نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ آبان ۱۵, شنبه

آتنا دائمی : من یک نفر هستم ! میخواهم صدای همه زندانیان باشم فرقی ندارد که از مسلمان شیعه و سنی بگویم و یا بهایی و مسیحی...

آتنا دائمی : من یک نفر هستم ! میخواهم صدای همه زندانیان باشم فرقی ندارد که از مسلمان شیعه و سنی بگویم و یا بهایی و مسیحی...

حقوق بشر :
آتنا دائمی در حمایت از زندانیان و انسانهای تحت ظلم می گوید :
"من یک نفر هستم ! یک نفر که یک صفحه اینستاگرام دارد و یک فیسبوک و توییتر، نه رسانه ای در دستم است و نه خبرگزاری؛ یک نفر که بی اینکه کسی بداند چه میکنم شب های متوالی تا صبح بیدارم و گاهی خانواده ام شاکی میشوند که آیا میشود در این مدت آزادی موقتت کمی هم برای ما باشی؟! من هم زندگی شخصی خودم را دارم خیلی از مواقع همه چیز را کنار میگذارم تا فقط چند ساعت برای خودم باشم. این روزها هر روز انتظار بازداشت برای اجرای حکم را میکشم و حسرت های فراوانی در دلم مانده، کارهای عقب مانده بسیاری دارم و تصور کنید از بودنم در یک ساعت آینده هم خبر ندارم... میخواهم صدای همه زندانیان باشم و سعی کردم تا حدودی باشم اما مگر میشود؟ نباید فکر کرد چون از یاشار سلطانی و یا محمد علی طاهری و یا بسیاری از عزیزان دیگر تا کنون صحبتی در غالب پست و یا هشتگ در فضای مجازی نکرده ام پس ظلمی که به آن ها میشود را قبول ندارم و یا آن ها را در لیست زندانیان سیاسی و عقیدتی قرار نمیدهم. برایم هیچ مرزبندی در خصوص زندانیان وجود ندارد نه مستقل بودن آنها؛ نه اصلاح طلب بودن آنها نه هواداری شان از سازمان مجاهدین و نه کرد و ترک بودن آنها؛
برای من فرقی ندارد که آرش صادقی که دوست من است در اعتصاب غذا باشد یا علی شریعتی که با عقایدش مخالفم اما همچنان برای من یک انسان تحت ظلم و حتی او را نمیشناسم ... در هر صورت هر دو "انسانند" و هر دو در زندان و اعتصابند... برای من که هیچ تعلق مذهبی ندارم فرقی ندارد که از مسلمان شیعه و سنی بگویم و یا بهایی و مسیحی... مدتها پیش خواستم از تک تک بیست و چهار نفری که در حال حاضر حکم اعدام دارند برایتان بگویم ،خواستم از زانیار مرادی بگویم خواستم از محمد نظری بگویم خواستم از عادل نعیمی بگویم از صدیقه مرادی از فاطمه مثنی از الهه برمکی از الهام فراهانی از مرجان داوری ، اما ظرفیت مخاطب را هم در نظر میگیرم پس از من دلخور نشوید اگر پستی یا مطلبی از خیلی از زندانیان نمینویسم. معتقدم همه چه نزدیکان زندانی و چه فعالان حقوق بشر ؛ میتوانند از این عزیزان مطلب بگذارند اما شاید من بتوانم با وجود شرایط کنونی ام کارهای دیگری انجام بدهم. برخی میگویند اخبار عده ای را بایکوت کرده ام بی اینکه از چیزی خبر داشته باشند... هرگز به دنبال اثبات خودم نیستم فقط این را میگویم که بدانید لحظه ای از یاد عزیزان زندانی با هر عقیده ای غافل نیستم حتی اگر از آنها چیزی ننویسم؛ پس از من دلخور نباشید... ممنون از اینکه به فکر همه زندانیان هستید و از من میخواهید صدای آنها باشم..."

خواننده زیرزمینی' در ایران به شلاق و ۱۰ سال حبس محکوم شد

خواننده زیرزمینی' در ایران به شلاق و ۱۰ سال حبس محکوم شد

  •  جعفری دولت آبادی عباس جعفری دولت آبادی
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، می‌گوید یک "خواننده زیرزمینی" در ایران به مجازات شلاق و حبس محکوم شده است.
آقای دولت آبادی گفته است: "به موجب حکم صادره از محاکم تهران، یکی از خوانندگان زیرزمینی به ده سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است که با توجه به اعلام گذشت یکی از شکات، یک دوم مجازات حبس تعلیق شده است."
دادستان تهران هویت این خواننده، جزئیات پرونده و یا اتهامات او را بیان نکرده است.
امیر تتلو (امیرحسین مقصودلو) خواننده پاپ و رپ اواخر تابستان امسال دستگیر شد و بیش از دو ماه بازداشت بود.
در گزارش‌ها "توهین به قاضی" و "تشویق جوانان به فساد و فحشا" به عنوان اتهامات تتلو عنوان شد.
او اوایل آبان ماه از بازداشت آزاد شد. دادستان تهران پیشتر گفته بود که امیر تتلو در دادگاه "عذرخواهی" کرده است.

مافیا در قاب تصویر

  • مافیا در قاب تصویر

لتیسیا باتالیا طی زندگی‌ حرفه‌ای خود تعدادی از معروف‌ترین عکس‌ها را از موج خشونت مافیا در سیسیلی بین دهه‌های ۷۰ تا ۹۰ به ثبت رسانده.
لتیسیا باتالیا طی زندگی‌ حرفه‌ای خود تعدادی از معروف‌ترین عکس‌ها را از موج خشونت مافیا در سیسیلی بین دهه‌های ۷۰ تا ۹۰ به ثبت رسانده. او می‌‌گوید: "دیدن این عکس‌ها هنوز هم ناراحتم می‌‌کند." جولیان میلیرینی، گزارشگر بی‌بی‌سی، با او درباره کارهایش صحبت کرده.

هشدار: برخی‌ از عکس‌ها شامل تصاویری ناراحت‌کننده از اجساد قربانیان است.

این یکی‌ از معروف‌ترین عکس‌های باتالیا است که صحنه‌ قتل پیرسانتی ماتارلا، فرماندار سیسیلی، را لحظاتی بعد از قتلش توسط مافیا تصویر کرده. کسی که در عکس‌ جسد او را نگه داشته سرجیو ماتارلا، برادرش و رئیس جمهور فعلی ایتالیا است.
این یکی‌ از معروف‌ترین عکس‌های باتالیا است که صحنه‌ قتل پیرسانتی ماتارلا، فرماندار سیسیلی، را لحظاتی بعد از قتلش توسط مافیا تصویر کرده.
باتالیا می‌‌گوید: "این که گذشت زمان می‌‌تواند معنی‌ عکس را تغییر دهد تکان‌دهنده است. این عکس دیگر نه فقط در باره مقتول، بلکه در باره برادر او هم است و برای من به نمادی از امید مبدل شده. رئیس‌جمهور کشورمان در پس ذهنش برای همیشه با مافیا در جنگ خواهد بود."
مافیا در قاب تصویر
"من همیشه از لنز واید استفاده می‌کنم، چون اعتقاد دارم که برای گرفتن یک عکس خوب باید به اندازه کافی‌ به سوژه نزدیک باشی‌."
البته برخی‌ مواقع هم زیادی باید نزدیک شوی. این عکس لئولوکا باگارلا را نشان می‌‌دهد - متهم به ده‌ها فقره قتل و همکاری با مافیا. هنگامی که پلیس او را در سال ۱۹۸۰ دستگیر کرد و ‌‌برد، باتالیا در صحنه حاضر بود.
"خیلی‌ عصبانی بود. وقتی‌ از مقابل من رد می‌‌شد، لگد محکمی به من زد. راستش درست پس از این که عکس را گرفتم از پشت افتادم زمین."
موضوع بعضی از عکس‌هایی‌ معروف باتالیا زندگی روزمره در پالرمو است.
"پسر‌بچه‌ای بود که در محله فقیرنشین سانتا کیارا در پالرمو با یک تفنگ پلاستیکی بازی می‌‌کرد و ادای آدمکش‌ها را در می‌‌آورد."
در "روز مردگان" پسربچه‌ها از والدینشان تفنگ اسباب‌بازی هدیه می‌‌گیرند - اما تفنگ چیز وحشتناکی است. وقتی‌ در سیلیسی به کار سیاسی مشغول بودم، بیانیه‌ای دادم و از مردم خواستم که تفنگ اسباب‌بازی دست پسران کوچکشان ندهند. بالاخره یکی باید پیدا می‌‎شد و می‌گفت دیگر بس است."
این عکس مردی را نشان می‌دهد که پس از به قتل رسیدن توسط مافیا روی زمین افتاده.
این عکس مردی را نشان می‌دهد که پس از به قتل رسیدن توسط مافیا روی زمین افتاده.
"در این مکان چند تا عکس گرفتم، اما این یکی‌ از همه صامتتر به نظر می‌‌رسید، با آن ماشین نمره پالرمو، آن‌ سنگ‌فرش‌های موزائیکی معروف پالرمو، آن‌ پتو ... دیدن قتل بچه‌ها ، زن‌ها و مرد‌ها که هر روز و همه جا اتفاق می‌‌افتاد هرگز برایت عادی نمی‌‌شد. پالرمو این گونه بود. مثل یک جنگ داخلی‌ ... آرشیو من پر است از عکس‌هایی که از این قتل‌ها گرفته‌ام."
باتالیا به صحنه‌های دوروبر این قتل‌ها هم توجه داشت.
باتالیا به صحنه‌های دوروبر این قتل‌ها هم توجه داشت. خویشاوندانی که برای دیدن پیکر بی‌جان عزیزشان می‌‌آمدند و جمعیتی که پشت محدوده ورود ممنوع پلیس جمع می‌‌شدند. در این عکس دو ژاندارم ایتالیایی جلوی پسر قربانی را گرفته‌اند تا به صحنه جرم نزدیک نشود.
باتالیا به خاطر می‌‌آورد که معمولا ده‌ها نفر دور جسدها جمع می‌شدند، هرچند که تمام این صحنه‌ها به نوعی برای آنها عادی شده بود. او می‌‌گوید: "همیشه بچه‌هایی‌ بودند که در حال بستنی خوردن این صحنه‌ها را تماشا می‌‌کردند."
این عکس باتالیا دادستانی به نام چزاره ترانووا را نشان می‌دهد که در دام مافیا افتاد و به قتل رسید.
این عکس باتالیا دادستانی به نام چزاره ترانووا را نشان می‌دهد که در دام مافیا افتاد و به قتل رسید.
"من همیشه سیاه و سفید عکاسی کرده‌ام - هیچ وقت با سرخی خون کنار نیامدم. نمی‌خواستم عکس‌هایم بیش ازحد احساس‌برانگیز از کار در بیایند، می‌‌خواستم برای این مرد عزت قائل شوم."
"آن‌ دست کوچکی که کنار خرده‌شیشه‌‎ها روی صندلی‌ ماشین قرار گرفته به شدت برایم تاثیرگذار است. اینها افرادی بودند که در کارشان صداقت داشتند و برای همین به قتل رسیدند."
این عکس در جریان دادگاهی در سال ۱۹۷۸ گرفته شده که به
این عکس در جریان دادگاهی در سال ۱۹۷۸ گرفته شده که به "محاکمه ۱۱۴ نفر" معروف شد. دادگاهی‌ که طی‌ آن‌ ۱۱۴ عضو مافیا محاکمه شدند.
افرادی که در ردیف‌های عقبتر نشسته‌اند با دیدن دوربین باتالیا صورت‌های خود را پوشاندند. باتالیا می‌گوید "شاید گمان می‌‌کردند که می‌‌توانند دوباره به زندگی‌ مجرمانه و زیرزمینی خود بازگردند". اما گائتانو فیدانتساتی، مردی که در ردیف جلو نشسته، جسورانه به دوربین نگاه می‌‌کند. "او یکی از رئیسان قدرمند مافیا بود؛ نیازی به مخفی‌کردن چهره‌ا‌ش نداشت."

کارلوآلبرتو دالاکیزا، رئیس پلیس پالرمو، در سال ۱۹۸۲ به قتل رسید. این عکس در مراسم ختم او از جیووانی فالکونه گرفته شده که از دادستان‌هایی بود که با مافیا مبارزه می‌کرد.
خود فالکونه ده سال بعد به همراه همسر و ۳ نفر از محافظانش در یک بمب‌گذاری به قتل رسیدند. این اتفاق یک نقطه عطف بود و احساسات عمومی را علیه مافیا برانگیخت.
باتالیا می‌‌گوید: "من واقعا جیووانی فالکونه را دوست داشتم. او کسی‌ بود که می‌‌خواست ازما محافظت می‌کند. وقتی‌ این عکس‌ها را می‌‌گرفتم هرگز فکر نمی‌کردم روزی خود او هم به قتل برسد. هنوز هم نمی‌‌دانیم چه کسی او را کشته و امیدواریم روزی برسد که شاهد اجرای عدالت باشیم."
این عکس در مراسم ختم او از جیووانی فالکونه گرفته شده که از دادستان‌هایی بود که با مافیا مبارزه می‌کرد.
تشدید خشونت‌های مربوط به مافیا در اوئل دهه ۹۰ باعث شد مخالفت‌ها با سیطره این گروه سازمان‌یافته جنایی بر جامعه سیسیلی بالا بگیرد. مردم پالرمو چندین بار علیه مافیا در این شهر تظاهرات کردند و این عکس دختربچه‌ای را نشان می‌‌دهد که در یکی‌ از آنها شرکت کرده بود
"معمولا درد و خشم برخاسته از جنبش‌های ضدمافیایی را خوب تصویر نمی‌کنم. اما این دختر نمادی از آینده است، نمادی از میل نبرد با مافیا."
باتالیا حالا ۸۲ ساله است و اخیرا گلچینی از کارهایش را منتشر کرده و قرار است تعدادی از کارهای مهمش اواخر ماه نوامبر در موزه ماکسی شهر رم به نمایش گذاشته شود.
او هنوز ساکن پالرمو است و اخبار روزانه را دنبال می‌‌کند
"مبارزه علیه مافیا ادامه دارد. بعضی‌ مواقع با خود می‌‌گویم ما هیچگاه موفق به شکست آنها نخواهیم شد. اما بعضی‌ وقت‌ها هم فکر می‌‌کنم نه، برای رسیدن به پیروزی باید ادامه دهیم. این پیروزی به عمر من قد نخواهد داد، ولی امیدوارم نوه‌ها و نتیجه‌هایم به این مبارزه ادامه دهند."مردم پالرمو چندین بار علیه مافیا در این شهر تظاهرات کردند و این عکس دختربچه‌ای را نشان می‌‌دهد که در یکی‌ از آنها شرکت کرده بود

چگونگی ترور فرمانده ارتش سایبری ایران را بهتر بشناسیم