نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ شهریور ۱۰, جمعه

حسن داعی در یاران - خیانت های ابراهیم یزدی و کلاهبرداری های او

Howard Zinn on President Obama Recieving Nobel Peace Prize

Terrorism: What Americans Don't Want To Hear

Howard Zinn "How Should History Be Taught In Schools, Studied, and Writt...

Governments Lie: Howard Zinn on Class Warfare, Immigration, Justice, Fil...

ابراز وحشت بی سابقه ی سرکرده ی امنیتی رژیم از خطر انفجار خشم مردم

یک کارخانه دیگر تعطیل شد!


 باز هم یک کارخانه دیگر تعطیل شد


برخلاف صحبت‌های مسئولان دولتی و وعده‌های پی در پی برای دادن تسهیلات به واحدهای تولیدی ورشکسته و سایر واحدها هر روز شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی با سابقه و اخراج کارگران هستیم. در دولت یازدهم برخی از کارخانه‌ها از جمله آزمایش، ارج، کارخانه تولید چرم خاورمیانه، کارخانه قند ورامین، چندین کارخانه‌ نساجی، شرکت روغن نباتی قو و بیش از ۱۷ کارخانه کاشی و سرامیک در کشور تعطیل شد.

متاسفانه بیش از نیمی از کارخانه‌ها تعطیل یا به صورت نیمه تعطیل و با حداقل ظرفیت تولید به حیات خود ادامه می‌دهند. گفتنی است که برخی از این کارخانه‌ها بیش از نیم قرن سابقه فعالیت داشته اند. کارخانه‌هایی که نام‌هایشان بر سر زبان‌ها بود و همه آن‌ها را می‌شناختند.

اخیرا باز هم یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های مواد غذایی در خوزستان به علت بدهی بانکی (از نوع دیرکرد) مجبور به تعطیلی شده و بانک این کارخانه‌ را توقیف کرده است. از طرفی صاحب یکی از کارخانه‌های مهم ایران هم  که ۱۳۰ میلیون بدهی بانکی داشته می‌گوید این بدهی به دلیل دیرکرد پس از دو سال به ۳۷۰ میلیون تومان تبدیل شده است!


در حالی روحانی بارها نوید روزهای بهتر را در پسابرجام می‌داد و از حمایت تولید داخلی سخن می‌گفت اما در عمل این موضوع مشاهده نمی‌شود متاسفانه در حوزه تولیدات داخلی هر روز یکی از کارخانه‌ها ورشکسته می‌شود و یا کارگران خود را اخراج می‌کند. به طوری که اکنون برخی از کارخانه‌های معروف و ریشه دار ایران حالا به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده‌اند.

ماه گذشته دولت اعلام کرده که تسهیلات ۳۰ میلیارد تومانی را به واحدهای تولیدی اختصاص داده است اما به گفته فعالان و صاحبان عرضه تولید هنوز این تسهیلات به دست آنها نرسیده است.  چندی پیش نیز رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ۳۰ هزار میلیاردی بخش تولید همچنان در مرحله ثبت نام است و هنوز کسی موفق به دریافت تسهیلات جدید نشده و همچنان فقط ثبت نام انجام می‌شود.  

 البته به نظر می‌رسد با تغییر وزرا اگر دولت برنامه‌ای هم برای تحریک تقاضا داشته باشد آن را در چند ماه پایانی سال اعمال خواهد کرد. به گفته او بر اساس طرح رونق، بنگاه‌های بزرگ هم امکان دریافت تسهیلات را دارند. طبق بخشنامه بانک مرکزی موضوع دیون واحدهای تولیدی و چک‌های برگشتی آنها نباید مانعی برای دریافت تسهیلات جدید باشد اما باید دید آیا واقعا این بخشنامه‌ها اجرایی می‌شود یا فقط در حد بخشنامه باقی می‌ماند. 

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، به نظر می‌رسد این تسهیلات نیز ماه‌ها طول می‌کشد تا به دست تولید کنندگان برسد و یا شاید سرنوشت یارانه تولید را پیدا کرده و در میان حرف و حدیث‌های دولتمردان گم شود!

 با این وجود، بانک‌ها که می‌توانند کمکی برای واحدهای تولیدی باشند این روزها به دلیل دیرکرد بدهی واحدهای تولیدی دست به تعطیل و پلمپ آن می‌زنند.



عده ای از ساکنین روستا محل زندگی خود را ترک و یا به صورت فصلی مهاجرت کرده اند، اما بسیاری از خانوارهای روستا علیرغم نبود امکانات رفاهی و بهداشتی و نداشتن کار و امکان معیشت همچنان در محل فعلی زندگی خود مانده اند و عده ای دیگر از روستاییان برای تامین زندگی و استفاده دامهایشان از مراتع اطراف محل زندگی به شغل دامداری مشغول هستند. علیرغم نبود امکانات رفاهی در این روستای کوچک و محروم، ساکنین به دلیل عدم بهرمندی از تسهیلات برای امرار معاش و زندگی حاضر به نقل مکان به محل جدید نزدیک به جاده برای تسهیل دسترسی و تامین امکانات نیستند. این امر سبب محرومیت تحصیلی در بین کودکان و جوانان روستا و فقر فرهنگی و نزدیک به صفر بودن اطلاعات ساکنین از سبک زندگی، باوجود جمعیت کم آن و همچنین محرومیت از امکانات بهداشتی شده است و جای این سوال را در ذهن باقی می گذارد، که علت عدم همکاری روستاییان(با تعداد خانوار کم) با مسئولین برای نقل مکان به محل جدید و نزدیک تر به جاده با هدف تامین تسهیلات و تامین امکانات رفاهی چیست؟ 



























شیراز-  براساس گزارش های اولیه ماموران پلیس راه استان فارس، اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی که باعث کشته شدن 10 نفر از آنان شده ، اعلام گردید.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری پلیس اعلام کرد ، تحقیقات بیشتر برای روشن شدن ابعاد مختلف این حادثه و 
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس نیز اسامی دانش آموزان جان باخته و مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی در شهرستان داراب را اعلام کرد.
حمیدرضا شعبانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این حادثه که بامداد روز جمعه دهم شهریورماه جاری روی داد، مهرنوش ناصری، مطهره دلاوری، مینا جمشیدی، شیدا امانی، شیوا مبینی، فاطمه صادقی نسب و زهرا زرنگار دانش آموزان جان باخته این حادثه تلخ هستند.
بنا بر اعلام منابع محلی، خانم روحی سرپرست دانش آموزان و همچنین حمیدرضا محبت بخش از دیگر جانباختگان حادثه واژگونی اتوبوس بودند. 
در حالی که منابع محلی صبح جمعه شمار کشته شدگان این حادثه را 10 نفر اعلام کرده بودند، علیرضا خلیلی مدیر روابط عمومی اداره کل پزشک قانونی فارس از تحویل جسد 9 نفر از جان باختگان به پزشکی قانونی داراب سخن گفت. 
** اسامی مصدومان حادثه
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس درباره شمار مصدومان این حادثه نیز گفت: این حادثه 34 مصدوم نیز داشت که سه نفر آنها با اورژانس هوایی به شیراز و 2 نفر نیز به فسا اعزام شدند.
وی ادامه داد: از میان مصدومان این حادثه، محدثه ذاکری، صدیقه صادقی و محدثه شب راه رجایی با بالگرد اورژانس به شیراز اعزام و معصومه کرمی زاده و صدیقه سولقانی برای درمان به بیمارستان فسا منتقل شدند. 
شعبانی اظهار کرد: فائزه ذاکری، زینب شبانی، سیده فاطمه وحدانی، لیلا زبردست، زهرا ذاکری، معصومه خادمی پور، آرزو دیدار،ملیکا سالاری، زینب رحیمی، زینب جعفری، فرنگیس خورستان، نیلوفر قائدی، ریحانه بلالی، معصومه محمودی زاده، اسما حسین زاده، زهرا ارجمند، رفیعه سلطانی، طاهره تیما و سارا خادمی از مصدومان این حادثه در بیمارستان داراب در حال طی مراحل درمانی هستند. 
وی گفت: مرضیه نجفی، فاطمه عباس زاده، نازنین روستایی، ساجده ذاکری نژاد، انسیه گلزاری، راضیه علیزاده، فاطمه داوری، فرخنده محمدی نسب، زینب کریمی و فاطمه نجفی نیز از دیگر مصدومان این حادثه در حال بستری در بیمارستان داراب هستند. 
 از بیمارستان شهر داراب، معاون سازمان دانش آموزی کشور و گروهی از مسئولان استانی و محلی با حضور در این بیمارستان از دانش آموزان مصدوم عیادت و در جریان آخرین وضعیت آنها قرار گرفتند. 
حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی ساعت 3:59 صبح جمعه 10 شهریورماه جاری به مرکز تماس 115 اورژانس اعلام شد و 13 خودروی امدادی اورژانس و جمعیت هلال احمر مصدومان حادثه را به بیمارستان داراب منتقل کردند. 
بنا بر این گزارش، این اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی بود که با هدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند.
2 اتوبوس دیگر نیز حامل دانش آموزان هرمزگانی به مقصد شیراز بودند که به دنبال این حادثه ، سرنشینان آنها در باشگاه فرهنگیان شهر داراب اسکان داده شدند. 
شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

۱۱ دختر دانش‌آموز نخبه ایران در اثر تصادف جان باختند

۱۱ دختر دانش‌آموز نخبه ایران در اثر تصادف جان باختند

بار دیگر نخبگان نوجوان ایرانی به کام مرگ فرو رفتند. واژگونی اتوبوس حامل دختران نخبه دانش‌آموز در استان هرمزگان ایران، ۱۱ کشته و ۳۳ زخمی بر جای گذاشت. حال ۱۳ تن از مصدومان وخیم گزارش شده است.
Iran Verkehr Autounfall (Bildergalerie) (Irna)
عکس از آرشیو
خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گزارش داده که در اولین ساعات بامداد روز جمعه ۱۰ شهریور (اول سپتامبر) اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر نخبه دراستان هرمزگان واژگون شده است.
بر اساس این گزارش، این حادثه در ساعت ۳ و ۵۸ دقیقه بامداد روز جمعه در محور بندرعباس-داراب اتفاق افتاده و منجر به کشته شدن ۱۱ نفر و مصدومیت ۳۳ تن دیگر شده که حال ۱۳ تن از آنان وخیم گزارش شده است.
دختران دانش‌آموز نخبه در دو مقطع راهنمایی و دبیرستان از شهرهای رودان و میناب راهی اردوی فرزانگان در شهرستان داراب بوده‌اند.
به گفته معاون عملیات سازمان اورژانس ایران، علت واژگونی اتوبوس خواب‌آلودگی راننده بوده است. راننده در دم جان سپرده است.
این چندمین بار در ایران است که دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه که راهی اردوهای تفریحی یا علمی هستند دچار سانحه رانندگی در جاده می‌شوند.
در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۷۶ اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در مسیر بازگشت از بیست ودومین دوره مسابقات ریاضی  که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شده بود، به دره سقوط کرد و هفت نفر از دانشجویان به اضافه دو  عضو هیأت علمی این دانشگاه کشته شدند.
مریم میرزاخانی نابغه فقید ریاضی از بازماندگان این حادثه بود. 

آلبوم عکس: بیستمین سالمرگ دایانا، شاهدخت ولز

  • 31 اوت 2017 - 09 شهریور 1396
همزمان با بیستمین سالروز درگذشت دایانا، شاهدخت ولز، این آلبوم عکس روایتی است تصویری از زندگی پرماجرای او.
دیاناحق نشر عکسPA
Image captionدایانا فرانسس اسپنسر، کوچک‌ترین دختر خانواده "ویکنت‌های آلتروپ"، روز اول ماه ژوئیه سال ۱۹۶۱ میلادی در پارک‌هاوس در نزدیکی ساندرینگهام، نورفولک به دنیا آمد
دیاناحق نشر عکسPA
Image captionپس از جدایی پدر و مادرش، بخش گسترده‌ای از کودکی دایانا صرف سفر بین خانه‌های پدر و مادرش در نورت‌همپتون‌شر و اسکاتلند شد
دیاناحق نشر عکسREX/SHUTTERSTOCK
Image captionپس از به پایان رساندن تحصیلات، دایانا در لندن مشغول به کار شد. ابتدا به عنوان دایه، و گاهی هم به عنوان آشپز و پس از آن، برای کار راهی مهدکودک یانگ انگلند شد
دیاناحق نشر عکسPA
Image captionپس از مطرح شدن خبرهای‌هایی که می‌گفتند دوستی او با شاهزاده ولز تبدیل به یک رابطه عمیق‌تر شده، رسانه‌های خبری هم توجه‌شان را به او اختصاص دادند و هر لحظه و همه‌جا پیگیر فعالیت‌های روزمره او بودند
دیاناحق نشر عکسPA
Image caption۲۴ فوریه سال ۱۹۸۱ روز برگزاری مراسم نامزدی دایانا و شاهزاده چارلز بود. انگشتر دایانا که شامل یک یاقوت بزرگ و چندین الماس در اطراف آن است، سی‌هزار پوند ارزش داشت
دیاناحق نشر عکسPA
Image captionمراسم ازدواج روز ۲۹ ژوئیه سال ۱۹۸۱ در کلیسای جامع سنت پل برگزار شد. لباس عروس که توسط دیوید و الیزابت امانوئل طراحی شده بود، دنباله‌ای ده متری داشت که با استفاده از پارچه تافته عاج فیل و نوارهای باستانی دوخته شده بود
دیاناحق نشر عکسPA
Image captionدر مراسمی پر شکوه، دایانا ۲۰ ساله فقط یک بار مضطرب به نظر رسید آنهم وقتی که نتوانست تمام عنوان‌های همسر خود را به ترتیب درست به زبان بیاورد
دیاناحق نشر عکسPA
Image captionعلاوه بر میلیون‌ها نفر که از طریق تلویزیون شاهد مراسم ازدواج سلطنتی بودند، نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر هم در مسیر راه بین کاخ باکینگهام و کلیسای سنت پل مراسم ازدواج را از نزدیک دنبال کردند
دیانا و چارلزحق نشر عکسPA
Image captionماه عسل چارلز و دایانا روی کشتی تفریحی سلطنتی بریتانیا انجام شد. عروس و داماد ۱۲ روز را بین آب‌های مدیترانه و مصر گذراندند، و پس از آن هم در قلعه بالمورال اقامت کردند
دیاناحق نشر عکسTIM OCKENDEN/ PA
Image captionدایانا که همواره می‌خواست خانواده بزرگی را تشکیل دهد، روز ۲۱ ژوئن سال ۱۹۸۲ اولین فرزند خود را به دنیا آورد: شاهزاده ویلیام، که پس از پدرش چارلز دومین نفر در خط وراث برای پادشاهی بریتانیا است
دیاناحق نشر عکسPA
Image captionدایانا مصمم بود تا حد ممکن بچه‌های خود را در شرایط معمولی بزرگ کند. از این رو، ویلیام اولین ولیعهدی است که راهی مهدکودک شد. همچنین، دایانا که نمی‌خواست بچه‌هایش فقط زیردست معلم‌های خصوصی تدریس شوند، بچه‌هایش را به مدرسه فرستاد
دیاناحق نشر عکسPA
Image caption۱۵ سپتامبر سال ۱۹۸۴، ویلیام صاحب یک برادر شد؛ هری، که بیشتر با عنوان شاهزاده هری شناخته می‌شود
دیاناحق نشر عکسPA
Image captionپس از ازدواج، دایانا وظایف رسمی خاندان سلطنتی را به عهده گرفت. او چندین بار از مهدکودک‌ها، مدارس و بیمارستان‌های مختلف بازدید کرد. موفقیت او در ارتباط برقرار کردن با مردم باعث شد که دایانا خیلی زود مورد تحسین و محبت شهروندهای بریتانیایی قرار بگیرد
دیاناحق نشر عکسPA
Image captionدایانا در اولین سفر رسمی خود به آمریکا، در کاخ سفید با جان تراولتا، بازیگر نام‌دار هالیوود، رقصید. لباس‌های دایانا و سبک و سیاق‌شان، یکی از نکته‌هایی بود که رسانه‌های آمریکایی توجه خاصی به آن داشتند. بعد از آن هم، نوع لباس پوشیدن دایانا همواره یکی از موضوع‌هایی بود که در اخبار مرتبط با او مطرح می‌شد
دیاناحق نشر عکسREX/SHUTTERSTOCK
Image captionهمکاری‌های متعدد دایانا با موسسه‌های خیریه باعث شد که جامعه بریتانیا شیفته او شود. مبارزه با ایدز و حمایت دایانا ازافراد اچ‌آی‌وی مثبت، یکی از پروژه‌های مهم او بود. خوش و بش‌های ساده و روزانه - مثل دست دادن به افراد اچ‌آی‌وی مثبت- باعث شد که شهروندهای جامعه بریتانیا این اطمینان را حاصل کنند که معاشرت‌های اجتماعی با این افراد خطری برای جامعه ندارد
دیاناحق نشر عکسPA
Image captionهرچند که دایانا و شاهزاده چارلز در چندین پروژه مشترک همکاری کردند، و عازم چندین تور جهانی شدند، اما در اواخر دهه ۱۹۸۰ مردم از زندگی‌ جدا از هم آنان باخبر شدند
دیاناحق نشر عکسMARTIN KEENE/ PA
Image captionدر یک سفر رسمی به هند در سال ۱۹۹۲، دایانا به تنهایی روی یک نیمکت جلوی تاج محل نشست. این تصویر به بریتانیایی‌ها نشان داد که هرچند دایانا و چارلز همچنان به صورت رسمی زن و شوهر بودند، اما در واقعیت آن‌ها از یکدیگر جدا شده بودند
دیاناحق نشر عکسDUNCAN RABAN/ PA
Image captionشاهزاده هری درباره مادر خود می‌گوید: "او یکی از بازیگوش‌ترین والدین دنیا بود". او در ادامه می‌گوید: "پر از محبت بود"
دیاناحق نشر عکسPA
Image captionدر طول زندگی خود، دایانا رابطه دوستانه نزدیکی با مادر ترزا داشت، و بارها در رم با او دیدار کرد. مادر ترزا شش روز پس از مرگ دایانا درگذشت
دیاناحق نشر عکسPA / BBC
Image captionروز ۲۰ نوامبر سال ۱۹۹۵، دایانا در یک مصاحبه تلویزیونی با مارتین بشیر از موضوع‌های مختلفی پرده‌برداری کرد. دایانا در این مصاحبه درباره افسردگی پس از زایمان، خراب شدن رابطه با شاهزاده چارلز، و رابطه پرتنش با خاندان سلطنتی بریتانیا سخن گفت
دیاناحق نشر عکسANWAR HUSSEIN/GETTY IMAGES
Image captionبا وجود مشکلاتی که دایانا در زندگی شخصی خود با آنها رو‌به رو بود، او به فعالیت‌های خیریه خود ادامه داد. او به لاهور، پاکستان، سفر کرد تا از بیمارستان ویژه حمایت از مبتلایان به سرطان حمایت کند. این بیمارستان توسط عمران خان و همسر سابقش جمیما خان پایه‌گذاری شده بود
دیاناحق نشر عکسPA
Image caption۲۸ اوت سال ۱۹۹۶، با اجرای رسمی طلاق، جدایی دایانا و چارلز به صورت رسمی اعلام شد. نزدیک به یک سال پس از جدایی، دایانا ۷۹ دامنی که برای عکس‌های روی جلد نشریه‌های مختلف بر تن کرده بود را حراج کرد. علاوه بر جمع‌آوری ۳.۵ میلیون پوند (۴.۵ میلیون یورو) برای حمایت از امور خیریه، این رویداد به نوعی نمایان‌گر آغاز فصل تازه‌ای از زندگی دایانا بود
دیاناحق نشر عکسPA
Image captionروز ۳۱ اوت سال ۱۹۹۷، دایانا پس از غذا خوردن با عماد/دودی الفاید، پسر محمد الفاید، در رستوران ریتز پاریس، سوار یک لیموزین شد. ماشین حامل دایانا و الفاید مورد تعقیب عکاس‌هایی بود که می‌خواستند از نزدیک چند عکس از داینا و دوست جدید او بگیرند. نهایتا، سرانجام این تعقیب و گریز یک سانحه تصادف رانندگی مرگ‌بار بود
دیاناحق نشر عکسJEFF J MITCHELL/ GETTY IMAGES
Image captionبیش از یک میلیون نفر در مراسم تشیع جنازه و خاک‌سپاری دایانا شرکت کردند. ویلیام و هری، پسرهای دایانا، همراه با شاهزاده چارلز و شاهزاده فیلیپ (دوک ادینبرا) و ارل اسپنسر، برادر دایانا، در مراسم حضور پیدا کردند