نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ فروردین ۲۱, جمعه

تفاوتها. مفتی سعودی اعلام کرد خوردن زن توسط مرد بلااشکال است

دشت حاصلخیز قزوین در آستانه کویری شدن



به گزارش ایلنا، احد چگینی نماینده استان قزوین در شورای عالی استانهای کشور در نطق پیش از دستور خود در پانزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، اظهار داشت: قزوین سرزمینی است که اولین شهر صنعتی ایران در سال ۱۳۴۶ در آن تاسیس شده است و در این منطقه صد‌ها تپه باستانی شناسایی شده که هر یک برگ زرینی از تاریخ و تمدن میهن اسلامیمان را در سینه‌اش جای داده است و حفاری یکی از این تپه‌ها در شهر سگزآباد آن نشانگر تمدن ۹هزار ساله یکجانشینی در این دشت حاصلخیز است.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استانهای کشور با اشاره به کم آبی این استان ادامه داد: دشت حاصلخیز قزوین با وجود ۴۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی یکی از حاصلخیز‌ترین دشتهای کشوراست، متاسفانه در آستانه کویری شدن قرار گرفته و ۳۵۰۰هکتار باغات سنتی انگور، بادام و پسته آن با قدمتی ۵۰۰ ساله به علت کم آبی به ۲ هزار هکتار تقلیل یافته و همین مقدار نیز در حال نابودیست.

وی افزود: این در حالی است که رودخانه حیات بخش شاهرود بی‌تفاوت از شمال این استان گذشته و سالیانه چندین میلیون متر مکعب آب شیرین را که کوه‌های این استان آبریزگاه آن است بدون هیچ بهره برداری به دریای خزر روانه می‌کند.