نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

Dr. Morteza Mohit, 29 Apr. 2017 - استقلال، آزادی، عدالت اجتماعی

سعید کریمیان، مدیر شبکه "جم ‌تی‌وی" به ضرب گلوله کشته شد

سعید کریمیان، مدیر شبکه "جم ‌تی‌وی" به ضرب گلوله کشته شد

به گزارش منابع گوناگون خبری سعید کریمیان، مدیر عامل گروه شبکه‌های تلویزیونی "جِم‌" در ترکیه مورد سوءقصد قرار گرفته و به ضرب گلوله کشته شده است. شبکه‌های تلویزیونی "جم" در سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شده بود.
Scrennshot Website Gemonline.TV Saeed karimian (gemonline.tv)
رسانه‌های مختلف از جمله شبکه عرب‌زبان العالم که به صدا و سیمای جمهوری اسلامی وابسته است، از "ترور سعید کریمیان، مدیر عامل و بنیانگذار شبکه‌های تلویزیونی جم (GEM)" خبر داده‌اند.
به گزارش رسانه‌های فارسی‌زبان برون‌مرزی بستگان سعید کریمیان نیز گفته‌اند که او روز شنبه (۲۹ آوریل / ۹ اردیبهشت) در استانبول مورد سوءقصد قرار گرفته و کشته شده است.
در مورد محل وقوع سوءقصد نیز اخبار گوناگونی منتشر شده است. برخی از گزارش‌ها حاکی از آن ‌هستند که سعید کریمیان در دفتر کارش یا در هنگام خروج از محل کار کشته شده و برخی دیگر نیز از یک مرکز خرید به عنوان محل وقوع حادثه یاد می‌کنند.
هنوز مشخص نیست که عامل یا عاملان این سوءقصد چه کسانی بوده و با چه انگیزه‌ای دست به این کار زده‌اند. پلیس ترکیه تحقیقات خود را برای روشن شدن جزییات این ماجرا آغاز کرده است. 
رسانه‌های داخلی ایران با انتشار گزارش‌هایی گوناگون به زندگی و فعالیت‌های سعید کریمیان پرداخته‌اند. طبق گزارشی که سایت مشرق روز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت) منتشر کرده، پدر سعید کریمیان از اعضای گروه مجاهدین خلق بود و خود کریمیان نیز به همراه خانواده‌اش در اواخر جنگ ایران و عراق به پادگان اشرف انتقال یافته بودند.
در گزارش مشرق همچنین آمده که سعید کریمیان پس از کشته شدن پدرش با حمایت بستگان خود به همراه مادرش راهی سوئیس شده و در آنجا پناهنده شد. 
کریمیان پس از تجربه‌های همکاری با رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور از جمله "رادیو صدای ایران" وارد تجارت شد و فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی خود در خارج و داخل ایران را گسترش بخشید.
مجموعه شبکه‌های تلویزیونی "جم"  که در سال ۲۰۰۶ میلادی از جمله با ابتکار سعید کریمیان راه‌اندازی شد، با گذشت زمان با پخش برنامه‌های سرگرم کننده و سریال‌های عامه‌پسند توانست میلیون‌ها بیننده را در سراسر ایران جلب کند و موفقیت و محبوبیت چشمگیری به دست آورد.
این مجموعه ده‌ها شبکه را در برمی‌گیرد که اکثر آن‌ها فارسی‌زبان هستند و برخی دیگر نیز برنامه‌های خود را به زبان‌های ترکی، کردی و عربی پخش می‌کنند.