نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ بهمن ۲۶, دوشنبه

شاخه های این درخت کهن دوشنبه 19 مرداد - تلویزیون ایران فردا





اجرای نرخ سود 18 درصدی سپرده ها از اول اسفندماه امسال

تهران- ایرنا- رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی به توافق بانک ها برای کاهش نرخ سود سپرده های بانکی از 20 به 18 درصد اشاره کرد و گفت: بانک های دولتی و خوصصی توافق کردند که این نرخ سود را از اول اسفندماه امسال اجرایی کنند.


- تصویر نمای داخلی از یکی از خانه های واقع در محله امین آباد منطقه 20 شهرداری تهران را نشان می دهد. 



 گدایی در تهران 
در علت‌یابی مهاجرت متکدیان شهرستانی به تهران می‌توان به اظهارنظر چند ماه قبل معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور رجوع کرد. حبیب‌الله مسعودی فرید درباره متکدیان شناسایی‌شده گفت: 37 درصد مجموع متکدیان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.
او درباره علت حضور گدایان در کلان‌شهرها گفت: کلان‌شهر مکانی است که مردم زیادی در آن حضور دارند و طبیعی است که به متکدیان راحت‌تر کمک می‌شود و در بین متکدیان، افرادی با ملیتی غیر ایرانی و آفریقایی یا پاکستان هستند که به کلان‌شهرها آمده‌اند و گدایی می‌کنند.
مسعودی با اشاره به اینکه 60 تا 70 درصد متکدیان و بی‌خانمان‌ها در تهران، غیرتهرانی هستند، تصریح کرد: همان‌طور که تولی‌گری اصلی کودکان کار و خیابان با سازمان بهزیستی است، محوریت ساماندهی امور متکدیان و بی‌خانمانان نیز با شهرداری‌هاست 
جهانگیری: کسانی باید شرمنده باشند که فساد را نهادینه

 زنجانی درست کردند و بابک 
بدهی / کل پول نفت را بردند، خرج کردند و 


های سنگین به بار آوردند و یک دولت بدهکار به جا 

گذاشتند/  22
 میلیارد دلار پول مملکت را در دبی و استانبول با قیمت 

خارجی ها فروختندپایین به 
ایرنا :  معاون اول رئیس جمهوری یکی از اولین مصوبات دولت تدبیر و امید را لغو مصوبه فروش ١٦٧٠ هزار متر مربع از پارک پردیسان دانست و گفت: آنهایی باید شرمنده باشند که جسورانه مصوب کردند تا این پارک فروخته شود، ده ها فساد را نهادینه و بابک زنجانی درست کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسحاق جهانگیری صبح دوشنبه در هفدهمین همایش ملی معرفی واحد های صنعتی و خدماتی سبز که در سالن همایش های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

معاون اول رئیس جمهوری با ابراز تاسف از اینکه برخی گفته اند دولت در انعکاس یکی از شاخص های اقتصادی در سه ماهه گذشته تعلل داشته و باید از این بابت شرمنده باشد، گفت: البته تذکر لازم است و ما به دنبال شفافیت هستیم تا آمار مورد نیاز مردم را در اختیارشان قرار دهیم اما کسانی که این تعابیر را به کار می برند، خودشان باید شرمنده اقداماتی باشند که کشور را به دست ویرانی می سپرد.

جهانگیری ادامه داد: در سال جاری که نفت از 100 دلار به 25 دلار کاهش یافت، کشورهای منطقه با پولی که در سال های گذشته از نفت 100 دلاری ذخیره کرده بودند، کشورشان را اداره کردند، اما باز هم با شوک های اقتصادی روبه رو شدند و قیمت ارزشان تا 70 درصد جابه جا شد.

وی افزود: اما آقایان در کشور ما کل پول نفت را بردند، خرج کردند و بدهی های سنگین به بار آوردند و یک دولت بدهکار به جا گذاشتند که در برخی آمارها گفته می شود 380 هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: کسانی باید شرمنده باشند که 22 میلیارد دلار پول مملکت را به بهانه تعادل قیمت ارز در دبی و استانبول با قیمت پایین به خارجی ها فروختند.

جهانگیری افزود: کسانی باید شرمنده باشند که 17 هزار میلیارد تومان را ظرف یک ماه نیم بدون مجوز از منابع بانک مرکزی برداشت کرده اند.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه کسانی باید شرمنده باشند که فساد را در کشور نهادینه کردند، افزود: کسانی باید شرمنده باشند که بابک زنجانی درست کردند و دکل نفتی را گم کردند.

µµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµ


باز شدن پای باندها به مسأله گدایی، حضور کودکان و زنان را در این زمینه به میزان زیادی توجیه می‌کند. بنا بر بعضی گزارش‌ها برخی از این کودکان که با ظاهری نامناسب در سرمای این شهر در حال گدایی هستند، همان کودکانی هستند که دم در بیمارستان‌ها به قیمت‌های ناچیزی به این باندها فروخته می‌شوند. کافی است بر این نکته آخر دقیق شویم تا بدانیم ماجرای پشت پرده گدایی در کشور ما بسیار پیچیده‌تر از آن است که از آن سخن گفته می‌شود.
مسأله تکدی‌گری به حدی پیچیده و چند وجهی است که حتی بسته به مقاطع زمانی و مکانی هم صورت‌های جدیدی می‌یابد و این را از اظهارنظر روز گذشته مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری می‌توان استنباط کرد.
متکدیان دم‌عیدی در تهران
روز گذشته، مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری در پاسخ به پرسشی با این محتوا که برخورد با متکدیان را در دستور کار دارید، اما شاهد حضور روزافزون آنها به ویژه در چهارراه‌ها هستیم، گفت: بخش عمده متکدیان کودکان کار هستند که ساماندهی آنها نیازمند مداخله جدی و هماهنگی بین نیروی انتظامی، بهزیستی، قوه قضائیه و شهرداری است.
فرزاد هوشیار افزود: از آنجا که جمع‌آوری کودکان متکدی از یک پروتکل خاص راهبری می‌شود که در یدِ سازمان بهزیستی است هماهنگی‌های لازم را با آنها انجام می‌دهیم. او با بیان اینکه تکدی گری جرم است، گفت: امیدواریم جمع‌آوری متکدیان به طور جدی انجام شود و درخواست ما از مردم این است که به هیچ‌وجه به متکدیان کمک نکنند.
به گزارش مهر، او اضافه کرد: بسیاری از این متکدیان در روزهای منتهی به عید از شهرستان به تهران می‌آیند، به همین دلیل شاهد افزایش حضور آنها در روزهای نزدیک به نوروز هستیم.
ورود رئیس‌جمهور به معضل تکدی‌گری
گدایی در حالی در این شهر بیداد می‌کند که اواسط مهر سال گذشته رئیس‌جمهور از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و مسئولان محلی خواست تا پاکسازی چهره شهرها از این پدیده ناهنجار اجتماعی را با جدیت دنبال کنند و شناسایی و مقابله با شبکه‌های گرداننده این ناهنجاری‌ها را در اولویت مأموریت‌های دستگاه‌های مسئول قرار دهند.
حسن روحانی گفت: «مشاهده پدیده تکدی‌گری و اعتیاد در شهرهای کشور زیبنده ایران اسلامی نیست.» 16 ماه از این درخواست جدی رئیس جمهور می‌گذرد اما کافی است چند ساعتی در خیابان‌های این شهر قدم بزنید تا پشت گوش انداختن این خواسته را با چشم خود ببینید.
بازار گدایی در تهران گرم‌تر است
در علت‌یابی مهاجرت متکدیان شهرستانی به تهران می‌توان به اظهارنظر چند ماه قبل معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور رجوع کرد. حبیب‌الله مسعودی فرید درباره متکدیان شناسایی‌شده گفت: 37 درصد مجموع متکدیان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.
او درباره علت حضور گدایان در کلان‌شهرها گفت: کلان‌شهر مکانی است که مردم زیادی در آن حضور دارند و طبیعی است که به متکدیان راحت‌تر کمک می‌شود و در بین متکدیان، افرادی با ملیتی غیر ایرانی و آفریقایی یا پاکستان هستند که به کلان‌شهرها آمده‌اند و گدایی می‌کنند.
مسعودی با اشاره به اینکه 60 تا 70 درصد متکدیان و بی‌خانمان‌ها در تهران، غیرتهرانی هستند، تصریح کرد: همان‌طور که تولی‌گری اصلی کودکان کار و خیابان با سازمان بهزیستی است، محوریت ساماندهی امور متکدیان و بی‌خانمانان نیز با شهرداری‌هاست و هر دستگاهی بر اساس شرح وظایف خود باید در این راستا با شهرداری‌ها همکاری داشته باشد.

خانه قاجاری ظهیرالاسلام که روزگاری به عنوان یکی از زیباترین خانه های خیابان هدایت شناخته می شد اکنون به دلیل بی توجهی نهادها و سازمان های مسئول به خانه خرابه ای تبدیل شده است. 















يادآوری به خاندان جليل!سلطنت!شهبانوی رقيق القلب!و رضاجان