نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ بهمن ۶, چهارشنبه

رژيم خمينی​: پيام آور مرگ و نيستی

جموعه اخبار و گزارشات در ارتباط با کشته شدن کارگران ایران خودرو


i


هر روز درزمان تردد کارگران ما شاهد عدم جلوگيري تردد وسايل حمل ونقل در مسير حرکت خود مي باشيم ورانندگان هم مچبورنند اين مسير را براي رسيدن به کار خود ادامه بدهند کارگران بارها خواستار توقف وسايل حمل ونقل در زمان تردد کارگران بوده اند ولي چه کسي پاسخگو بوده است منابع انساني ويا حراست ويا مديريت روابط عمومي ويا مديريت ارشد . تردد ازخيابان ورسيدن به پارکينگ هاهميشه جان کارگران راتهديد مي کند . ما کارگران مي دانيم که چه خطراتي جان ما کارگران هنگام تردد ازشرکت تا پارگينگها تهديد ميکند بارها اعتراض کرديم ولي چه کسي جوابگو بود
..............

باز هم کشتار وباز هم جنايت
دوستان وهمکاران گرامي
خبر تکان دهنده بود
در ساعت 23.30 مورخ 89.11.5 يك دستگاه كمپرسي بنز حامل بار يكي از پيمانكاران در حال ورود از درب شماره 9 ايران خودرو بود كه بر اثر بريدن ترمز  با تعدادي از همکاران برخورد و متاسفانه باعث كشته شدن 4 نفر و زخمي شدن 13 نفر از همكاران گرامي  شد
خبر تکان دهنده بود دلي هر انساني به درد آمد
کارگري که براي بدست آوردن يک لگمه نان در روز تعطيلي مجبور به کار کردن شده است وبعد از تعطيلي براي ديدار خانواده راهي منزل مي شد ناگهان با مرگ روبرو ميشود وديگر به خانه نميرسد .
خيلي ازهمه کاران تا صبح در جلو مديريت تجمع کردند وتنها کاري که از دست شان بر مي آمد
خبر تکان دهنده بود
خبر انحراف کاميون
وانداختن گناه به گردن يک کارگر ديگر
راحترين کار ممکن
ولي کسي ازخود نپرسيد چرا اين کاميون در زمان تردد کارگران در اين مسير بود
حراست کجا بود
حراستي که کوچکترين حرکت کارگران کنترل ميکند
بعد از مرگ اين کارگران دهها مامور گارد ويژه به شرکت ريختند  نه براي نجات جان کارگران بلکه براي نجات منافع سرمايه داران
خبر تکان دهنده بود 
ضمن اعلام همدردي با خانواده کشته شدگان وهمبستگي با همکاران گرامي امروز روز چهار شنبه ششم بهمن ماه را اعلام عزاي عمومي کرده ودست از کار خواهيم کشيد وتامشخص نشدن قاتلين اين کارگران دست به کار نخواهيم زد
اين اولين بار نيست که جامعه کارگري ايران خودرو قرباني اين کشتار وشاهد از دست دادن تعداي ازهمکاران خود ميباشند
از کشته شدن پيمان رضي لو تامرگ دهها کارگر هر سال اشک مي ريزد ولي هنوزهيچ کسيپاسخگو براي اين اين کشتار ها پيدا نشده است.
مديريت شرکت مثل روال گذشته مرگ اين کارگران را بي احتياطي راننده کاميون اعلام کرده است تا شايد ضمن فرار از مسوليت خود گناه اين کشتار را به گردن يکي از ديگر کارگران بيآندازنند
ولي ما مي دانيم که منافع شرکت در جهت رسيدن به سود بيشتر وبي مسوليتي سرمايه داران در مقابل جان کارگران عامل اصلي اين کشتار ومرگ کارگران مي باشند
کشاندن کارگران به سرکار در روزهاي تعطيلي وعدم استراحت کافي براي کارگران وهزاران مشکل اقتصادي هرگونه تمرکز را از کارگران گرفته است.
چر ا بايد کاميون با بار چند تني در زمان تردد کارگران از اين خيابان عبور مي کرد حراست ايران خودرو که ميلياردها تومان سرمايه شرکت را براي سرکوب وکنترل ما کارگران به باد مي دهد چطوري نمي تواند ازتردد وسايل حمل ونقل دز زمان تردد کارگران جلوگيري کند.
ما هر روزشاهد اين نا امني در همه جاي شرکت هستيم چه در داخل شرکت وچه در بيرون شرکت
هر روز درزمان تردد کارگران ما شاهد عدم جلوگيري تردد وسايل حمل ونقل در مسير حرکت خود مي باشيم ورانندگان هم مچبورنند اين مسير را براي رسيدن به کار خود ادامه بدهند کارگران بارها خواستار توقف وسايل حمل ونقل در زمان تردد کارگران بوده اند ولي چه کسي پاسخگو بوده است منابع انساني ويا حراست ويا مديريت روابط عمومي ويا مديريت ارشد . تردد ازخيابان ورسيدن به پارکينگ هاهميشه جان کارگران راتهديد مي کند . ما کارگران مي دانيم که چه خطراتي جان ما کارگران هنگام تردد ازشرکت تا پارگينگها تهديد ميکند بارها اعتراض کرديم ولي چه کسي جوابگو بود
بارها اعلام کردند که براي راحتي کارگران پل درست خواهيم کرد ولي چي شد
آري همکاران گرامي
خودشيريني مديريت ومنافع سرمايه اجازه نمي دهد تا مديريت براي جان ما کارگران ارزش قايل شود جان انسانها براي سرمايه پشزي ارزش ندارد
زماني که طرح ضد کارگري دولت براي حذف يارانه ها اعلام شد مديريت به جاي اعتراض به اين طرح ضد انساني اعلام کرد که قيمت محصولات ايران خودرو کاهش مييابد ولي نه گفت چطوري
کاهش قيمت محصولات با کار بيشتر وگرفتن جان کارگران
چهار انسان بي گناه کشته شدند
چي ايرادي دارد مگر چهار انسان بي گناه در خاتون آبد کشته نشدند کسي مجازات شد مگر دهها کارگر در ايران خودرو کشته نشدند کسي مجازات شد
وروزانه دهها کارگردر کوشه کنار اين کشور جان مي بازنند چه اهميتي براي سرمايه داران وحاميان انان دارند
مرگ مرگ است چه در زندان چه در اعدام وچه در تصادف وچه در حادثه
واين مرگ هميشه به سراغ ما کارگران وطبقه زحمتکش مي آيد.
تا کي اين وضع را تحمل خواهيم کرد
تا زماني که ما کارگران آگاه نشويم وتا زماني که سرنوشت خودرا خود تعيين نکنيم وضع همين طور خواهد ماند چون خود ما خواهان اسمرار آن هستيم
ما کارگران ايران خودرو خواهان مجازات فوري قاتلان اين کارگران هستيم وقاتلان آن کساني جزء حاميان سرمايه مديريت ارشد روابط عمومي منابع انساني وحراست نيستندد 
1389ششم بهمن
جمعي از کارگران ايران خودرو

جان باختن چهار نفر از کارگران ایران خودرو
      بر اثر یک سانحه رانندگی در محوطه‌ی ایران خودرو ،چهار نفر از کارگران این شرکت جان خود را از دست داده و تعدادی مجروح شدند.
     نجم الدین مدیر عامل شرکت ایران خودرو ،صبح امروز در گفتگو با رادیو پیام ،اعلام کرد که شب گذشته پنجم بهمن ساعت 11/30 دقیقه ،یک دستگاه کمپرسی ضمن برخورد با جمعی از کارگران این شرکت که در حال تغییر شیفت بودند ،چهار نفر از آن‌ها را کشته و جمعی دیگر نیز مجروح شده‌اند. او گفت که راننده کامیون دستگیر شده و علت حادثه توسط مسئولین شرکت در دست بررسی است.
   ما جان باختن این چهار کارگر شرکت ایران خودرو را به خانواده و همکاران آن‌ها تسلیت می‌گوییم.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
6 بهمن 1389
بر اساس خبری که صبح امروز (6/10/89) به دست ما رسیده است، از ساعت 12 دیشب تا  5 صبح امروز بین کارگران ایران خودرو و حراست کارخانه درگیری بوده است. واقعه به این صورت روی داده است که یکی از کارگران شرکتی شیفت شب را، که در قسمت حمل و نقل داخل کارخانه کار می کند، با وجود بیماری مجبور به کار می کنند. این کارگر پس از این که با حال ناخوش خود چند سرویس کار می کند حدود ساعت 11 و نیم دیشب با خودرو خود به کارگرانی، که برای زدن کارت ساعت در محل کارت ساعت جمع شده بوimagesدند، می زند و 8 نفر از آنان را می کشد و 13 نفر را زخمی می کند. پس از این حادثه، مسئولان کارخانه بلافاصله جنازه ها را با آمبولانس از محل حادثه جمع می کنند. اما کارگران جنازه یکی از کارگران را که سر از تن اش جدا شده بود از دست آنان  می گیرند و با روی دست گرفتن آن در داخل کارخانه با شعار «مرگ بر نجم الدین» (مدیر عامل ایران خودرو) تظاهرات می کنند. در پی این حرکت، بین کارگران و نیروهای حراست درگیری ایجاد می شود. حراستی ها ابتدا کارگران را از کارخانه بیرون می کنند اما بعد که می بینند کارگران در بیرون کارخانه تظاهرات می کنند درها را می بندند و مانع پیوستن کارگران داخل به کارگران بیرون کارخانه می شوند. کارگران چند تن از مدیران را کتک می زنند. تجمع و تظاهرات کارگران هم در داخل و هم در بیرون کارخانه توسط نیروهای ضدشورش، که بلافاصله از تهران و کرج و جاهای دیگر به محل کارخانه آورده شده بودند، سرکوب می شود. هم اکنون کارخانه ایران خودرو در محاصره کامل نیروهای ضدشورش است. به سرویس هایی که کارگران شیفت صبح را به کارخانه می آورده اند گفته شده است که آن ها را به خانه هایشان برگردانند زیرا کارخانه تعطیل است و عزای عمومی اعلام شده است. امروز صبح هیچ کارگری را به داخل کارخانه راه نداده اند و برخی از کارگرانی نیز که از دیشب در کارخانه محبوس شده اند هنوز نتوانسته اند بیرون بیایند. اخبار بیشتر را در اطلاعیه های بعدی منتشر خواهیم کرد.
کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری
6 بهمن 1389



به گزارش ايكوپرس پایگاه اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو؛ در ساعت 23.30 مورخ 89.11.5 يك دستگاه كمپرسي بنز حامل بار يكي از پيمانكاران در حال ورود از درب شماره 9 ايران خودرو بود كه بر اثر بي احتياطي با تعدادي از كاركنان اين شركت برخورد و متاسفانه باعث كشته شدن 4 نفر و زخمي شدن 13 نفر از همكاران زحمتكش و خدوم  اين شركت شد.

در پي اين حادثه مديرعامل و كليه مسؤلين اين شركت به سرعت در محل حادثه حضور يافته و نيروهاي امدادي نيز مجروحين را به مراكز درماني انتقال دادند.

آخرين وضعيت مجروحين نشان دهنده آن است كه 4 نفر از مجروحان به صورت سرپايي معالجه و بقيه مجروحان در مراكز درماني تحت مداوا مي باشند.

متعاقب آن پرسنل و مديران ايران خودرو از اين حادثه اظهار تاسف نموده و خواستار رسيدگي و برخورد با عاملان حادثه شده اند.

گفتني است؛ به دستور مهندس نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو تيم ويژه اي جهت پيگيري اين حادثه تشكيل شده است.


كشته شدن 8 كارگر در ايران خودرو
کارگران تاسیس یک تشکل کارگری را برای حمایت از حقوقشان در کارخانه ایران خودرو را خواستار شدند/ برخی از کارگران در مصاحبه با خبرنگاران به کار اجباری در ایام تعطیل مانند روز اربعین اعتراض داشتند.
ايلنا: انحراف یک کامیون هووو حامل بار در محوطه کارخانه ایران خودرو منجر به کشته شدن 8 کارگر و مصدوم شدن چندین کارگر شد.
به گزارش ايلنا، به گفته شاهدان ‌این حادثه در زمان ورود کارگران شیفت شب کارخانه روی داد. بعد از این حادثه شماری از کارگران کارخانه به شرایط سخت کار اعتراض کردند.
کارگران تاسیس یک تشکل کارگری را برای حمایت از حقوقشان در کارخانه ایران خودرو را خواستار شدند. برخی از کارگران در مصاحبه با خبرنگاران به کار اجباری در ایام تعطیل مانند روز اربعین اعتراض داشتند.
به دستور جواد نجم الدين، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، تيم ويژه اي برای پيگيري اين حادثه تشكيل شده است.
نفر در شركت فوت كرده‌اند و 2 نفر در بيمارستان فوت كردند.
كاميون هووو كاميون مشكل داري است كه رانندگان آن بارها نسبت به كيفيت آن اعتراض داشته‌اند. اين كاميون چيني است و توسط شركت ايران خودرو ديزل مونتاژ مي شود.
مسئولين ايران خودرو البته مي‌گويند كه تاكنون 4 نفر در اين حادثه كشته شده‌اند و آماري غير از اين كذب است اما منابع خبري كشته شدن 8 نفر را تاييد مي‌كنند.
پشت پرده فاجعه در ایران خودرو

حادثه برخورد يك دستگاه كاميون با ايستگاه سرويس كاركنان ايران خودرو که بر اساس آماراوليه تاكنون چهار كارگر جان خود را از دست داده و ۱۰ نفر هم به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده اند، نشان ازحوادثی دارد که در ایران خودرو در حال رخ دادن است.

دكتر فولادي پزشک معالج اورژانس در اين باره گفتدر ساعت 
۲۳:۳۰ شب گذشته (سه‌شنبه) امدادگران شيفيت اورژانس از طريق تماس شهرونداني در جريان حادثه تصادفي در بلوار ايران خودرو مابين جاده مخصوص و جاده قديم قرار گرفتند.

وي ادامه داد: امدادگران با حضور در صحنه حادثه دريافتند كه يك دستگاه كاميون متعلق به شركت ايران خودرو با پرسنل ايران خودرو كه در محل سرويس ايستاده بودند، برخورد كرده كه اين حادثه چهار كشته بر جاي گذاشته است.

به گزارش جهان یک منبع آگاه در ایران خودرو گفت: رویه ای که ایران خودرو در سال های اخیر و به دلایل نامعلوم در پیش گرفته نشان می دهد که مسئولان این شرکت به بهانه افزایش تولید، کارگران را مجبور به کار در روزهای تعطیل رسمی کشور از جمله در روزهای اربعین و تاسوعای حسینی کرده اند. اقدامی که هم از نظر شرعی و هم ازنظر قانونی به نظر خلاف می رسد.

حادثه ای که شب گذشته در ایران خودرو رخ داد ناشی از همین نوع نگاه به کارگران بوده و نشان می دهد که مسئولان ایران خودرو به کارگر صرفا به عنوان یک عامل تولید نگاه کرده و برای وی ارزش انسانی قائل نیستند.

گزارش ها حاکی است پس از این حادثه کارگران در مقابل دفترمدیرعامل شرکت تجمع کرده و نسبت به رویه در پیش گرفته شده توسط مدیران ایران خودرو اعتراض کردند.

این در حالی است که گفته می شود مدیران شرکت برای منتشرنشدن اخبار داخل ایران خودرو امروز را برای تمام کارگران ستادی ایران خودرو و شرکت های تابعه تعطیل اعلام کرده و سرویس ها هم به دنبال کارگران نرفته اند.

جالب است دانستن این نکته که مدیر کل روابط عمومی ایران خودرو که اقوام وزیر اطلاعات آقای خاتمی است با استفاده از این موضوع دست به سانسور اخبار ایران خودرو زده و ارتباط شرکت های تابعه با رسانه های منتقد را محدود کرده اند.

گفتنی است که اتفاقات اخیر با توجیهاتی اعم از افزایش تولید رخ داده است که می توان گفت با توجه به عدم تغییر تکنولوژی در این سال ها، این افزایش تولید فقط بر گرده کارگران فشار وارد خواهد کرد.

چهارکشته بر اثر انحراف کامیون در محوطه کارخانه ایران خودرو

انحراف یک کامیون حامل بار در محوطه کارخانه ایران خودرو منجر به کشته شدن چهار کارگر و مصدوم شدن چندین کارگر شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، به گفته شاهدان ‌این حادثه در زمان ورود کارگران شیفت شب کارخانه روی داد. بعد از این حادثه شماری از کارگران کارخانه به شرایط سخت کار اعتراض کردند.

کارگران تاسیس یک تشکل کارگری را برای حمایت از حقوقشان در کارخانه ایران خودرو خواستار شدند. برخی از کارگران در مصاحبه با واحد مرکزی خبر به کار اجباری در ایام تعطیل مانند روز اربعین اعتراض داشتند.
منبع:خبرآنلاین
..........
پیام همبستگی و همدردی اتحادیه آزاد کارگران ایران به کارگران ایران خودرو و خانواده های کارگران جان باخته
دوستان و یاران عزیز در شرکت ایران خودرو و خانواده های کارگران جان باخته
فاجعه  دلخراش جان باختن 8 نفر از همکاران و عزیزان و نان آوران  شما در کارخانه ایران خودرو بسیار تکاندهنده بود. کارخانه ایران خودرو در طول سالهای گذشته به قصاب خانه و دژی برای سود آوری نجومی سرمایه تبدیل شده است، هنوز درد جانکاه جان باختن تعدای از کارگران ایران خودرو بر اثر اجبار به شدت کار، بر روح و روان همه ما التیام نیافته است که این چنین  8 نفر از همکاران و عزیزانمان بر اثر اجبار به کار در روز تعطیل رسمی به فجیعانه ترین شکلی در مقابل دیدگانمان در خون خود می غلطتند.
دوستان! ما کارگران متشکل در اتحادیه آزاد کارگران ایران و میلیونها کارگری که امروز در سرتاسر کشور خبر دلخراش جان باختن 8 نفر از همکاران و عزیزانمان در شرکت ایران خودرو  را شنیده ایم همچون شما در اندوه و خشم و انزجاری عمیق فرو رفته ایم. ما در تاثر و اندوه و خشم و نفرت شما در از دست دادن 8 نفر از همکاران و عزیزانتان سهیم هستیم و بدینوسیله ضمن اعلام همبستگی با مبارزات شما یاران در شرکت ایرانخودرو، جان باختن این عزیزان را به شما و خانواده های داغدار آنان صمیمانه تسلیت میگوئیم. بدون تردید این مبارزه متحدانه ما کارگران در سرتاسر ایران است که برای همیشه قادر خواهد شد به بردگی موجود و جان باختن عزیزانمان در محیطهای کار پایان دهد.
گرامی باد یاد و خاطره کارگران جان باخته شرکت ایران خودرو
زنده باد همبستگی و مبارزه متحدانه سراسری کارگران ایران
اتحادیه آزاد کارگران ایران - ششم بهمن ماه 1389