نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

مادر حسین رونقی ملکی: صدای من را برسانید، جان فرزندم در خطر است

hossien ronaghi maleki-kampain.info
گزارش‌ها حاکی از وخامت حال «حسین رونقی ملکی» در زندان اوین است. «زلیخا موسوی» مادر این وبلاگ‌نویس زندانی می‌گوید: حال فرزندم وخیم است، صدای من را برسانید.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «زلیخا موسوی» مادر «حسین رونقی ملکی» درباره آخرین وضعیت فرزندش در بند 8 زندان اوین گفت: "پیش از انتقال حسین به زندان، التماس کردم که او را به زندان نبرند. گفتم که حال پسرم خوب نیست و در زندان مشکل پیدا می‌کند. اما آنها به درخواستم گوش ندادند."
مادر این وبلاگ نویس زندانی به کمپین گفته: "الان دو ماه از روزی که حسین را به زندان برده‌اند گذشته است، او را بدون دارو و درمان در زندان نگه داشته‌اند. من روزی چند بار تماس می‌گیرم و به دادستانی مراجعه می‌کنم."
گفته شده «حسین رونقی ملکی» یا همان «بابک خرمدین» وبلاگ‌نویس، در شرایطی بسیار بحرانی قرار گرفته است. برادر، مادر و پدرش اعلام خطر کرده‌اند و از همه برای نجات جان عضو زندانیشان تقاضای کمک فوری کرده‌اند.
«زلیخا موسوی» درباره پیگیری‌هایش گفته: "زمان ملاقات خدابخش هم آنجا بود، حسین از حال رفته و به بهداری منتقل شده بود. به من می‌گفتند به دادگاه منتقلش کرده‌اند در حالی که دروغ می‌گفتند."
مادر این زندانی سیاسی بیمار می‌گوید با وجود مخالفت‌های شدید و ممانعت از ملاقات از سوی مسوولان، پس از اصرار و پیگیری‌های زیاد نهایتا موفق به ملاقات کابینی با فرزندش شده است. او در ادامه گفته: "دیدم صورت حسینم خیلی پف کرده و لب‌هایش ترکیده است. خیلی ناراحت شدم. خدابخشی به حسین گفته بود که به من بگوید که حرفی نزنم و با جایی مصاحبه انجام ندهم."
هفته پیش نیز با وخامت حال «حسین رونقی ملکی» وبلاگ‌نویس زندانی در اوین، «احمد رونقی ملکی» پدر این زندانی در گفتگو با کمپین اعلام کرده بود: "اگر به فرزندم رسیدگی نکنند، خودم را در مقابل دادستانی به آتش خواهم کشید."
«حسین رونقی ملکی» از ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۳، از زندان آزاد و به دلیل بیماری، ادامه اجرای حکمش متوقف شده بود اما نهم اسفندماه جاری به دادسرای اوین احضار و بازداشت شد.
این وبلاگ‌نویس پس از بازداشت دست به اعتصاب غذا زد اما بعد از این‌که او را از بند هشت اوین به بندی دیگر منتقل کردند، اعتصاب غذایش را شکست با این حال خانواده وی می‌گویند او پس از پایان اعتصاب غذا شرایط خوبی ندارد و از بیماری‌های کلیوی، گوارشی و پروستات رنج می‌برد.
«حسین رونقی ملکی» که با نام مستعار «بابک خرمدین» وبلاگ می‌نوشت در تاریخ ۲۲آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربایجان شرقی بازداشت و به گفته خانواده‌اش حدود ۳۰۰ روز در سلول‌های انفرادی بند دو الف زندان اوین به‌سر برد.
این فعال حقوق بشر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبر”، “توهین به خمینی”، “مدیریت ایران پروکسی و فیلترشکن” و همچنین “فعالیت اینترنتی” به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد.
این زندانی سیاسی ۱۲ تیرماه سال ۱۳۹۱ پس از ٣٢ ماه حبس و با پشت سر گذاشتن چندین اعتصاب غذا سرانجام با وثیقه یک میلیارد تومانی به مرخصی آمده بود اما پس از مدتی و در جریان کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان دوباره بازداشت شد.
به گفته سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر، ایران یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های جهان برای وبلاگ‌نویسان و وب‌نگاران به شمار می‌رود.
فایل گفتگوی کامل «زلیخا موسوی» با «علیرضا رشیدی» عضو «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» را در ساوندکلاود بشنوید.
بشنوید: https://goo.gl/YbY2Qu
بخوانید: goo.gl/bbXuF3

جوان 19 ساله خریدار پرسپولیس کیست؟

 
در این مزایده شرکت استیل‌آذین و شخص حسین هدایتی مهمترین خریداران پرسپولیس به شمار می رفتند که با مبلغ ۲۹۶ میلیارد تومان به دنبال خرید باشگاه افتاد و پاکتش را بدون کم و کاست ارائه کرد. دومین شرکت، بهنام پیشروی کیش بود که با قیمت۲۹۸ میلیارد تومان به دنبال خرید باشگاه رفت ولی چون یک مشکل مالی داشت و به جای پول نقد، چک تضمینی ارائه کرده بود، رد صلاحیت شد. سومین ضلع این مثلث نیز فردی به نام علیرضا معظمی‌نیا بود که به ادعای خودش، پول ورود در مزایده را واریز کرده بود و حاضر است ۳۰۰ میلیارد تومان هم پول بدهد برای خرید باشگاه اما چون در زمان مزایده غیبت داشت، وی نیز رد صلاحیت شد.  
 
در این مسیر اما شرکت بهنام پیشرو قصد داشت بدون پرداخت سپرده در مزایده شرکت کند. این شرکت در همین مرحله اول، کار را با ابهام شروع کرد و قصد داشت بدون طی روال قانونی وارد حوزه تیمداری شود که طبق قانون از لیست کنار گذاشته شد. دیگر شرکتی که برای خرید پرسپولیس پا وسط گذاشت نیز استیل آذین بود که به دلیل بدهی سنگین مالیاتی از لیست کنار رفت تا این مزایده به مرحله چهارم بکشد.  
 
درباره شرکت استیل آذین که مالکیتش را حسین هدایتی برعهده دارد هیات رسیدگی به تایید صلاحیت اعلام کرد که آنها به دلیل بدهی‌های مالیاتی و بانکی قادر به شرکت در این مزایده نیستند.  
 
در این باره شنیده می شود شرکت استیل آذین که در مزایده شرکت کرده بود، همان شرکت معروف حسین هدایتی نیست بلکه او در اقدامی عجیب شرکت دیگری به نام استیل آذین با پسوندی جدید به نام پسرش به ثبت رسانده و با این شرکت که به نظام بانکی بدهی ندارد وارد مزایده می شود. چراکه اگر همان شرکت قدیمی استیل آذین با شخص هدایتی وارد مزایده می شد، به دلیل بدهی به بانک ها مورد تایید قرار نمی گرفت. اما سازمان خصوصی سازی در بررسی شرکت جدید به اینجا می رسد که مالک شرکت، پسر 19 ساله ای است. سپس سوالی مطرح می شود که آدمی با این سن و سال ازکجا 290 میلیارد با خود آورده که پرسپولیس را بخرد.مجموعه این عوامل و ابهامات منجر به رد صلاحیت شرکت استیل‌آذین پسر می شود. 
 
البته این سازمان برای شرکت مذکور راه باز گذاشته شده تا احیانا با رفع نواقص موجود در مزایده بعدی شرکت کند. بنابراین اگر شرکتی که مدیریتش را حسین هدایتی برعهده دارد، خواهان ورود به باشگاهداری حرفه‌ای است باید تا فرصت اعلام شده برای شرکت در مزایده چهارم موانع قانونی را از میان برده تا دوباره در لیست رد صلاحیت شده‌ها قرار نگیرد. 

د.مهدی مزروعی سبدانی دانشجوی ترم هشت دانشکده فنی دانشگاه تهران، ورودی سال ۱۳۸۷ و ساکن تهران بود که روز گذشته با پریدن از روی پل مدیریت دست به خودکشی زد

 دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران ب  روز گذشته دست به خودکشی زد.

سید احمدرضا خضری در خصوص خبر خودکشی یکی از دانشجویان دانشگاه تهران گفت: خبر خودکشی این فرد که دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران بوده متاسفانه صحت دارد 

مهدی مزروعی سبدانی دانشجوی ترم هشت دانشکده فنی دانشگاه تهران، ورودی سال ۱۳۸۷ و ساکن تهران بود که روز گذشته با پریدن از روی پل مدیریت دست به خودکشی زد

پوری حسینی افزود: اگر یک فرد یک پسر و دختر 21 و 23 ساله داشته باشد و 98 درصد سهام را به نام آن‌ها کند و خودش بدهی سنگین داشته باشد، آیا عقل حکم نمی‌کند که محل ابهام وجود داشته باشد؟



رئیس سازمان خصوصی‌سازی ایران گفت: اگر یک فرد (هدایتی)  یک پسر و دختر 21 و 23 ساله داشته باشد و 98 درصد سهام را به نام آن‌ها کند و خودش بدهی سنگین (دهها میلیاردی) داشته باشد، آیا عقل حکم نمی‌کند که محل ابهام وجود داشته باشد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی ایران روی خط تلفنی 90 آمد و صحبت‌هایی را اظهار داشت.

وی گفت: شرکت استیل آذین ایرانیان سهامدارانش مشکل داشتند و تا مزایده چهارم قابل جبران است.


وی از اعلام بدهی هدایتی خودداری کرد و گفت که مجاز نیست این بدهی را اعلام کند.