نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه


۲۵,۱۱,۱۳۸۹
کلمه -  :تجمع های اعتراضی مردم از ساعاتی قبل در قسمت های مختلف خیابان آزادی و انقلاب و خیابان های منتهی به آن شکل گرفته است.گزارش خبرنگاران کلمه از سطح شهر تهران بویژه خیابان های انقلاب و آزادی حاکی است که نیروهای امنیتی و نظامی نیز در سح شهر حضور دارند. گزارش خبرنگاران کلمه در لحظه تنظیم...تجمع های اعتراضی مردم از ساعاتی قبل در قسمت های مختلف خیابان آزادی و انقلاب و خیابان های منتهی به آن شکل گرفته است.گزارش خبرنگاران کلمه از سطح شهر تهران بویژه خیابان های انقلاب و آزادی حاکی است که نیروهای امنیتی و نظامی نیز در سح شهر حضور دارند.
گزارش خبرنگاران کلمه در لحظه تنظیم این خبر (۲۵ :۱۵) از میدان انقلاب تهران از حضور چند هزارنفری مردم در میدان انقلاب و خیابان های اطراف خبر می دهد.مردم در حال حاضر شعار نمی دهند و در سکوت کامل تجمع کرده اند.نیروهای امنیتی و انتظامی نیز تاکنون برخوردی با مردم نکرده و نظاره گرند.
گزارش های رسیده به کلمه حاکی است که در برخی از نقاط تهران مردم از صبح امروز خود را برای حضور در تظاهراتی که براساس فراخوان میرحسین موسوی و کروبی اعلام شده است، آماده کردند. در نخستین ساعات صبح امروز از چهار راه قصر-نزدیک دادگاه انقلاب خبر رسید که جوانی با بالارفتن از جرثقیل ساختمانی پارچه سبزی به سر و گردن خود بسته و شعارهایی در حمایت از جنبش سبز سر می دهد. جمعیت زیادی اطراف وی جمع شدند. برخی اقدام این جوان را نقطه آغازین تظاهرات امروز دانسته اند. ارتفاع این جوان در بالای حرثقیل به قدری با مردم زیاد بوده که تشخیص این موضوع که جوان معترض زن بوده یا مرد برای شاهدان عینی دشوار بوده اما در عین حال بسیاری از شاهدان تایید کرده اند وی یک دختر جوان بوده است
تازه ترین گزارش خبرنگاران کلمه(ساعت ۱۵:۴۲)، از خیابان انقلاب حاکی است که هر لحظه بر شمار مردم تظاهر کننده افزوده می شود . یکی از خبرنگاران کلمه در خبری که با عجله زیاد مخابره کرده، می نویسد :”تعداد مردم در خیایان انقلاب خیلی خیلی زیاد است و تا چشم کار می کند جمعیت است اما نیروهای امنیتی و انتظامی با یورش های مکرر به مردم هر لحظه در تلاش برای ایجاد شکاف در تجمع گسترده مردم هستند.”

۲۵,۱۱,۱۳۸۹
25bahmanbazdasht
دویچه وله - امروز، ۲۵ بهمن فضایی امنیتی بر خیابان‌های تهران حاکم است و حامیان جنبش سبز درهمبستگی با مردم تونس و مصر به خیابان‌ آمده‌اند. این گزارشی است لحظه به لحظه از فضای تهران با تکیه بر نوشته‌های کاربران فضای مجازی.
تجمع‌های اعتراضی در برخی مناطق تهران
کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌نویسند که حدود دوهزارنفر از مردم در میدان صادقیه تهران جمع شده و شعار «مرگ بردیکتاتور» سر داده‌اند. از سوی دیگر توئیت‌ها و یادداشت‌هایی در شبکه اجتماعی «توئیتر» و «گوگل‌ریدر»  منتشر شده است که حاکی از جمع شدن دانشجویان دانشگاه تهران جلوی درب ورودی دانشکده‌ی فنی این دانشگاه است. یک کاربر هم از نزدیکی دانشگاه صنعتی شریف گزارش می‌دهد که دانشجویان این دانشگاه در محوطه‌ی دانشگاه جمع شده و شعار «یا حسین،میرحسین» سر داده‌اند. 

تعویق در به‌روزرسانی توئیتر برای همبستگی با کاربران ایران

«وزارت امورخارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا اهمیت نقش تاریخی شبکه‌های اجتماعی برای ایرانیان در دنیای امروز را درک می‌کند. می‌خواهیم در این گفت‌و‌گو به شما بپیوندیم.» این اولین توئیت شناسه‌ی کاربری وزارت امورخارجه‌ی آمریکا به زبان فارسی در روز یک‌شنبه بود.
این اقدام وزارت امورخارجه‌ی آمریکا کاربرمحورترین اقدام امریکا برای ارتباط با کاربران فضای مجازی جامعه‌ی ایران است. این شناسه در توئیت دیگری می‌نویسد:«ایالات متحده‌ی آمریکا به دولت ایران هشدار می‌دهد که اجازه دهد مردم کشور ایران از حقوق جهانی برابر برای گردهمایی و تظاهرات مسالمت‌جویانه و ابزارهای ارتباطی که در قاهره استفاده شد بهره‌مند شوند.»
از دیروز که این شناسه‌ی کاربری به راه افتاد تا این لحظه ۱۰۹۱ نفر این شناسه را دنبال می‌کنند. از سوی دیگر مدیران توئیتر اعلام کردند که در پی درخواست وزارت امورخارجه‌ی آمریکا، توییتر به‌روز رسانی سیستم‌هایش را به تعویق انداخته است. توئیتر اعلام کرده این تعویق به دلیل اهمیت نقش این شبکه در اطلاع‌رسانی برای منتقدان حاکمیت ایران است.
معترضی بالای جرثقیل

از ساعاتی پیش کاربران فضای مجازی در تهران به گزارش وقایع و اوضاع و احوال خیابان‌های تهران پرداخته‌اند. اولین اتفاق مهم امروز، بالا رفتن مرد جوانی با سربند و مچ‌بند سبز از جرثقیلی واقع در تقاطع خیابان عباس‌آباد و شریعتی بود. مرد جوان که پلاکاردی با مضمون اعتراضی و عکسی از میرحسین موسوی در دست داشت، از بالای جرثقیل تهدید می‌کرد که در صورت تلاش برای پایین آوردنش، خود را به پایین پرت کرده و خودکشی می‌کند.

ماموران نیروی انتظامی ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه صبح موفق شدند مرد جوان معترض را از بالای جرثقیل پایین آورده و دستگیر کنند.
گزارش‌های متفاوت از حضور نیروهای امنیتی
برخی گزارش‌های تاییدنشده از شروع ناآرامی‌ها در اطراف پردیس اصلی دانشگاه تهران خبر می‌دهد. کاربرانی که در اطراف این منطقه هستند در توئیتر و گوگل‌ریدر از افزایش حضور نیروهای امنیتی در این منطقه خبر می‌دهند.

عکس اختصاصی ارسالی از یک کاربران دویچه‌وله از صحنه بازداشت معترض حامی جنبش سبز Bildunterschrift: عکس اختصاصی ارسالی از یک کاربران دویچه‌وله از صحنه بازداشت معترض حامی جنبش سبز

از سوی دیگر از اوایل صبح برخی از کابران شبکه‌های اجتماعی با ابزار حیرت از تعداد کم نیروهای پلیس و لباس ‌شخصی از خیابان‌های تهران خبر می‌دهند که این حضور نه چندان محسوس تفاوت بارزی با دیگر روزهای تجمعات اعتراضی دارد.
کاربران شبکه‌های اجتماعی گزارش می‌دهند که عده‌ای از نیروهای لباس ‌شخصی موتورسوار شروع به گشت‌زدن در میدان آزادی تهران کرده‌اند. یکی از کاربران «گوگل‌ریدر» می‌نویسد:«از خیابان ولیعصر یک عالم گارد موتوری به سمت میدان ونک رفتند. تو خیابان گاندی هم تعداد گاردها دارند زیاد می‌شود. ولی واقعیت این است که تعدادشان از توقع آدم کمتره!»
واکنش‌های متعدد کاربران فضای مجازی
با نزدیک شدن به ساعت تجمع، فعالیت واکنش‌های کاربران فضای مجازی بیشتر می‌شود. واکنش‌ها طیف مختلفی از امیدواری، نگرانی، ترس و شجاعت را دربر می‌گیرد. بهمن، یکی از کاربران «گوگل‌ریدر» می‌نویسد:«من هر اتفاقی بیش از یک راه‌پیمایی و بازشگت مردم به خانه را بعید می‌دانم. این‌قدر که من می‌فهمم نه دعوت‌کننده‌های به راه‌پیمایی، نه آن‌هایی که این روزها سعی کردند مردم بیشتری را از ماجرا مطلع کنند، هدفشان چیزی شبیه به تمام کردن کار نبوده و نیست. هدف حداکثری آنها حضور دوباره در خیابان، اثبات زنده بودن جنبش سبز(هم به حامیان و هم به مخالفانش) و محک زدن فضا برای تمام کردن مرحله "صبر و استقامت" است.»
عاطفه، کاربر دیگری می‌نویسد:«مصری‌ها هنوز در میدان تحریر هستند، مصر هم زیاد کشته داد. ماشینی که از روی آن‌ها رد شد دست‌کم بیست نفر را کشت. ... از ما می‌ترسند!از زضعیت اینترنت و فیلتیرنگ معلومه. حتا اگر قصد ماندن ندارید هم لازم است به دنیا بگوییم که ما حامی این دولت نیستیم. ما همان‌هایی هستیک که راه‌پیمایی سه میلیونی راه انداختیم و نتوانستند با ما مقابله کنند. یادتان هست چه آرام؟ من می‌روم، شما هم بیایید، واسه خاطر خودمان.»

یست نام و شماره تلفن تعدادی از فرماندهان ستاد ویژه سرکوب فوق الذکر بدین شرح می باشد



لیست نام و شماره تلفن تعدادی از فرماندهان ستاد ویژه سرکوب فوق الذکر بدین شرح می باشد :
افشین کامل افسر اطلاعات ناجا تهران(منطقه تهران بزرگ) 09366431318
حاج علی رضایی مسئول اطلاعات ناحیه سیدالشهدا تهران 09123847659
......علی افسری کارمند اداره اطلاعات تهران 09123862832
مجید افشردی فرمانده اطلاعات و امنیت سپاه منطقه جماران 0912 1361881
امیر قربانی از مدیران بخش تامین و تسلیح اداره کل حراست وزارت کشور 09355339003
امیر معقولی فرمانده اطلاعات حوزه مقاومت بسیج 289 منطقه اویس قرنی 09122052165
امیرحسین آریچ جانشین تیم حفاظت فرماندهی کل سپاه 09123490234
مهدی امیری فرمانده تیم حفاظت احمدی نژاد09124357217
حسین بیگلر معاون ضد اغتشاش معاونت اطلاعات سپاه منطقه تهران 09124289309
الیاس دیزجی سر کانال جمع آوری اخبار و اطلاعات سپاه ناحیه شرق تهران 09122401549
ابراهیم مهدوی عضو معاونت عملیات دفاعی نیروی مقاومت بسیج 09123179536
مهدی ابراهیمی عضو تیم حفاظت احمدی نژاد09121050134
فردین تقی زاده رابط وزارت اطلاعات با وزارت کشور09192247339
محمد فتحی فرمانده اطلاعات ناحیه مقاومت ویژه قدس 09122467150 ---02166029493
از همه هموطنان خارج از کشور دعوت می نمایم که با تماس با این سرکوبگران از آنها بخواهید دست از خشونت و سرکوب برداشته و به ملت پناه ببرند
اشتراک‌گذاری

چهار راه عباس آباد و شریعتی 25 بهمن 1389

چهار راه عباس آباد و شریعتی 25 بهمن 1389 شماره2


برخی شاهدان عینی از شهر تهران گزارش داده‌اند که جوانی در اطراف چهارراه قصر، با نماد سبز و در دست داشتن پوستر از جرثقیلی بالا رفته است.

در حالی که در برخی از نقاط تهران نیروهای نظامی – امنیتی حضور محسوسی ندارند، حضور این جوان باعث تجمع نیروهای نظامی و لباس شخصی‌ها در این منطقه شده است.
برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که این فرد پوستر برخی از جان‌باختگان جنبش سبز را در دستان خود داشته است، اما برخی دیگر گزارش داده‌اند که وی پلاکاردهایی در حمایت از جنبش سبز حمل می‌کرده است
گفته می‌شود نیروی انتظامی پس از چندین ساعت تلاش و با کمک نیروهای آتش‌نشانی موفق به پایین آوردن این جوان شده است. از سرنوشت این فرد و بازداشت یا آزادی وی خبری مخابره نشده است.
از سوی دیگر در حالی که کمتر از شش ساعت به آغاز تظاهرات باقی مانده است، گزارش شده است که هنوز در خیابان انقلاب و آزادی وضعیت عادی است و نشانه‌ای از حضور سبزها به چشم نمی‌خورد. نیروهای امنیتی و انتظامی هم در خیابان‌ها دیده نمی‌شوند. این در حالی است که در اعتراضات گذشته جنبش سبز، از ساعات نخستی روز عبور و مرور نیروهای امنیتی  محسوس بود.منبع خونویس