نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ آذر ۶, جمعه

فقر و فحشا و اعتياد و۰۰۰در رژيم رهبر !معظم !همچنان بيداد ميکند

نامه نرگس محمدی در سالروز تولد فرزندانش

نامه نرگس محمدی در سالروز تولد فرزندانش

narges mohamadi
نرگس محمدی که اینک در زندان به‌سر می‌برد، در سالروز تولد کودکانش- کیانا و علی- در نامه‌ای، این روز را به آنان تبریک گفت.
خانم محمدی که در غیاب همسرش، سرپرستی دو کودک هشت و نیم ساله‌اش را برعهده داشت، در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ بدون ارسال احضاریه از سوی دایره اجرای احکام، توسط نیروهای امنیتی- قضایی بازداشت شد. در پی این بازداشت، کودکان خردسال خانم محمدی به نزد پدرشان در فرانسه رفتند. این در حالی است که مقام‌های مسئول از آن زمان تاکنون، به خانم محمدی اجازه برقراری تماس تلفنی با کودکانش را نداده‌اند.
از همین رو خانم محمدی با نگارش نوشته‌ای برای سالروز تولد فرزندان دوقلویش که در هفتم آذر ماه، نه ساله می‌شوند، از حس‌های مادرانه‌اش سخن گفته است.
به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، متن نامه نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر به فرزندانش- کیانا و علی- که آذر ماه ۱۳۹۴ نوشته شده، به شرح زیر است:
کیانا جان و علی جانم؛ فرزندان عزیزم؛ تولدتان مبارک. ای کاش می‌توانستم حداقل شب تولدتان صدایتان را بشنوم. ای کاش می‌توانستم با عشق و مهر صدایتان کنم و صدای خنده‌های کودکانه و معصومانه‌تان را بشنوم.
دلبندان عزیزم؛ آخرین ملاقاتمان در زندان اوین یادتان است، شما در شور و شوق رفتن به پاریس و دیدن پدرتان بودید و من در سودا و غم هجران.
سعی کردم تمام کارهایتان، صحبت‌هایتان و نگاه‌هایتان را به خاطر بسپارم تا در وقت دلتنگی‌هایم در خیالم به تصویر کشم. زمان رفتن‌تان فرا رسید. چند بار و چند بار به آغوشتان کشیدمتان و تمام وجودم بی‌قرار شنیدن صدای کودکانه‌تان است. ای کاش لااقل صدایتان را می شنیدم. بارها تقاضای تلفن داده‌ام اما با آن مخالفت شده است. می‌گویند چون من زندانی امنیتی هستم و پدرتان تقی رحمانی است اجازه تماس تلفنی ندارم.
این کینه‌ها و خشونت‌ها نمی‌دانم از سینه چه کسانی بر‌می‌خیزد و چگونه می‌توانند با این کارقدرت عواطف، احساسات و حقوق طبیعی انسان‌ها را به بازی بگیرند؟ در کلام جملگی بر ضد خشونت سخن می‌گویند اما در عمل با هم‌وطنانشان، با زنان، مادران و فرزندان سرزمینشان به ظلم و جفا رفتار می کنند. خشونت را در جهان مزموم می‌شمارند اما چنین بی رحمی‌هایی را به سادگی و به بهانه امنیتی بودن ماجرا توجیه می‌کنند. برای زنان و کودکان تحت ظلم و خشونت در برخی نقاط جهان مرثیه می‌سرایند اما در تضییع حقوق کودکان تحت حکومت و مسئولیت خود گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند.
در آخرین ملاقات از شما خواستم هر کدام برایم یک جمله بنویسید. کیانا جان نوشت «مامان جان دوستت دارم» و علی جان نوشت «من می‌گویم کارهای صیاصی و معدنی جرم نیست» کیانا جانم یادت هست به علی جان اعتراض کردی که و گفتی مامان باید پیش ما می‌ماند چون بابای ما پیش ما نیست.
کیانا جان نهمین سال زندگی‌ات را که شروع کرده ای. می‌دانم که رنج‌هایی فراتر از توان یک کودک متحمل شده‌ای. تو همیشه می‌گفتی ما یک خانباده (خانواده) هستیم و باید با هم زندگی کنیم. کیانا جانم دختران هم سن و سال تو همه این آرزو را دارند اما افسوس در این سرزمین و در سرزمین‌هایی مشابه ما این دختران خاکسترنشین عدالت‌اند که حتی از درک لذت بودن با پدر و مادر به هزار و یک بهانه محروم‌اند و چگونه می‌توان از حقوق بشر و حقوق کودک دم زد و بشر و کودک را فقط خود و فرزند خود دید و بس. آن شب که مهنا دختر حامد احمدی را پشت دیوارهای بلند و سخت و سرد زندان رجایی شهر به آغوش گرفتم و بی‌اختیار می‌گریستم حضورم و گریه‌ها و رفتارم آگاهانه بود. البته من کاری جز همدلی و همدردی با خواهران و برادران کرد سنی کشورم انجام ندادم.
مهنا همان دختر ۶ ساله کرد از شب تا صبح پلک بر هم ننهاد و به دیوار سنگی و بلند زندان چشم دوخت شاید پدر را حلق آویز نکنند و آن شب من به جای تو در کنار او ماندم و نتوانستم او را تنها در شب وحشت و انتظار تنها بگذارم. می‌دانستم تاوان آن اشک‌ها، این جدایی ها خواهد بود.
علی جان؛ پسرمن؛ ای آرام جانم؛ شنیدم گفته‌ای که من مادر شجایی دارم و به او افتخار می‌کنم. علی جانم؛ مفهوم شجاعت برای من آن چیز معمول و رایج در میان مردم نبوده است. اگر فکر می‌کنی که مامان نرگس از هیچ‌چیز نمی‌ترسد و پیش می‌رود اشتباه می‌کنی. من بارها و بارها از خیلی چیزها ترسیده‌ام. از از دست دادن شما، زندگی ام، جانم، ناموس و حیثیتم و بریدن و در راه ماندنم و یا به بیراهه رفتنم. اما گام‌هایی را در راه آنچه که باور و اعتقادم است، یعنی حقوق انسان‌ها، من را راست کرده و ایستاده‌ام، هر چند سخت و با رنج و درد.
علی جانم نمی‌دانم آنچه من هستم و دارم نامش شجاعت است یا ترس اما عزیزم این تمام توان و آنچه هست که دارم و هیچ ادعایی هم ندارم. اکنون که در حبس‌ام مطمئن‌ام که در راهی که برگزیده‌ام بسیار کوتاهی و قصور کرده‌ام و شرمنده مردم خویش هستم.
کیانا جان و علی جانم؛ دلم برایتان تنگ است اما مطمئن‌ام روزی نه چندان دور در سرزمین‌مان به عنوان یک خانباده (خانواده) در کنار هم خواهیم بود. امشب یک کیک خوشمزه بخرید و با بابا تقی ۹ شمع بر روی کیک بگذارید و با هم فوت کنید و عکسی از آن لحظه بگیرید که در دیداری که روزی خواهیم داشت به من نشان دهید.
روی ماهتان را می‌بوسم و به خدا می سپارمتان
با یک دنیا عشق
مامان نرگس
اوین

نایب‌رئیس شورای شهر تهران مصرف مواد مخدر در متروی تهران را تائید کرد


Image copyright
Image captionاینستاگرام مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران
مرتضی طلایی، نایب رئیس‌ شورای شهر تهران مصرف شیشه در متروی تهران را تائید کرده است.
اخیرا عکسی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری منتشر شد که فردی را در حال مصرف مواد مخدر با پایپ در متروی تهران نشان می‌داد.
شرکت مترو در واکنش به انتشار این عکس، استعمال مواد مخدر در مترو را تکذیب کرد و گفت "این عکس تعمدی و برای خراب کردن مجموعه مترو گرفته شده است."
مدیر روابط عمومی مترو گفته بود "نه تنها امکان این اقدام وجود ندارد؛ بلکه جرات آن نیز وجود ندارد."
اما نایب رئیس‌ شورای شهر تهران در اینستاگرام خود نوشته است که "مصرف مواد در مترو حقیقت دارد و مسئولان مترو به جای تکذیب، عذرخواهی کنند تا شاهد رشد سازمان یافته جرایم نباشیم."
آقای طلایی نوشته است که در جلسه‌های علنی شورای شهر نسبت به وضعیت مترو هشدار داده اما این هشدار او مورد توجه قرار نگرفته است.
او گفته است اگر برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه وجود نداشته باشد، شبکه مافیای مجرمین به زیر زمین منتقل خواهد شد.
چندی پیش خبرگزاری فارس در گزارشی نسبت به تجارت زیرزمینی مواد مخدر در مترو هشدار داده بود.
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اخیرا در باره توزیع مواد مخدر در متروی تهران گفت ماموران نیروی انتظامی هرکجا خرده فروشی مواد مخدر ببینند با آن برخورد می‌کنند.

اعتراض مادر سعید زینالی به «علی عباد»

اعتراض مادر سعید زینالی به «علی عباد»

Akram-Neghabi-Amadnews
 علی ربیعی معروف به (علی عباد) وزیر کار و امور اجتماعی که در زمان حضورش در شورای‌عالی امنیت ملی، حوادث کوی دانشگاه سال ۱۳۷۸ رخ داد، روز گذشته هنگام حضور در نمایشگاه مطبوعات، با اعتراضات اکرم نقابی (مادر سعید زینالی) روبرو شد.
«سعید زینالی» دانشجویی بود که در جریان اعتراضات دانشجویی پس از حمله به کوی دانشگاه در تیرماه ۱۳۷۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل بازداشت شد و تاکنون خبری از وی به دست نیامده است.
Akram-Neghani-Amadnewsخانم نقابی، مادر سعید زینالی به علی ربیعی وزیر رفاه در جشنواره مطبوعات تهران در حالی که عکس فرزندش را به او نشان می‌دهد، جملاتی را خطاب به وی می‌گوید.
نهادهای امنیتی پس از پیگیری‌های فراوان خانواده سعید زینالی، «سازمان اطلاعات سپاه» را عامل بازداشت وی معرفی کردند، اما آن نهاد نیز پاسخگوی سرنوشت سعید زینالی نیست.
رضا خندان: ۶ نفر دیگر نیز با سعید زینالی «ناپدید» شدند
🕓  جمعه, ۶ام آذر, ۱۳۹۴ /   نظرات
۷d244580-5cf0-46bd-a08d-6ddd6f6fc377
همسر نسرین ستوده وکیل مدافع حقوق بشر، اعلام کرد که «افرادی که با سعید زینالی در حوادث کوی دانشگاه سال ۱۳۷۸ ناپدید شده‌اند، هفت نفر بوده‌اند و خانواده‌های آنان تحت فشارهای امنیتی حاضر به مصاحبه و پیگیری سرنوشت فرزندان خود نیستند. وی شهرام زنجانی را یکی از دیگر ناپدید شدگان دانسته که ۱۷ سال است از سرنوشت این افراد اطلاعی در دست نیست.»
«رضا خندان» با اعلام این مطلب که «۵ سال پیش مادر و خواهر سعید زینالی را برای وادار کردن به سکوت بازداشت و تحت فشار قرار دادند»، نوشته است که «این فشارها نتیجه‌ی عکس داشته و خانم نقابی پس از آزادی از زندان، پیگیری‌هایش را به مراتب بیشتر و بیشتر کرده است.»
از حوادث دانشجویی کوی دانشگاه تهران به عنوان «بزرگ‌ترین چالش جنبش دانشجویی در ایران» بعد از انقلاب ۱۳۵۷ نام برده می‌شود. تجمع ۱۸ تیرماه سال ۱۳۷۸، در خوابگاه کوی دانشگاه در اعتراض به بسته شدن روزنامه سلام بود. این روزنامه در ۱۵ تیر ۱۳۷۸ به جرم چاپ نامه محرمانه سعید امامی معاون وزیر اطلاعات و رئیس تیم قتل‌های روشنفکران و دگراندیشان (موسوم به قتل‌های زنجیره‌ای) به قربانعلی دری نجف آبادی وزیر اطلاعات برای تهدید مطبوعات، توسط دادگاه ویژه روحانیت به مدت ۵ سال توقیف شد.
روز شنبه سی ام آبان‌ماه سال‌جاری در یورش ماموران امنیتی به تجمع مسالمت آمیز اعتراضی جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در برابر زندان اوین، تعدادی از فعالان شرکت کننده در این تجمع بازداشت و با خشونت به زندان اوین منتقل شدند. هم‌چنین «هاشم زینالی»، پدر سعید زینالی نیز پس از انتقال به داخل زندان، مورد ضرب و شتم شدید ماموران قرار گرفت. شدت این هجوم به حدی بوده که پدر سعید زینالی خونین گردید. این هجوم «وحشیانه» توصیف شده است.
آقای خندان در بخش دیگری از نوشته خود گفته که «بازداشت پدر پیر و بیمار سعید زینالی، به جای پاسخ‌گویی به این خانواده، آن‌هم با ضرب و شتم در داخل بازداشتگاه، هیچ دلیل دیگری نمی‌تواند داشته باشد به جز فشار آوردن به او و گرفتن تعهد برای پیگیری نکردن و یا انکار بازداشت و ناپدید شدن فرزندش.»
همسر نسرین ستوده هم‌چنین از پیگیری «اکرم نقابی» مادر «سعید زینالی» از ضرب و شتم کنندگان همسرش در زندان اوین خبر داده و اعلام کرده که «خانم نقابی (مادر سعید زینالی) شکایتی را علیه مامورانی که در مقابل سایر بازداشت شده‌ها، او را به شدت ضرب و شتم کرده‌اند، تهیه کرده است.»
در حوادث کوی دانشگاه سال ۱۳۷۸، گروه شبه نظامی انصار حزب‌الله در پی تظاهرات دانشجویان در اعتراض به توقیف روزنامه سلام و تصویب قانون جدید مطبوعات، به داخل کوی دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی حمله کردند و ضمن تخریب اموال دانشجویان، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده و صدها نفر را بازداشت کردند. این حملات و ضرب و شتم دانشجویان، تا صبح ادامه داشت. در این حمله حتی خوابگاه دانشجویان خارجی نیز در امان نماند. این حمله به اعتراضات گسترده و چند روزه دانشجویان در تهران و شهرستان‌ها انجامید و مردم نیز از دانشجویان حمایت کردند. در دانشگاه تبریز نیز بیستم تیرماه درگیری‌های گسترده‌ای روی داد که به کشته شدن «محمدجواد فرهنگی» انجامید.
گفته می‌شود در جریان حمله به کوی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸، افرادی مانند سردار نجات (سردار محمدحسین زیبایی نژاد) فرمانده سپاه ولی امر به همراه سردار نقدی، سردار ذوالقدر و دیگران، «طرح» سرکوب دانشجویان و حتی عزل محمد خاتمی رییس جمهور وقت را داشتند.

ن جعفری و نقدی با خامنه ای!صف آرایی و لشکرکشی های دار و دسته ی خامنه ای و دلواپسان نگران هسته ای و پاسداران علیه ی روحانی و رفسنجانی هرروز گسترده ترمی شود.


صف آرایی و لشکرکشی های دار و دسته ی خامنه ای و دلواپسان نگران هسته ای و پاسداران  علیه ی روحانی و رفسنجانی هرروز گسترده ترمی شود. چون از یک سو لشکرکشی ها واکنش های انتقادی محور برجام است . از طرف دیگر مرتبط به انتخابات مجلس دهم ارتجاع  و خبرگان در اسفند است .
ناگفته نماند  موج سازمان یافته ی فشاروتهدیدها وموضع گیری ها و سخنرانی های انتقادی که تازگی زیر پوشش دشمنی ونفوذ درداخل کشوربسته بندی وارائه می شود نه موجب تسلیم روحانی ورفسنجانی نشده است که برعکس در هرفرصتی که برای اینان پیش می آید واکنش متقابل نشان می دهند ازجمله اینکه روزگذشته رفسنجانی اعلام نمود که برای انتخابات خبرگان اسفند حضور دارد که این اعلام آمادگی برای خامنه ای وشورای نگهبان آلت دست وی خوشآیند نیست.
بهرحال از سوی  پایگاه اطلاع رسانی دفتر خامنه ای گزارش شده است هم‌زمان با هفته‌ی بسیج، هزاران تن از فرماندهان گردان‌های سازمان بسیج مستضعفین صبح چهارشنبه باخامنه ای   دیدار کردند. خامنه ای در دیدار دو هزار و پانصد نفر از فرماندهان بسیج، این نهاد را «نماینده پر برکت و بالنده مجموعه ملّت» خواند و ضمن تبیین روش های دشمنی استکبار با ملّت ایران تأکید کردند: ملّت ایران در نزاع و جنگ واقعی جبهه استکبار با «جبهه هویت خواه و استقلال طلب»، به وظایفش در دفاع از مظلومان به ویژه ملّت شجاع فلسطین و انتفاضه ی کرانه باختری عمل خواهد کرد.
گفته می شود به گنجشک گفتند منار فلان جایت برود، گفت یک چیز بگوتا بگنجد .همه ی این سیاهی لشکرهای ساندیس خور بسیجی به هزارنفر نمی رسد در صورتی که ادعای هزاران نفر ازفرماندهان بسیج دراین دیدار شده است و در ادامه اشاره به رقم 2500 فرمانده شده است .

گذشته ازاینکه قیافه های بسیجی یا ساندیس خوران سرکوبگر وقاتلان قتل های خیابانی 88 که در خدمت سیاست سرکوب  پاسداران و خامنه ای اند یکی از دیگری داغان وترکش خورده ترند که در بین شان سنین بالا وپایین وجوددارد و یک نوجوان شان هم نزدیک خامنه ای شده است دربست فرمانده جا زده شده  و  نماینده ملت  نامیده شده اند که ازملت فلسطین و انتفاضه یا جنگ سنگ وچاقوی فلسطین بااسراییل دفاع می کنند .
یعنی خامنه ای فرصت طلبانه تلاش مذبوحانه کرده تااز جنگ نابرابر فلسطینیان با اسراییل بطور مرده خوری سو آستفاده تبلیغاتی به نفع خودش کند .
همچنین تلاش  کرده  تا به این جنگ انتفاضه  دامن زده شود تا به امید آنکه جبهه ی کند جنگی دیگر بین فلسطینیان بااسراییل گشوده شود تا مددرسان بشار اسد جنایتکار مفلوک ودرمانده شود   .
 همینطور خامنه ای  کوشش کرده  همچون گذشته از بسیج  برای سرکوبگری وایجاد فضای وحشت در جامعه استفاده کند .
بدون شک  این دیدار فرماندهان  با خامنه ای هدفمند است .چون ازسوی پاسداران سازماندهی و با همآهنگی بیت خامنه ای انجام گرفته است . برای همین در این دیدار رئیس گزمکان  پاسدار محمد علی جعفری حضور داشته  وازروی نوشته گزارش داده ودر ادامه پاسدار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج گزارش داده است . زیرا که هدف  این دیدار نمایشی- تبلیغاتی  قدرت نمایی کاذب  و پاسخ دادن به روحانی ورفسنجانی از موضع زور وتهدید با چماق بسیج است .
به خصوص اینکه   رفسنجانی گفته نباید از بسیج استفاده  ابزاری و جناحی وباندی شود  و خطاب به خامنه ای گفته است همانگونه که  حضرت علی برای نظر مردم احترام قایل بود وبرای 25 سال خانه نشین شد تازمانیکه مردم ازوی خواستندتادرصحنه حضور داشته باشد که وی به صحنه آمد .پس بطور غیر مستقیم  به خامنه ای گفت توکه حامی نداری از صحنه برو کنار چون رأی مردم را بهمراه نداری و از سپاه وبسیج بعنوان پشتوانه  سرکوب استفاده نکن  و به چماق مبارزه با واژه تازه کشف شده نفوذ دشمن در داخل  کشور علیه ی ر قبا ومخالفان  و منتقدان  تبدیل نکن .
همینطور روحانی هم روی سخن به خامنه ای گفته بود که رهبرولی فقیه هم  باید بر اساس قانون اساسی و چارچوب قانون حرکت کند چون مثل بقیه   یک رأی  دارد . یعنی   هم رهبرانتصابی بودنش را زیر سئوال برده است ، هم   تلویحاً گفته که وی  فرق وارجحیت با بقیه شهروندان ندارد . ازطرف دیگر روحانی تأکید کرده بود که باید بانفوذ درعمل مبارزه شود ونه اینکه درلفظ با نفوذ بازی  شود.
بهرصورت خامنه ای و پاسداران و باندهای دلواپسان هسته ای در شرایطی نیستند که مثل گذشته قادر باشند بدون هزینه صدای رقبا را خاموش واز صحنه حدف شان کنند. چون برجام گلوگاه خامنه ای را بدجوری می فشرد و زهر جام برجام هرروز دارد بیشتر اثرمی کند .
.موازی آن بحران اقتصادی ورکود ورشد گرانی و فقر وبیکاری که برگردان اقتصاد مقاومتی وجهادی خامنه ای است که ناشی از تحریم ها ودفاع از برنامه ی هسته ای است که برخلاف هیاهویی که معرکه گیران دلواپس نگران هسته ای در مجلس ارتجاع برپا می کنند وموازی آن رسانه های خبرز وابسته به اینان ترجیح بند بحران ورکود اقتصادی وگرانی وفقر وبیکاری را تکرار و تبلیغ می کنند و به سیاست های اقتصادی دولت  ائتلافی و نتایج برجام روحانی- رفسنجانی  نسبت می دهند تاکارنامه ی اقتصادجهادی ومقاومتی خامنه ای سفید شود .
.غافل ازآنکه اینگونه تبلیغات وارونه اثرمنفی دارد .چون توهین به درک وشعور وتجربه مردم است . برای همین برای پشتوانه دفاع از اقتصاد جهادی ومقاومتی خامنه ای از ارگان های فشار پاسداران و زائده اش بسیج و طرح های سرکوبگرانه ی نیروی انتظامی و بازداشت های سازمان اطلاعات وامنیت پاسداران استفاده می شود واتهامات فتنه آمریکایی و دشمنی ونفوذ هم چاشنی می شود.  

در نهاین اینکه سمت و سوی  جنگ قدرت و ثروت جناح ها وباندها  که سیاسی و آشتی ناپذیرشده است هرچه به زمان برگزاری انتخابات اسفند نزدیک تر شود حادتر  و  خصمانه تر می شود .

(تصاویر) دیدار فرماندهان بسیج با رهبرانقلاب
(تصاویر) دیدار فرماندهان بسیج با رهبرانقلاب
(تصاویر) دیدار فرماندهان بسیج با رهبرانقلاب
(تصاویر) دیدار فرماندهان بسیج با رهبرانقلاب
(تصاویر) دیدار فرماندهان بسیج با رهبرانقلاب
(تصاویر) دیدار فرماندهان بسیج با رهبرانقلاب
(تصاویر) دیدار فرماندهان بسیج با رهبرانقلاب
(تصاویر) دیدار فرماندهان بسیج با رهبرانقلاب
(تصاویر) دیدار فرماندهان بسیج با رهبرانقلاب

(تصاویر) دیدار فرماندهان بسیج با رهبرانقلاب
(تصاویر) دیدار فرماندهان بسیج با رهبرانقلاب
(تصاویر) دیدار فرماندهان بسیج با رهبرانقلاب
(تصاویر) دیدار فرماندهان بسیج با رهبرانقلاب



۵ پناهجوی ایرانی در میان قربانیان کامیون


۵ پناهجوی ایرانی در میان قربانیان کامیون

پنج نفر از ۷۱ پناهجویی که جسد آنها در کامیونی در مرز اتریش و مجارستان پیدا شد، ایرانی هستند.
تحقیقات پلیس درباره کشته شدگان در کامیون، پس از سه ماه به پایان رسید و جسد ۶۹ نفر از ۷۱ قربانی این حادثه شناسایی شد. در میان ۶۹ جسد شناسایی شده ۲۸ نفر عراقی، ۲۱ افغانی، ۱۵ سوریه ای و ۵ پناهجویی ایرانی شناسایی شدند.یک خانواده ۶ نفره افغان در این کامیون بوده​اند که همگی جان باخته​اند.
روز ۲۷ اوت سال جاری روزنامه اتریشی "کرونن تسایتونگ" از کشف کامیونی توسط پلیس این کشور در اتوبانی در مسیر میان "نویزدیل" و "پارندورف"، منطقه‌ا‌ی نزدیک به مرز مجارستان خبر داد. در این کامیون که برای قاچاق انسان از آن استفاده شده بود، ۷۱ جسد کشف شد که همگی آنان دچار خفگی شده‌ بودند.
رئیس پلیس آیزن‌اشتات به رسانه​ها گفت :"درب این کامیون یخچال‌دار مهر و موم شده بود. در نتیجه، بر اثر کمبود هوا، همه پناهجویان دچار خفگی شده و گزارش کالبد شکافی نشان می​دهد که آنان هیچ شانسی برای زنده ماندن در این کامیون نداشته​اند.هوای موجود در کامیون حداکثر برای نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه کافی بوده است. "
پلیس اتریش روز ۲۸ اوت اعلام کرد که عاملان تراژدی مرگبار ۷۱ پناهجو در کامیون، در مجارستان دستگیر شده‌‌اند.یکی از عاملان این حادثه که هدایت کامیون را بر عهده داشته است، یک شهروند لبنانی‌تبار بلغارستان بوده است.

اعدام بس است (برنامه سی ام) گفتگوی احمد رافت با صالح کامرانی

اعدام بس است (برنامه سی ام) نماهنگ هفته