نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ دی ۱۵, چهارشنبه


۱۵,۱۰,۱۳۸۹
keshishianماموران اطلاعات استان، کشیش " لئونارد کشیشیان " شبان کلیسای جماعت ربانی اصفهان را روز جمعه ۱۰ دیماه به اداره اطلاعات آن شهر احضار و بازداشت کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران"هرانا" این کشیش مسیحی چندین ساعت پیش از برگذاری شب سال نو مسیحی به اداره اطلاعات اصفهان احضار شد که پس از مراجعه بازداشت و از محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.
این کشیش در حالی بازداشت می شوند که کلیسای محل خدمت وی به جز سرویسهای عادی هفتگی و نیایش و پرستش هیچ فعالیت دیگری انجام نمیشد
از شب کریسمس تاکنون بازداشت بیش از شصت تن از شهروندان مسیحی در تهران و سایر نقاط ایران ثبت شده است.+
در سال گذشته نیز کلیساهای جماعت ربانی شاهین شهر و ارومیه تقریبا به تعطیلی کشانده شدند و کلیسای جماعت ربانی مرکز نیز با محدودیت برای سرویسهای خود به زبان فارسی مواجه گردید. 

ادامه اعدامهای مخفیانه در مشهد: ده اعدام در ۲۹ آذر



اعتراف جوادلاریجانی به ناموفق بودن سیاست اعدام زندانیان مواد مخدر: “افزایش مجازات بی نتیجه بوده است”

سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۰۴ ژانويه ۲۰۱۱

logo-k.jpg
در حالی که طی ماه های گذشته اعدام متهمان مرتبط با مواد مخدر افزایش چمشگیری در ایران داشته است یکی از دیپلمات هایی خارجی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که جواد لاریجانی رییس ستادحقوق بشرقوه قضاییه ایران در دیدارهایی که با مقامات خارجی داشته، تصریح کرده است که سیاست اعدام مجرمان مواد مخدری سیاست غیرموفقی بوده است و استفاده ازحداکثرمجازات نتیجه ای در کاهش آسیبهای اجتماعی مواد مخدر نداشته است.

به گفته دیپلمات یاد شده جواد لاریجانی همچنین وقوع اعدام در زندان مشهد را تایید کرده است ولی ادعا کرده است که تعداد مطرح شده اعدام ها ” کمتر از آنچه گزارش شده” میباشد. کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران طی ماه های گذشته با استفاده ازمنابع موثق، اخباری را در خصوص وقوع اعدام های پنهانی در مشهد منتشر کرده است. این اعدام های مخفی به صورت مرتب طی سال در زندان وکیل آباد مشهد انجام شده است.

عدم توجه مقامات به ریشه های اقتصادی و اجتماعی روند رو به افزون پخش و استفاده از مواد مخدر و اعمال اعدامهای وسیع به هیچ وجه در چند دهه گذشته موفق نبوده و کمپین نگران گسترش اعدامهای مخفیانه و خارج از اصول قضایی اخیر میباشد.

منابع مطلع به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفته اند که آخرین دوراعدام های یاد شده که توسط مسوولین قوه قضاییه اعلام نشده است مربوط به۲۹ آذر ماه است که طی آن ده زندانی دیگر اعدام شده اند.

پیش از این کمپین خبر از اجرای دو نوبت اعدام در تاریخ های ۱۳ و ۲۰ مهر ۱۳۸۹ در زندان وکیل آباد مشهد رامنتشر کرده بود. در این دو نوبت جمعا ۲۳ زندانی ، اعدام شده اند. منابع موثق از شهر مشهد به کمپین گفته اند در روز سیزدهم مهر ۱۳ نفر و بیستم مهر ۱۰ نفر در این زندان به صورت گروهی و بدون اعلام قبلی اعدام شده اند. این اعدام ها نیز بدون رعایت قوانین رسمی جمهوری اسلامی و بدون رعایت ایین دادرسی عادلانه اجرا شده است. اعدام هاهمچنین بدون اطلاع و حضور وکلا و خانواده متهمان و حتی بدون اطلاع قبلی اعدام شدگان صورت گرفته است.

سه شنبه گذشته دادستان عمومی و انقلاب قم در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا خبر از اعدام هشت قاچاقچی مواد مخدر در زندان مرکزی قم داد.مصطفی برزگر گنجی گفت که اتهام این افراد خرید وفروش مواد مخدر بوده است. او همچنین گفت که هر کدام از این افراد، دو بار تقاضای عفو کرده بودند که هر دو بار نیز تقاضای آنها به تایید نرسید و احکام آنها پس از تایید دادستان کل کشور، توسط واحد اجرای احکام قم، اجرا شد.

گنجی از احکام صادره برای ۱۶ نفر دیگر از قاچاقچیان مواد مخدر در قم خبر داد و گفت: این ۱۶ نفر نیز از افراد باسابقه در خرید و فروش مواد مخدر هستند که احکام اعدام آنها توسط دادستان کل کشور به تایید رسیده است. وی اضافه کرد: این قاچاچیان مواد مخدر نیز هرکدام، یک بار تقاضای عفوکرده اند که تقاضای آنها به تایید نرسیده و اگر یک بار دیگر نیز تقاضای عفو آنها به تایید نرسد، به زودی، احکام این افراد نیز اجرا شده و به دارمجازات آویخته خواهند شد.

گنجی همچنین به اصلاح قانون تشدید مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد وافزود: مجازات حمل و نقل و خرید و فروش بالای ۳۰ گرم شیشه نیز هماننددیگر مواد روانگردان، چون کراک و هرویین، اعدام در نظر گرفته شده و نحوه برخورد با معتادین، اردوگاه ها و ضبط اموال قاچاقچیان، نیز به زودی به اطلاع عموم، رسانده خواهد شد.

اگر چه اعدام متهمان موادمخدری بعضا توسط مقامات قوه قضاییه اعلام می شود اما با توجه به پنهان کاری هایی که در خصوص اعدام های صورت گرفته درزندان وکیل آباد مشهد صورت می گیرد کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران شمار واقعی اعدام های انجام شده در ایران را از آمارهای رسمی بیشتر میداند و از مقامات این قوه می خواهد تا حقایق را در مورد تعداد واقعی اعدام ها اعلام کند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران اظهارات جوادلاریجانی مبنی عدم موفقیت تشدیدمجازات از یک سو و اعدام متهمان مرتبط با جرائم مخدر از سوی دیگر را گامی در جهت ادامه سیاست های نادرست قضایی که منجر به افزایش روزافزون اعدام در ایران می شود می داند. ایران بر حسب جمعیت این کشور بالاترین آمار اعدام در سطح جهان را دارد.