نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۷, چهارشنبه

متاسفانه در این محل بیش از دو هزار بشکه روغن، الکل و چسب که آتش زاست نگهداری می شد که مانند مخزن باروت است و حریق بسیار سخت کنترل شد. تلاش کردیم از گسترش دامنه آتش به انبار کناری که مملو از چوب است جلوگیری کنیم که خوشبختانه موفق شدیم این کار را با موفقیت به پایان برسانیم.
مدیرعامل آتش نشانی قزوین تصریح کرد: میزان مواد روغنی و آتش زای نگهداری شده در این انبار حدود 600 تن برآورد می شود که در ساعات اولیه از ایستگاه تهران برای انتقال مواد کنترل حریق استمداد کردیم که امیدواریم دیگر نیازی به آن نباشد.
در حال حاضر با نزدیک شدن به نیمه شب بسیاری ازمسئولان استان در محل حادثه حضور دارندکه در این میان مرتضی روزبه استاندار، مسعود نصرتی شهردار،حجت الاسلام صادقی دادستان، سردار میرحیدری فرمانده ناجا، امیر شهری فرمانده لشگر 16 زرهی قزوین، میربها فرماندار و رئیس شورای شهر و مدیران شهری مشاهده می شوند.
گفته می شود میزان خسارت احتمالی به این انبار بزرگ نگهداری روغن خودرو بالغ بر 200 میلیارد ریال است.
همچنین صدرالدین علیپور مدیرکل محیط زیست استان قزوین در محل حادثه حاضر شده و در خصوص رفع آلودگیهای ناشی از جاری شدن مقادیر متنابهی روغن درجویهای خیابانهای مسیر نکاتی را متذکر شد.
تمامی جویهای نهر محدوده خیابان اسدآبادی و کوچه های اطراف مملو از روغن هایی است که در ساعات اولیه آتش سوزی تعدادی از شهروندان نسبت به جمع آوری این روغنها با ظروف شخصی اقدام کردند که توسط ماموران از این کار جلوگیری شد.
مدیرکل محیط زیست استان قزوین ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در جمع آوری روغن های جاری شده در سطح خیابانهای شهر پس از مهار آتش خواستار توجه جدی به این موضوع شد.
پیش بینی می شود این حریق تا سه ساعت آینده مهار شود.
تلاش ایثارگرانه آتش نشانان برای مهار این حریق ستودنی است.

پرونده میلیاردر نفتی بزرگترین پرونده دستگاه قضا پس از انقلاب/ پرونده زنجانی 3 برابر پرونده مه‌آفرید است

پرونده میلیاردر نفتی بزرگترین پرونده دستگاه قضا پس از انقلاب/ پرونده زنجانی 3 برابر پرونده مه‌آفرید است
دادستان تهران با اعلام اینکه پرونده بابک زنجانی بزرگترین پرونده دستگاه قضا بعد از انقلاب است و حجم آن سه برابر پرونده مه آفرید خسروی است، گفت: زنجانی در سیستم سوئیفت (سیستم نقل و انتقال بین المللی بین بانکی ) پیغام می داد پول واریز شده اما هیچ پولی در حساب نیامده بود و این موضوع فقط یک پیغام بود.
به گزارش خبرنگار مهر، عباس جعفری دولت آبادی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادسرای جنایی و ارشاد اظهار داشت: پرونده بابک زنجانی از نظر حجم مالی بزرگترین پرونده دستگاه قضائی بعد از انقلاب اسلامی است که حجم آن سه برابر پرونده مه آفرید خسروی است.
وی ادامه داد: زنجانی در سه حوزه تجارت، کارگزاری ارز و نفت فعالیت می کرد و در حوزه نفت خودش صادر کننده و تایید کننده ال سی بود.
به گفته دادستان تهران،  امیرمنصور آریا سراغ بانک رفت اما ناکام بود ولی زنجانی در کشورهای امارات، مالزی، ترکیه و تاجیکستان موسسات مالی باز گشایی کرد و با کمک همین موسسات ال سی ها را افتتاح و سپس تایید کرد.
وی ادامه داد: بابک زنجانی در سیستم سوئیفت پیغام می داد که پول واریز شده است و پس از بررسی مشخص شد این فقط یک پیغام بوده و پولی واریز نشده است. این کار همانند اقدامی بود که او در پرونده تامین اجتماعی در بانک مسکن انجام داده بود.
جعفری دولت آبادی در ادامه این مراسم گفت: جامعه ایمن یا سالم شعاری است که سازمان ملل مطرح کرده و امنیت و تامین سلامت افراد در همه حوزه ها جزو وظایف حکومت است. نیاز بشر همیشه باعث شده عده ای به اموال جان و آبروی افراد تعارض کنند حفظ اموال جان و آبروی مردم از مهمترین اقدامات حکومت است.
وی خاطر نشان کرد: هرچه آمار قتل و سرقت کمتر باشد جامعه ایمن است و هرچه این آمار افزایش پیدا کند مشکلاتی در این جامعه وجود دارد. در مبانی دینی ما نیز به مسائل حوزه جان مال و آبروی افراد توجه ویژه ای شده است.
دولت آبادی به تقسیم دادسرای جنایی به دو دادسرای ویژه قتل و ویژه سرقت اشاره کرد و گفت: رسیدگی به دو حوزه مهم حفاظت از جان و مال افراد از وظایف مهم این دادسرا است. تجربه نشان داده هرجا به جرائم به صورت تخصصی نگاه کنیم مقابله با آن اثربخش تر بوده است. در موضوع قتل باید به پرونده ها سریع رسیدگی و مجرمان محاکمه و حکمشان اجرا شود. خواستیم دادسرای ویژه قتل به نزدیکی دادستانی تهران بیاید که به لحاظ مشکلات مکانی این کار مقدور نشد.
وی به افزایش آمار سرقت اشاره کرد و گفت: گرچه پلیس کارهای خوبی کرده و آمار کشف در این حوزه زیاد است اما شاهد افزایش آمار وقوع سرقت هستیم. باید دلیل این افزایش مورد بررسی قرار گیرد. در حوزه سرقت تنها کار پلیسی و قضایی کافی نیست و باید در پیشگیری اقداماتی صورت گیرد. مردم حکومت و دستگاه های دولتی باید در حوزه پیشگیری اقدام کند.
دادستان تهران همچنین از سرپرست جدید دادسرای ویژه قتل خواست سرعت در ارسال پرونده ها به دادگاه کیفری و اجرای احکامی که قطعی شده اند بیشتر شود و احکامی که تاکنون به صورت غیر موجه اجرا نشدند اجرا شوند.
دولت آبادی تاکید کرد: جرائم مهم افکار عمومی را به هم می ریزد و رسیدگی سریع به پرونده و اجرای حکم فضا را آرام می کند البته منظور از سرعت به رسیدگی نباید باعث فدا شدن حقوق متهم شود. احکامی که در دیوان عالی کشور تایید می شود باید سریع در مرحله اجرا قرار بگیرد.
وی به اهمیت مبارزه با جرائم اقتصادی اشاره کرد و گفت: بعد از جریانات سال 88 در سال 90 پرونده امیر منصور آریا در دادسرا تشکیل شد که سنگینی این پرونده باعث راه اندازی دادسرای جدیدی شد. در این پرونده بیش از 500 نفر تحت تعقیب قرار گرفتند که برای 250 نفر کیفر خواست صادر شد. بسیاری از این افراد نیز حکم گرفتند و تنها محاکمه چند متهم مهم پرونده انجام نشده است که امیدواریم احکام این پرونده به زودی اجرا شود.
جعفری دولت آبادی به پرونده بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: این پرونده لایه های مختلف و متنوعی دارد. حجم مالی این پرونده سه برابر امیر منصور آریا است. هیچکس در پرونده های اقتصادی مصون نیست و افراد زیادی در این پرونده تحت تعقیب قرار گرفتند. سراغ همه متهمان از ریز و درشت می رویم نمی شد عده ای به خودشان اجازه دهند موج رانت خواری راه بیندازند. در پرونده بابک زنجانی وجوه سنگینی جا به جا شده که ردیابی آن نیاز به زمان دارد. اینکه بگویند این پرونده چند روزه جمع شود ساده لوحانه است. روند رسیدگی تا حالا خوب پیش رفته و عده ای پیش از این تحت تعقیب قرار گرفته و عده ای در آینده تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
دادستان تهران تاکید کرد: به همه دستگاهها تاکید می کنم همه استعلامات و تحقیقاتی که می خواهیم را انجام دهند و به یاد داشته باشند این پرونده یک پرونده ملی است و اگر پاسخ ندهند باعث تعقیب آنها خواهد شد. این پرونده یک پرونده اتهامی است و اولویت دستگاه قضا در مرحله اول بازگشت وجوه بیت المال است. از رسانه ها نیز انتظار داریم در این پرونده و اخبار غیر واقعی توجه نکنند و ما اگر هر روز بخواهیم به این اخبار پاسخ دهیم اوضاع بدتر می شود.
وی افزود: دادستانی روی پرونده بابک زنجانی متمرکز است و افرادی که در این پرونده نقش دارند را پیگیری می کند اما همان طور که گفتم اولویت اول بازگشت پول است. رسانه ها نباید در این پرونده ژورنالیستی عمل کنند. در سفری که یکی از هیأت ها برای ردیابی اموال به مالزی داشت طرف ملاقات به هیأت ایرانی گفته بود تمام اخبار ایران در خصوص این پرونده را می خواند و آنها را جمع آوری می کند. از انتشار اخبار صحیح مورد تاکید ماست و عمده اخبار این پرونده مبنایی ندارد.
دولت آبادی در ادامه سخنان خود به حوزه فعالیت بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: اقدامات بابک زنجانی در سه حوزه انجام می شد. حوزه اول کارگزاری ارز بود که وی در این بخش نفوذ کرده و تحقیقات جامعی در این خصوص انجام شده است یکی از مدیران بانکی نیز در این بخش دستگیر شده است. بخش دوم اقدامات در حوزه نفت بود.
وی در معاملات نفتی که انجام شده خودش ال سی باز کرده و آن را تایید می کرد. بررسی ها نشان می دهد صادر کنند و تایید کننده ال سی ها یک نفر بوده است.
دولت آبادی افزود: متهم برای پیشبرد کارهایش در کشورهای امارات مالزی ترکیه و تاجیکستان موسسات مالی تاسیس کرده بود. امیر منصور آریا در تاسیس بانک ناکام ماند اما بابک زنجانی در خارج از کشور بانک تاسیس کرده بود. در ایران خودش ال سی صادر می کرد و در بانک هایش آن را تایید می کرد.
دادستان تهران با اشاره به بازداشت دو نفر در خصوص صدور ال سی ها اظهار داشت: سوئیفت یک رمز بین بانکی است که بابک زنجانی از این طریق اعلام می کرد بدهی خود را داده است اما هیچ پولی را پرداخت نمی کرد در خصوص پول تامین اجتماعی نیز بانک مسکن تایید کرد پول پرداخت شده اما در عمل هیچ پولی وجود نداشت در حوزه نفت تحقیقات گسترده است. سومین حوزه فعالیت بابک زنجانی در حوزه تجارت است که وی از سال 88 به بعد فعالیت تجاری خود را در کیش و دوبی انجام داد.
دولت آبادی دولت تاکید کرد: کوتاهی و مسامحه دستگاههای مسئول باعث تشکیل پرونده های مشابه می شود. از همه دستگاه های دولت به خصوص پولی و بانکی می خواهم در مراکز مالی بستری ایمن و سالم را ایجاد کنند.
وی در پایان به بحث معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: این درست نیست که بدون ضمانت نامه کافی وام کلان می دهند و بعد از قوه قضاییه می خواهند به موضوع ورود پیدا کنند. چرا معوقات بانکی سال به سال زیادتر می شود تا بانک ها مدعی نشوند کار پیش نمی رود. دادستانی تهران در این حوزه اعلام آمادگی می کند اما بانک ها باید وارد عمل شوند. صرف دادخواست کافی نیست و افرادی بیش از هزار میلیارد بدهکاری دارد بانک ها برای آینده وام کلان ندهند که بعد نتوانند آن را پس بگیرند.

مجسمه‌های شنی سه بعدی



حضور تمام مسئولان قزوین در محل آتش‌سوزی/‌مخزن ۱۸ هزار لیتر روغن در آستانه انفجار

حضور تمام مسئولان قزوین در محل آتش‌سوزی/‌مخزن ۱۸ هزار لیتر روغن در آستانه انفجار


حضور تمام مسئولان قزوین در محل آتش‌سوزی/‌مخزن ۱۸ هزار لیتر روغن در آستانه انفجار
در پی ‌آ‌تش‌سوزی مهیب در قزوین مخزن ۱۸ هزار لیتری در انبار روغن در شرف انفجار قرار دارد.
خبرگزاری فارس: حضور تمام مسئولان قزوین در محل آتش‌سوزی/‌مخزن ۱۸ هزار لیتر روغن در آستانه انفجار

    •  
    •  
 
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی انقلاب قزوین که در محل حادثه حضور دارد به خبرنگار فارس در قزوین گفت: باید مسئولان زودتر از اینها اقدام می‌کردند و جلوی این آتش‌سوزی را می‌گرفتند.
یادآور می‌شود مرتضی روزبه‌ استاندار قزوین، مسعود نصرتی شهردار، منوچهر ادیبی معاون عمرانی استاندار نیز در محل حادثه حضور دارند.
همچنین از نخستین لحظات وقوع این حادثه علاوه بر نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس نیروهای ناحیه مقاومت بسیج قزوین و همچنین دیگر نواحی مقاومت بسیج استان قزوین در محل حادثه حضور دارند.
عباس کاظمی فرمانده ناحیه قزوین، مسلم لطفی‌زاده فرمانده ناحیه تاکستان و بسیجیان شهر قزوین هم‌اکنون برای مهار آتش تلاش می‌کنند.
اخبار تکمیلی متعاقباً مخابره می‌شود.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930216001544#sthash.ggJp4s7X.dpuf