نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ تیر ۹, سه‌شنبه

Crise de la dette grecque : "Ce n'est absolument pas la panique en Grèce"

Ghate Dast-kampain.info

اجرای حکم قطع دست دو زندانی متهم به سرقت در مشهد

حکم قطع دست دو زندانی متهم به سرقت، دیروز یک‌شنبه ۷ تیرماه، در زندان مرکزی مشهد اجرا شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم این دو زندانی به تایید دادگاه تجدیدنظر رسیده و دیروز یک‌شنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۴، با حضور مقام‌های قضایی اجرای احکام دادسرای مشهد در زندان مرکزی این شهر به اجرا درآمده است.
گفته شده یکی از این متهمان “در سرقتی شبانه، با شکستن در کمد منزل شاکی که در آن زمان در مسافرت بود، چندین میلیون تومان ارز خارجی، وجه نقد و لوازم دیگر را سرقت کرده است.”
روزنامه «خراسان» با اعلام این که «م.ع» اولین کسی که “زیر تیغ” رفته جوان ۲۶ ساله‌ای بوده نوشته: “این سارق که مجرد و در مشهد ساکن است، شب‌هنگام و پس از کج کردن نرده‌های خارجی حفاظ پنجره وارد منزل می‌شد… او که با اعلام شکایت مالباختگان تحت تعقیب قرار گرفته بود، دستگیر و در شعبه ۱۳۶ دادگاه عمومی و جزایی مشهد محاکمه شد.”
در ادامه این گزارش آمده: “اگرچه وی سرقت عادی هم انجام داده بود، اما قاضی دادگاه وی را به خاطر شکستن حرز (از نظر حقوقی به مکانی مناسب گفته می‌شود که مال در آن از دستبرد محفوظ می‌ماند)، به قطع دست محکوم کرد که این رای با اعتراض متهم روبه‌رو و پرونده برای رسیدگی دقیق‌تر به شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر خراسان رضوی ارسال شد.”
این گزارش اضافه کرده: “قضات دادگاه تجدیدنظر نیز پس از رسیدگی به این پرونده و بررسی محتویات آن و همچنین اعترافات صریح متهم، رای صادره از سوی دادگاه را تایید کردند و بدین ترتیب این پرونده برای اجرای حکم به یکی از شعب اجرای احکام دادسرای مشهد ارسال شد تا این که روز گذشته با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم و در حالی که قضات اجرای احکام نیز در زندان مرکزی مشهد حضور داشتند، دست او زیر تیغ دستگاه قرار گرفت و انگشتان دستش قطع شد.”
این گزارش درباره متهم جوان دیگری که همزمان دست او نیز قطع شده نوشته: “دادگاه تجدیدنظر استان خراسان جنوبی رای صادره درباره قطع ید وی را تایید کرده بود، اما به خاطر این که امکانات و تجهیزات اجرای حکم در زندان مرکزی مشهد پیشرفته‌تر است، حکم مجازات او نیز در زندان مرکزی مشهد به اجرا درآمد.”
در پایان این گزارش آمده: “او دزد جوانی بود که بیش از ۱۰ فقره سرقت را با شکستن درب، از منازل مردم فردوس انجام داده و طلا و جواهرات مردم را به سرقت برده بود.
به نوشته‌ی این روزنامه، این دو متهم پس از اجرای حکم، “بلافاصله توسط اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافته‌اند.”

آکام تلاج پس از ۵٣ روز در بیمارستان جان باخت

آکام تلاج پس از ۵٣ روز در بیمارستان جان باخت
Akam-Talaj-kampain.info

آکام تلاج پس از ۵٣ روز در بیمارستان جان باخت

ساعت چهار عصر امروز دوشنبه ۸ تیرماه ۱۳۹۴، «آکام تلاج» به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان «امام خمینى ارومیه» درگذشت.«آکام تلاج» یکی از زخمی‌شدگان تجمعات اعتراضی اخیر مهاباد که توسط نیروهای امنیتى ایران با ضرب گلوله مجروح شده بود، پس از پنجاه و سه روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ، جان خود را از دست داد.
«جمال تلاج» پدر «آکام تلاج» ضمن تایید این خبر به «کانون مدافعان حقوق بشر کردستان» گفت: “ساعت چهار عصر امروز، پسرم به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داد.”
پدر این جوان مهابادی درباره تحویل جنازه پسرش گفت: “قرار شده امروز جنازه را تحویل بدهند و گفته‌اند بدون سر و صدا او را دفن کنید.”
«آکام تلاج» دانشجوی «دانشگاه آزاد مهاباد» بود که روز پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، در تجمع اعتراضی شهروندان مهابادی در مقابل هتل «تارا» در نتیجه شلیک نیروهای نظامی حکومت جمهوری اسلامی ایران به شدت زخمی شده بود. او به بیمارستان «امام خمینی» در مهاباد منتقل شد و سپس به دلیل وخامت جسمانی به بیمارستان «امام خمینی» در شهر ارومیه انتقال یافت.
«آکام تلاج» در مدت زمانی که در بیمارستان بستری بود، دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفته، اما به دلیل اصابت ۴٠ ساچمه به دست و شکمش دچار خونریزی داخلی شده بود.
پیش‌تر یکی از خویشاوندان این جوان کُرد به «کانون مدافعان حقوق بشر کردستان» گفته بود “پزشکان سرگرم مداوای او هستند؛ اما به گفته پزشکان، امیدی به زنده ماندن و یا بهبود وی نیست.”
تجمع شهروندان مهابادی در مقابل هتل «تارا» در اعتراض به مرگ مبهم «فریناز خسروانی»، در روز پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری، با دخالت نیروهای حکومتی به خشونت کشیده شد.
شهروندان مهابادی در این تجمع اعتراضی، خواستار محاکمه عاملین مرگ «فریناز خسروانی» شده بودند.
این تجمع به صورت مسالمت‌آمیز آغاز شده بود اما در ادامه با حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و نظامی به خشونت گراییده شد.