نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه





 
 
«تنها بازمانده از گروه پرواز»

Iran - Human Rights Lawyer Nasrin Sotoudeh sentenced to 11 years Prison

ر ادامه شهرک‌سازی‌ها، اسرائیل هتلی در شرق بیت‌المقدس را تخریب کرد bbc




بخش‌هایی از هتل "شپرد" در شرق بیت‌المقدس برای ساخت مجتمعی یهودی نشین تخریب شد
در ادامه شهرک‌سازی یهودیان در سرزمین های فلسطینی در شرق بیت‌المقدس، بولدوزرهای اسرائیلی بخش‌هایی از یک ساختمان را در این منطقه اشغالی تخریب کرده‌اند.
با وجود مخالفت‌های بین‌المللی با ادامه فعالیت‌های مرتبط با شهرک‌سازی‌ها در شرق بیت‌المقدس، قسمت‌هایی از هتل "شپرد" در این منطقه عمدتا فلسطینی‌نشین، خراب شده است.
قرار است به جای این هتل، مجتمی با ۲۰ واحد مسکونی برای یهودیان ساخته شود.
یک سخنگوی دولت خودگردان فلسطینی گفته است که "تخریب این ساختمان، احتمال هرگونه بازگشت فلسطینی‌ها به مذاکرات صلح با اسرائیل را غیرممکن کرده است."
مذاکرات صلح نمایندگان اسرائیلی ها و فلسطینیان که با وساطت دولت آمریکا در جریان بود، از سال گذشته به حال تعلیق درآمده است.
محمد منظرپور، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در بیت‌المقدس می‌گوید که ساختمان هتل شپرد که امروز بخش‌هایی از آن تخریب شد، قبلا به یک خانواده فلسطینی تعلق داشت و یک یهودی میلیاردر آمریکایی در سال ۱۹۸۵ میلادی آن را خریده بود.
به گفته او "پرونده مربوط به این هتل در سال‌های اخیر به طور مرتب به دادگاه ارجاع داده می‌شد تا حکم تخریب آن صادر شود و از بامداد امروز و در شرایطی که درگیری‌های پراکنده‌ای با مردم محلی در جریان بود، بولدوزرهای اسرائیلی ساختمان آن را تخریب کرده‌اند."
"حضور نیروهای اسرائیلی پررنگ‌تر شده است"
برخی تحلیلگران، اقدام اسرائیل در تخریب این ساختمان را نوعی تحت فشار قرار دادن مسئولان دولت خودگردان فلسطینی برای بازگشت به مذاکرات صلح ارزیابی می‌کنند.
عملیات ساخت مجتمع یهودی‌نشین جدید در شرق بیت‌المقدس در شرایطی آغاز شده است که در جریان حوادثی در روزهای اخیر ۴ شهروند فلسطینی به دست نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند.
دو نفر فلسطینی در یک ایست بازرسی در نزدیکی شهر نابلس کشته شدند. یک نفر در عملیات ارتش اسرائیل برای بازداشت یکی از اعضای حماس به طور اشتباهی هدف گلوله قرار گرفت و روز جمعه گذشته، یک زن فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور جان خود را از دست داد.
فلسطینیان در هفته‌های اخیر گفته‌اند که اسرائیل حضور نظامی خود را در منطقه اشغال شده کرانه باختری رود اردن پررنگ‌تر کرده است و حضور نیروهای گشت اسرائیلی تا مرزهای منطقه تحت کنترل دولت خودگردان فلسطینی کاملا قابل مشاهده است.
فعالیت‌های اخیر که حساسیت جامعه فلسطینیان را به دنبال داشته است، در شرایطی انجام می‌شود که قرار بود هیأت‌های نمایندگان اسرائیلی و فلسطینی این هفته برای پیشبرد دوباره مذاکرات صلح به واشنگتن بروند.
نمایندگان فلسطینی برای ادامه مذاکرات، خواهات توقف شهرک‌سازی‌ها در منطقه اشغالی، از جمله در شرق بیت‌المقدس شده‌اند، ولی اسرائیل حاضر به پذیرش این شرط نیست.