نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ شهریور ۷, شنبه


روایت دکتر حسین رفیعی از عمق فساد در سازمان میراث فرهنگی


جمعه, ۶ام شهریور, ۱۳۹۴

rafii
حسین رفیعی عضو شورای فعالان ملی-مذهبی که هم اکنون در زندان اوین به سر می برد جزئیاتی را از فاجعه دزدی در سازمان میراث فرهنگی در چند سال گذشته را از زبان یکی از مسئولان سابق این سازمان بیان کرده است. این جزئیات که توسط دخترش آنا رفیعی در فیس بوک منتشر شده به عمق فساد در این سازمان دولتی اشاره دارد.
متن کامل روایت دکتر حسین رفیعی از فساد در سازمان میراث فرهنگی به شرح زیر است:
“ایکس” و به ادعای او، معاون آقای حسین مرعشی در سازمان میراث فرهنگی به ۷ سال زندان و ۳۲ میلیارد تومان رد مال محکوم شده است و از سال ۸۳ در زندان است. او ۱۶ قطعه آنتیک منحصر به فرد را، از جمله سر سربازان هخامنشی، به ۷۰۰ میلیون تومان فروخته و خانم فرانسوی خریدار، آن را به ۴ میلیارد تومان فروخته است. او املاک و مستغلاتی به نام همسرش و خویشاوندانش از این پولهای دزدی کرده است. همسرش طلاق گرفته و اموال را برده! خویشاوندانش هم همینطور. وی امید دارد که در “انقلاب دیگری”! آزاد شود!
او ادعا می کند که تمامی مسئولان گذشته سازمان میراث فرهنگی دزدی کرده اند. از جمله مشایی و بقایی. دیروز از قول قاضی پرونده بقایی گفته شد که وی در ده کشور سرمایه گذاری کرده است.
او می گفت که تمامی اکتشافات میراث فرهنگی به تهران می آید و قبل از کارشناسی رسمی و ثبت در دفاتر، از مالکیت دولتی خارج می شود. جا دارد که آقای روحانی، یک تیم تحقیقاتی مستقل و مجرب را مامور رسیدگی به ۳۵ سال عملکرد این سازمان کند. او می گوید که علت استعفای نجفی و دیگران به این دلیل بوده که نمی توانسته اند با دزدی مقابله کنند.
سازمان میراث فرهنگی از دو جنبه اهمیت دارد:
۱ – منبع اشیا گران قیمت مورد توجه
بازارهای جهانی و تحریک مسئولان برای دزدی
۲-اهمیت تاریخی و فرهنگی آن به عنوان میراث اجدادی.
جا دارد که آقای روحانی برای آن فکری بکند.
وقتی به او گفتم: تو که معاون سازمان بودی و حقوق مکفی می گرفتی و زندگی خوبی داشتی، دلیلی برای دزدی وجود نداشت، چرا دزدی کردی؟ گفت: موقعی که همه دزدی می کنند، چرا من نکنم!
او افسوس می خورد که چرا یک کامیون را پر از این اشیا نکرده و فرار نکرده است!
مفهوم ملت، مفهوم ایران و دزدان مالی
برای این دزدان “ملت” و “ایران”، “میراث فرهنگی” و “اموال عمومی” مفهومی ندارد. نه حس و تعلق ملی دارند و نه ترس از دزدی اموال عمومی! این پدیده در زندان در تمام قریب به اتفاق آنها مشاهده می شود. فردگرایی (individualism) نظام سرمایه داری با فردگرایی این پدیده کاملا متفاوت است. فرد گرایی در نظام سرمایه داری، خود مطرح است ولی خسارت زدن به دیگری، تضییع حقوق عمومی، مذموم است ولی در ایران دزدی از اموال عمومی و تصاحب اموال عمومی را این فاسدین جایز می دانند!
حسین رفیعی– بند ۸ اوین- ۲۲ تیر ۱۳۹۴

!!این گنبد زیبا با مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع، بزرگترین گنبد در اعتاب مقدسه محسوب می‌شود که در ساخت آن ۲۵ هزار خشت طلا به‌کار رفته است.!! فساد در عمق جان اقتصاد ایران لانه کرده است

 این گنبد زیبا با مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع، بزرگترین گنبد در اعتاب مقدسه محسوب می‌شود که در ساخت آن ۲۵ هزار خشت طلا به‌کار رفته است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تشریح اقدامات صورت گرفته برای بازسازی حرم امامین عسگریین علیهم‌السلام، گفت: پس از جنایت و بی‌حرمتی تکفیری‌ها طی دو انفجار حرم مطهر در ۲۳ محرم ۱۴۲۷ و ۲۷ جمادی الاول ۱۴۲۸، حرم این دو امام همام اکنون کاملاً بازسازی شده است.
وی افزود: عملیات بازسازی این حرم شامل چندین فاز از جمله ساخت گنبد و طلاکاری آن، ساخت و نصب گریو گنبد، کاشی‌کاری، آیینه‌کاری، معرق کاری و سنگ‌کاری داخل حرم، کف و دیوارهاست که همگی به پایان رسیده است.البته بخشی از سنگ‌کاری کف حرم نیز پس از نصب ضریح مطهر صورت خواهد گرفت.
پلارک با بیان اینکه عملیات ساخت ضریح مطهر امامین عسگریین علیهم السلام در قم به پایان رسیده است اظهار کرد: صندوقچه‌های قبور مطهر امام علی النقی(ع)، امام حسن عسگری(ع) و نرجس خاتون، مادر امام زمان (عج) و حکیمه خاتون، دختر امام جواد(ع) نیز طی دو سال کار در شیراز ساخته شده است.همچنین ساخت شش درب‌ طلا شامل چهار درب ورودی اصلی و دو درب ورودی داخل رواق‌ها نیز به اتمام رسیده است.
پلارک خاطرنشان کرد: ضریح، صندوق‌ها و درب‌ها در یک کارگاه در قم تجمیع شده است که پس از تعیین زمان از سوی تولیت حرم مطهر و مقامات عراقی به سامرا منتقل و نصب خواهد شد.


 فساد در عمق جان اقتصاد ایران لانه کرده 

است
* بدهی  200 هزار میلیارد تومانی دولت 

قبل 

به بانک ها بابت مسکن مهر

فساد در عمق جان اقتصاد ایران لانه کرده است

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه امروز اقتصاد ایران فسادآلود بوده و نیاز به بازسازی اخلاقی دارد، گفت: فساد در عمق جان اقتصاد ایران لانه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر،  افزود: امروز اقتصاد ایران به دلیل بحران اجتماعی و فسادآلود، نیاز به بازسازی فکری و اخلاقی دارد،  چراکه فساد در عمق جان اقتصاد ایران لانه کرده و با تقویت اخلاق مداری در فعالان اقتصادی رشد و توسعه پایدار امکان پذیر ست.
  

اين ويرانه که نامش ايرانست!سرزمين ماست