نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ مهر ۲۷, پنجشنبه

گرسنگی انسان‌ساخته در نیجریه

گرسنگی انسان‌ساخته در نیجریه

گروه اسلام‌گرای بوکوحرام از شروع تأسیس در سال ۲۰۰۲ در نیجریه فعال است. از آن زمان تا کنون دو میلیون نفر در داخل کشور بی‌خانمان شده‌اند، گرسنگی گسترش یافته و مرگ ناشی از سوءتغذیه و بیماری نیز افزایش یافته است.

.

جورج سوروس، سرمایه‌گذار و بازرگان آمریکایی ۱۸ میلیارد دلار به بنیاد غیردولتی‌اش "جامعه باز" پرداخت می‌کند. مجله‌ "فوربس" دارایی جورج سوروس را حدود ۲۳ ميليارد دلار تخمین زده است.

جورج سوروس ۱۸ میلیارد دلار در اختیار بنیاد غیردولتی خود قرار داد

جورج سوروس، سرمایه‌گذار و بازرگان آمریکایی ۱۸ میلیارد دلار به بنیاد غیردولتی‌اش "جامعه باز" پرداخت می‌کند. مجله‌ "فوربس" دارایی جورج سوروس را حدود ۲۳ ميليارد دلار تخمین زده است.
Berlin Eröffnung Europäische Roma Institut für Kunst und Kultur (Getty Images/S. Gallup)
بنیاد "جامعه باز" سوروس از سازمان‌های مختلفی تشکیل شده که خود او همه آنها را تاسیس کرده است. یکی از سخنگویان بنیاد جامعه باز اعلام کرد که سوروس ۸۷ ساله در نظر دارد بخش مهمی از سرمایه خود را در اختیار بنیاد جامعه باز قرار دهد. سوروس در گذشته نیز ۱۲ میلیارد دلار برای هدف‌های نوآورانه پرداخت کرده است.
به این ترتیب "جامعه باز" به دومین بنیاد ثروتمند غیردولتی جهان تبدیل می‌شود. ثروتمندترین بنیاد غیردولتی دنیا انستیتوی خیریه بیل و ملیندا گیتس است که بیش از ۴۰ میلیارد دلار برای کمک به توسعه و بهداشت، افزایش تندرستی و کاهش فقر و محرومیت در سراسر جهان اختصاص داده است.
بنیاد "جامعه باز" جورج سوروس به خصوص کمک به "جنبش‌های دموکراتیک به ویژه در شرق و اروپای مرکزی" را هدف خود قرار داده است. این بنیاد از جمله خاری است در چشمان ویکتور اوربان، نخست وزیر پوپولیست مجارستان؛ کشوری که زادگاه این میلیاردر آمریکایی است.
سوروس در زادگاهش با دشمنی‌های ویکتور اربان، نخست‌وزیر مجارستان روبروست. ویکتور اربان او را مسئول مجازات‌هایی می‌داند که کمیسیون اتحادیه اروپا علیه مجارستان وضع کرده است.
Ungarn | Anti-Soros Plakate (AFP/Getty Images)
پلاکاردهای ضد سوروس در مجارستان
نخست‌وزیر پوپولیست مجارستان در مخالفت با سوروس اعلام کرده که او انسان‌ها و سازمان‌ها را می‌خرد و اتحادیه اروپا نیز زیر نفوذ این سرمایه‌گذار میلیاردر آمریکایی قرار گرفته است.
یک یهودی مهاجر
جورج سوروس یهودی در اوت ۱۹۳۰ در بوداپست، پايتخت مجارستان، به دنيا آمد و در سال ۱۹۴۷ زمانی که تنها ۱۳ سال داشت، به همراه خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت کرد و به تحصیل پرداخت و از مدرسه‌اقتصادی لندن فارغ‌التحصيل شد.
نام جورج سوروس با ماجرای "چهارشنبه سیاه" (۱۶ژانویه ۱۹۹۲) در بریتانیا گره خورده است. او در این روز با فروش استقراضی لیراسترلینگ، یک شبه میلیاردها دلار به سرمایه خود افزود.
سوروس عضو حزب دموکرات آمریکاست و در مبارزات انتخاباتی هیلری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، از وی حمایت کرد.
جورج سوروس از منتقدان سرسخت جورج بوش، رئيس جمهوری پيشين آمريکا و سياست‌های او در خاورميانه و جنگ نيروهای ائتلاف به رهبری آمريکا در افغانستان و عراق بود.
سوروس و ایران
آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز یک بار درباره جورج سوروس نظر داده است. او پس از انتخابات مناقشه‌برانگيز دوره دهم رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ از سوروس به عنوان "يک سرمايه‌دار صهيونيست آمريکايی" ياد کرد.
رهبر جمهوری اسلامی ایران سوروس را یکی از مسئولان کشمکش‌های آن زمان در ایران دانست و با ذکر این که "انقلاب مخملی" سوروس که در گرجستان با موفقیت روبرو شد، در ایران موفق نخواهد شد، گفت: «احمق‌ها خيال می‌کردند جمهوری اسلامی ايران و اين ملت عظيم هم مثل آنجاست."
پیش از آن در ایران شماری از افراد ایرانی- آمريکايی، مانند کيان تاجبخش به اتهام همکاری با "موسسه جامعه ‌باز" بازداشت و زندانی شدند.

پیکر بی جان اهورا کودک 2ساله گیلانی عصر روز سه شنبه ۲۵ مهرماه در مسجد آقا سید محمد زیرده خمام در استان گیلان به خاک سپرده شد.

پیکر بی جان اهورا کودک 2ساله گیلانی عصر روز سه شنبه ۲۵ مهرماه در مسجد آقا سید محمد زیرده خمام در استان گیلان به خاک سپرده شد. اهورا دو روز پیش طبق تایید پزشکی قانونی در حالی که مادرش در منزل حضور نداشت مورد آزار و اذیت ناپدری خود قرار گرفت و در پی ضربات وارده به سر جان خود را از دست داد.مقامات قضایی و پزشکی قانونی گیلان آزار جنسی و آثار ضرب و جرح بر پیکر اهورا را تایید کرده اند. 
 
 
 
 
 
 
 

از عقب نشینی نیرهای پیشمرگه اقلیم کردستان تا وضعیت سوریه وهمچنین از ترام...

ترامپ و درماندگی خامنه‌ای، ظریف،خاتمی،روحانی درخدمت سپاه، کرکوک و فرار پ...

محمد نوریزاد؛ پرونده بابک زنجانی به مجتبی خامنه ای و مبالغ میلیاری واریز...

وارونه سازی تاریخ یک قیام - در پاسخ به تبلیغات گسترده ی جمهوری اسلامی عل...

وارونه سازی تاریخ یک قیام - در پاسخ به تبلیغات گسترده ی جمهوری اسلامی عل...

وارونه سازی تاریخ یک قیام - در پاسخ به تبلیغات گسترده ی جمهوری اسلامی عل...