نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ تیر ۱۵, سه‌شنبه


دزدی و غارت بیت المال تعبیر درستی است نه حقوق های نجومی/ این فسادها ریشه در دولت هاشمی دارد
بعضی از مسئولان دیوان محاسبات اعلام کردند این موارد را به وزیر اقتصاد متذکر شدیم. این به این معنی است که آنها می‌دانستند بحث حقوق‌های مدیران در این سطح غیرقانونی‌ است. قطعا اگر در آن زمان پیگیری می‌شد، موضوع ادامه پیدا نمی‌کرد.
وی تصریح کرد: در مواجه با این حقوق‌ها چه در نفس و متن خود حقوق و چه در مورد پاداش و مزایا با آمارهای عجیب و غریبی روبرو هستیم که نشان می‌دهد یک نوع دزدی و غارت صورت گرفته است، همان‌طور که رهبری فرمودند عده‌ای حکومت و مسئولیت را برای خود طعمه‌ای فرض کردند.

استاد دانشگاه تهران در همین زمینه تصریح کرد: بعد از دوران جنگ این فسادی که از دوران آقای هاشمی شروع شد در ابعاد مختلف رشد کرد تا به وضعیتی که امروز دچار آن هستیم، به شکلی که افراد در این اوضاع و احوال نامناسب کشور بدون هیچ حیا و توجهی به مسائل کشور و مردم چنین اقداماتی را صورت می‌دهند، آن هم در شرایطی که قرار است اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند و مدام شعار آن سر داده می‌شود.
وی ادامه داد: در اخبار اعلام شد کشور عمان که کشوری سلطنتی است وقتی در موقعیت دشواری قرار گرفت اولین کاری که صورت داد کاهش حقوق‌های مدیران بود، این نشان می‌دهد اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور ما چقدر لازم است و به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

کچوئیان تصریح کرد: حقوق‌های نامتعارف یک دزدی است، اگر هم به گونه‌ای مطرح شد که این حقوق‌ها معقول است و کسی هم در قبال آن واکنش جدی نشان نداد، نشانه تغییر ذهنیت‌ها در انقلاب است تا جایی که مسئولان دولت چنین واکنشی می‌گیرند و آن را معقول می‌دانند. اگر هم اعلام می‌شود تفاوت‌های قانونی در این حقوق‌ها بوده و مقامات چندان با حساسیت آن را دنبال نکردند باز هم به دلیل تغییر ذهنیت‌هاست و گویای این است که ما از انقلاب خیلی دور شدیم.

مقامات دولت ابتدا دنبال پنهان کردن این موضوع بودند، البته این رویکرد هنوز هم ادامه دارد. کسی این مسئله را دنبال نکرد تا اینکه رهبر انقلاب این موضوع را مطرح کردند. در این موضوع ارزش‌های اسلام و انقلاب مورد هجوم قرار گرفت که باید آن را بازسازی کرد.

: چرا در طول مدتی که حقوق‌های نامتعارف وجود داشته، صدایی از نهادها و دستگاه‌های نظارتی در نیامد. به نظر من بخشی از این برخوردها و توبیخ‌ها باید با دستگاه‌های نظارتی صورت گیرد، اینکه می‌گویند چند مورد را مطرح کردیم یعنی چه؟ فقط وظیفه شما گفتن است؟ البته واقعیت این است که در این کشور بی‌قانونی خیلی وقت است زیاد شده، به عنوان مثال دانشگاه فرهنگیان سه سال است با سرپرست اداره می‌شود، در حالی که طبق قانون نباید این زمان بیش از 6 ماه طول می‌کشید.
*باید با دستگاه‌های نظارتی هم در مسئله حقوق‌های نجومی برخورد کرد

 در این موارد وضع‌مان از نظام کمونیستی چین هم بدتر است. آنجا به صورت سیستماتیک کسی جرات چنین کاری را ندارد، اما اینجا افراد با قبض‌های چند صد میلیونی برای فرزند خود تبلیغات انتخاباتی می‌کند تا او را وارد مجلس کنند.
کچوئیان با بیان اینکه یکی از راه‌های جلوگیری از فساد در نظام‌ها از بین بردن زمینه‌های فساد است، گفت: افشاگری باعث می‌شود مدیران و مسئولان بیشتر متوجه عواقب کارشان باشند، در آمریکا هکری سایت پنتاگون رو هک می‌کند و به او جایزه می‌دهند چون از نظر آنها سسیتم امن‌تر شده است، اگر حکومت‌داران ما دنبال اصل ماجرا و حل کردن ریشه‌ای ماجرا باشند به کارهای سخیف مانند متهم کردن این و آن و شناسایی افشاکنند‌گان روی نمی‌آوردند.

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه پیوند بین قدرت و ثروت فرصتی را برای چنگ‌اندازی عده‌ای به منابع بیت‌المال فراهم می‌کند، گفت: آقای رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد جلوی فساد را بگیرد به اخوی خود مراجعه کند.
: فیش‌های نجومی و وام‌های سرسام‌آوری که توسط برخی مسئولان کشور در هنگامه‌ای که مردم دچار سختی و فشار اقتصادی هستند سبب توجه خاص به نوع فساد در جامعه شد.
زاکانی تصریح کرد: این مسئله تا جایی بود که این داعیه را که فساد در بخش‌هایی از جامعه نهادینه شده و به صورت سازمان‌یافته و پیوسته عمل می‌کند، به اثبات رساند.
 پس از اقامه نماز برخی از مردم به بنده گفتند که ما دچار فقر هستیم اما از ولی آنچه ما را آزار می‌دهد تبعیض در جامعه است 

زاکانی با اشاره به فقر اقتصادی و اینکه جمع‌آوری پلاستیک از میان زباله‌ها به یک شغل تبدیل شده است متذکر شد: اگر ما به این فجایع عادت کنیم سطح فجایع بالاتر می‌رود و ما هم دل‌نگران نخواهیم شد.
امروز وقتی از فیش‌های نجومی مدیران و وام‌های سرسام‌آور صحبت می‌ کنیم این مسئله یک ریشه‌ای دارد که بخشی از ریشه آن به کسانی بازمی‌گردد که هزاران میلیارد امکانات دارند و سکان‌دار اجرایی کشور می‌شوند، مثلا وقتی کسی اعلام می‌کند بعد از وزارتش هزار میلیارد امکانات دارد ماحصل این مسئله مشخص است و در نگاه این افراد 50 یا 100 میلیون پول خرد محسوب می‌شود.
 اگر به این افراد بگویید که حقوق کارگران یا بازنشستگان به تعویق افتاده و آیا شما راضی می‌شوید برای این کار خود از بیت‌المال این گونه حقوق بگیرید در حالی که کار ویژه‌ای هم صورت نمی‌گیرد آنها سینه سپر می‌کنند و می‌گویند این حقوق‌ها قانونی است چراکه دولت با مصوبه خود ضرایب را تا 5 برابر بالا برده و در واقع از جامعه طلبکار هم می‌شوند.
 اریکه قدرت به دست کسانی افتاد که روحیه اشرافی‌گری، زیاده‌خواهی و انباشت ثروت در کنار قدرت را داشتند افزود: در این شرایط جامعه باید در سختی بسوزد و از تبعیض و فشار رنج ببرد لذا اگر دولت می‌خواهد برخورد ریشه‌ای با این مسئله کند، راه آن خشکاندن این روحیه و کنار گذاشتن چنین مدیرانی است.
وقتی شما در دوران سازندگی با چنین فسادهایی مواجه می‌شوید و از هاشمی در مورد این فسادها سؤال می‌کنید ایشان می‌گویند که در راه توسعه چنین میل کردن‌هایی طبیعی است. در آن زمان آقای هاشمی در مصاحبه‌ای مثالی زد و در آن گفت که فرض کنید سدی در کشور ساخته شود و ما به ازای آن مقداری توسط کارگزاران میل شود و این مسئله اشکالی ندارد.
وی افزود: در آغاز کار این دولت یکی از نمایندگان مجلس که سابقه 8 دوره نمایندگی داشت، در دفاع از آقای زنگنه پشت تریبون قرار گرفت و گفت شما چقدر به میل‌ها توجه می‌کنید و در کنار آن حیف‌ها را مورد توجه قرار دهید.
وی با بیان اینکه اگر ریشه‌ای به این قضیه نگاه کنیم این همان مدل توسعه‌ غربی است که در کنارش ریخت و پاش هم دارد، می‌توان گفت که این مسئله نمونه بارز توسعه غربی است.
وی ادامه داد: اگر از لحاظ ریشه‌ای بررسی کنیم خواهیم دید که این نوع طرز تفکر در قضیه فیش‌ها نیز تسری می‌یابد و شاهد هستیم که افرادی مابه‌ازای کاری که می‌کنند فیش‌های آن‌چنانی می‌گیرند.

ما هم اکنون در کشور با 2 مشکل عمده مواجه هستیم که یکی لابی‌گری و دیگری پورسانت‌گیری است. اگر در کرسنت کشور زیر بدهی‌های کلان رفت، از دیدگاه این افراد مشکلی ندارد و باید عده‌ای از قبل همین کرسنت پورسانت خود را بگیرند.
وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: خود پورسانت داستان بلندی دارد که نه تنها در اولویت‌های کشور نیست بلکه یک عده پشت پرده این مسائل را دنبال می‌کنند. عده‌ای در پشت پرده هزاران میلیارد جمع می‌کنند و عادت به این فیش‌ها دارند.
وی با بیان اینکه دولت نباید اتاق بازرگانانی باشد که هم دستی در اتاق بازرگانی  دارند و هم کار بازرگانی خود را در دولت دنبال می‌کنند، گفت: یک عده دنبال نمایندگی شرکت‌های خارجی و واسطه‌گری برای آن شرکت‌ها در کشور هستند و برایشان هم مهم نیست که کشور دچار مصرف‌زدگی شود.
وی با بیان اینکه پیوند بین قدرت و ثروت فرصتی را برای چنگ‌اندازی عده‌ای به منابع بیت‌المال فراهم می‌کند، گفت: آقای رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد جلوی فساد را بگیرد به اخوی خود مراجعه کند. اکنون نیز شیوه‌ای طراحی کرده‌اند که در آن ثروت‌های افسانه‌‌ای نامشروع کسب می‌کنند.
زاکانی ادامه داد: همین بانک‌هایی که اخیرا چند تن از مسئولان‌شان عوض شدند شعب خارجی‌شان به آنها تسهیلات ارزی می‌دهد و مثلا بانک ملی یک میلیون درهم و بانک ملت 4 هزار درهم تسهیلات دریافت می‌کنند و کسانی که مرتبط با این قضیه هستند پورسانت‌های بالایی از قبل این تسهیلات دریافت می‌کنند.
مالامیر و دانیال‌زاده افرادی هستند که فریدون پشت سر آنهاست و از دریافت کنندگان این تسهیلات و پورسانت‌ها هستند.
زاکانی ادامه داد: این دو نفر بدهکار بانکی هستند و فریدون پشت سر این‌هاست. به عنوان مثال بانک ملت 40 میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به این‌ها داده و آنها این پول را به داخل کشور آورده‌اند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجددا این پول را که با کارمزد صفر درصد از خود بانک ملت گرفته بودند در خود بانک ملت سرمایه‌گذاری کردند و سالانه 24 درصد سود گرفتند. حالا حساب کنید که چه مقدار پول جابه‌جا شده است.
این موضوع برای بانک‌های رفاه و ملی هم اتفاق افتاده و شاید بپرسید رئیس یک بانک را انتخاب کردن از چه نظر مهم است. از این نظر که 150 هزار میلیارد سپرده‌گذاری در بانک ملی و 120 هزار میلیارد سپرده‌گذاری در بانک ملت دست یک نفر خلافکار می‌افتد.
 این‌ها توسط فریدون کارسازی می‌شود و این مستقیما دست در بیت‌‌المال کردن است. وزیر اقتصاد بیان کند که بانک‌های مختلف به این دو نفر چقدر تسهیلات داده‌اند و ارتباط شان با فریدون چیست؟
 یک پله نزول می‌کنیم به دلالی می‌رسیم که کاملا آن را رسمی کرده‌اند. به عنوان مثال مصوبه‌ای داشتیم که یک هیأت پنج نفره برای فروش نفت تعیین شدند و آقایان هدایت‌زاده و سیدی عضو آن بودند. طبق بررسی‌های ما این افراد تا هشت دلار برای فروش هر بشکه تخفیف گرفته بودند و میزان فروش این افراد 10 برابر میزان دولت قبل بود که از این طریق نفت را به فروش می‌رساند و همین آقایان شکایت می‌کردند.
 طبق این مصوبه این هیأت محرمانه است و کسی نباید بفهمد چه کار می‌کنند و مصوبه محرمانه را جوری تنظیم کردند که فروشندگی نفت در دست عده‌ای بماند. این عده برای فروش نفت هشت دلار پورسانت گرفته‌اند تا آن را برای زنگنه بفروشند.
عده‌ای هستند که فرقی ندارد این دولت باشد یا آن دولت. هر کجا باشد سود خود را می‌برند. به عنوان مثال برادر آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دولت قبل مصوباتی داشت و الان ثروت افسانه‌ای را از آن خود کرده است. این فرد چگونه به این ثروت رسیده است در حالی که برادرش مسئول مقابله با فساد مالی شده است.
 آقای موسوی‌ نامی در دولت قبل با هسته مرکزی آن مراوده داشت و الان مولتی میلیاردر است اما در این دولت نیز روزی که آقای روحانی به حرم امام رفت و داخل ضریح امام (ره) شد دیدیم که آقای موسوی نیز با ایشان به داخل ضریح رفته است. این افراد چه کار می‌‌کنند؟ فرقی برای ما ندارد چه دولتی باشد ما مخالف فسادیم و همه باید با فساد و رانت‌خواری برخورد کنند. باید با ثروت‌های نجومی و رانت‌هایی که قبل از انتخابات به کار یک عده می آید برخورد شود.


ما در مجلس هفتم قانون از کجا آورده‌ای را احیا کردیم و همچنین رسیدگی به اموال مسئولین را در دستور کار قرار دادیم که مخالفین جدی داشت اما باید بدانیم که جریان مبارزه با فساد در جبهه انقلاب اصالت دارد.

زاکانی تأکید کرد: خوشبختانه آقای جهانگیری دستور العملی تهیه کرده‌اند که هر نفر در یک هیأت مدیره عضو باشد اما به عنوان مثال آقای میرمؤذنی تا آنجا که ما اطلاع داریم حداقل عضو هشت هیأت مدیره است. این بازنشسته نفت و هیأت مدیره بانک پاسارگارد و حفاری و ... عضو و از نزدیکان آقای زنگنه است، حالا ببینید حقوق این فرد چقدر است.

 هم‌اکنون مجموعه شستا 200 شرکت دارد که هرکدام از آنها 5 هیأت مدیره دارند و جا دارد که شستا بیاید و اعلام کند که اعضای این هیأت‌مدیره‌ها چه کسانی هستند و چقدر حقوق می‌گیرند و شما می‌بینید که تأمین اجتماعی روزبه‌روز سیر نزولی طی می‌کند و از طرفی می‌بینید که هیأت‌مدیره‌های رابطه‌ای و هر کسی در چند هیأت‌مدیره حضور دارد که آیا این مسئله ظلم در حق بازنشستگان نیست.
زاکانی تأکید کرد: امروز باید به استقبال شفافیت در خصوص فیش‌های نجومی رفت و با شفاف کردن آنها ریشه‌های فساد را در سطوح مختلف واکاوی کرده و به اصلاح آن پرداخت، لذا معتقدم ما در این مسیری که حرکت می‌کنیم، مسیری سخت و نفس‌گیر است، زیرا مبارزه با فساد ساده نیست.
وی بیان کرد: آقای رئیس‌جمهور وقتی می‌خواهند دقت کنند همین اطرافیان‌شان اخیراً چندی قبل یک فردی 260 درهم مجدد گرفته بود که اسمش هم هست و بنده دارم و اگر خواستند به ایشان خواهم داد و از نزدیکان‌شان هستند، با همان رویه قبلی این مبلغ را با سود 8 تا 12 درصد دریافت کردم و با سود 24 درصد سپرده‌گذاری کردند، بانک ملت سودش صفر درصد بود، اما بانک ملی با سود 8 تا 12 درصد می‌گرفت و خلاف قانون سود 24 درصد سپرده‌گذاری دریافت می‌کنند و این سود را تضمین‌شده را می‌گیرند، چه‌کاری راحت‌تر از این است؟
این مسیر، مسیر تسهیل‌شده برای مکیدن خون ملت است و باید با این پدیده با تمام وجود مقابله کرد، لذا اگر ما خوابمان ببرد دیگر فردا دیر است و امکان جبرانش وجود ندارد. مگر ما الآن می‌توانیم کرسنت را جبران کنیم؟ در آبان‌ماه امسال ما باید برای ارائه دفاعیه خودمان حضور پیدا کنیم، اما قبول نخواهند کرد، زیرا کسانی امروز بر مجموعه نفت و گاز کشور تکیه زده‌اند که خودشان از محرومین این موضوع هستند و ما هرچقدر هم ناراحت باشیم، متأسفانه کار از دست دررفته است.
 قراردادهای نفتی نیز گفت: در همین قراردادهای نفتی دست‌هایی توی کار است که برخلاف مصالح کشور و نظام، میدان‌های نفتی و گازی که از ریسک آیین برخوردارند، می‌آیند و در اولویت به یک شرکت به نام توتال می‌دهند، درحالی‌که خیانت‌های توتال معلوم و مشخص است. حالا می‌آیند و میدان آزادگان جنوبی را هم به‌عنوان یک هدیه مجدد به این شرکت می‌دهند. همان توتالی که در مخازن پارس جنوبی آنچه مربوط به قطر بود آورد و طراحی برای برداشت را به‌گونه‌ای انجام داد که به حداکثر نزدیک به آب‌های بین‌المللی باشد و قسمت مربوط به ما را به‌گونه‌ای طراحی کرد، در همین دوره آقای زنگنه که حاشیه مخزن را در برگرفت.

امیر قادری: هاله تقدس شاملو باید شکسته می‌شد/!نظراوباشی ازاوباشان ولی فقيه! درباره"شاملو برزگ"



نظراوباشی ازاوباشان ولی فقيه! درباره"شاملو برزگ"



 فیلم مستند« قدیس» اثر حسین لامعی بود تا این فیلم را با حضور  امیر قادری منتقدان سینما و سید عبدالجواد موسوی از شاعران کشور 

امیر قادری: هاله تقدس شاملو باید شکسته می‌شد/ روشنفکرها در ساختن کارتل مقدس سازی سهیم بودند

شاملو به لحاظ احوالات سیاسی تبدیل به قدیس شد
!

حسین لامعی کارگردان و تهیه کننده فیلم قدیس در این نشست گفت: معتقدم این مستند چیز بیرونی ندارد و هرچیزی هست داخل فیلم موجود است به عنوان مثال من در اپیزود دوم فیلم ، همه چیز را گفتم  و به بحث قدیس و قدیس پروری در کشور اشاره کردم. من در مورد کسی فیلم ساختم که معمولا به دلیل قدیس بودنش ، کسی نقدش نمی کند.
امیر قادری: هاله تقدس شاملو باید شکسته می‌شد/ روشنفکرها در ساختن کارتل مقدس سازی سهیم بودند
 شاملو به لحاظ احوالات سیاسی و جریانات غیر سیاسی که داشت تبدیل به قدیس شده بود. قدیسی که نه می شد به آن دست زد نه می شد آن را نقد کرد لذا من به همین خاطر این فیلم را ساختم در حالی که سلیقه من در فیلم، سلیقه شعری نیست.حرف من این است که اصل اخلاق راستگویی و شرافت است. 
 
امیر قادری: هاله تقدس شاملو باید شکسته می‌شد/ روشنفکرها در ساختن کارتل مقدس سازی سهیم بودند


امیر قادری: هاله تقدس شاملو باید شکسته می‌شد/ روشنفکرها در ساختن کارتل مقدس سازی سهیم بودند
 چرا شاملو قدیس شده است و ما فقط با این موضوع در فیلم مواجهه می بودیم موضوع میمون و مبارکی برای فیلم محسوب می شد اما این فیلم اینگونه نبود بلکه سازنده آن در کل فیلم موضع دارد از وزن شعرشاملو تا مواضع سیاسی شاملو موضع دارد و این موضع را هم به صورت یکسری اطلاعات خام به بیننده نمی دهد تا او خودش به این نتیجه برسد بلکه نتیجه فیلم را خیلی رک به مخاطب القا می کند و هنگامی که صحبت ازتلاطمات سیاسی شاملو می کند به یکباره کات می شود و معلوم نیست چرا این کار را انجام می دهد.

فیلمساز نظرش را خیلی محکم با مشت به صورت مخاطب می کوبد 


 
امیر قادری: هاله تقدس شاملو باید شکسته می‌شد/ روشنفکرها در ساختن کارتل مقدس سازی سهیم بودند

حسین لامعی  ادامه داد: آقای موسوی گفتند فیلم موضع دارد. درست است فیلم من موضع دارد

امیر قادری: هاله تقدس شاملو باید شکسته می‌شد/ روشنفکرها در ساختن کارتل مقدس سازی سهیم بودند



 
امیر قادری: هاله تقدس شاملو باید شکسته می‌شد/ روشنفکرها در ساختن کارتل مقدس سازی سهیم بودند
 آیا یک قرن دیگر که می خواهند در مورد شاملو قضاوت کنند آیا کسی به  این فکر می کند که شامل آدمی بوده که سه تا زن داشته است و یا مثلا فرزندانش را رها کرده است؟ این مسائل به ما چه ربطی دارد؟ مگر ما 110 یا گشت ارشاد هستیم؟ هنرمند، شان و جایگاه خاصی دارد.شاعری که نگاهش به مردم تحقیرآمیز باشد نمی تواند در میان جامعه جایگاهی داشته باشد

امیر قادری: هاله تقدس شاملو باید شکسته می‌شد/ روشنفکرها در ساختن کارتل مقدس سازی سهیم بودند




امیر قادری: هاله تقدس شاملو باید شکسته می‌شد/ روشنفکرها در ساختن کارتل مقدس سازی سهیم بودند



روشنفکرها در ساختن کارتل مقدس سازی سهیم بودند
  
امیر قادری: هاله تقدس شاملو باید شکسته می‌شد/ روشنفکرها در ساختن کارتل مقدس سازی سهیم بودند


امیر قادری: هاله تقدس شاملو باید شکسته می‌شد/ روشنفکرها در ساختن کارتل مقدس سازی سهیم بودند


امیر قادری: هاله تقدس شاملو باید شکسته می‌شد/ روشنفکرها در ساختن کارتل مقدس سازی سهیم بودند
*****
 «موضوع فیش‌های حقوقی در نزد افکار عمومی در مجموع به ضرر دولت تمام شد. یعنی آقای روحانی هر توضیحی بخواهد بدهد، قطعاً این موضوع به ضرر پرستیژ دولت و نگاه مردم به دولت ایشان تمام شده است. به عبارت دیگر صرف نظر از اینکه در عالم واقعیت آقای روحانی و کابینه ایشان چقدر در پرداخت این حقوق‌ها قصور داشتند یا نداشتند افکار عمومی این موضوع را به حساب دولت ایشان گذاشت.»

وی افزود: «اما اینکه آیا موضوع فیش‌های نجومی حدود 11 ماه دیگر در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند یک لکه سیاه و نقطه ضعف در کارنامه آقای روحانی باشد و باعث ریزش آرای آقای روحانی به میزان همان 10 تا 20 درصد شود پاسخم منفی است. چرا که معتقدم در این مدت آنقدر موضوعات مثبت و منفی اتفاق خواهد افتاد که موضوع حقوق‌های نجومی منتفی خواهد شد.»


برخلاف ادعای آقای زیباکلام، دولت در ابتدا هم انکار کرد، هم از متخلفان دفاع نمود و هم از خود سلب مسئولیت کرد و هم توپ را در زمین دولت قبل انداخت اما در ادامه با فشار افکار عمومی مجبور شد ماجرا را بپذیرد و اعلام کند که متخلفان را عزل می‌کند؛ هر چند که در عمل حاضر به عزل نشد و اعلام استعفای متخلفان را ترجیح داد. به دلیل همین تناقض و تذبذب هم بود که به اذعان زیباکلام، مردم ماجرا را ]به درستی[ به پای دولت گذاشتند.



استعفای کلاهبردارانه متخلفان فیش‌های نجومی

یک روزنامه اصلاح‌طلب خواستار شفاف‌سازی دولت درباره علت استعفای مدیرانی شد که فیش‌های نجومی آنها منتشر شده است.


اگر استعفای آقایان پذیرفته شده است اکنون دولت یازدهم باید در این راستا به ذکر دلایل بپردازد و از سوی دیگر افراد نیز خطای خود را قبول کنند. زیرا در تمام دنیا خطاکاران بعد از پذیرش خطای خود از سمت دولتی خود استعفا می‌دهند. اگر در شرایط کنونی توضیحات داده نشود ممکن است فضایی علیه دولت در جامعه پدید آید و چنین مطرح شود که قوه مجریه از آنها حمایت نکرد و آنها به نشان اعتراض استعفا دادند اما اگر این مسئله روشن شود این امر به ادامه کار شفاف‌سازی دولت کمک می‌کند. 

اگر استعفا به خاطر تخلف و رفتار خارج از ضوابط باشد حتماً استعفای آنها به دلیل ناتوانی در دفاع  از عملکرد بوده و در این صورت دولت باید توضیح دهد که آنها خطا کردند به همین دلیل مجبور به استعفا شده‌اند و حتی باید خطاکنندگان غرامت و خسارت بپردازند. در صورتی که چنین اتفاقاتی رخ ندهد آنها ممکن است در نزد افکار عمومی و طرفداران خود بیان کنند چون دولت تحت فشار بود از حق خود گذشتند و استعفا دادند و دولت کار مثبتی برای آنها انجام نداده است.
موضوع فیش‌های نجومی حقوق و دستمزد که از جیب ملت به جیب‌های گشاد عده‌ای از ما بهتران، یحتمل با تصویب مجامع بانک‌های دولتی و یا مجامع شرکت‌های دولتی و ایضا هیئت مدیره‌های محترم که خود هم در این زد و بندها به ظاهر قانونی، مشارکت بی‌وقفه داشته و دارند می‌رود، پدیده‌ای است که ریشه در هر دولتی داشته باشد، افشای آن امری مبارک و میمون است. دولت روحانی و شخص ریاست محترم جمهوری باید از این فرصت مغتنم استقبال کند.




اختلاس 400 میلیاردی در سازمان نظام مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به اختلاس 400 میلیارد ریالی در نظام مهندسی ساختمان استان تهران اشاره کرد و گفت: پرونده این اختلاس به مراجع قضایی و شورای انتظامی ارسال شده است و آنها باید جزئیات آن را روشن کنند. 
، اکبر ترکان  در دوره قبل، هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بدون اخذ مجوز از هیأت مدیره خود، 400 میلیارد ریال در سه مرحله در بانک سپرده‌گذاری کرده و به پشتوانه آن تسهیلاتی به یک شرکت پرداخت شده است؛ هرچند سود این سپرده‌گذاری به حساب سازمان نظام مهندسی استان تهران منظور شده است.

سیده فاطمه حسینی!چگونه سرمایه نماینده 31 ساله مجلس در صرافی «تعطیل‌شده» به 800 میلیون رسید؟

ادعای تعطیلی صرافی در حالی مطرح شد که دی ماه 94، سهم الشراکه نماینده تهران به 800 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
 روز گذشته سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس به مباحث مطرح شده درباره خود، همسر و پدرش پیرامون حقوق نجومی و تاسیس صرافی پاسخ داد. 
 
حسینی که نطق نمایندگان در واکنش به اظهارات محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای پاسخ انتخاب کرده بود به جای فاطمه ذوالقدر دیگر نماینده تهران پشت تریبون رفت و شروع به خواندن متنی کرد که حدود یک ساعت پیش آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود. 
00:0004:29


 
استفاده خانوادگی دختر صفدر حسینی از تریبون مجلس برای فرار از پاسخگویی + فیلم



ا

اما، در جوابیه سیده فاطمه حسینی نکاتی اعلام شد به این مضمون:
 
 
اتهام زنان، کینه توزان و شایعه گستران، در حالی بدون ارایه هیچ ادله و مستدلی اینجانب و فعالیت اقتصادی همسرم را به دلیل داشتن مجوز قانونی صرافی، به فساد 7 هزار میلیارد تومانی(!) نوسانات ارزی، آن هم در دوران دولت نهم متهم کرده اند که هیچ عقل سلیم و انسان فهیمی نمی‌تواند چنین دروغ بزرگی را باور کند. 
 
خانم نماینده در ادامه اتهام و توهین سنگینی را متوجه منتقدان و افکار عمومی می‌کند: «به تعبیری شایعه‌سازان که شماری از آنها از میان معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی کشور درخصوص مقابله با فساد سازماندهی شده را نادیده گرفته‌اند.»
 
آیا تا  این اندازه شأن، اقتدار و منزلت دستگاه‌های امنیتی کشور تقلیل داده شده است که خودسران و دلواپسان به دلیل اغراض سیاسی، وقوع یک بحران مفسده‌ انگیز در سال 91 را به یک واحد صرافی که کمتر از یک سال فعالیت داشته و حتی یک واحد از منابع ارزی بانک مرکزی دریافت ننموده و به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی فعالیت در نوسانات شدید به فعالیت ادامه ندادهو صورت مالی و اظهارنامه مالیاتی و گردش حساب آن ثبت شده است، نسبت بدهند و هر کسی عامل را بروز آن بدانند. 
 
دختر صفدر حسینی در ادامه نطق بی‌ارتباط با دستور خود با فرار به جلو، اظهار می‌دارد: «در ورای این تهمت سنگین چه انگیزه‌ای نهفته است؟ تا کجا می‌توان سکوت کرد؟ آیا غیر از این می‌توان فکر کرد، شماری از عاملان بحران ارزی 22 میلیارد دلاری با فرافکنی و فرار رو به جلو و اتهام‌‌زنی به دیگران، به دنبال تغییر کانون توجه افکار عمومی از واقعیت‌های بحران ارزی سال 91 هستند.» 

به گزارش مشرق ، جالب اینجاست که ادعای تعطیلی صرافی توسط دختر صفدر حسینی در نطق دیروز مجلس، به دلیل عدم صرفه اقتصادی، در حالی صورت گرفت که طبق سند زیر در دی ماه سال گذشته ، سرمایه این صرافی از 200 میلیون تومان به چهار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده بود، که سرمایه خانم سیده فاطمه حسینی نماینده شریف مردم تهران با پرداخت 760میلیون تومان ناقابل به 800 میلیون تومان رسیده است.
استفاده خانوادگی دختر صفدر حسینی از تریبون مجلس برای فرار از پاسخگویی + فیلم

مادران پارک لاله: گزارشی از دیدار ما با جعفرعظیم زاده


اين چه شوريست که در دور قمر مي بينم
همه آفاق پر از فتنه و شر مي بينم 
هر کسي روز بهي مي طلبد از ايام 
علت آن است که هر روز بتر مي بينند
ابلهان را همه شربت ز گلاب و قند است
قوت دانا همه از خون جگر میبینم
اسب تازي شده مجروح به زير پالان 
طوق زرين همه بر گردن خر مي بينم
اين چه شوريست که در دور قمر مي بينم 
همه آفاق پر از فتنه و شر مي بينم 
دختران را همه در جنگ و جدل با مادر
پسران را همه بد خواه پدر مي بينم 
هيچ رحمي نه برادر به برادر دارد 
هيچ شفقت نه پدر را به پسر مي بينم 
پند حافظ بشنو خواجه برو نيکي کن 
که من اين پند به از گنج و گهر مي بينم

הריגתה של סארה חג'וג', חברון, יולי 2016