کار بسیار بدی است و من از شما می‌خواهم به آن چه که انجام دادید، فکر کنید."


پائولین هنسن در پوشش معمولی و بدون برقع


آقای براندیس افزود: "نه، سناتور هنسن، ما پوشیدن برقع را ممنوع نخواهیم کرد."

استفان پری، رئیس سنای استرالیا گفت که هویت خانم هنسن که برقع پوشیده بود، قبل از ورودش به سنا تایید شد.

علائم نصب‌شده در هتل سوئیسی خشم اسرائیل را برانگیخت


علائم نصب شده در یک هتل در سوئیس برای مهمانان یهودی، باعث خشم دولت اسرائیل شده است.

به گزارش بی بی سی، در این هتل (Apartmenthaus Paradies) که در منطقه کوهستانی آروسا در شرق این کشور واقع شده به انگلیسی از مهمانان یهودی خواسته شده بود "قبل از استفاده از استخر دوش بگیرند."

زیپی هوتوولی، معاون وزیر خارجه اسرائیل این کار را "اقدام ضدیهودی در بدترین و زشت‌ترین نوع خود" خوانده است.

یک مهمان ارتودوکس یهودی تصویری از این نوشته در توئیتر خود منتشر کرده و در شبکه دو تلویزیون اسرائیل در این باره صحبت کرده است.

او گفته است: "رفتار کارکنان این هتل با ما بسیار دوستانه بود. اما یک روز صبح با این نوشته روبرو شدم که خیلی تعجب‌آور بود."

این نوشته گفته است: "خطاب به مهمانان یهودی؛ زن و مرد و کودک... لطفا پیش از رفتن به استخر دوش بگیرید... اگر قوانین را رعایت نکیند مجبور خواهم شد استخر را به روی شما ببندم."

زیپی هوتوولی، معاون وزیر خارجه اسرائیل گفته است این موضوع را با سفیر اسرائیل در سوئیس در میان گذاشته که این سفیر البته گفته نوشته از هتل برداشته شده است.

خانم هوتوولی خواستار تنبیه کسانی شده که مسئول این کار بوده‌اند "تا موارد مشابهی در آینده تکرار نشود."

به گفته بعضی خبرنگاران این مسئله به این دلیل حساسیت برانگیز شده که در جریان هولوکاست یا کشتار گروهی یهودیان در زمان جنگ جهانی دوم، نگهبانان نازی اردوگاه‌های مرگ یهودیان را به حمام‌هایی می‌فرستادند که "اتاق گاز" بود.

در ورودی آشپزخانه همین هتل نوشته شده است: "خطاب به مهمانان یهودی؛ شما مجاز هستید بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح و ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ از اینجا استفاده کنید. امیدوارم درک کنید که تیم ما دوست ندارد هر لحظه مورد مزاحمت قرار گیرد."

این هتل معمولا مهمان‌هایی از اسرائیل دارد که بعضی از آنها یهودیان ارتودوکس هستند.

از قول مدیریت این هتل گفته شده که" مشکلی با مهمانان یهودی در هتل ندارد" و قصدی برای یهودی‌ستیزی در کار نبوده است.

روت تومان که مسئولیت نوشته در استخر را بر عهده داشته انتخاب واژگان را "اشتباه" خوانده است.

او گفته بعضی از مهمانان یهودی با لباس‌هایی نظیر تی‌شرت و بدون اینکه اول دوش بگیرند وارد استخر می‌شدند.

او درباره یخچال گفته است مهمانان یهودی هتل مجاز بودند "غذای حلال" خود را در این یخچال نگهداری کنند.