نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ خرداد ۱۷, شنبه

ماشین اعدام جمهوری اسلامی در 22 روز جان 65 نفر را گرفت.

ماشین اعدام جمهوری اسلامی در 22 روز جان 65 نفر را گرفت.


20 اردیبهشت ، 10 مرد و 1 زن در زندان گوهردشت کرج

20 اردیبهشت ، 2 نفر در زندان مرکزی زاهدان

23 اردیبهشت ، 1 نفر در زندان مشهد

24 اردیبهشت ، 4 نفر در زندان مرکزی ارومیه


27 اردیبهشت ، 2 نفر زندان مرکزی زاهدان

27 اردیبهشت ، 4 نفر در زندان قزوین

29 اردیبهشت ، 10 نفر در زندان مرکزی کرمان

29 اردیبهشت ، 5 نفر در زندان رجایی شهر کرج

29 اردیبهشت ، 10 نفر در زندان گوهر دشت کرج

3 خرداد ، 1 نفر در زندان اوین

4 خرداد ، 1 نفر در ندامتگاه مرکزی قزوین


7 خرداد ، 1 زن در زندان آمل

7 خرداد ، 3 نفر در سراوان

11 خرداد ، 9 نفر در زندان رجایی شهر کرج

11 خرداد ، 1 نفر در سمنان

دومین بازی تیم‌های ملی والیبال برزیل و ایران در چارچوب هفته سوم رقابتهای لیگ جهانی ساعت 17:30 امروز شنبه در شهر سائوپائولو برگزار شد که طی آن تیم ملی والیبال ایران برابر برزیل به پیروزی 3 بر صفر دست یافت.

تیم ملی والیبال ایران که نخستین دیدار خود برابر برزیل را با اختلافی نزدیک واگذار کرده بود، در دومین دیدار دو تیم دست به کار بزرگی زد و موفق شد پرافتخارترین تیم لیگ جهانی را در خانه اش شکست دهد. این پیروزی تاریخی در شرایطی رقم خورد که این بار خبری از ولاسکو نبود و یک مربی جوان و گمنام تر موفق شد این موفقیت بزرگ را برای والیبال ایران رقم بزند.
ر، دومین بازی تیم‌های ملی والیبال برزیل و ایران در چارچوب هفته سوم رقابتهای لیگ جهانی ساعت 17:30 امروز شنبه در شهر سائوپائولو برگزار شد که طی آن تیم ملی والیبال ایران برابر برزیل به پیروزی 3 بر صفر دست یافت. تیم کشورمان در این بازی به ترتیب با امتیازات 25 بر 18، 25 بر 21 و 25 بر 22 برنده شد. این برای نخستین بار در تاریخ است که تیم ایران برابر برزیل به برتری دست یافته است. شاگردان کواچ جمع امتیازات خود را با این پیروزی به عدد 4 رساندند.
تیم کشورمان در شروع این بازی با ترکیب شهرام محمودی، سعید معروف، محمد موسوی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، آرمین تشکری و عبدالرضا علیزاده(لیرو) به میدان رفت که حضور میرزاجانپور در ترکیب اصلی جلب توجه می‌کرد.
بازی با امتیازگیری تیم ایران شروع شد. سعید معروف یک پوئن سرویس هم گرفت تا ایران دو امتیاز پیش بیفتد. برتری 4 بر 2 ایران در ابتدای کار نشان از بازی خوب شاگردان کواچ داشت که به خصوص در انتهای زمین توپ‌گیری خوبی داشتند.
برزیلی‌ها که در پست پشت خط خود این بار ویسوتو را از ابتدا در ترکیب داشتند در تلاش بودند تا با کارهای ترکیبی دفاع روی تور تیم ایران را به دردسر بیندازند. نکته جالب اینکه سرویس‌های متوالی دو تیم و به خصوص برزیل در این لحظات به خارج زمین می‌رفت. تک دفاع معروف از لوکارلی برتری 8 بر 5 ایران در استراحت فنی نخست این ست را به دنبال داشت.
تیم ایران برتری دو امتیازی خود را با دفاع خوبی که روی تور داشت تداوم بخشید اما یک دریافت بد روی سرویس لوکارلی باعث شد برزیل به یک امتیازی تیم ایران برسد و دفاعی دیگر از سیدائو در منطقه چهار دو تیم را در عدد 9 برابر کرد. پس از آن لوکارلی سرویس خراب کرد و تک دفاع تشکری باعث شد ایران بار دیگر یک امتیاز برتری را حفظ کند. دفاع عالی میرزاجانپور روی توپ ویسوتو باعث شد ایران 14 بر 11 پیش بیفتد. تیم کشورمان در وقت دوم استراحت فنی 16 بر 13 از میزبان پیش افتاد.
برزیل در ادامه کار فاصله را کاهش داد و به خصوص با سرویس‌های سهمگین بازیکنانش اختلاف با به یک امتیاز رساند. شهرام محمودی با امتیازی که از توپ برگشتی برتری 19 بر 16 ایران را ثبت کرد که در این لحظات رزنده تقاضای تایم اوت کرد.
بازیکنان کشورمان در این لحظات بازی خوب خود را ادامه دادند و این برزیل بود که از لحاظ روانی تحت فشار قرار گرفت. سرویس خوب تشکری و پس از آن دفاع موسوی ایران را 22 بر 17 پیش انداخت تا برزیل بار دیگر تقاضای تایم اوت کند در بازگشت دوباره به میدان ایران یک دفاع و یک امتیاز سرویس گرفت تا به امتیاز 24 برسد. تیم کشورمان این ست را 25 بر 18 به سود خود پایان داد. در اواخر این ست مائوریسیو سیلوا از ناحیه مچ پا به شدت آسیب دید و به بیرون منتقل شد.
اولین امتیاز در ست دوم به ایران رسید. ویسوتو در منطقه دو توپ خود را به خارج از زمین زد. دو تیم در امتیاز دو برابر بودند که یک تغییر سرویس و پس از آن دفاع خوب روی تور ایران را به امتیاز 4 رساند. برزیل که از نظر روحی تحت فشار قرار داشت سرعت لازم را در خط حمله نداشت و این همان برنامه‌ای بود که کواچ پی می‌گرفت. دو اشتباه متوالی در خط حمله ایران، برزیل را در امتیاز 5 با ایران برابر کرد. دفاع عالی موسوی ایران را به امتیاز 7 رساند. تیم کشورمان با اسپک بدون بازگشت قائمی برتری 8 بر 6 را در استراحت فنی نخست ست دوم به سود خود ثبت کرد.
برزیل پس از آن دو امتیاز متوالی گرفت و در امتیاز 9 به تیم کشورمان رسید. دو تیم در امتیاز یازده هم برابر بودند که ایران دو امتیاز پشت سر هم گرفت. دفاع استثنایی موسوی روی اسپک ویسوتو در منطقه دو تیم ایران را به امتیاز 14 رساند تا رزنده تقاضای تایم اوت کند. امتیاز سرویس تشکری تیم ایران را به امتیاز 15 رساند. تیم ایران در وقت دوم استراحت فنی 16 بر 12 برتری خود را ثبت کرد.
اگرچه در ادامه کار برزیل دو امتیاز متوالی کسب کرد ولی تیم ایران بلافاصله جبران کرد و 19 بر 15 از میزبان پیش افتاد. دو تیم در این لحظات به صورت رالی امتیازات را رد و بدل می‌کردند و در تیم ایران شهرام محمودی در مناطق دو و چهار بی‌مهار بود. پوئن سرویس تشکری برتری 23 بر 18 ایران را رقم زد و رزنده بار دیگر تقاضای تایم اوت کرد.
در ادامه کار موریلیو اسپک خود را به آنتن کناری تور زد تا ایران بیست و چهارمین امتیاز را کسب کند. برزیل وقتی به امتیاز 20 رسید کواچ تقاضای تایم اوت کرد با این حال برزیل با دفاع خوب خود به امتیاز 21 رسید. سیدائو سرویس خود را در نهایت به تور زد تا ایران 25 بر 21 برنده شود.
برزیل در ست سوم نخستین امتیاز را به نام خود ثبت کرد. یک دفاع عالی از قائمی در منطقه چهار کار را به تساوی کشاند. تیم ایران با دریافت خوب علیزاده و اسپک میرزاجانپور برای نخستین بار در این ست 3 بر 2 از میزبان پیش افتاد اما برزیل دو امتیاز متوالی گرفت تا خود را به امتیاز 4 برساند. برزیل با اشتباه میرزاجانپور 6 بر 4 پیشی گرفت. تلاش فراوان بازیکنان میزبان که با حمایت هواداران پرشور برزیلی همراه شده بود در نهایت برزیل در استراحت فنی نخست ست سوم 8 بر 6 برتری خود را به ثبت رساند.
برزیل که نمی‌خواست ایران خود را در زمین پیدا کند فاصله دو امتیازی خود را حفظ کرد. والاس دسوزا که جایگزین ویسوتو شده بود در متن تمام حرکات برزیلی‌ها قرار داشت. یک دفاع عالی از محمد موسوی باعث شد ایران در امتیاز 13 با برزیل برابر شود. بازیکنان تیم ایران در نهایت برتری 16 بر 15 خود را در وقت دوم استراحت فنی ثبت کردند تا از برزیل پیش بیفتند.
تیم ایران در بازگشت دوباره به میدان یک امتیاز روی دفاع محمودی کسب کرد و پس از آن معروف با سرویس خود تیم کشورمان را به امتیاز 18 رساند تا رزنده تقاضای تایم اوت کند. برزیل دو امتیاز متوالی کسب کرد و به یک امتیازی تیم کشورمان رسید. ایران در لحظات حساس برتری 22 بر 19 را ثبت کرد تا بار دیگر رزنده به تایم اوت پناه ببرد.
تیم ایران با اسپک موسوی به امتیاز 23 رسید ولی برزیل پس از آن بیست و یکمین امتیاز خود را کسب کرد. کواچ با تایم اوت خود در این لحظه تلاش کرد تا وققه‌ای را در روند تیم برزیل ایجاد کند. اسپک عالی محمودی پس از برخورد با دفاع به خارج رفت تا ایران 24 بر 21 پیش بیفتد. برزیل یک امتیاز دیگر گرفت اما کواچ بار دیگر تایم اوت گرفت. سیدائو سرویس خود را به تور زد تا ایران 25 بر 22 برنده شود.
تیم ایران بدین ترتیب برابر برزیل 3 بر صفر برنده شد تا برای نخستین بار این تیم را شکست دهد و 3 امتیاز ارزشمند کسب کند. شاگردان کواچ در گروه A چهار امتیازی شدند. بازی نخست این دو تیم نیز روز جمعه برگزار شده بود که در پایان تیم برزیل با حساب 3 بر 2 برنده شد.

نامه کارگران زندانی به اجلاس ٢٠١٤ آی ال او

نامه کارگران زندانی به اجلاس ٢٠١٤ آی ال او


آقایان و خانم ها، صدای نمایندگان تشکل های مستقل کارگری و کارگران را از  زندان اوین رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده، جعفر عظیم زاده ، جمیل محمدی، مهدی فراحی شاندیز، عبدالرضا قنبری و از زندان رجایی شهر کرج شاهرخ زمانی و رسول بداغی و از زندان تبریز محمد جراحی ، از زندان مهاباد  ابراهیم مصطفی پور ، قاسم مصطفی پور ، جمال مینا شیری ، هادی تنومند ، محمد کریمی  و همچنین از زندان بوکان محمد مولانایی ، یوسف آب خرابات ، واحد سیده و دیگر دوستان کارگری که در زندانهای مختلف مانند سنندج ، اهواز ، اصفهان و شیراز ، مشهد و ... زندانی هستند ، بشنوید.  
..........

بخش اول نامه کارگران زندانی به اجلاس ٢٠١٤ آی ال  او،
با سلام به حاضرین در نشست سالانۀ آی ال او
صدای ما را از زندان گوهردشت، اوین و زندان مرکزی تبریز بشنوید
 جناب رئیس ، تشکل ها ، سندیکا ها و اتحادیه های کارگری شرکت کننده در نشست سالانه 2014  سازمان جهانی کار:
توجه شما را به سرکوب و خفقان علیه  تشکل های کارگری و نقض ابتدایی ترین حقوق خانواده 50 میلیونی کارگران ایران در نبود امنیت شغلی ، اخراج  میلیونی ، دستمزد های یک چهارم  زیر خط فقر و ممنوعیت حق اعتصاب و حق ایجاد تشکل مستقل کارگری و کشتار و اعمال ضد کارگری و راسیستی علیه کارگران پناهنده افغانی در ایران توسط ماموران جمهوری اسلامی جلب می کنیم.
آقایان و خانم ها، صدای نمایندگان تشکل های مستقل کارگری و کارگران را از  زندان اوین رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده، جعفر عظیم زاده ، جمیل محمدی، مهدی فراحی شاندیز، عبدالرضا قنبری و از زندان رجایی شهر کرج شاهرخ زمانی و رسول بداغی و از زندان تبریز محمد جراحی ، از زندان مهاباد  ابراهیم مصطفی پور ، قاسم مصطفی پور ، جمال مینا شیری ، هادی تنومند ، محمد کریمی  و همچنین از زندان بوکان محمد مولانایی ، یوسف آب خرابات ، واحد سیده و دیگر دوستان کارگری که در زندانهای مختلف مانند سنندج ، اهواز ، اصفهان و شیراز ، مشهد و ... زندانی هستند ، بشنوید. 
با توجه به اینکه بسیاری از کارگران و نمایندگان واقعی کارگری  زندانی  از جمله بهنام ابراهیم زاده ،جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی هم اکنون که این پیام  تهیه می شود در سلول انفرادی زیر بازجویی و شکنجه قرار دارند، و یا بسیاری به دنبال پرونده سازیها تحت پیگرد هستند، و تعدادی از کارگران زندانی بصورت  ناشناس در زندانها می باشند، چون جمهوری اسلامی هیچ گونه آماری نمی دهد.
ما امضا کنندگان این نامه با استناد به دلایلی که در متن دیگری که در پیوست این نامه تقدیم خواهیم کرد از شما می خواهیم در جهت امکان کسب حقوق حقه طبقه کارگر ایران به کارگران ایرانی که داعیۀ نمایندگی آن ها را دارید، سه درخواست ما را در نشست 2014 سازمان جهانی کار پیش ببرید :
1 – با توجه به دلایل پیوست، خانه کارگر و یا تشکل های دولتی وابسته به آن نماینده کارگران ایران نیستند، به آنها اجازه شرکت در اجلاس به عنوان نمایندگان کارگران ایران را ندهید.
2 – ما از شما که ادعای نمایندگی کارگران را دارید می خواهیم شرکت جمهوری اسلامی در اجلاس آتی را منوط نمایید به بر گذاری انتخابات آزاد در جهت انتخاب نمایندگان کارگران ایران برای شرکت در اجلاس آتی سازمان آی ال او  تحت قوانین مربوط به مقاوله نامه های 98 و 87 که با نظارت نمایندگان انتخابی از میان تشکل های کارگری مستقل شرکت کننده در اجلاس سازمان جهانی کار برگزارگردد ، تا در یک انتخابات آزاد وبا نظارت سازمان جهانی کار معلوم شود نمایندگان واقعی کارگران ایران چه کسانی هستند.
3 -  همچنین حضور تمامی بخش های جمهوری اسلامی در اجلاس آتی سازمان جهانی کار را مشروط به رعایت کلیه مواد مقاوله نامه های 98 و 87  و دیگر قوانین جهانی کار  نمایید .
20/05/2014
شاهرخ زمانی عضو سندیکای نقاشان از زندان گوهر دشت کرج
محمد جراحی  عضو کمیته پیگیری ایجا د تشکل های کارگری از زندان تبریز
(پیوست بخش اول)
بخش دوم نامه  کارگران زندانی به اجلاس 2014 آی ال  او،

ما با استناد به دلایل زیر ثابت می کنیم  خانه کارگر یا تشکل های وابسته به آن نماینده کارگران ایران نیستند.
تنها جرم ما کارگران زندانی در جمهوری اسلامی تاکید و مطالبه حق تشکل ، حق اعتصاب و مطالبات اولیه کارگری است، بعنوان مثال  بطوری که مشاهده می کنید، بر گزاری اول ماه مه روز جهانی کارگر در تمامی دنیا برسمیت شناخته شده و برگزار می شود اما جمهوری اسلامی با ددمنشی تمام روز جهانی کارگر را هر ساله در تمامی شهر های ایران به روز بگیر و ببند و سرکوب تمام عیار کارگران تبدیل می کند و امسال نیز طبق روال هر ساله اش کارگران را در شهر های مختلف مانند تهران ، کرج ، اهواز ، اصفهان ، سنندج و ... بشدت سرکوب و  دهها فعال کارگری را دستگیر و زندانی یا بازداشت کرد.
جناب رئیس و تشکل های کارگری ، حاضرین در نشست، دستگیری و زندانی کردن فعالین و اعضای تشکل های کارگری و سرکوب تشکل های مستقل کارگری مانند سندیکای کارگران هفت تپه، سندیکای کارگران شرکت واحد و سندیکای نقاشان تهران ، سندیکای نقاشان کرج ، خبازان سقز ، سندیکای فلز کار مکانیک و کمیته های کارگری  پیگیری و هماهنگی ، کمیته های دفاع از کارگران زندانی و اتحادیه آزاد کارگران و فعالین کارگری و کارگران اعتصابی کار روز مره جمهوری اسلامی است. این سرکوبها در شرایطی صورت می گیرد که حکومت ضد کارگری با تحمیل دستمزد یک چهارم زیر خط فقر ، نابودی امنیت شغلی از طریق تحمیل قرارداد های موقت و سفید امضا و اخراج گسترده کارگران و بیکار سازی میلیونی و حذف یارانه ها  (و غارت ثروت عمومی به صورت اختلاس ها و رانت های دولتی ) و رشد نجومی گرانی و تورم و بالاخره نابودی تمامی قوانین حمایتی در حوزه های قوانین کار، بیمه های بیکاری ، بازنشستگی ، درمانی و از کار افتادگی و در شرایط سرکوب و منع آزادی فعالیت تشکل های مستقل و داشتن حق اعتصاب، خانواده 50 میلیونی کارگران را بدون داشتن وسیله دفاع از ابتدایی ترین حقوق خود در وضع فلاکت عمومی ، گرسنگی و مرگ تدریجی قرار داده است ، از طرفی بر خلاف میثاق ها و مقاوله نامه های جهانی جمهوری اسلامی، مثلا" مقاوله نامه 98 بخصوص مواد یک، دو و سه  مقاوله نامه فوق، تشکل های دولتی و کارفرمایی را به عنوان تشکل های کارگری از طریق سرکوب ، خفقان و بگیر و ببند به جای تشکل های کارگری تحمیل کرده است، در همین حال 35 سال است جوامع جهانی کارگری را نیز فریب داده نمایندگان انتصابی و دولتی و کارفرمایی را به عنوان نماینده کارگران در این جلسات شرکت می دهد. در مقابل با نادیده گرفتن مقاوله نامه 87 از حضور نمایندگان واقعی کارگران در جلسات سازمان جهانی کار جلو گیری می کند .ما توجه جناب عالی و نمایندگان کارگران از کشورهای مختلف و دیگر دوستان شرکت کننده در نشست 2014  را به برخی از موارد متن مقاوله نامه که توسط جمهوری اسلامی زیر پا گذاشته می شود و سپس تناقض آشکار آن با تشکل های دروغین و دست ساز وابسته به رژیم جمهوری اسلامی به نقل از قوانین خود رژیم  جلب می کنیم( تا مشخص شود جمهوری اسلامی چگونه طی 35 سال کارگران ایران را سرکوب کرده و طی همین 35 سال گذشته چگونه جوامع جهانی را فریب داده است)  : 
مقاوله نامه 98 مصوب سی دومین اجلاس سازمان جهانی کار در 8 ژویئه 1949 مربوط به حق تشکل و مذاکره دسته جمعی است ، ماده  1-  الف – کارگران باید در مقابل اعمال ضد اتحادیه ی و تبعیض آمیز در زمنیه اشتغال از حمایت کافی برخوردار باشند. 
ب -  این گونه حمایت ها بویژه در موارد زیر باید اعمال گرد :
1 -  مشروط  نمودن استخدام یک کارگر به اینکه عضو یک اتحادیه شود یا از عضویت یک اتحادیه استعفا کند.
2 -  اخراج یک کارگر یا ایجاد مزاحمت برای او با وسائل مختلف به علت عضویت وی در یک اتحادیه یا به علت مشارکت وی در فعالیت تشکیلاتی در غیر ساعت کار و در صورت موافقت کارفرما در جریان ساعت کار.
ماده 2 :
1- اتحادیه ها باید در مقابل هر گونه اقدام و فعالیت طرف مقابل که مستقیم یا غیر مستقیم بر علیه نمایندگان اعمال می شود و جنبه مداخله در تشکیلات و فعالیت و امور آنها را دارد کاملا" معصونیت داشته باشند .
2 – اقدامات زیر از جمله اقداماتی است که از لحاظ مقررات این ماده به منزله مداخه ای غیر موجه تلقی می گردد.
الف – اقدام تحریک آمیز به منظور ایجاد اتحادیه کارگری دیگری که تحت نفوذ کارفرما یا اتحادیه کارفرمایی باشد.
ب – پشتیبانی از اتحادیه های کارگری به وسیله کمک مالی از طریق دیگر، بدین منظور که اتحادیه های مذبور را تحت نظارت کارفرما یا اتحادیه کارفرمایی بگیرند. 
ماده 3 – در صورت لزوم  باید سازمانهای ایجاد گردد که با شرایط و اوضاع هر کشور متناسب بوده و احترام و حقوق و آزادی اتحادیه به نحوی که مواردی یک ، دو و سه توضیح داده شده تامین نماید.
ماده 4 – در تشریک به مبادله آزاد قرار دادهای دسته جمعی بین اتحادیه کارگری و کارفرمایان.
 و همچنین مقاوله نامه 87 در سی یکمین اجلاس جهانی در تاریخ 17 ژوئن 1948 در آزادی ایجاد انجمن ها و حمایت از تشکل و آزادی بیان در ماده دو  بدون اجازه قبلی اقدام به تشکیل سازمانها به میل خود نموده یا به این سازمانها بپیوندد.
ماده 3 – حق دارند اساسنامه و آئین نامه خود را تنظیم و نمایندگان خود را آزادانه انتخاب و عموم فعالیت خود را تنظیم و برنامه عملی خود را  اعلام  دارند.
ماده 4 – مقامات دولتی از هرگونه مداخله که ممکن است این حق را محدود یا مانع  اعمال  قانونی، باید خود داری نمایند.
ماده 5 – حق تشکیل اتحادیه ها ، فدراسیون یا کنفدراسیون و پیوستن به سازمانهای بین المللی .
حالا توجه نمایندگان و ریاست نشست را به تناقض آشکار قوانین سازمان جهانی با قوانین و تشکل های دولتی ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی که در واقع انتصابی هستند جلب می کنم :
الف – شورای اسلامی کار ، انجمن های صنفی انتخابات و تشکیل شورای اسلامی کار مصوب 1363 /10/1
1- بر خلاف تعریف تشکلهای صنفی ماده یک هدف تشکیل را تامین قسط  اسلامی و در تامین این درک ضد انسانی و ضد کارگری و  ماده 2 در شرایط انتخاب شونده دیگر تاکید می کند اعتقاد و التزام عملی به اسلام و به ولایت فقیه و وفا داری به قانون اساسی .
د – عدم وابستگی به گرایشات ، احزاب و سازمانها .( این دو ماده یعنی حلقه به گوش شدن به مافیای ثروت و قدرت در اعمال کارگری که باعث می شود بخشی از کارگران مجبور به جاسوسی علیه بخش  دیگر کارگران شوند که در طی 35 سال گذشته هزاران نمونه از آنها دیده شده است )
ب – آئین نامه اجرایی قانون شوراهای اسلامی کار مصوب 17/7/1364 : 
ماده 2 – شوراهای اسلامی کار دارای اساسنامه خواهند بود در چهار چوب قانون شورا ها و آئین نامه مربوطه تنظیم و نباید مخالف با موازین اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی باشد و پس از تایید شورای عالی کار و ثبت در وزارت کار و امور اجتماعی به اجرا در خواهد آمد. ( این قوانین ضمن اینکه آزادی کارگران را بطور کامل سلب می کند و تمامی مطالبات  صنفی و سیاسی کارگران را نادیده گرفته و تشکل های آنها را وابسته به ایدولوژی حاکمیت کرده است  که باید تماما" تحت سلطه و هم جهت با  حکومت باشند و تشکل های کارگری برای ایجاد شدن خود باید از طرف بخش های مختلف حکومت(مانند وزارت کار و امور اجتماعی که بخشی از حکومت است اجازه بگیرد و ...) گزینش و تایید شوند در غیر این صورت حق انتخاب شدن ، حق انتخاب کردن و حتی تشکل ها حق تشکیل شدن را ندارند، کاملا" مشخص است که کارگران در انتخاب شدن یا انتخاب کردن ذره ای آزادی ندارند، ما تعجب می کنیم طی 35 سال گذشته چرا سازمان جهانی کار با توجه به عملکرد جمهوری اسلامی اجازه شرکت به خانه کارگر به عنوان نماینده کارگران ایران داده است و یا چرا تحقیقی در این مورد به عمل نیاورده است؟ 
در همین حال قوانین جمهوری اسلامی ضمن اینکه تمامی آزادی های کارگران را در مورد انتخاب کردن و یا انتخاب شدن و غیر سلب می کنند بلکه با رسالت و ذات مقاوله نامه های 98 و 87 صد در صد در تناقض هستند. تحت چنین وابستگی ها است که شورای عالی کار در تعیین دستمزد برای کارگران طی 35 سال گذشته همیشه جانب کار فرمایان و دولت را که خود یک کار فرمای بزرگ است گرفته و همیشه سقف دستمزد کارگران را یک چهارم زیر خط فقر تعیین کرده است. (وزارت کار نماینده مستقیم دولت ضد کارگری می باشد.)
ج – ماده 3 آئین نامه انتخابات قانون شورا های کار اسلامی مصوب 1364/4/3
"هیت وزیران  :
تشخیص(ایجاد تشکل در شرکت های بزرگ) شرکت های بزرگ دولتی و همچنین زمان تشکیل شوراهای کار با کسب نظر از دستگاه مربوطه به عهده شورای عالی کار می باشد .
بطوری که ملاحظه می شود تحت چنین قانونی ایجاد تشکل کارگری حتی به شکل وابسته اش در موسسات و مجتمع های بزرگ صنعتی مانند بخش نفت ، گاز ، خودرو سازی و معدن و ...  منوط به کسب  اجازه از کارفرماها شده است (با توجه به ماده 3 مقاوله نامه 87 که می گوید ماده 3 – ( کارگران )حق دارند اساسنامه ، آئین نامه خود را تنظیم و نمایندگان خود را آزادانه انتخاب و عموم فعالیت خود را تنظیم و برنامه عملی خود را  اعلام  دارند. در حالی که در قوانین ایران کارگران اجازه دخالت در قانون کار را ندارند ) که هر گز کارفرما ها اجازه تشکیل را ندادند و در عوض بوسیله بسیج و حراست مسلح که وابسته به سپاه و وزارت اطلاعات هستند در کارخانجات حکومت پلیسی – نظامی بر قرار کردند.
د – دستور العمل مربوط به انتخاب نمایندگان کارگران  مصوب 1371/ 12/6 
ماده 5 – طبق شرایط  نمایندگی هر واحد با ضوابط به عهده  هیات نظارت مرکب از افراد زیر است :
1- نماینده وزارت کار و امور اجتماعی (که همان دولت است)
2- نماینده کارفرما 
3- یک نفر از کارگران با سواد که خودش کاندیدای نمایندگی نباشد .
بطوری که ملاحظه می  فرمایید انتخاب شدن نمایندگان کارگران باید تحت نظارت نماینده دولت و نماینده کارفرما صورت بگیرد و ملاحظه می فرمایید هیچ کدام از قوانین بیان شده جمهوری اسلامی هیچ رابطه با انتخاب شدن نمایندگان مستقل کارگری تعریف شده در مقاوله نامه 98 ماده های1، 2،3، 4  سازگاری ندارند، و صد در صد متناقض هستند.
و -  آئین نامه چگونگی تشکیل انجمن های صنفی مصوب 1376  توسط هیات وزیران:
اولا" نصف بیشتر کارگران ایران که در کارگاه های زیر ده نفر کار می کنند مشمول داشتن تشکل و انتخابات نمی شوند ثانیا" مانند تمامی تشکل های دست ساز دولتی و فرمایشی ثبت و انحلال انجمن های صنفی در فصل سوم  مواد 12، 13 ، 14 و 15 مستلزم تائید وزارت کار یا دیگر نماینده حکومت می باشد مخصوصا" مواد 19 و 20 کل اجازه فعالیت و ثبت آن را به عهده دولت گذاشته که صد در صد بر خلاف مقاوله نامه 87 می باشد. و البته از همه اینها بدتر و ضد کارگری تر مرامنامه خانه کارگر است. خانه کارگر "در ماده یک بازوی مکمل جمهوری اسلامی و تلاش در جهت مصالح اسلام و انقلاب اسلامی و تامین  نیاز های عمومی تعریف می شود"،در ماده 3 استقرار نظام اقتصادی  اسلامی و منطبق بر قانون اساسی  را از وظایف خود بیان کرده است .
"ماده 4- تقویت هر چه بیشتر نهاد های جمهوری اسلامی و همکاری صمیمانه با آنها در جهت تحقق اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی می باشد".( نهاد های که تماما" دشمن کارگران هستند ) آیا کسانی که  تحت چنین  اوصاف و معیار های حکومت جمهوری اسلامی  انتصاب شده اند و از چنین قوانین ضد کارگری تبعیت می کنند ، می توانند نماینده کارگران باشند ؟ در حالی که تمامی تشکل های مستقل کارگری زیر سلطه این حکومت سرکوب می شوند و فعالین آنها در زندانها بسر می برند یا تحت پیگرد شدید  قرار دارند.

20/05/2014
شاهرخ زمانی عضو سندیکای نقاشان از زندان گوهر دشت کرج
محمد جراحی  عضو کمیته پیگیری ایجا د تشکل های کارگری از زندان تبریز
رضا شهابی عضو هیات مدیره و خزانه دار سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه  از زندان اوین

ريشه يابی شيعه گری وآخوند در ايران


تاریخ پیدایش آخوند در ایران با دکتر بهرام چوبینه

روزنامه فایننشال تایمز در مقاله ای با اشاره به فسادهای اقتصادی در دوران محمود احمدی نژاد و کاسبی نفتی عده ای از مسئله تحریم ها، به نقل از اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهوری اسلامی ایران نوشت که بابک زنجانی های دیگری هم در سیستم اقتصادی حضور دارند که پول فروش نفت در دولت احمدی نژاد را به حساب خزانه واریز نکرده اند.


 روزنامه فایننشال تایمز در مقاله ای با اشاره به فسادهای اقتصادی در دوران محمود احمدی نژاد و کاسبی نفتی عده ای از مسئله تحریم ها، به نقل از اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهوری اسلامی ایران نوشت که بابک زنجانی های دیگری هم در سیستم اقتصادی حضور دارند که پول فروش نفت در دولت احمدی نژاد را به حساب خزانه واریز نکرده اند.

به گزارش پیام نو، فایننشال تایمز به نقل از یک تاجر ایرانی دارای پاسپورت غربی، چگونگی روند فروش نفت از طریق واسطه ها را تشریح کرده است.

این روزنامه انگلیسی با ذکر مقدمه ای داستان‌گونه با اشاره به دلالی های نفتی بابک زنجانی میلیاردر زندانی پرورش یافته در دوران احمدی نژاد می نویسد: تاجر جوان ایرانی با دیدن قرارداد ارائه شده توسط مقامات دولتی وسوسه شد. او به عنوان یک وارد کننده شاهد تحلیل رفتن کسب و کارش بود که با تحریم های بانکی آمریکا افزایش یافته بود ولی مقامات در وزارت صنایع، معادن و تجارت طرحی داشتند که این امر را تغییر می داد. این یک ایده ساده بود: خرید نفت از دولت و فروش خصوصی آن و دریافت کمیسیون سپس استفاده از دلارهای حاصل از فروش برای وارد کردن اقلام حیاتی که ایران نیازمندش است. اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های تازه بر ایران در جولای ۲۰۱۲ با بستن حساب های بانکی، دریافتی های حاصل از فروش نفت را به نیمه رساند. مرد جوان با خود فکر کرد چرا که نه، فروش نفت برای من پول زیادی را به همراه خواهد داشت. او به دوبی سفر کرد تا این کار را شروع کند. او نیازمند یافتن خریدار غیررسمی نفت بود. یکی از مشتریان احتمالی، مردی عمانی بود. این تاجر دو ملیتی همچنین یک رابط برای خرید نفت در آلمان پیدا کرد ولی به دلیل نگرانی از حضور سرویس های اطلاعاتی از ادامه این توافق گذشت. به گفته مقامات سابق و تجار مختلف، مقامات ارشد دولت احمدی نژاد از دیگر وارد کنندگان ایرانی برای پیشبرد این طرح استفاده کردند و آنها را یک شبه میلیاردر کردند.

به نوشته فایننشال تایمز، توافق های مخفیانه نفتی تنها یک نمونه از فساد گسترده در دور دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بود. فساد همراه با تحریم های غرب، اقتصاد ایران را دچار تلاطم های شدید کرد. نگرانی شدید درباره اقتصاد ضعیف و فساد مالی از عوامل مهم تلاش ایران برای دستیابی به توافق هسته ای و پایان دادن به تحریم ها (در دولت حسن روحانی) بود. در طرح فروش نفت، دولت نفت را با تخفیف خوبی به فروش می رساند و واسطه ها، کمیسیون های گزافی را در جریان آوردن اقلام حیاتی دریافت می کردند. به دلیل ناشناس ماندن نام این افراد (در دولت احمدی نژاد) احتمال دارد این واسطه ها تجار یا سیاستمداران ناشناس باشند. آنها با اطلاعات خاص از کانال های پشتی و راه های انتقالی، نفت را می فروختند. نفت خام به کشورهای آسیایی چون مالزی ارسال و یا با تانکرها با عنوان کشوری دیگر به مقاصد مورد نظر فرستاده می شد. نفت ایران همچنین مستقیم به عراق یا عمان می رفت تا مستقیما فروخته شود. به گفته منابع، خریداران شامل نیروی دریایی یا نظامی آسیایی بودند که پول نقد پرداخت می کردند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه می نویسد: برای بسیاری از ایرانیان، بابک زنجانی تاجر مرموز با گذشته ای ساده به سمبل فساد تبدیل شده است. ثروت وی که بخشی از آن در بانک اسلامی در مالزی است همچنان نامشخص است. پیش از بازداشت در ماه دسامبر به اتهام فساد در سیستم پولی کشور، زنجانی ادعا کرد که ۱۰ میلیارد دلار سرمایه دارد، اما وزارت نفت می گوید زنجانی مبلغ ۲٫۷ میلیارد دلار بابت فروش نفت در سال ۲۰۱۲ به دولت بدهکار است. “اکبر ترکان” مشاور رئیس جمهور ایران در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت که آقای زنجانی یکی از فروشندگان اصلی نفت بوده است «ولی احتمالا افراد دیگری شبیه وی وجود دارند. نمی دانم چند نفر و نمی دانم چقدر نفت فروخته شده است اما آنها باید پول فروش را به خزانه بازگردانند.»

اگرچه گفته شده سیاست پشت فروش نفت از طریق واسطه، امری برای حفظ امنیت ملی بوده است ولی همه درآمدهای حاصله از این امر به خزانه دولتی بازنگشته است. هنوز میزان واقعی این درآمدها مشخص نیست اما عده ای معتقدند این مبلغ به بالای ۲۰ میلیارد دلار می رسد که بیشتر این پول در بانک های خارجی است که در این طرح مخفی شرکت داشتند.

تلاش برای حل مشکلات ناشی از تحریم های بین المللی و مبارزه با فساد به یکی از چالش های بزرگ دولت “حسن روحانی” تبدیل شده است، ولی روحانی تاکنون توانسته با آوردن افراد حرفه ای به وزارت نفت و بانک مرکزی، افراد ناکارآمد را که در دولت پیشین حضور داشتند را جابجا کند. او در ماه دسامبر “اسحاق جهانگیری” را به عنوان معاون اول خود و رئیس ستاد مبارزه با فساد اقتصادی برگزید که هدف جهانگیزی یافتن افرادی بود که از تحریم های اقتصادی به نفع خود سوء استفاده کرده اند. چند روز پس از اظهارات جهانگیری، “بابک زنجانی” دستگیر شد و “محمدرضا رحیمی” معاون اول احمدی نژاد متهم به فساد مالی شد. تحت فشار دولت “مه آفرید خسروی” به جرم اختلاس ۲٫۸ میلیاردی، ماه گذشته اعدام شد و به گفته آقای ترکان این اعدام بیانگر این امر است که  فساد در دولت حسن روحانی تحمل  نخواهد شد.