نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ شهریور ۳۱, چهارشنبه

 سال 2012 میلادی 105 مورد اسیدپاشی در این کشور به وقوع پیوسته است. در همین حال خبرگزاری رویترز در گزارشی مصور 17 قربانی اسیدپاشی در جهان را معرفی کرده است.

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

"سنگیتا ماگار" قربانی 16 ساله اسیدپاشی در بیمارستان "کاتماندو"؛ او و دوستش با هم مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفتند.

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

"حسنا" دختر قربانی اسید پاشی در راهپیمایی روز جهانی زن در "داکا" بنگلادش

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

"اوم دینا" قربانی 19 ساله اسیدپاشی در مرکز خیریه حمایت از قربانیان اسیدپاشی در "داکا"؛ او 6 ماه قبل مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

یک قربانی اسیدپاشی در مرکز خیریه حمایت از قربانیان اسیدپاشی در "داکا" بنگلادش

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

آمنه بهرامی قربانی اسیدپاشی در تهران؛ او در سال ۱۳۸۳ مورد حمله اسیدپاشی فردی به نام مجید موحدی از همکلاسان سابق خود در دانشگاه قرار گرفت و چشمان خود را از دست داد.

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

"رشما کوریشی" دختر 19 ساله هندی که در هفته مد نیویورک به عنوان مدل حضور داشت.

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

دو دختر قربانی اسیدپاشی در "قندوز" افغانستان؛ پلیس گزارش داده این حمله به دنبال امتناع پدر و مادر این دو دختر از ازدواج دخترشان با یک نظامی اتفاق افتاده است.

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

"پاتریسیا اسپیتیا" در راهپیمایی روز زن در "بوگوتا" کلمبیا

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

"چانا پراک" کارگر کارخانه تولید پوشاک که توسط افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفت؛ او در مرکز خیریه "حمایت از قربانیان اسیدپاشی" در "فنوم پن" کامبوج تحت مراقب است.

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

"ممونا" یک قربانی اسیدپاشی در "کراچی"؛ او در یک نزاع خانوادگی توسط یک پسر مورد حمله قرار گرفت و چشم راست خود را از دست داد.

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

"طاهره" 28 ساله در بیمارستان "کراچی"؛ او 7 سال قبل پس از آنکه به یکی از خواستگارهای خود جواب منفی داد مورد حمله او قرار گرفت.

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

"سلطانه" یک قربانی اسید پاشی در جریان راهپیمایی روز زن در "داکا" بنگلادش

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

"روبینا" قربانی اسیدپاشی در بنگلادش در جریان راهپیمایی روز زن در "داکا"

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

"اسما بیگم" و دختر 11 ماهه اش در بیمارستان "داکا"؛ او در جریان نزاع پس از طلاق خواهرش مورد حمله اقوام قرار گرفت.

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

یک قربانی اسیدپاشی در مرکز حمایت از قربانیان اسید در "فنوم پن" کامبوج

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

قربانی خردسال اسیدپاشی در "داکا" بنگلادش

تصاویر/ من یک قربانی اسیدپاشی هستم

"آنو موکرجی"قربانی 32 ساله اسیدپاشی در دهلی نو؛ او 11 سال قبل مورد حمله قرار گرفت و 5 سال قبل عاملان حمله محاکمه و راهی زندان شدند.

حلب این است" ضمن فاجعه‌بارترین وقایع سال های اخیر در این شهر و تصاویر اثرگذار آنها

 حلب این است" ضمن فاجعه‌بارترین وقایع سال های اخیر در این شهر و تصاویر اثرگذار آنها!

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/
برچسب ها: سوریه ، حلب ، امریکا ، انتخابات
یک فروند بالگرد  اورژانس ۱۱۵ مازندران که صبح امروز برای انتقال مصدومین سانحه منطقه گزنک در  هراز در هنگام فرود برق جاده برخورد کرد دچار سانحه شد و در این سانحه تکنیسین اورژانس ۱۱۵ مازندران  رسید.
 
عکس/سقوط مرگبار بالگرد اورژانس مازندران 
 
این بالگرد مازندران قبل از انتقال مصدومین به داخل بالگرد دچار سانحه شد و بر اساس گزارشات اولیه  خلبان و کمک  خلبان این بالگرد سالم هستند.

مدیر روابط عمومی بیمارستان سوختگی شهید مطهری درباره وضعیت جسمی دختری که روز گذشته در گیشا مورد اسیدپاشی قرار گرفت، توضیح داد.
پرویز نمازی؛ مدیر روابط عمومی بیمارستان سوختگی شهید مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت جسمی فردی که در خیابان گیشا مورد اسیدپاشی قرار گرفت، اظهار داشت: روز گذشته این خانم که در پرونده وی 25 سال سن درج شده است، به بیمارستان شهید مطهری منتقل و بستری شد.
وی با اشاره به اینکه درصد سوختگی این خانم بر اثر اسیدپاشی، 14 درصد اعلام شده‌است، افزود: اسید به صورت پراکنده در نواحی صورت، دست‌ها و بدن پاشیده شده است و از طرفی پیش بینی می‌شود، وی به مدت 2 هفته در بیمارستان بستری باشد.

رییس اورژانس اجتماعی کشور به ایلنا خبر داد؛

رییس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به اینکه براساس آمار سازمان بهداشت جهانی تعداد خودکشی‌ منجر به مرگ در ایران در سال‌ ۹۴، ۴۰۲۰ مورد بوده، گفت: سنین ۱۵ تا ۲۵ سال بیشترین آمار خودکشی منجر به فوت در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
حسین اسدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به گزارش سازمان بهداشت جهانی در خصوص آمار خودکشی و با بیان اینکه براساس این گزارش رتبه ایران در زمینه خودکشی ۱۰۸ است، گفت: بر اساس این گزارش تعداد خودکشی‌های منجر به مرگ در ایران طی سال‌های ۹۲ و ۹۳، ۴ هزار و ۶۹ نفر و در سال‌ ۹۴، ۴ هزار و ۲۰ بوده است.
وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۲، نسبت خودکشی منجر به فوت در مردان ۷ به ۱۰۰ هزار نفر بوده که در مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ مرد خودکشی منجر به مرگ داشته‌اند که این میزان در میان زنان ۳.۶ به ۱۰۰ هزار نفر یعنی هزار و ۳۶۹ نفر بوده است.
اسدبیگی با اشاره به رتبه ۳۹ آمریکا در خصوص خودکشی منجر به مرگ اظهار کرد: در سال ۲۰۱۲ در آمریکا ۴۳ هزار نفر دست به خودکشی زده‌اند. همچنین در کشور هند نیز با جمعیت بیش از ۱ میلیارد نفر ۲۵۸ هزار نفر طی سال ۲۰۱۲ خودکشی کرده‌اند که براساس گزارشWHO این کشور حائز رتبه ۱۰ خودکشی در جهان بوده است.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه میانگین خودکشی در جهان با جمعیت بیش از ۷ میلیارد نفر ۱۴ به ۱۰۰هزار نفر بوده است، عنوان کرد: کشورهای کره جنوبی، گویانا، لیتوانی، سریلانکا، سوری نامی، مجارستان، قزاقستان، ژاپن، بیلاروسی و هند به ترتیب رتبه‌ها اول تا دهم خودکشی منجر به مرگ را در سال ۲۰۱۲ به خود اختصاص داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در این گزارش کشورهای حاشیه خلیج فارس کمترین میزان خودکشی را به خود اختصاص داده‌اند که علت این موضوع اعلام آمار غیردقیق و کم از طرف این کشورها بوده است. همچنین چین تنها کشوری است که نرخ خودکشی زنان در آن بیش از مردان بوده است.
این روانشناس با تاکید بر اینکه استان‌های غربی کشور شامل ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان به نسبت جمعیت خود بیشترین آمار خودکشی منجر به فوت را داشته‌اند، تصریح کرد: متاسفانه اخیرا به دلیل عدم نظارت بر توزیع قرص برنج طی سال گذشته موارد زیادی به این دلیل خودکشی و فوت کرده‌اند که لازم است؛ فروش آن توسط عطاری‌ها کنترل شود.
اسدبیگی با اشاره به مرگ ۵۰۰ نفر در استان‌های گیلان، مازندران و تهران به دلیل استفاده از قرص برنج عنوان کرد: حلق‌آویز کردن و مسمومیت ناشی از سموم و داروها نیز بعد از قرص برنج بیشترین علت مرگ‌های ناشی از خودکشی بوده‌اند، این در حالی است که اقدام به خودکشی با استفاده از داروهای خواب‌آور و ضد اضطراب کمتر به مرگ فرد می‌انجامد.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه در ایران سنین ۱۵ تا ۲۵ سال بیشترین آمار خودکشی منجر به فوت را داشته و این موضوع در میان افراد بالای ۵۰ سال بسیار کم است، بیان کرد: در کشورهای آمریکایی و اروپایی سالمندان بیش از جوانان دست به خودکشی می‌زنند.

معاون وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ایلنا:

ایلنا: معاونت توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: کمک‌ها در حدی نیست که بتوانیم؛ مشکل اعتیاد جوانان را حل کنیم.
سید مناف هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره همکاری میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان گفت: ما موضوعی را در مجلس دنبال کردیم؛ درباره منابعی که با فروش سیگار به دست می‌آید و نیز منابعی که در بحث مبارزه با مواد مخدر در اختیار وزارت کشور است.
وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای را وزرات ورزش با وزارت کشور دارد که بر اساس آن کمک‌هایی را از این وزارتخانه گرفته و در حوزه ورزش همگانی و برخی اماکن ورزشی در نقاط حاشیه‌ای برخی کلان‌شهرها استفاده می‌کنیم، اما این کمک‌ها در حدی نیست که بتوانیم؛ مشکل اعتیاد جوانان را حل کنیم.
هاشمی با بیان اینکه اگرچه پیگیری مسائل حوزه جوانان با وزارتخانه است، اما ما به عنوان یک هماهنگ‌کننده میان 20 دستگاهی هستیم که مسئولیت در این حوزه را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم؛ مشکل مسکن جوانان را حل کنیم و این مساله برعهده وزارت راه وشهرسازی بوده و به خط اعتباری بانک مسکن نیاز دارد.

رد صلاحیت مینو خالقی بعد از انتخابات

چهارشنبه, 30 مارس
چند داوطلب در اقدامی نمادین ۲۵۰۰ جلیقه نجات را که توسط پناهجویان برای عبور از دریای مدیترانه و رسیدن به اروپا استفاده شده بود، در محوطه مقابل ساعت «بیگ بن» در لندن، روی زمین چیدند. مسئله پناهجویان به یکی از مباحث روز اروپا تبدیل شده و هدف از این طرح که «قبرستان جلیقه‌های نجات» نامیده شده، جلب توجه به وضعیت مردم جنگ زده بوده است.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=41&v=qfkg70A-zZ4




كشف حقيقت و برقراري عدالت به چه معناست؟
حكومت هاي ديكتاتوري، با پرده پوشي و انكار يا تحريف واقعيت ها، سعي مي كنند روايتي غير واقعي از انجام جنايت را به عنوان حقيقت آنچه اتفاق افتاده است، به شهروندان تحميل نمايند. كشف زواياي پنهان جنايت ها، دانستن چگونگي، چرايي و اين كه جنايت چه زماني و به دستور و به دست چه كساني انجام شده است، سبب شكل گيري تصويري واقعي ازدوران مورد نظر را فراهم مي آورد تا بدانيم حقيقت چه بوده است.
اين حكومت ها با سركوب مخالفان و منتقدان، آن ها را در موقعيت فرودست قرار مي دهند و با به زندان انداختن، شكنجه، تحقير و در نهايت كشتن و معرفي آن ها به عنوان دشمنان مردم و با فاسد خواندن آن ها و سپس با اعمال فشار بر بستگان شان، تمام تلاش خود را مي كنند كه مخالفان و منتقدان را در نظر مردم به موجوداتي خطاكار تبديل كنند تا هم بتوانند جلوي اعتراض ها را بگيرند و هم حمايت هاي مردمي از آ نها را به حداقل برسانند و در نهايت بتوانند جنايت هاي خود را توجيه و با خيالي آسوده تر حكومت كنند.
برقراري عدالت نيز در اينجا تنها به محاكمه كساني كه دستور جنايت را صادر كرده، شرايط ارتكاب جنايت را مهيا كرده و كساني كه مرتكب جنايت شده اند، محدود نمی شود. برقراري عدالت از يك طرف باز گرداندن هويت و كرامت انساني به قربانيان و بستگان آنان، كشف حقيقت و تلاش براي تغيير حافظه جمعي و محاكمه و مجازات جنايت كاران براي جلوگيري از تكرار جنايت است و از طرف ديگر تلاشي براي رفع هر گونه تبعيض، بي حقوقي و بي عدالتي و به دست آوردن آزادي بيان و انديشه براي ساختن جامعه اي دموكراتيك و دنيايي انساني مي باشد.
از کتاب مفاهیم دادخواهی به زبان ساده