نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اسفند ۱۲, سه‌شنبه

مراسم خاکسپاری بوریس نمتسوف، سیاستمدار مخالف روسیه برگزار شد

مراسم خاکسپاری بوریس نمتسوف، سیاستمدار مخالف روسیه برگزار شد


هزاران نفر از مردم روسیه در مراسم تدفین بوریس نمتوسف، سیاستمدار مخالف که در نزدیکی کاخ کرملین کشته شد، شرکت کرده‌اند.
جنازه آقای نمتسوف در ساختمان مرکز ساخاروف در مسکو قرار داشت و او طی مراسمی در قبرستان ترویکورووسکویه در جنوب غربی مسکو به خاک سپرده شد. این قبرستان جایی است که آنا پولیتکووسکایا، روزنامه نگار سرشناس روسیه نیز در آنجا دفن شده است. آنا پولیتکووسکایا در تاریخ ۷ اکتبر سال ۲۰۰۶، در بیرون آپارتمان خود به ضرب گلوله کشته شد.
روسیه از ورود شماری از سیاستمداران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این کشور برای شرکت در مراسم تدفین بوریس نمتسوف، سیاستمدار مخالف که در نزدیکی کرملین کشته شد، جلوگیری کرد.
اتحادیه اروپا این اقدام روسیه را محکوم کرده است.
مادر آقای نمتسوف در مسکو
آرکادی دوورکوویچ، معاون اول نخست‌وزیر روسیه به نیابت از دولت این کشور در مراسم شرکت کرد. اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه فرد بلندپایه‌ای را از طرف خود به مراسم اعزام نکرد و تنها رابط ریاست‌جمهوری با مجلس روسیه در این مراسم شرکت کرد.
رئیس مجلس سنای جمهوری چک و یک نماینده لتونی در پارلمان اروپا از جمله افرادی بودند که از فرودگاه مسکو به کشورهایشان بازگردانده شده‌اند.
آلکساندر ناوالنی، از رهبران مخالفان دولت روسیه نیز اجازه خروج از زندان برای شرکت در مراسم تدفین را نیافته است.
در مقابل، دولت روسیه به دوست دختر اوکراینی آقای نمتسوف اجازه داده تا کشور را ترک کرده و نزد خانواده‌اش در اوکراین برود.
جان میجر، نخست‌وزیر سابق بریتانیا که در مسکو حضور دارد، خواهان تحقیقات کامل و شفاف در باره ماجرای قتل آقای نمتسوف شده است.
هزاران نفر در مسکو به بوریس نمتسوف ادای احترام کرده‌اند
بوریس نمتسوف یکی از منتقدان صریح‌اللهجه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بود. او جمعه شب روی پلی در نزدیکی کاخ کرملین با شلیک چند گلوله به قتل رسید.
مخالفان رئیس جمهوری روسیه دولت او را به دست داشتن در این قتل متهم کرده‌اند اما ولادیمیر پوتین این اتهام را رد و قتل آقای نمتسوف را محکوم کرده است.
تا کنون کسی در این رابطه بازداشت نشده و دلیل و انگیزه مشخصی هم برای این قتل اعلام نشده است.
تصاویر دوربین مداربسته‌ای که گمان می‌رود مربوط به خودروی ضاربان باشد در یک وب‌سایت خبری نزدیک به دولت روسیه منتشر شده است. این تصاویر خودرویی را در خیابان‌های مسکو نشان می‌دهد اما هیچ نمای نزدیکی از مظنونان در آن دیده نمی‌شود.

L’insurrection burkinabè et l’influence des idées sankaristes auprès de la jeunesse panafricaine (vidéo)

3 mars 2015
Article en PDF : Enregistrer au format PDF

Dans le cadre de son reportage sur l'insurrection burkinabè et l'influence des idées de Thomas Sankara auprès de la jeunesse panafricaine, Mickael Doulson, grand reporter et correspondant d'Investig'Action au Burkina Faso, interviewe Zoul Alzerreca, militant à Survie et vivant au Togo, qui dénonce la politique de la Françafrique.

Source : Le Journal de l’Afrique n°8, mars 2015, Investig’Action.

WATCH: In United Nations Speech, Noam Chomsky Blasts United States for Supporting Israel

آگهی ۹ میلیونی شهرداری تهران برای تبریک تولد نوه حداد عادل

آگهی ۹ میلیونی شهرداری تهران برای تبریک تولد نوه حداد عادل


پخش 9 اسفند 1393 به روز رسانی 9 اسفند 1393
AAErreur ! Nom du fichier non spécifié.

اقای حداد عادل به دنبال سردون یک شعر درباره زبان فارسی و داخل کردن تبریز در آن شعر جنجال افرین شده بود

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام شهاب مرادی، معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران، با درج یک آگهی در صفحه اول روزنامه ایران تولد نوه غلامعلی حداد عادل را به وی تبریک گفت.
این آگهی که بیش از ۹ میلیون تومان هزینه در بر دارد و در روزنامه ای که از منابع عمومی منتشر می شود تعجب افکار عمومی را به دنبال داشت و باعث بروز واکنش هایی میان کاربران شبکه های اجتماعی شد.
خبرگزاری برنا نوشته است شهاب مرادی به دلیل جایگاهش در صدا و سیمای جمهوری اسلامی، شهرت فراوانی دارد.
در این میان سایت جهان نیوز نوشته است: انتشار این آگهی، واکنش هایی را در پی داشت و برخی "بی توجه به متن کامل تبریک"، مرادی را متهم به مداهنه در قبال حدادعادل کردند و گروهی نیز آن را اقدامی در جهت فرهنگ سازی در ترویج و احیای نام حضرت خدیجه(س) دانستند.
در این میان به گزارش سایت فارس نیوز حداد عادل در پاسخ به انتقادات به عمل آمده گفته است:"عموم مردم و خصوصاٌ کسانی که مرا می‌شناسند می‌دانند که اهل تبریک گفتن و تبریک دریافت کردن، آن هم در روزنامه‌های کثیرالانتشار، نیستم. حتی وقتی رئیس مجلس شدم هم اجازه ندادم تبریکی نسبت به من در روزنامه‌ها درج شود. آقای شهاب مرادی هم خوشبختانه نه کاری با من دارد نه احتیاجی که بخواهد با درج آگهی تبریک در تولد نوۀ من، برای خودش منفعتی احتمالی دست و پا کند....من به سهم خود وظیفه می‌دانم از همۀ کسانی که در همین فضای مجازی با درک درست از کار آقای شهاب مرادی به دفاع از انگیزه و اندیشۀ ایشان همت کرده‌اند سپاسگزاری کنم. خودم هم از ایشان درست به همین دلیل تشکر می‌کنم."
این در حالی است که سال گذشته نیز اقای حداد عادل به دنبال سرودن یک شعر در باره زبان فارسی جنجال افرین شده بود.
Erreur ! Nom du fichier non spécifié.
به گزارش سایت انتخاب  شعر "ای زبان فارسی" توسط غلامعلی حداد عادل برای تکریم زبان فارسی سروده شده و  دو سال پیش در کتاب فارسی ششم ابتدایی قرار داده شده بود.
این در حالی است که به گزارش سایت بازتاب زندگی، این شعر که در آن تبریز جزو قلمرو زبان فارسی محسوب شده بود به دلیل اعتراضات فراوان از کتاب فارسی مدارس حذف گردید.
از سوی دیگر به گزارش سایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تابلوي كاشي كاري شده این شعر بحث برانگیز علاوه بر دیوار بنیاد دولتی سعدی بر دیوارهای مركز اسلامي نيويورك و مدرسه رازي نصب شده است.
Erreur ! Nom du fichier non spécifié.
اقای حداد عادلرییس سلبق مجلس شورای اسلامی ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی است. او همچنین  رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس بنیاد سعدی است.
مجتبی خامنه‌ای پسر ایت الله سیدعلی خامنه‌ای داماد اوست.
اقای حداد عادل قبلا در یک برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشته بود:"  من از مردم می‌خواهم از مغازه‌هایی که در معرفی کالاهایشان نسبت به زبان فارسی بی‌مهری می‌کنند، خرید نکنند؛ چرا که احترام به زبان یک ملت احترام به خود آن ملت است."
رییس فرهنگستان زبان فارسی همچنین تصریح کرده بود: معتقدم کسی که قدر زبان مادری‌اش را می‌داند، آن را به رخ دیگران می کشد.


B'Tselem בצלם Today, the Israeli media published a short video of two soldiers from the IDF dog unit, filmed


Today, the Israeli media published a short video of two soldiers from the IDF dog unit, filmed by another soldier after they had set dogs on a Palestinian boy. This arrest was part of an official IDF operation, presumably approved by the higher command.
B’Tselem documented and publicized this incident about two months ago:http://bit.ly/DogsIDF
B’Tselem wrote to the Military Advocate General demanding an end to dog attacks on Palestinian civilians. The only response, received...
Afficher la suite
A celebration of democracy? Not on March 17.
In about two weeks, Israelis go to the polls. In theory, those of us who want to vote and have given some thought to the burning issues at hand will go to take part in the “celebration of democracy”.
Yet there are two serious problems with this description. First,the burning issues are being swept under the rug, virtually undiscussed in this election campaign. Second, not everyone who may want to vote can do so.
The occupation – un...
Afficher la suite