نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۵, جمعه

همدردی با ویدا حاجبی تبریزی

همدردی با ویدا حاجبی تبریزی


با اندوه بسیار مطلع شدیم ویدا حاجبی تبریزی  در غم و درد از دست رفتن پسرش رامین به سوگ نشسته است. می دانیم که برای یک مادر، هیچ دردی جانگدازتر از دست دادن فرزند نیست. به خصوص زمانی که او بهترین دوست مادر هم باشد.

رامین بارتو تبریزی روز سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ برابر با ۱۲ ماه مه ۲۰۱۵ حدود ساعت ۱۲ ظهر پس از سال ها جدال با بیماری در بیمارستان شهر کلیشی در حوالی پاریس چشم از جهان فروبست.

رامین بارِتو تبریزی، متولد ۵ فروردین سال ۱۳۳۹ (۲۵ ماه مه ۱۹۶۰) بود. ویدا حاجبی تبریزی از زنان مبارزی بود که در زندان شاه گرفتار شده بود. 

نیروهای داعش ساختمان های دولتی در رمادی، غرب عراق را تصرف کرده‌اند

نیروهای داعش ساختمان های دولتی در رمادی، غرب عراق را تصرف کرده‌اند


مقامات عراقی می‌گویند که نیروهای گروه دولت اسلامی (داعش) ساختمان‌های اصلی دولتی در شهر رمادی در غرب عراق را تحت کنترل خود درآورده اند.
آنها با حمله‌ای شامل شش انفجار همزمان به محوطه‌ای که پایگاه اصلی پلیس و دفاتر شهرداری در آن است، ساختمان‌های دولتی را تصرف کرده‌اند.
بر اساس گزارش‌ها دست کم ۵۰ تن از نیروهای امنیتی گروگان گرفته شده‌اند.
رمادی مرکز استان انبار، بزرگترین استان عراق است و در غرب این کشور واقع شده است.
این شهر که در فاصله بیش از ۱۰۰ کیلومتری بغداد، پایتخت، قرار دارد، پیش از این یکی از پایگاه‌های اصلی مخالفان سنی حکومت کنونی عراق بوده است.
رمادی طی ماه‌های اخیر شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز بین نیروهای عراقی و جنگجویان داعش بوده است.
احمد ماهر، خبرنگار بی‌بی‌سی در عراق می‌گوید که جنگجویان داعش کنترل مناطق وسیعی از رمادی و همینطور نیمی از استان انبار در دست دارند.

کودک کار-مانا نیستانی


No comment - ISIS selfie

No comment - ISIS selfie
No comment.



ماهیگیران اندونزیایی صدها پناهجوی سرگردان در آب را به آچه بردند

ماهیگیران اندونزیایی صدها پناهجوی سرگردان در آب را به آچه بردند


بیش از ۶۰۰ پناهجو که کشتی حامل آنها در آب های اندونزی غرق شده بود، پس از آن که توسط قایق های ماهیگیری محلی نجات داده شدند، به استان آچه اندونزی منتقل شده‌اند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروی دریایی اندونزی یک کشتی دیگر را از آب‌های این کشور برگردانده است.
افرادی که سوار این کشتی هستند، از جمله هزاران مهاجر بنگلادشی و روهینجای میانماری هستند که چون مالزی و اندونزی به کشتی حامل آنها اجازه پهلو گرفتن ندادند، چندین هفته در آب سرگردان بودند.
یکی از این کشتی ها که خبرنگار بی‌بی‌سی روز پنج شنبه در آب‌های تایلند آن را دید، بعد از آن که ارتش تایلند موتورش را تعمیر کرد، به حرکت درآمده است.
یکی از مقام های تایلند گفته است این کشتی نیز اکنون به سوی آچه در حرکت است.
به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی بسیاری از ۳۰۰ مسافر این کشتی نزدیک به سه ماه با مقدار ناچیز غذا و آب در دریا سرگردان بوده‌اند و نیاز به مراقبت های پزشکی دارند.
اندونزی، مالزی و تایلند مرزهای آبی خود را به روی موج جدید کشتی‌های مهاجران مسلمان از میانمار و بنگلادش بسته‌اند. آمریکا و سازمان ملل از کشورهای جنوب شرق آسیا خواسته‌اند به طور هماهنگ به این پناهجویان کمک کنند.
بسیاری از پناهجویان سرگردان در آب‌های منطقه، از مسلمانان روهینجای میانمار (برمه) هستند. میانمار مسلمانان روهینجا را به عنوان شهروند خود به رسمیت نمی‌شناسد و در سال‌های اخیر صدها هزار نفر از آنان از ترس خشونت‌های فرقه‌ای از این کشور گریخته‌اند.
مسیر اصلی فرار این پناهجویان، منطقه جنگلی هم‌مرز با تایلند است، اما بسیاری از آنها از راه دریا فرار 

عتصاب در 4 شهر كردستان: سنندج، مهاباد، مريوان و بوكان

عتصاب در 4 شهر كردستان: سنندج، مهاباد، مريوان و بوكان


اعتصاب در 4 شهر كردستان: سنندج، مهاباد، مريوان و بوكان
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 24 ارديبهشت 94 : در ادامه اعتراضها و درگيريهاي هفته گذشته در مهاباد ، همانطور كه از قبل فراخوان داده شده بود ، امروز پنج شنبه 24 ارديبهشت شهرهاي كردستان بمنظور حمايت از قيام مردم مهاباد ، در اعتصاب عمومي بود از جمله اين اعتصابها در سنندج، مهاباد، مريوان و بوكان بود كه بازار شهر و اغلب خيابانها و مناطق مختلف شهر را در برميگرفت.
بنا به گزارشات رسيده از صبح امروز در شهرهاي سنندج و مهاباد اعتصاب عمومي است و بازارهاي ا ين دو شهر به طور كامل تعطيل است.
گفتني است خطوط تلفني شهرهاي كردستان نيز خراب گزارش شده است و امكان تماس با شهرهاي بزرگ مانند سنندج خيلي ضعيف است.
بنابه گزارشات تكميلي، كليه مغازه هاي شهرسنندج از جمله شهرك صنعتي سنندج، محله فيض آباد، محله كمربندي سنندج و محله 25 سنندج در حمايت ازقيام مردم مهاباد و اعتراض به دستگيري جوانان و مردم مهاباد بستند. كليه اعتصاب كنندگان خواستار آزادي بازداشتي ها و زندانيان مي باشند.

تصاوير مهاباد:
تصاوير سنندج:
تصاوير بوكان و مريوان:


در محفل ادبی&بی ادبی هالو

Rahim Rasouli رحیم رسولی در محفل ادبی&بی ادبی هالو
تهیه لوح های انجمن و افاضات آقای هالو در :
1 770 Views