نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ آذر ۱۱, جمعه

Democracy Now! National and Global News Headlines for Friday, December 2

: پرده برداشتن از يکی از شکنجه گاه های مخوف و سری اطلاعات سپاه پاسداران در اروميه

آذر: پرده برداشتن از يکی از شکنجه گاه های مخوف و سری اطلاعات سپاه پاسداران در اروميه
بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" پرده برداشتن از يکی از شکنجه گاهای بزرگ و سری اطلاعات سپاه پاسداران در استان آذربايجان غربی که تقريبا در مراحل اوليه بازداشت اکثر فعالين سياسی ،حقوق بشري،زنان ،دانشجويان ،کارگران و ساير اقشار جامعه به اين شکنجه گاه منتقل می شوند.
اين شکنجه گاه به نام بازداشتگاه 81 رمضان متعلق به اطلاعات سپاه پاسداران می باشد و در داخل پادگان المهدی در 20 کيلومتری جاده دريا شهر اروميه به سوی شهر تبريز می باشد.پادگان المهدی يکی از بزرگترين پادگانهای سپاه در استان آذربايجان غربی است.اين بازداشتگاه بطور کلی محرمانه می باشد و در هيچ کجا نامی از آن برده نشده است.
بازداشتگاه 81 رمضان وابسته به اطلاعات سپاه پاسداران به 2 بخش اساسی تقسيم می شود. بخش اصلی آن مربوط به فعالان سياسی بازداشت شده در سرتاسر استان آذربايجان غربی می باشد و بخش ديگر آن مربوط به نيروهای سپاه پاسداران،نيروی انتظامی و ساير نيروها که ناراضی هستند و به مخالفت با اين رژيم برخاسته اند می باشد. . اين بازداشتگاه دارای 150 سلول انفرادی است.بجز بازجويان اطلاعات سپاه پاسداران هيچ ارگان ديگری حق تردد به اين بازداشتگاه را ندارد.
فعالين دستگير شده به هيچ وجه نمی دانند در کجا نگهداری می شوند و از نام و مکان نگهداريشان بی اطلاع هستند.فعالين سياسی دستگير شده بين 4 ماه الی 1 سال در آنجا نگه داری می شوند.بخش نگهداری فعالين سياسی به 2 بخش ديگر تقسيم می شود.بخشی که از حداقل امکانات اوليه همراه با شکنجه و بازجويی همراه است .بخش ديگر آن ،وحشتناک ،غير قابل توصيف و اعمال ضدبشری که در اکثر مواقع منجر به قتل زندانی سياسی ، نقص عضو و ناراحتی روحی می گردد می باشد.
شکنجه هايی که در آنجا عليه فعالين سياسی روا داشته می شود وحشيانه و قرون وسطايی است . از جمله شکنجه هايی که در اين بازداشتگاه عليه فعالين سياسی روا داشته می شود عبارتند از:1- شوک الکتريکي، بدين صورت که ولتاژ آن را افزايش می دهند که منجر به ايجاد سوختگی بر بدن زندانی سياسی می شود.وصل کردن شوک الکتريکی به نقاط حساس بدن -2- آويزان کردن زندانی برای مدت طولانی به شکلهای مختلف که منجر به بيهوش شدن زندانی می شود،ايجاد ناراحتی در قسمت مچ دست،کتف زندانی و معمولا اين ناراحتی برای مدت طولانی باقی می ماند.3- ايجاد صحنۀ ساختگی اعدام برای زندانی سياسی که به 2 شيوه به اجرا در آورده می شود.شيوۀ اول اعدام ساختگی: زندانی را به زيرزمين منتقل می کنند به زندانی سياسی گفته می شود که بايد وصيت نامه خود را بنويسد.صبح زود او را به محل اجرای حکم اعدام می برند ، بر صندلی قرار داده می شود و طناب دار بر گردن زندانی انداخته می شود و به او گفته می شود اگر اعتراف نکنی اعدامت می کنيم پس از صحنه سازی برای اجرای حکم اعدام در آخرين لحظات يکی از بازجويان وارد می شود و به آنها می گويد اين بار او را می بخشيم به شرط اينکه همکاری کند . شيوۀ دوم ايجاد صحنۀ اعدام ساختگی ،نيمه های شب زندانی را به بيابانهای اطراف منتقل می کنند او را در نقطه ای قرار می دهند و به او می گويند که قصد دارند وی را تيرباران کنند. سپس چند نفر از اطلاعات سپاه پاسداران شروع به شليک کردن به پيرامون زندانی می کنند و به اين طريق سعی دارند که زندانی را وادار به اعتراف کنند.
3- قرار دادن زندانی سياسی در سلولهای انفرادی که در زمستان بسيار سرد و طاقت فرسا ودر تابستان بسيار گرم می باشد برای مدت بسيار طولانی
4 � تهديد زندانی به تجاوز جنسی و انجام بعضی از اقدامات جهت اينکه نشان دهند قصد اجرای شکنجۀ جنسی را دارند و در مواردی هم اقدام به تجاوز جنسی می کنند.
5 دستگيری اعضای خانواده زندانی سياسی مانند پدر و مادر ،همسر ،خواهر و فرزند زندانی و انتقال آنها به اين بازداشتگاه و تهديد کردن آنها به شکنجه های جسمی در حضور زندانی و يا در سلول کناری زندانی که زندانی تمامی صحبتهای مربوطه را می شنود
6- مانعت زندانی سياسی از استفاده از سرويسهای بهداشتی برای مدت طولانی ، ممانعت از استحمام زندانی و بيدار نگه داشتن زندانی برای مدت بسيار طولانی
يکی از فعالين سياسی که در اين بازداشتگاه زير شکنجه های غير انسانی جان خود را فدای آزادی کرد.جانباخته راه آزادی ناصر عيسی زاده 23 ساله که به اتهام اقدام عليه امنيت نظام دستگير شده بود می باشد. او را شب هنگام بدون اطلاع خانواده اش به خاک سپردند و برای ممانعت از نبش قبر بر روی قبر وی بتون ريختند..
اطلاعات سپاه پاسداران پس از بازجويی و شکنجۀ زندانی سياسی او را به اداره اطلاعات اروميه تحويل می دهد که بر اساس پرونده سازی بازجويان اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات پرونده زندانی سياسی را به يکی از قاضيهای وابسته به اداره اطلاعات احاله می دهند و به قاضی مربوطه توصيه می شود که چه حکمی برای او صادر نمايد.
فعالين حقو بشر و دمکراسی در ايران،توجه سازمانهای حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی به شکنجه گاههای مخفی اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات جلب می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار ارجاع پرونده جنايت عليه بشريت رژيم ولی فقيه علی خامنه ای به شورای امنيت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصميمات لازم اجرا می باشد.
فعالين حقوق بشرو دمکراسی در ايران
11 آذر 1390 برابر با 02 دسامبر 2011
11 آذر 1390