نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

افزایش 7 برابری جنین های خیابانی در ایران

براساس گزارش های رسمی تعداد جنین های سقط و رها شده در کنار خیابان افزایش قابل توجهی یافته است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان، تنها تعداد جنین های سقط شده دارای HIV مثبت در گوشه و کنار خیابانها و سطل آشغال های شهرداری در سال 87 نسبت به سال پیش از آن 7 برابر افزایش یافته است.
لازم به ذکر است این گزارش تنها مربوط به آمار سازمان بهزیستی است و همه موارد را شامل نمی شود.این درحالی است که امار قابل توجهی از سقط جنین غیرقانونی در کشور گزارش می شود.
سقط جنین غیرقانونی که اغلب پیامد روابط نامشروع جنسی است را می توان از رونق بازار دلالان دارو و آمپول سقط جنین در ناصرخسرو حدس زد.بطوریکه قیمت آمپول های سقط جنین طی چند ماه اخیر افزایش قابل توجهی یافته است.
با این برخی گزارش های غیر رسمی از بهزیستی حاکی از آن است که تعداد جنین یافت شده HIV مثبت یعنی ایدزی در سال 87 نسبت به سال 86 رشد قابل توجهی یافته است که زنگ خطری برای مسئولین محسوب می شود.
انتشار این اخبار تلخ اگر چه ممکن است موجب سوء استفاده برخی نااهلان شود ،اما می تواند توجه مسئولین را به آسیب های اجتماعی زیر پوستی جامعه بیشتر جلب کند.
به نظر می رسد دغدغه سیاسی دولتمردان فرصت توجه به این موضوعات اصلی را گرفته است.

وحشت سپاه از نا آرامى هاى احتمالى دانشگاه هاى ايران

سپاه در حال برنامه‌ریزی برای برخورد با دانشجویان نشست مسئولین و اعضای شورای بسیج دانشگاه‌های استان تهران با حضور اعضای تشکل های بسیج برگزار شد.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، روز گذشته در این نشست سردار علی فضلی فرمانده سپاه حضرت سید الشهداء استان تهران و نیز مرتضی تمدن استاندار تهران حضور یافتند و كامران دانشجو وزیر علوم دولت کودتا نیز در اولین نشست خود، در جمع این دانشجویان بسیجی سخنرانی کرد.
بنابر گزارش خبرگزاری ایسنا از این جلسه، علی فضلی در این نشست ضمن اشاره به اینکه حوادث كوی دانشگاه فرآیندی بوده است كه از جریان كوی دانشگاه 78 به این مرحله رسیده است، به واکنش احتمالی دانشجویان دانشگاه های مختلف همزمان با بازگشائی دانشگاه ها اشاره کرده و هم چنین از برنامه ریزی سپاه برای مقابله با اعتراضات احتمالی دانشجوئی خبر داد و گفت: "هم‌اكنون زمزمه‌های تحركاتی در مراكز آموزشی شنیده می شود و ما باید در این خصوص با وحدت رویه‌ای كه مولایمان از ما توقع دارند در این زمینه هوشیار باشیم و برخورد مناسبی در این خصوص بنماییم."
وی در ادامه افزود: "همان طور كه مقام معظم رهبری فرموده‌اند این رویه آتش زیر خاكستر است و اگر ما در این زمینه بی غفلتی كنیم و از تاریخ عبرت نگیریم شاید كه باید منتظر حوادث دیگری باشیم. علی فضلی همم چنین در مورد برخورد با اعتراضات گفت: "در هفته‌ آینده در جلسه‌ی اتاق فكری كه با مسئولان دانشگاهی استان تهران خواهیم داشت، به دنبال هماهنگی در خصوص چگونگی برخورد با این حوادث احتمالی هستیم."
اظهارات فضلی در حالی است كه مرتضى تمدن، استاندار تهران، روز دوشنبه در همین نشست گفته بود: "ما فضا را كاملا عادى مى دانیم و هیچ نیازى به نیروهاى نظامى، امنیتى و انتظامى نمى بینیم." با این وجود، تمدن در سخنان خود معترضین را متهم كرد در تلاش براى ایجاد فتنه در دانشگاه ها هستند. وی هم چنین ادامه داد: "برخى جریان ها و افراد همزمان با بازگشایى مراكز آموزش عالى قصد دارند ناكامى هاى خود را در كشور با بازگشایى مراكز آموزش عالى جبران كنند."
از سوی دیگر کامران دانشجو، وزیر جدید وزارت علوم دولت کودتا، که ابهامات و سوالات زیادی پیرامون مدارک تحصیلی وی مطرح است، نیز در این نشست با اشاره به نگرانی آیت الله خامنه ای در خصوص تدریس علوم انسانی به شیوه غربی در دانشگاه ها این پرسش را مطرح کرد که "با استفاده از مسیر علوم در غرب چطور انتظار داریم دانشگاه‌هایمان اسلامی شود؟"
وی هم چنین در اظهاراتش اشاره کرد که دین اسلام مادیات و معنویات را با یكدیگر دارد و ضمن تأکید بر اسلامی کردن دانشگاه‌ها افزود: "دانشگاه اسلامی این است كه سیر علوم در دانشگاه‌ها اسلامی شود و نگرش مبنا اسلامی باشد و اساتید با این نگرش سر كلاس حضور بیابند و در این صورت است كه فضا، فضای اسلامی مي‌شود و علم با هدف خلقت همسو مي‌شود و همچنین در نتیجه‌ی آن علم در مسیر تعالی بشریت قرار مي‌گیرد، نه به عنوان یك ابزار سلطه."
وی هم چنین به دانشجویان بسیجی حاضر در نشست گفت که اگر اختلافی هم وجود داشته باشد یک اختلاف خانوادگی است و دانشجویان اجازه دخالت به بیگانگان در این زمینه را نمی دهند.
دانشجو هم چنین در ضمن پاسخ به سوال یکی از بسیجی ها، مدعی شد که حمایت مادی و معنوی از تمام تشكل‌های دانشجویی را وظیفه خود می داند و در این مسیر نیز حركت خواهد كرد.
گفته های مقام های ارشد سپاه و وزرات علوم، در جمع بسیجیان حاکی از نگرانی آنان از بازگشائی دانشگاه ها در آغاز مهرماه و از سرگیری مجدد اعتراضات گسترده دانشجوئی است و همانگونه که در سخنان خود در جمع شبه نظامیان بسیجی اشاره کرده اند در حال برنامه ریزی گسترده برای مقابله با اعتراضات احتمالی هستند.
جواد آزاده (شکنجه گر )، متخصص اعتراف گیری های اجباری + عکس

mirhusein.net : به گزارش "ولت آنلاین" آلمان، احمدی نژاد برای در هم شکستن زندانیان سیاسی، جواد آزاده، بازجویی که حرفه خود را در ساواک آموخته، را به خدمت گرفته است. در ادامه گزارش آمده است: جواد آزاده متخصص اعتراف گیری های اجباری است. به نظر وی، دیر یا زود حقیقت برملا می شود. روزنامه روشنفکری ایتالیا "ایل فوگلیو"، به نقل از خاتمی، درباره وی می نویسد: " او مظهر شکنجه گران قرون وسطی است." جواد آزاده، همان بازجویی است که در سال 1998 متهمین قتل های زنجیره ای را بازجویی می کرد و همسر سعید امامی، متهم اصلی پرونده، را وادار کرده بود تا اتهام وابستگی به اسرائیل و ارتباطات نامشروع خود را بپذیرد. در آن زمان اصلاح طلبان اعمال او را محکوم و محافظه کاران او را طرد کرده بودند، اما اکنون مدتی است که وی دوباره به کار گرفته شده است.

حسین اخترزند چگونه شهید شد / به روایت یکی از نزدیکان

امروز که هفدهمین روز ماه مبارک رمضان است، به نام شهیدان حسین اخترزند و میلاد یزدان‌پناه نامگذاری شده است. یکی از نزدیکان شهید حسین اخترزند، نوشته‌ی زیر را درباره‌ی حسین اخترزند، شهید سبز شهر اصفهان، برای «موج سبز آزادی» فرستاده است که عینا می‌خوانید:

امروز در حالی یادبود شهید اخترزند از طرف موج سبز آزادی اعلام شده است که سه روز قبل هم اسامی 72 نفر از شهدای جنبش سبز از طرف کمیته پیگیری شهدا و سایت نوروز اعلام شد و البته کودتاگران اکثر اسامی این لیست را نمی پذیرند و به احتمال زیاد شهید اخترزند را هم به مانند این چند ماه جز کشته شدگان نمی‌دانند و فرمانده یگان ویژه اصفهان هفته ها پیش در کمال بی شرمی اعلام کرد حسین اخترزند در اثر مصرف مواد مخدر(شیشه) از طبقه سوم به پایین افتاده است.

تمام مسئولین زیر بار این فاجعه نرفته اند و آن را خطای سهوی از طرف خودش می دانند . ولی ما در اینجا جمعی از جستجو گران به مناسبت امروز نگاهی جدید و مستند بر ضرب و شتم و پایین انداختن عمدی او همراه با تصاویری داریم.

مطابق تصاویر های پیوست شده حسین اخترزند ابتدا مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس او را از طبقه ی سوم به پایین می اندازند. به دلیل اینکه نیروهای انتظامی پاسگاه 15 از حادثه مطلع می شوند خانواده ی اخترزند شکایت اولیه را از همانجا شروع کرده که ابتدا مامورین می خواستند پرونده را مامورین مختومه اعلام کنند! ولی خانواده از نیروی انتظامی و بسیج شکایتی را مطرح می کنند که آن شکایت اکنون به .مطابق تصاویر های پیوست شده حسین اخترزند ابتدا مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس او را از طبقه ی سوم به پایین می اندازند.

به دلیل اینکه نیروهای انتظامی پاسگاه 15 از حادثه مطلع می شوند خانواده ی اخترزند شکایت اولیه را از همانجا شروع کرده که ابتدا مامورین می خواستند پرونده را مامورین باز پرسی شعبه 5 در خیابان نیکبخت منتقل شده ولی متاسفانه تا کنون با خانواده داغداربازی کرده و هر روز پرونده را به تاخیر می اندازند. متاسفانه آگاهی اصفهان، ماموران قضایی و امنیتی به خانواده می گویند او در اثر غفلت! خودش روی ایرانیتهای پوسیده افتاده و سپس به پایین می افتد!

ما دلایل بسیار زیادی داریم که هم به تعمد مورد ضرب و شتم قرار گرفته و هم به تعمد به پایین پرتاب شده است. در مورد اینکه او به تعمد به پایین افتاده به تصاویر ضمیمه توجه کنید که 3 پنجره ی شکسته شده را می بینیم که با تامل می بینیم که به خاطر ارتفاع زیاد لب پنجره تا کف زمین هیچ آدم عاقلی تصادفی از این مکان به پایین نمی افتد، مگر اینکه او را پرتاب کرده باشند و یا در خوشبینانه ترین حالت او در اثر ضرب و شتم شدید ماموران از آنجا به پایین پرتاب شده است.

و اما در مورد دلایل محکم و مستند ما در مورد ضرب و شتم مربوط به تصاویری است که قبلا در اینترنت منتشر شده و آثار جراحات را بر روی بدن اش و به خصوص دست راستش را نشان می دهد. همچنین یکی از برادران حسین در زیر برگه ی پزشکی قانونی مشاهده کرده که نوشته شده آثار برخورد شدید جسم سخت خارجی در چند نقطه مشهود است. متاسفانه از کمر و پشت جسد تصویری در دست نیست ولی بنا به گفته ی برخی شاهدین در غسالخانه آثار کبودی زیادی در پشت او مشهود بوده است. جالب آنجاست موبایل حسین با آنکه از طبقه ی سوم پرتاب شده کاملا سالم است و دقت در این موضوع خود سندی دیگر بر رد نظریه ی ماموران امنیتی و قضایی که دلالت بر غفلت و تصادفی بودن حادثه دارند،می باشد.

نیروهای امنیتی در این مدت فشار زیادی بر خانواده روا داشتند . در ابتدا به خانواده اعلام کردند در صورتی جنازه را تحویل می دهند که به همه اعلام کنید که او در اثر تصادف کشته شده است. در تمام مراحل کفن و دفن نیروهای امنیتی حضور داشته و حتی قاری قرآن و مداح از طرف خودشان بودند و در موقع حمل تابوت جمعیت را از گفتن الله اکبر بر حذر داشتند. مراسم ختم و هفته در کتنرل کاملشان بود واز خواندن زیارت و دعا در خانواده ی شهید جلوگیری کردندو تا امروز هم در مورد شکایت خانواده شان هیچ اعتنایی نمی کنند.

دوستان، در پایان به این نکته تا به امروز توجه کردید که شهدای ما چقدر خوش رو و چقدر فرزانه و فرهیخته بودند. در این جا با ذکر خاطره ای از دوستان حسین این مطلب را به پایان می برم: شهید حسین اخترزند آدم بسیار عمیق و نگاهی جالب توجه به مسائل اجتماعی و سیاسی داشته است .بنا بر ذکر یکی از دوستان او وقایع انتخابات را از قبل پیش بینی و تحلیل می کرده است و صد افسوس که ما نداها،سهراب ها و حسین ها را از دست دادیم. روح تمام شهیدان سبز شاد باد.





شناسایی هویت چند جانباخته دیگر خيزش مردم + عکس

محمد نادری‌پور، رئیس شاخه دانشجویی ستاد میرحسین موسوی در سیرجان، یکی از این شهداست
موج سبز آزادی : هویت چند تن دیگر از شهدای جنبش سبز مشخص شد. «محمد نادری‌پور» دانشجوی رشته‌ی مهندسی عمران دانشکده‌ی مهندسی سیرجان دانشگاه باهنر کرمان و رئیس شاخه‌ی دانشجویی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در شهرستان سیرجان، یکی دیگر از شهیدان جنبش سبز ایران است که هویت وی به تازگی مشخص شده است. همزمان «موج سبز آزادی» به اطلاعاتی درباره‌ی چند شهید دیگر دست یافته است که از همگان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی آنها دعوت به عمل می‌آورد. (عکس سمت چپ متعلق به شهید نادری‌پور است)
چند روز پیش فهرست اسامی 72 شهید جنبش سبز که تاکنون به طور قطعی شناسایی شده‌اند و هویت آنها محرز شده است، در اینترنت منتشر شد. اما اطلاعات جدید نشان می‌دهد که تعداد شهدا ممکن است از صد نفر فراتر برود.

یکی از گزارش‌های رسیده به «موج سبز آزادی» از هویت سه شهید سبز پرده بر می‌دارد که پس از کشته شدن در تهران، به استان گلستان منتقل و به خانواده هایشان تحویل داده شده‌اند: شهید اسماعیلی از شهر خان به بین در استان گلستان، شهید

دکتر مقصود لو از شهر سرخنکلاته و شهید خانم دکتر رحیمی از شهر گرگان. بر اساس این گزارش، به خانواده‌های این سه شهید اجازه‌ی برگزاری هیچ گونه مراسم آزادی داده نشده است و به خانواده‌ی شهید دکتر رحیمی نیز گفته شده است که: به مردم بگویید او مسموم شده است.

«موج سبز آزادی» همچنین به اطلاعاتی درباره‌ی شهید دیگری به نام «مجید کمالی» متولد 23 شهریور 1364 و به شماره شناسنامه 1460 متولد یزد و ساکن محله‌ی امام‌شهر در شهرستان یزد دست یافته است. وی از فعالان جنبش سبز بوده که در ساعت 6 صبح روز سوم شهریور از سوی نیروهای امنیتی دستگیر می‌شود و در ساعت 2 بعدازظهر همان روز جنازه‌ی وی را به بیمارستان افشار یزد می‌برند، که مسئولان بیمارستان از تحویل گرفتن آن خودداری می‌کنند. عکس زیر متعلق به مجید کمالی است که دو هفته پیش به جرم سبز بودن، به قتل رسید:

جزئیات شهادت «محمد نادری‌پور»

به گزارش «موج سبز آزادی» یک منبع موثق به نقل از یکی از بستگان نزدیک شهید نادری‌پور خبر داد: وی که از دانشجویان فعال قبل و بعد از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری بود، ساعت هفت بعد از ظهر دهم تیر ماه گذشته پس از خارج شدن از جلسه‌ی امتحان و سوار شدن بر خودرو پراید شخصی خود، بعد از خروج از دانشکده به وسیله‌ی افراد لباس شخصی ربوده می‌شود.

این منبع موثق که خواست نامش فاش نشود، افزود: خواهر نادری‌پور که خود دانشجوی دانشگاه زاهدان است، همان شب طبق معمول با تلفن همراه برادرش تماس می‌گیرد و متوجه می‌شود که او گوشی را برنمی‌دارد. روز بعد نیز دوباره تلاش می‌کند، اما باز موفق نمی‌شود. از این رو موضوع را به پدر و مادرش که ساکن روستای "خبر" از توابع شهرستان "بافت" کرمان هستند، اطلاع می‌دهد.

وی گفت که 48 ساعت پس از ربودن نادری‌پور، جسد وی درون خودروی وی در گوشه‌ای از شهر سیرجان پیدا می‌شود، در حالی که قاتل یا قاتلان نه تنها خودروی او را همراه خود نمی‌برند، که حتی دستبردی هم به پخش خودرو، کارت شناسایی، کارت سوخت و مقداری پول نقد که همراه شهید مذکور بوده، نمی‌زنند و این نشان می‌دهد که انگیزه‌ی قتل کاملا سیاسی بوده و به فعالیت اعتراضی او پس از انتخابات ربط داشته است.

این منبع موثق خبر همچنین به نقل از دوستان و اعضای خانواده‌ی شهید نادری‌پور اضافه کرد که وی از جوانان سالم و با صداقت روستا و از دانشجویان خوشنام و متعهد دانشکده‌ی مهندسی سیرجان بوده و با هیچ شخصی مشکل و نزاع نداشته است؛ نه خودش و نه خانواده‌اش.



به گفته‌ی این منبع، جسد نادری‌پور پس از انتقال به پزشکی قانونی، کالبدشکافی شده و علت قتل، «ضربه‌ی محکم به پشت سر» اعلام شده است. اما پس از آن، اداره‌ی آگاهی شهرستان از خانواده‌ی شهید خواسته‌اند که فورا جسد را دفن کنند.

این منبع موثق که خود جسد را پیش از کالبدشکافی و دفن از نزدیک دیده است، خاطرنشان کرد که حتی پیراهن نادری‌پور هم پاره نشده بود و این امر نشان می‌دهد که او با قاتل یا قاتلانش درگیر نشده و مقاومت نکرده است. لذا اگر انگیزه‌ی قتل، شخصی بود، مقتول از خود واکنش و مقاومت نشان می‌داد.

به گفته‌ی این منبع، پس از کالبدشکافی، ماموران انتظامی پیش از تحویل جسد نادری‌پور، لباس‌های او و نیز پتوی روی جسد را سوزانده‌اند تا اثری بر جا نماند. همچنین پس از بازدید از خودروی شهید، معلوم می‌شود که قاتل یا قاتلان پوشش لاستیکی روی فرمان و روی دنده‌ی خودرو را برداشته‌اند تا اثر انگشت از خود باقی نگذارند.

وی که در مراسم تدفین نادری‌پور در زادگاهش در روستای "خبر" شهرستان بافت کرمان حضور داشته است، یادآور شد که عده‌ای از افراد لباس شخصی و مشکوک و ناشناس که به‌نظر می رسد از نیروهای امنیتی بوده‌اند، در مراسم شرکت داشتند و اوضاع را از نزدیک کنترل می‌کردند.

منبع خبر اضافه کرد که خانواده‌ی مرحوم نادری‌پور از ترس اینکه ممکن است دیگر اعضای خانواده‌شان، به خصوص دختر دانشجوی آنها که در زاهدان است، ربوده شوند، سکوت کردند. اما پس از تاکید رهبری مبنی بر لزوم شناسایی و مجازات عوامل خودسر که مرتکب قتل و شکنجه‌ها شده‌اند، اکنون خواستار اطلاع رسانی نحوه‌ی کشته شدن فرزندشان هستند.
وی گفت که خانواده‌ی نادری‌پور پیش از این برای عدم اعلام رسمی شهادت عزیز از دست رفته‌ی خود تحت فشار بوده‌اند و از این رو به مراجع رسمی اعلام شده از سوی مهندس موسوی و جناب کروبی مراجعه نکرده‌اند، اما اکنون خواستار دیدار با آقایان مهدی کروبی و میرحسین موسوی یا اعضا و سخنگوی کمیته‌ی تشکیل شده برای آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات هستند.


عکسی از مجتبی خامنه ای

مجتبی خامنه ای ، نفر سمت چپ در عکسی نه چندان قدیمی به همراه امیر فرشاد ابراهیمی ( لینک کامل مطلبی که این عکس ازش استخراج شده این عکس از یک سایت معتبر اومده و مطلب کامل را میتونید اینجا مطالعه کنید

البته اختلاف نظر درمورد انتشار این عکسها ونسب دادن انها به فرزند خامنه ای زیاد هست

2009442534

عکس دیگری که ادعا می شود این شخص مجتبی خامنه ای هست (عکس جدید تر)

image-501A_4A42FC19

گروهی هم ادعا میکنند که این عکس مجتبی خامنه ای هست .نظر شما چیست؟؟؟

mojtaba3-1

میثم خامنه ای، کوچکترین پسر خامنه ای درکنار پدر همسر وی در راهپیمایی 22 بهمن

N_9698

عکس هایی از مجتبی خامنه ای در کنار ‍خود خامنه ای- جدید

34pl1uf

چاوز ضمن اعلام صادرات روزانه 20 هزار بشکه بنزین به ایران:


مسیح و مهدی نمرده اند و ظهور خواهند کرد


خبرگزاری انتخاب
رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه به زودی حضرت مهدی و حضرت مسیح ظهور خواهند کرد و جهان را پر از عدل و داد خواهند کرد از صادرات 20 هزار بشکه ای بنزین به جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب ، هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا که امروز به همراه رئیس جمهور واعضای هیئت وزیران در مشهد مقدس حاضر شد، در پاسخ به این سئوال که یادداشت های تفاهم نامه بین دو کشور چه پیامی برای دنیای غرب خواهد داشت، گفت: مردم ایران توجه بسیار زیادی به خدا دارند و در مقبره ای که با حضور احمدی نژاد به زیارتش آمدیم مکانی بسیار مقدس است و من به عنوان یک مسیحی این احساس را به خوبی دریافت نمودم و تبریکات قلبی خود را نثار همه مردم ایران می کنم.

وی افزود: احساسات قلبی خود را نثار امام رضا (ع) می کنم می دانم که احساس مسیح هم احساسات بسیار مثبتی در راستای احساس امام رضا است.

رئیس جمهور ونزوئلا با تاکید بر اینکه مسیح دوباره زنده خواهد شد و به همراه مهدی قدرت را به دست خواهند گرفت گفت: مسیح و مهدی نمرده اند، زنده اند و روزی باز خواهند گشت و دنیا را پر از عدالت خواهند کرد.

وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری عنوان کرد: امروز عصر امام خامنه ای به ما گفت تا زمانی که ما دو رئیس جمهور با هم متحد باشیم و از اعمال دل و روح با هم باشیم در کارکرد و تلاشها وهمه اقدامات انسانی که انجام خواهیم داد با هم باشیم و تا زمانی که اقدامات عدالت طلبانه را پیگیری کنیم خیلی زود حضرت مهدی و مسیح ظهور خواهند کرد. باید در این راستا تلاش کنیم هر چه زودتر حضرت مهدی و مسیح ظهور کنند تا دنیای پر از عدالت را به وجود آورند که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.

هوگو چاوز در ادامه به موضوع تجارت بین دو کشور اشاره کرد و افزود: تجارت موضوعی است که باید به آن توجه کنیم و از آن بستر به چشم اندازهای آینده برسیم. باید بتوانیم اتحاد موجود را که بین دو کشور وجود دارد هویت بخشیده و شکل دهیم و اقدامات اقتصادی و همکاریهای تجاری و تبادل تکنولوژی و نیروی انسانی کمک خواهد کرد تا به عدالت دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه امروز اسناد دیگری هم علاوه بر موضوع تجارت به امضا رسید گفت: این خیلی خوب است که مردم در همه این اسناد تجاری بین دو کشور اطلاع داشته باشند.

رئیس جمهور ونزوئلا درقسمت دیگری از سخنانش به بانک دو ملیتی ایران ونزوئلا که هم اکنون وجود دارد اشاره نمود و اظهار داشت: دیروز جلسه هماهنگی مجمع این بانک دو ملیتی برگزار شد و قرار شد در مدت 30 روزه هر یک از کشورها 30 میلیون دلار را به آن واریز کنند. زنده باد بانک دوملیتی ایران ونزوئلا

وی با بیان اینکه مجمع صندوق مالی پروژه های ایرانی ونزوئلایی نیز برگزار شد یاد آور شد: در این مجمع به موضوعاتی همچون تبادل محصولات، تکنولوژی، مواد غذایی، دارو و مواد اولیه ساخت و ساز و مواد خام برای صنایع و ...پرداخته شد.

چاوز در قسمت دیگری از سخنانش به امضای موافقتنامه بنزین بین دو کشور که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اشاره نمود و افزود: برای ونزوئلا این سند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. که قرار شد از ماه آینده (اکتبر) ونزوئلا هر روز 20 هزار بشکه بنزین به ایران صادر کند و این بسیار مهم است چرا که معادل با حدود 800 میلیون دلار می باشد و از این مبلغ که مربوط به صادرات بنزین می شود صندوقی را در ایران افتتاح خواهیم کرد. برای اینکه بخواهیم منابع را به ونزوئلا برگردانیم که نه به صورت دلار آن را به صورت خرید ماشین آلات، تکنولوژی و سایر تلاشها و همکاری فیمابین دو کشور به ونزوئلا برخواهیم گرداند.

وی خاطر نشان کرد: به این ترتیب بسیاری از مواردی که نیاز به تامین مالی خواهد داشت از این طریقی که گفته شد حل خواهد شد.

چاوز با بیان اینکه این صندوق عملا در ایران ثبت خواهد شد گفت: این موضوع بسیار شگفت انگیز خواهد بود چون کمک شایان توجهی به تجارت خواهد نمود وخودش هم نوعی تجارت است.

وی با بیان اینکه ما در حدود 50 میلیون دلار نیازمند داروی ایران هستیم گفت: قطعا مبلغی را که در خصوص نیاز دارو به ایران داریم از محل صندوقی که از باب فروش بنزین به ایران ایجاد کرده ایم پرداخت خواهیم کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا با تاکید بر اینکه همه آنچه که می توانیم به دست آوریم منوط به وحدت و یکپارچگی با کشور دوست و برادر خودمان ایران است اظهار داشت: ما توانستیم شرایطی را همچون شرکتهای چند ملیتی و سرمایه گذاری را پشت سر بگذاریم به گونه ای که خودمان توانستیم به اهداف مذکور دست پیدا کنیم.

* احمدی نژاد چه گفت؟
محمود احمدی نژاد در کنفرانس خبری مشترک با چاوز رئیس جمهور ونزوئلا که در تالار آئینه حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، با خیر مقدم مجدد به هوگو چاوز اظهار داشت: خوشحالم که پایان سفر ایشان به ایران با زیارت امام رضا (ع) مقارن شد؛ چراکه اینجا حرم امام رضا(ع) یعنی انسانی کامل و یار و یاور عدالت‌جویان جهان است.

وی افزود:‌ امامان انسان‌های کاملی هستند که به همه بشریت تعلق دارند و این حضور آقای چاوز نشاندهنده عمق اعتقادات مشترک دو ملت و دو کشور ایران و ونزوئلا است؛ دو ملت و دو دولت ایران و ونزوئلا یکتا پرست و عدالت‌طلب هستند و به پیامبران الهی و انسانهای صالح ایمان دارند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه روزی انسان کامل به همراه حضرت مسیح خواهد آمد و ضمن برپایی عدالت، عدالت‌خواهان را حمایت خواهند کرد گفت: پذیرایی از آقای چاوز در مقدس‌ترین مکان ایرانیان نشان دهنده اوج احترام ایران به آقای چاوز و ملت انقلابی ونزوئلا است؛ این یعنی دلها و اندیشه‌های ما به طور کامل به هم پیوند خورده و ما برای دفاع از عدالت و مظلومان جهان و حقوق ملت‌ها در کنار هم خواهیم بود و برای پیشرفت کشورهای خود و قطع فشارهای استکبار جهانی تا آخر با هم متحد خواهیم ماند.

محمود احمدی نژاد و اعضای هیئت دولت و اکثریت نمایندگان خراسان رضوی، روزه خود را در حرم امام رضا(ع) افطار کردند و هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا مهمان سفره آنها بود.

همچنین تصاویری که در بخش خبری ساعت 24 شبکه 5 سیما پخش شد، احمدی نژاد و چاوز را دست در گردن یکدیگر نشان داد . چاوز در این حال در باره ظهور امام مهدی که برای برقراری عدالت در جهان ظهور می کند جملاتی بیان کرد.

در این تصویر اسفندیار رحیم مشایی مشاهده نشد.