نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ مرداد ۴, دوشنبه

عامل حمله شهر آنسباخ آلمان به داعش 'اعلام وفاداری کرده بود'


Image copyrightEPA
وزیر امور داخلی ایالت باواریای آلمان می‌‌‌گوید عامل انفجار شهر آنسباخ در جنوب آلمان به رهبر گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) اعلام وفاداری کرده بود و این حمله "تروریستی" بوده است.
برخی از خبرگزاریها نیز گزارش کرده‌اند که داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
در ویدیویی که در موبایل این پناهجوی سوری ۲۷ ساله پیدا شده، او به زبان آلمانی تهدید به "حمله انتقام‌جویانه" کرده بود. دو موبایل، چندین سیم‌کارت موبایل و یک لپ‌تاپ در خانه و در کنار جسد او پیدا شده است.
پلیس ایالت باواریا پیش‌تر گفته بود وسایل ساخت بمب و "ویدیوهایی مرتبط با اسلام‌" در خانه او پیدا کرده‌اند.
به دنبال این حمله، وزیر کشور آلمان دستور داده تا حضور پلیس در مکان‌های عمومی افزایش یابد.
مقام‌های آلمانی می‌گویند مهاجم انفجار آنسباخ که درخواست پناهندگی‌اش دو بار رد شده بود، قرار بود از این کشور اخراج شود و به بلغارستان فرستاده شود.
به گفته این مقامات، این مهاجم اولین بار در بلغارستان درخواست پناهجویی کرده بود و برای همین قرار بود به این کشور بازگردانده شود. به گفته این مقامات او پیش از این دوباره اقدام به خودکشی کرده بود.
پناهجوی ۲۷ ساله سوری، دیروز (یکشنبه ۲۴ ژوئیه/۳ مرداد) با منفجر کردن بمبی در آنسباخ در نزدیکی نورمبرگ خود را کشت و ۱۲ نفر را زخمی کرد؛ جراحات سه نفر جدی است.
مهاجم پس از آنکه پلیس مانع ورودش به یک جشنواره موسیقی در این شهر شد، وسیله انفجاری که در داخل کوله پشتی‌اش بود را منفجر کرد. حدود ۲۵۰۰ نفر از محل انفجار تخلیه شدند.