مراسم تشییع و تدفین جنازۀ فرخنده، زنی که سه‌روز پیش به گونۀ بیر‌حمانه بدست جماعت در کابل و در حضور ماموران پلیس کشته و سپس آتش زده شد، در این شهر و با حضور جمع کثیری از زنان برگزار شد.

در این مراسم علمای دینی، فعالان مدنی، زنان و مردان در حالی که تابوت فرخنده بر دوش زنان حمل می شد، حضور داشتند.  
زنان افغان برای نخستین‌بار در میان مردان تابوت فرخنده را بر شانه گذاشته و خود جنازۀ او را به خاک سپردند.
فرخنده مورد زخم و شتم و سنگ زدن قرار می گیرد

سه روز پیش ده‌ها تن شهروندان خشمگین در زیارتگاه شاه دوشمشیر، فرخنده را به اتهام آتش زدن قرآن، ابتدا با ضربات لگد، چوب، سنگ و پرتاب از ارتفاع‌ چندمتری کشتند و سپس جسدش را آتش زدند.
به گزارش خبرگزاری خامه پرس، شماری از افراد به شمول مولوی ایاز نیازی، یک‌تن از علمای دینی افغانستان، سیمین غزل حسن‌زاده، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ و حشمت ستانکزی، سخنگوی پولیس کابل در آغاز از این اقدام شهروندان پشتیبانی کردند.
اما شهروندان روز یکشنبه، مولوی ایاز نیازی را نگذاشتند تا در مراسم تشییع جنازۀ فرخنده شرکت کند و او را با خشم از محل نماز جنازه بیرون کردند.
فرخنده زنده به آتش کشیده می شود

برخی از علمای دینی که در مراسم جنازۀ فرخنده اشتراک کرده بودند گفتند که اسلام دین وحشت نیست و افرادی که دست به کشتن فرخنده زدند، باید به جزای عملشان رسانیده شوند.
شرکت کننده‌گان در مراسم جنازۀ فرخنده گفتند که به اعتراض‌هایشان تا زمانی‌که عاملان قتل او به دادگاه کشانیده شده و مجازات شوند، ادامه خواهند داد.
براساس این گزارش، فرخنده بدون این‌که قرآن را آتش زده باشد از سوی مردم با بی‌رحمی و قصاوت به قتل رسید، اما پس از آن دیده شد او در این مورد کاملا بی‌گناه بوده‌است.
وزارت حج و اوقاف و وزارت امور داخلۀ افغانستان اخیرا اعلام کردند که بر اساس بررسی‌های آنان مدرکی که نشان‌دهندۀ آتش‌زدن کتاب مقدس اسلام در مسجد شاه دوشمشیره باشد، پیدا نشده و این مسئله نیز درست نبوده‌است.
خانوادۀ فرخنده می‌گویند او با آن‌که قاری قرآن بوده، در دارالعلوم بی‌بی‌عایشه نیز آموزش‌های دینی را فراگرفته و به پایان رسانیده و هم‌چنان تصمیم داشته‌است تا به تحصیلاتش در دانشگاه شرعیات ادامه دهد.
در حال حاضر شماری از افرادی که در رویداد کشتن و به آتش‌کشیدن فرخنده دست داشتند از سوی نیروهای امنیتی در کابل بازداشت شده‌اند.
رییس جمهور افغانستان نیز به نیروهای امنیتی دستور داده‌است تا در مورد قتل فرخنده بررسی جدی صورت گرفته و عاملان قتل وی بازداشت گردند.
مادر و پدر فرخنده در تلویزیون افغانستان برای تبلیغ دین و رهاندن جامعه از خرافات مذهبی فعالیت می  کنند. به همین منظور فرخنده به زیارتگاه شاه دوشمشیره می‌رفته و زنانی را که برای گرفتن تعویذ با آنجا می‌آمدند راهنمایی می‌کرده که این کار خلاف اسلام وعقل است و گناه می‌باشد. وی همچنین به ملایی که در آنجا تعویذ می‌نوشته گفته است که از این عمل ضد شرع و اسلام دست بردارد که گناهی کبیره است. ملا هم برای اینکه از وی انتقام بگیرد او را متهم می‌کند که قران کریم را سوزانده است، در صورتی که خود وی قاری قرآن بوده است.
ملا با صدا کردن مردم و متهم کردن فرخنده به سوزاندن قران، آن‌ها را علیه وی شورانده که آن‌ها هم فرخنده را طبق فیلم‌های موجود در اینترنت به طرز فجیعی به قتل می‌رسانند.
یکی از شهروندان کابل به خبرگزاری‌ها گفت که طالبان با گذاشتن بمب در قران و انفجار آن میان مردم، هیچگاه مورد بازخواست جامعه خرافاتی ما قرار نمی‌گیرد، اما دختری دعوتگر معصوم و بی‌گناه، بیرحمانه به قتل می‌رسد.
لازم به یادآوری است که این حادثه جامعه افغانستان و جهان را تکان داد که خرافات مذهبی چقدر خطرناک و غیر قابل کنترل هستند.
قبر فرخنده
یادبود فرخنده