نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ تیر ۲۸, دوشنبه

نتقال میلیاردها دلار پول ایران از طریق بانکی در آلمان


خبرگزاری «ریانووستی» - دولت ایران از بانک کوچکی در آلمان برای انتقال میلیاردها دلار پول برای نهادهای مختلف مرتبط با توسعه برنامه های نظامی این کشور و از جمله برنامه هسته ای و موشکی استفاده کرده است. این خبر را Wall Street Journal به نقل از یک منبع مستقل اروپایی گزارش داد.

از سخنان منبع اطلاعاتی این مجله مشخص است که بانک ایرانی European-Iranian Trade Bank AG که شعبه مرکزی آن در آلمان واقع شده بارها میلیاردها دلار پول برای نهادهای مختلف حواله کرده است که طبق اطلاعات تائید نشده سازمان صنایع نظامی ایران، سازمان صنایع هوافضا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله آنها هستند.

کلیه این سازمان ها مشمول تحریم شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا می باشند. در مورد جزئیات انتقال پول، اسامی خریداران و فروشندگان و همچنین جزئیات انجام معاملات اطلاعاتی فاش نشده است. نمایندگان بانک European-Iranian Trade Bank AG نیز از هرگونه اظهار نظر خودداری کرده اند.

یادآوری می شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه ۹ ژوئن قطعنامه ای را تصویب کرد که تحریم های جدیدی علیه ایران به خاطر امتناع این کشور از توقف غنی سازی اورانیوم را در نظر دارد.

این چهارمین قطعنامه ایست که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد به خاطر عدم تمایل تهران در اجرای خواسته های جامعه جهانی مرتبط با برنامه هسته ای این کشور صادر می شود.

قطعنامه مذکور تحریم هایی را علیه بانک های ایرانی خارج از جمهوری اسلامی در نظر دارد در صورتیکه این تردید وجود داشته باشد که آنها ارتباطی با توسعه برنامه هسته ای و برنامه موشکی این کشور دارند. به غیر از این سند مذکور خواستار هشیاری در حین نقل و انتقالات پولی با شرکت بانک های ایرانی از جمله بانک مرکزی شده است.

این قطعنامه همچنین توسعه تحریم های سازمان ملل متحد در خصوص تحویل تسلیحات به ایران و "لیست سیاه" کمپانی های ایرانی را در نظر دارد که در رابطه آنها ممکن است تدابیر محدود کننده ای اتخاذ شود. در آن همچنین از کمپانی های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نام برده شده است.

کنگره آمریکا نیز به اتخاذ تحریم های جدید یکجانبه علیه ایران رای موافق داد. این تحریم ها شامل شرکت های خارجی که به ایران محصولات نفتی صادر کنند نیز می شود. همچنین موسسات مالی خارجی که با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ارتباط دارند نیز مشمول تحریم ها می شوند.

سران اتحادیه اروپا نیز در اجلاس بروکسل تصمیم گرفتند که علیه ایران تحریم های تکمیلی اعمال کنند. در بسته تحریم های جدید که توسط سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا هماهنگ شده است، تدابیری چون مسدود سازی سرمایه گذاری، ممنوعیت ارائه فناوری و تجهیزات و همچنین ارائه خدمات ذیربط در بخش نفت و گاز ایران در نظر گرفته شده است.

زيستکوه سر آقا سيد - استان چهارمحال و بختياري


























نسخه مناسب چاپ

یلا توسلی به اتهام حضور در راهپیمایی و مصاحبه بار راديو فردا و بی بی سی به دو سال حبس تعزیری محکوم شد



به گزارش «میزان خبر» لیلا توسلی، فرزند مهندس محمد توسلی و خواهر زاده ی دکتر ابراهیم یزدی، در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه که تنها 20 دقیقه طول کشیده است، به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

شعبه 28 دادگاه انقلاب لیلا توسلی را به اتهام حضور در راهپیمایی 25 خرداد و روز عاشورا و با تأکید بر عدم حضور وی در "اغتشاشات" و همچنین مصاحبه با رادیو فردا و بی بی سی به عنوان شاهد عینی کشته شدن یکی از شهروندان توسط خودرو نیروی انتظامی و عبور از روی جسد وی، به استناد ماده 610 قانون مجازات و با رعایت ماده 46 قانون مجازات به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

فرد مقتول شهرام فرجی زاده است که در میدان ولیعصر به وسلیه خودروی نیروی انتظامی کشته شد و خودرو این نیرو به طرز عمدی از بدن وی عبور کرد.

لیلا توسلی ساعت یک بامداد نیمه شب عاشورا توسط تیم ماموران وزارت اطلاعات با مراجعه به منزل مهندس توسلی رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران بازداشت شد و بعد از تحمل دو ماه بازداشت در بند 209 اوین سرانجام روز چهارم اسفند ماه با وثیقه از زندان آزاد شده است.

گفتنی است خواهر او دکتر سارا توسلی نیز در 13 دی ماه سال گذشته بازداشت و پس از سپری کردن 50 روز در بازداشت در بند 209 زندان اوین،در دادگاه بدوی در شعبه 26به 6 سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق محکوم شده است و پرونده وی هم اینک به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.

همچنین مهندس فرید طاهری،همسر دکتر سارا توسلی و عضو شورای مرکزی نهضت آزادی، نیز که همراه ایشان در راهپیمایی روز عاشورا حضور داشته است، از روز 27 دیماه بازداشت شده تا کنون زندان اوین به سر می برد.

حکم سه سال حبس تعزیری مهندس طاهری در دادگاه تجدید نظر، تایید شده است.

فرودگاه بین‌المللی خمینی



بن


عدم رسیدگی به وضعیت بهداشتی سرویس‌های بهداشتی، خرابی برخی آسانسورها که باعث به وجود آمدن صف طولانی مقابل دیگر آسانسورها می‌شود، نامناسب بودن پارکینگ‌ها و کثیفی و آلودگی آنها، اختصاص ندادن امکانات کافی برای مسافران خسته که موجب می‌شود ساعت‌های طولانی در صفوف مختلف از جمله گیت بازرسی، بلیت و گمرک، در انتظار به سر برند، تنها گوشه‌ای از مدیریت نامناسب فرودگاهی است که ویترین نظام در برابر مسافران و میهمانان خارجی است.