نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

مجمع عمومی سازمان ملل در رای گیری سالانه خود در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران قطعنامه پیشنهادی کانادا را به تصویب رساند.





تعداد کشور هایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند به ۸۶ رسید که ۶ رای از سال گذشته بیشتر است. ۳۲ کشور به این قطعنامه رای منفی و ۵۹ کشور رای ممتنع دادند.





محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، تصویب این قطعنامه را در این جلسه به شدت محکوم کرد. او برای رایزنی با کشورها برای رای ندادن به این قطعنامه در نیویورک به سر می‌برد.






پیشتر (پنجشنبه ۱۷ نوامبر) عفو بین الملل، از مجمع عمومی سازمان ملل خواست به وضعیت حقوق بشر در ایران و دو کشور دیگر رسیدگی کند.






عفو بین الملل، از سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر، با انتشار یک بیانیه همگانی، از کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل خواسته است تا موضوع نقض حقوق بشر در سه کشور جمهوری اسلامی ایران، جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) و میانمار (برمه) را پیگیری و با هر تلاشی به منظور خارج کردن این موارد از دستور کار کمیته مخالفت کند.






کمیته امور اجتماعی، بشردوستانه و فرهنگی مجمع عمومی سازمان ملل، موسوم به کمیته سوم، یکی از شش کمیته مجمع برای رسیدگی به موضوعات خاص است و مسایلی مانند حمایت و پیشبرد حقوق اجتماعی و مقابله با تبعیض و نقض حقوق بشر در نقاط مختلف جهان در حوزه فعالیت آن قرار دارد.






در دوره قبلی مجمع عمومی سازمان ملل، حدود شصت موضوع در دستور کار این کمیته قرار داشت که نیمی از آنها به مباحث عمومی مربوط به حقوق بشر مربوط می شد اما وضعیت حقوق در ایران، کره شمالی و برمه به عنوان موارد مرتبط به کشورهای خاص هم مورد بررسی قرار گرفت.






در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، عفو بین المل گفته بود که پیش نویس قطعنامه ارائه شده به کمیته سوم شامل گزارشی راجع به شمار چشمگیر موارد نقض حقوق بشر و افزایشی قابل توجه در اجرای احکام اعدام است بی آنکه تمهیدات پیش بینی شده در قوانین بین المللی در این زمینه رعایت شده باشد.






عفو بین الملل به اعضای کمیته سوم یادآور شد که از سال ۲۰۰۵ تا کنون، "هیچیک از مکانیزم های حقوق بشر سازمان ملل" اجازه دسترسی به ایران را نیافته است در حالیکه مقامات جمهوری اسلامی اظهار می دارند که دعوت این کشور از کارشناسان بین المللی حقوق بشر به قوت خود باقی است.






اعزام هیات ایرانی






جمهوری اسلامی هیاتی را برای شرکت در نشست مجمع عمومی در زمینه حقوق بشر به نیویورک اعزام کرده بود.






ریاست این هیات بر عهده محمدجواد لاریجانی، برادر روسای مجلس و قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه جمهوری اسلامی بود.






روز پنجشنبه، ۲۶ آبان (۱۷ نوامبر)، رادیو و تلویزیون دولتی ایران متن اظهارات آقای لاریجانی در دیدار با "اصحاب رسانه های آمریکایی" را منتشر کرد.






براساس این گزارش، آقای لاریجانی در اشاره ای تلویحی به طرح وضعیت حقوق بشر در ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، با بررسی این موضوع مخالفت کرد و گفت: "هرگونه انحراف از مکانیزم های تثبیت و پذیرفته شده سازمان ملل، بدعتی خطرناک است که از تبعات آن، مخدوش شدن وجهه سازمان ملل و از بین رفتن اعتبار آن در میان ملت هاست."






جواد لاریجانی در توضیح استنباط خود از مکانیزم های پذیرفته شده سازمان ملل، گفت: "غربی ها و هرکس دیگری که واقعا به دنبال این است که از وضعیت حقوق بشر در ایران خبردار شود، به عملکرد ایران در مکانیزم یو پی آر مراجعه کند."






اشاره آقای لاریجانی به گزارش "بررسی جهانی ادواری" موسوم به یو. پی. آر. است که براساس آن، دولت های عضو سازمان ملل هر چهار سال یک بار گزارشی را در مورد وضعیت حقوق بشر و اقداماتی را که برای پیشرفت در این زمینه اتخاذ کرده اند تهیه و به شورای حقوق بشر سازمان ملل تسلیم می کنند.






آقای لاریجانی همچنین گفت که دولت ایران با پذیرفتن گزارشگران موضوعی سازمان ملل موافق است و تا کنون شش گزارشگر موضوعی را پذیرفته است اما تعیین گزارشگر ویژه توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل را غیرقابل قبول می داند و افزود: "ما مخالف سوء استفاده از مکانیزم های بین المللی برای وارد کردن فشار بر کشورهای مستقل هستیم."






جواد لاریجانی در دفاع از تصمیم جمهوری اسلامی به عدم پذیرش گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل، انگیزه احمد شهید را زیر سئوال برد و گفت: "موضوع گزارشگر ویژه این نیست که به ایران تردد داشته باشد بلکه مهم این است که او واقعا دنبال چیست و چه هدفی را دنبال می کند."






دبیر حقوق بشر قوه قضاییه، ماموریت واقعی گزارشگر ویژه از انتقاد از وضعیت حقوق بشر در ایران را زمینه سازی برای محکومیت جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی دانست و گفت: "اگر او می خواهد قطعنامه ضد ایرانی دیگری را توسط آمریکا تمهید کند، خوب دیگر نیازی نیست خود را به زحمت بیاندازد و به ایران بیاید، بلکه مانند همین کاری که الان انجام داده، می تواند اخبار و اظهارات مغرضانه منتشر شده در سایت های ضد ایرانی را رونویسی و منتشر کند."






به گزارش رادیو و تلویزیون دولتی ایران، آقای لاریجانی در این نشست خبری، به سئوالاتی در مورد برخی دیگر از جنبه های سیاست بین المللی جمهوری اسلامی و برخورد جامعه جهانی با ایران نیز جواب داد و از جمله در مورد گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اتهام آمریکا در مورد ارتباط جمهوری اسلامی با توطئه ترور سفیر عربستان، تحولات سیاسی در کشورهای منطقه و تهدید به حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران اظهار نظر کرد.







Brutal Crackdown on Tahrir Square Protesters in Egypt ثورة ثانية في مصر

UC-Davis Student Describes Pepper Spray Attack on Occupy Campus Protesters

تضادهای دشمنان خلق رو به تزايد

Tahrir Square Attack: 32 Egyptians Killed, 1,750 Injured in Protests Aga...

Protesters attacked in Tahrir Square

Immortal Technique on OWS: "People realise how disenfranchised they are"

Democracy Now! National and Global News Headlines for Monday, November 21

Egyptian Protests Swell ثورة ثانية في مصر

انشقاق الملازم البطل زاهر عبد الكريم و رفاقه الأبطال

انشقاق الملازم أول البطل أحمد مصطفى خلف سورية

Aleppo حلب - مسائية أحرار مارع في أحد الطفل السوري 20-11-2011

صفحة محاكمة واعدام النظام السوري http://www.faceboo

po حلب - مسائية أحرار مارع في أحد الطفل السوري 20-11-2011
صفحة محاكمة واعدام النظام السوري
http://www.facebook.com/ProsecutingSyrianRegime
------------------------------
-----
نرجو دعم صفحة هيئة البحث العلمي لدعم الثورة على الفيس بوك
https://www.facebook.com/Scientific.Research.Commission
------------------------------

نرجو دعم صفحة حرية الصحافة السورية على الفيس بوك
http://www.facebook.com/SyrianFreePress
------------------------------
-

The Syrian Revolution 2011 صفحة الثورة السورية ضد بشار الاسد

http://www.facebook.com/Syrian.Revolution

--------------------------------
نرجو دعم صفحة الثورة الحلبية ضد نظام الاسد
https://www.facebook.com/Aleppo.Revolution11
----------------------------

نرجو دعم صفحة أنا ضد النظام السوري على الفيس بوك
https://www.facebook.com/Against.Syrian.Regime
---------------------------

نرجو دعم صفحة أخبار اللاذقية
http://www.facebook.com/lattakianews plus

أوغاريت ثوار ليبيا بتوعودون بشار الأسد 20 11 2011