نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ مرداد ۱۴, چهارشنبه

این بی شرفها را شناسایی کنید .



لحظاتی قبل صدا و سیمای حکومت اسلامی گزارشی را در بخش خبری ساعت 9 کانال 1 پخش کرد که در آن دوباره معترضان را یکعده اغتشاشگر و خرابکار نامید و به مخاطب اینگونه القا میکرد که تمام شهدا توسط خود مردم و اغتشاشگران کشته شدند و بسیج و سپاه و نیروی انتظامی و لباس شخصی ها در کشته شدن آنها نقشی نداشته اند و مردم خودشان همدیگر را زده اند و همه جا را به آتش کشیده اند و کل راهپیماییها از چند صد نفر بیشتر نبوده و معترضان از بیگانه خط میگرفته اند و...... ( و تصاویر مونتاژ شده و باب میل اربابانشان را نشان میدادند ) .
سپس از چند نفر مصاحبه کردند ( که عکسشان را در پایین میبیند ) این بیشرفها همان حرفهای سپاهی ها و اطلاعاتی ها و بسیجی ها و سعید مرتضوی ها و رادانها و طایبها و .... را زدند ولی با قیافه هایی دیگر . در هرصورت اینها یا از مزدوران خود رژیم هستند و یا از خانواده هایشان و یا از فاحشه ها و قوادهای حکومتی که پول خون مردم را میگیرند و خدمات ارایه میدهند و شناسایی اینها ارزشش کمتر از آن چماقداران و لباس شخصی ها و ... نیست و این مزدوران بدانند وطن فروشی و هموطن فروشی کم هزینه نیست و از این به بعد با آنها همانند نیروهای سرکوب گر حکومت اسلامی برخورد خواهد شد و عکس و مشخصاتشان در همه جا منتشر خواهد گردید و آبروی نداشته شان همه جا ریخته خواهد شد

ما بیداریم و از حق شهدا و مجروحان و مصدومان و اسرایمان تا پای جان محافظت خواهیم کرد و حق مشروع خود را خواهیم گرفت .






















نامه ي شيخ فضل الله نوري به وزير مختار بريتانيا در تهران!

باقر مؤمنی

نامه ی زیر نیز، که از جانب شیخ فضل الله به عنوان خیر مقدم به وزیر مختار تازه وارد انگستان نوشته شده، نمونه ی دیگری ‏است از تلاش بعضی از علمای بزرگ دینی برای نزدیکی به «دولت فخیمه ی انگلستان» و «دربار عدالتمدار امپراطوری». این ‏نامه دو ماه پس از صدور فرمان مشروطیت در 13 مرداد 1285 و در زمانی نوشته شده که شیخ فضل الله بالاجبار و تحت فشار ‏افکار عمومی و به قصد دست انداختن بر جنبش مشروطه خواهی و منحرف کردن آن بسوی ایجاد نظامی شبیه به ولایت ‏مطلقه ی فقیه، خود را در صف علمای مخالف استبداد سلطنتی جا زده و در نامه طوری وانمود می کند که گویا نماینده ی ‏‏«علمای اعلام و وکیل ملت و دولت ایران» است.‏
اما در برابر این همه تملق گویی ها و «تشکرات قلبیه از حسن مساعدت و سیاست جناب جلالتمآب شارژ دافر» باید دانست ‏که در اوج شور و هیجان مردم تهران و پیش از عزیمت اعتراضی علما به قم سید عبدالله بهبهانی در 20 تیر نامه ای به همین ‏جناب کاردار سفارت می نویسد و از او تقاضای همراهی می کند اما ایشان از راه «حسن مساعدت»! در جواب سختی که به او ‏می دهد می نویسد: «سفارت انگلیس به هیچ وجه حاضر نیست همراهی با خیالات کسانی نماید که رفتارشان بر ضد حکومت ‏باشد.» و پنج روز بعد هم در پاسخ به نامه ی دوم سید عبدالله، که در آستانه ی حرکت به قم نوشته شده و در آن دوباره ‏تقاضای همراهی سفارت انگلیس را تکرار کرده بود، و هم چنین به دو نفر که برای استفسار در باره پناهنده شدن مشروطه ‏خواهان به سفارت مراجعه می کنند می گوید: «در صورت اقدام به این کار باز مجبورم بواسطه ی قوه قهریه شما را مانع از ‏دخول شوم.»(1) و بلافاصله هم به وزارت خارجه ی ایران خبر می دهد که این وزارت خانه از او کمال تشکر را ابراز می دارد.‏
باقر مؤمنی

‏[6 اكتبر 1906 ]‏

خدمت با ابهت جناب شوکتمدار اجل اکرم افخم اسعد عالی وزير [مختار] با فرهنگ مسيو [سِر] سپرين[گ رايس] وزير ‏مختار و نماينده ی دولت فخيمه ی انگلستان دام اجلاله
اولاٌ، در اين موقع ورود بهجت نمود جناب معدلتمآب عاليجاه، اينجانب و ساير علماء اعلام ملت ايران که همواره به اتحاد و ‏يک جهتی با ملت نجيبه ی ترقی خواه انگلستان خود را شناخته ايم تبريک و تهنيت می گوييم و مسرًت قلبی خودمان را به ‏اظهار مخالصت و موافقت اظهار می داريم و از خداوند تعالی خواهانيم که همواره رجال کارآگاه و مأمورين سياسی دولتين در ‏حفظ و نگهداری اين مودٌت و محبت که فی مابين ملتين بيشتر از پيشتر حاصل شده با نهايت صدق و صفا بکوشند و مواظب ‏باشند که غرض مغرضين خللی نرساند.‏
ثانيا، به مفادٌ شکر نعمت نعمتت افزون کند تشکرات قلبيه ی خودمان از حسن مساعدت و سياست جناب جلالتمآب شارژ ‏دَافر اظهار می داريم و متوقع می شويم که بدربار معدلتمدار امپراطوری خودتان ابلاغ فرمائيد.‏
ثالثاٌ، بر خاطر سياست مظاهر جنابعالی مکشوف و ظاهر است که هميشه ملت و دولت ايران خود را متحد و دوستدار دولت و ‏ملت نجيبه ی متمدنه ی انگلستان دانسته و مي داند و همه وقت فوائد اش را منظور نظر داشته و می دارد و با کمال اميدواری ‏استحکام و انتظام اين مرام را که سرمايه ی سعادت و اسباب رفاهيت ملتين است از جناب معظم مفخم جلالتمآب عالی متمنی ‏و خواستاريم تا انشاء الله از ثمرات دوستی و يک جهتی برخوردار شويم و چنان با هم يک دل و يک جهت باشيم که رشک ‏ديگران شود.‏
الاحقر فضل الله النّوری

‎*‎‏ منبع: بايگاني كشوري بريتانيا: ‏F048/887‎
‏1- رجوع به ص 9 کتاب آبی، جلد اول، بکوشش احمد بشیری، نشر نو، تهران 1363


حمد صدر حاج سید جوادی: امور کشور فقط به میل «یک نفر»


ا
آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، حکم دومین دوره چهار ساله ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد را در غیاب رفسنجانی، خاتمی، کروبی و موسوی و در حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه، دبیر شورای نگهبان، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزیران و اعضاء دولت تنفیذ کرد.
مراسمی که تقریبا دو ماه پس از اعتراض های گسترده به تقلب در انتخابات ایران و با غیبت کسانی برگزار می شود، که خود از مهم ترین اعضا و مقام های نظام سیاسی ایران هستند.

اما آیا اعتراضات پایان می گیرد؟ آیا هنوز هم می توان به مطالبات معترضان در ایران پاسخی داد؟
اخیرا گروه ها و شخصیت های سیاسی مختلف -از گروه ها و چهره های اصولگرا تا اصلاح طلبان و گروه های سیاسی دیگر پیشنهادهایی برای برون رفت از «بحران» در ایران ارائه کرده اند.
البته از میان گفته های مقام های بلند پایه حکومت ایران، چنین به نظر نمی رسد که آ» ها به وجود چنین «بحرانی» اعتقاد داشته باشند.
«به وظیفه خطیرتان عمل کنید!»؛ این خلاصه بخشی از نامه سرگشاده نهضت آزادی ایران است که چندی پیش به به کسی نوشته شد که بسیاری از آگاهان سیاسی ایران او را مرد شماره دو نظام می دانند.
این تشکل قدیمی سیاسی ایران که مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت انقلاب از بنیانگذارانش بوده است، در نامه ای سرگشاده خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس توامان مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری، خواسته است، «با استفاده از ظرفیت های این دو نهاد، جدا از توصیه های اخلاقی، به بیان این تشکل وظيفه خطير خود در برابر آنچه رخ داده و در حال رخ‌دادن است، آنطور که حق نمايندگی مردم ادا شود، عمل کند».

آقای هاشمی رفسنجانی در این چارچوب چه می تواند بکند؟ انگیزه نهضت آزادی ایران از نوشتن این نامه به او چیست؟
عضو ارشد نهضت آزادی ایران در تهران به این پرسش رادیو فردا پاسخ می گوید.
احمد صدرحاج سید جوادی (وزیر کشور و دادگستری دولت موقت و وکیل پیشین رهبر جمهوری اسلامی ایران در دوران پیش از انقلاب بهمن ۱۳۵۷) در پاسخ به پرسش اول می گوید: «دلیل نوشتن این نامه این است که هنوز نسبت به اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی با آن همه کسانی که مراجعه کرده بودند، میلیون ها نفر به نماز جمعه رفتند دنبال ایشان، توقع داشتند که هم ایشان اقداماتی کنند هم دولت در مقام ترمیم کارهایی که کرده و آقای هاشمی (رفسنجانی) نسبتاً توجه و تذکر دادند، ولی هیچ کاری نکردند، ناچار نهضت مقداری سکوت کرد که نگویند نهضت محرک است و دخالت دارد. ولی دیدند دارد وقت می گذرد و هیچ گونه اقدامی هم نشده است. افرادی که ایراداتی دارند، مثل آقای مهندس (عزت الله) سحابی (چهره شاخص «شورای فعالان ملی-مذهبی»)، مثل دکتر (ابراهیم) یزدی (دبیر کل «نهضت آزادی ایران») ، مثل دکتر (حبیب الله) پیمان [رهبر «جنبش مسلمانان مبارز»] یا خود نامزدهای انتخاباتی، آقای (میرحسین) موسوی و (مهدی) کروبی. این ها را دخالت نمی دهند.
خودشان می نشینند و خودشان می برند و می دوزند. این چه التیامی است؟ شاگردی که رفته بود برای امتحان، بر می گشته گرفته اند و هنوز هم زندان است. بعضی ها را اصلاً نمی دانند کجا زندانی هستند. این مسائل همه اش به میل یک نفر که آقا راضی باشد دیگران اقدامی نکنند.
زندان ها هم به صورتی در می آید، شکنجه و شلاق و... خانم که آزاد شده قسم می خورد که وقتی ضربه می زد به من، گفتم ترا به حضرت زهرا نزن، شروع کرد به حضرت زهرا فحش دادن. یا دیگری، آن کسی که تحت شکنجه است، در آن محل می گوید خدا را مگر نمی شناسی؟ می گوید اینجا الان خدا منم. دارند نه از جمهوری چیزی باقی می گذارند نه از اسلامی. اینها حکایت از همین دارد این اعلامیه.

رادیو فردا: آقای رفسنجانی در چارچوب مجمع تشخیص مصلحت نظام چه کار می توانند بکنند؟
احمد صدر حاج سید جوادی: به عقیده من ایشان می توانند افرادی را معین کنند از همان نامزدهای انتخاباتی که مردم این همه برای آنها تظاهرات کردند، آقای میرحسین موسوی، آقای کروبی و آقای رضایی را جمع کنند از مخالفان و بگویند چه باید کرد. چگونه از این بحران خارج شد، التیام داد، حتی به حرف های روسای خودشان گوش نمی دهند.

رادیو فردا: اینها که شما مطرح می کنید، هنوز شکایات است. مجمع تشخیص مصلحت نظام چه کار می تواند بکند از لحاظ عملی که به این شکایات رسیدگی کند؟
احمد صدر حاج سید جوادی: می تواند از همین افراد، موافقین و مخالفین، یک جلسه دعوت کند و برای آخرین دفعه بگوید که راه حل چیست. مشورت کند. آن هایی هم که جزو دستگاه هستند و این افراد را زندانی کرده اند، بیایند حرفهایشان را بزنند. کسی رفته بود قوم و خویش اش را پیدا کند، جزو کشته شدگان، می گفت انبوهی از جسد جوان ها در آن سردخانه ای که به من نشان دادند، وجود داشت که من نمی دانستم کجا هست که برگشتم. بنابراین ایشان می توانند این کار را بکنند. اگر نکردند، لااقل مردم متوجه می شوند که وضع به چه صورت است. فقط به میل یک نفر دارد می گذرد.

رادیو فردا: مقصودتان از «یک نفر» کیست؟
احمد صدر حاج سید جوادی: به هرحال از مقام‌های بالا. که به عقیده من به خود این یک نفر هم دروغ می گویند.
رادیو فردا: شما گفتید که آقای هاشمی رفسنجانی در مقام رئیس مجلس خبرگان مداخله کند، پس شما می گویید که زمینه مداخله از طریق ریاست مجلس خبرگان هست که یک...
احمد صدر حاج سید جوادی: نمی گذارند. نه خیر. به هرحال آقای هاشمی هرجور بوده میل دارد این بحران الان بخوابد و این آتش شورش از بین برود. عدم رضایت مردم... جمع کنند این افراد مورد اعتماد را... چهار پنج نفر از این افراد. با اینها بنشینند جلسه کنند. جلسه هم علنی باشد. توی خود صدا و سیما باشد. نمی آید در مورد این مخالفان بپرسد که درد دل تان چیست. امثال آقای مهندس عزت الله سحابی، (دکتر حبیب الله ) پیمان، دکتر (ابراهیم) یزدی و دیگران، هستند که می توانند بنشینند و حرفهایشان را بزنند. البته ترسی هم از زندانی شدن ندارند.

رماندهان جدید پلیس پیشگیری و راهور ناجا




سردار بهرام نوروزی رئیس جدید پلیس پیشگیری ناجا

سردار اسکندر مومنی رئیس جدید پلیس راهنمایی و رانندگی کشور

سردار رویانیان رئیس پلیس سابق راهنمایی و رانندگی کشور

سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور