نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ مهر ۶, دوشنبه

روستای دراز از توابع شهر زابل استان سیستان و بلوچستان هست تنها درآمد اهالی این روستاکشاورزی بوده، خشکسالی پی درپی باعث مهاجرت برخی از سکنه شده وجز گرد وخاک وکمبود آب چیزی دیگری در این روستا دیده نمی شود.

نشستن یک نهنگ در منطقه حله، گفت: در هفت ماهه امسال این پنجمین مورد مشاهده تلفات نهنگ‌ها در آب‌های محدوده استان بوشهر است.




مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به گل نشستن یک نهنگ در منطقه حله، گفت: در هفت ماهه امسال این پنجمین مورد مشاهده تلفات نهنگ‌ها در آب‌های محدوده استان بوشهر است.

به گزارش تابناک بوشهر، طول نهنگ مشاهده شده در منطقه حفاظت شده حله ۱۵ متر و از گونه نهنگ گرمسیری یا براید گزارش شده است.

حسین دلشب اظهار داشت: نهنگ‌ها بزرگ‌ترین جانوران حال حاضر در دنیا هستند که در اقیانوس‌ها و دریاها زیست می‌کنند. به‌دلیل مسائل تغذیه‌ای و تولید مثلی از مهاجرت‌های طولانی بین مناطق گرمسیری و مناطق سرد برخوردارند.

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، وی ادامه داد: به دلایل تغذیه‌ای و ناشناخته، گونه‌هایی از نهنگ وارد خلیج فارس شده و به‌دلیل تردد زیاد انواع شناورها در این منطقه و همچنین خطر برخورد با ادوات صیادی احتمال تلف شدن این جانوران وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: روز گذشته آخرین مورد تلفات نهنگ در ساحل استان مشاهده شد که در هفت ماهه اخیر این پنجمین مورد مشاهده تلفات نهنگ‌ها در آب‌های محدوده استان بوشهر است.

دلشب اضافه کرد: پستانداران دریایی از مهمترین گونه‌های باارزش دریایی بوده که در زنجیره غذایی دریایی از نقش ارزشمند اکولوژیک برخوردارند. در مواردی به دلیل حادثه و یا به دلایل متعدد دیگر مانند تعقیب صید تا ساحل و یا گرفتاری در جزر بزرگ و یا عوارض طبیعی و ... ممکن است این پستانداران بزرگ در خشکی گرفتار شوند.

وی اضافه کرد: صید و صیادی  و تردد شناورها از عمده‌ترین تهدیدات زیست‌بوم‌های دریایی است و عدم رعایت ممنوعیت در مناطق تحت مدیریت و مناطق حساس به عنوان مهمترین عوامل تهدیدآمیز در اکوسیستم‌های دریایی است.

دلشب عنوان کرد: طول نهنگ مشاهده شده در منطقه حفاظت شده حله  ۱۵ متر و از گونه نهنگ گرمسیری یا براید گزارش شده است و کارشناسان محیط زیست برای نمونه‌برداری و کشف علت اصلی مرگ به منطقه اعزام شده‌اند.