نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ آذر ۷, شنبه

وکیل سرشناس طرفدار کردها در ترکیه به ضرب گلوله کشته شد

وکیل سرشناس طرفدار کردها در ترکیه به ضرب گلوله کشته شد

طاهر ایلچی، رئیس کانون وکلای شهر کردنشین دیاربکر در ترکیه، حین سخنرانی و دعوت نیروهای ترکیه و شبه‌نظامیان کرد به صلح به ضرب گلوله کشته شد.
 
با انتشار خبر قتل او صدها نفر در استانبول به خیابان ریختند که پلیس با آنها درگیر شد و با استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش آنها را پراکنده کرد.
آقای ایلچی در حالی کشته شد که میان پلیس و مردان مسلح ناشناس درگیری رخ داد. یک خبرگزاری ترکیه نوشته که مردی ریشدار به سوی او تیراندازی کرد، اما مشخص نیست که او هدف سوءقصد بوده یا نه.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه سه مامور پلیس و شماری خبرنگار هم در این واقعه زخمی شده‌اند.
روزنامه حریت نوشته است که به دنبال کشته شدن طاهر ایلچی در دیاربکر مقررات منع آمد و شد وضع شده است.
طاهر ایلچی ماه گذشته به اتهام "تبلیغات تروریستی" بازداشت شده بود و دادستان برای او درخواست بیش از هفت سال حبس کرده بود. آقای ایلچی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود: "پ‌ک‌ک یک سازمان تروریستی نیست."
در عین حال خبرگزاری دولتی ترکیه نیروهای پ‌ک‌ک را مسئول حمله توصیف کرده و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور هم گفته است این حمله بار دیگر نشاندهنده حقانیت دولت ترکیه در "مبارزه با تروریسم" است.
دولت ترکیه در ماه‌های اخیر عملیات وسیعی را علیه نیروها‌ی ‌پ‌ک‌ک به راه انداخته است و همزمان با شمار زیادی از فعالان کرد و چپگرا و همچنین نزدیکان به جنبش گولن برخورد کرده است. چندین نفر هم به ظن ارتباط با داعش بازداشت شده‌اند.
کشته شدن طاهر ایلچی چندمین حادثه مرگباری است که در ماه‌های اخیر برای فعالان سیاسی در ترکیه رخ می‌دهد. حدود چهار ماه پیش بیش از ۳۰ نفر از فعالان کرد و چپگرا در انفجاری در سوروچ کشته شدند. در راهپیمایی 'صلح و دموکراسی' حزب دموکراتیک خلق‌ها در آنکارا هم حدود ۱۰۰ نفر کشته شدند.
چند روز پیش هم به خودروی صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها، تیراندازی شد که به او آسیبی نرسید.

آخرین حرف وکیل کرد: از اسلحه بیزارم

کشته شدن طاهر ایلچی رئیس کانون وکلای شهر کردنشین دیاربکر بسیاری را نگران کرده است. او یکی از شناخته‌شده‌ترین وکلای حقوق بشری ترکیه بود و در روز روشن در مقابل دوربین رسانه‌ها و در کنفرانسی خبری کشته شد. بسیاری نگرانند ترکیه به دوران خشونت‌های دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی باز گردد.
 
در آن دوره صدها فعال چپگرای سیاسی و حقوق بشری و فرهنگی کرد ترور شدند. نتیجه تحقیقات بسیاری از این ترورها در ادارات پلیس هنوز به نام پرونده‌های حل نشده بایگانی شده‌اند.
حدود سیزده سال پیش هنگامی که رجب طیب اردوغان رهبر حزب عدالت و توسعه به قدرت رسید، قول داد با هر گونه خشونت برخورد کند و مشکل کردها را از راه سیاسی حل کند.
 
او به فعالان سیاسی ترکیه گفت دیگر نباید نگران چنین قتل هایی باشند. او موفق شد. حتی تعدادی از ماموران سابق به اتهام دست داشتن در این قتل‌ها به دادگاه کشیده شدند.

'تروریسم'

اما از سال گذشته همه چیز تغییر کرده است. تجمعات انتخاباتی حزب طرفدار کردها و گروه‌های چپگرا بارها هدف بمبگذاری داعش قرار گرفته است. کردها دولت را به همکاری با مهاجمان یا کم کاری برای جلوگیری از حملات متهم می کنند.
جنگ خیابانی به بعضی از شهرهای کردنشین ترکیه کشیده شده است. سازمان های حقوق بشری می‌گویند در چند ماه گذشته صدها تن از فعالان کرد توسط پلیس دستگیر و بسیاری کشته شده‌اند. اما دولت می گوید افراد کشته شده و بازداشت شدگان وابسته به پ‌ک‌ک هستند و آنان را تروریست می‌خواند.
حدود دو ماه پیش گذشته طاهر ایلچی به اتهام تبلیغ برای "سازمانی تروریستی" دستگیر شد و از کشور ممنوع الخروج. دادستان پرونده تقاضای هفت سال و شش ماه زندان برای او کرد. همه اینها به خاطر اینکه آقای ایلچی در گفتگویی در تلویزیون سی‌ان‌ان ترک گفته بود که پ‌ک‌ک سازمانی تروریستی نیست بلکه یک سازمانی سیاسی است.
شاهدان عینی می گویند فرد مهاجم به طرف طاهر ایلچی دوید و سر او را با یک گلوله هدف قرار داد و فرار کرد. سپس تیراندازی بین نیروهای امینتی و مهاجم (یا مهاجمان) شروع شد. یک پلیس نیز کشته شد و تعدادی زخمی شدند.
Image copyrightAFPImage captionمادر طاهر ایلچی کمی بعد از کشته شدن او               
آقای ایلچی به همراه گروهی دیگر از وکلا به اعتراض یه صدمه دیدن مناره یکی از مساجد قدیمی سور در دیاربکر جمع شده بودند. این مسجد در جریان درگیری‌های بین نیروهای امنیتی ترکیه و شاخه جوانان پ‌ک‌ک صدمه دیده بود. این آخرین گفته او بود: "ما از اسلحه، درگیری و عملیات بیزاریم."
بسیاری نگرانند ترکیه به خشونت‌های دهه‌های گذشته برگردد، نگرانند چیزی که آقای ایلچی از آن بیزار بود به شهرهای دیگر این منطقه کشیده شود.


انتشار تصاویری از دختر و داماد حسین الله کرم از فرماندهان لباس شخصی‌ها در ایران

20151127131935cropaaaUntitled-1
به گزارش ایرانشهر : با اینکه انتشار تصاویر فرزندان مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی پیش از این نیز خبر ساز شده است، اما این برای نخستین بار است که تعدادی از تصاویر خصوصی دختر حسین الله کرم بدون داشتن حجاب منتشر می شود که پدر او برای رعایت حجاب اجباری در ایران بارها مردم را مورد ضرب وشتم قرار داده است.
تصاویر منتشر شده از شمیم دختر حسین الله کرم، او را در یک بندر اروپایی، مهمانی فارغ التحصیلی از یک دانشگاه در خارج از ایران و نیز در ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا نشان می‌دهد. وجه مشخص این تصاویر آن است که دختر این مقام شبه نظامی در جمهوری اسلامی، بدون رعایت حجابی که پدرش برای تحمیل آن به دختران ایران بارها از خشونت استفاده کرده است، ظاهر شده‌است.
خانم الله کرم در این تصاویر در حال در دست داشتن گیلاس نوشیدنی، رقص و استفاده از لباس‌های کوتاه دیده می‌شود. این مواد در ایران جرم شناخته شده و مرتکب شدن به آن می‌تواند با مجازات شلاق و زندان همراه باشد.
حسین الله کرم از فعالان حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس کنونی شورای هماهنگی نیروهای حزب‌الله است. وی در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی به عنوان عامل اصلی گروه موسوم به فشار در خدمت رژیم اسلامی بود و در دو دوره انتخابات در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ از محمود احمدی نژاد حمایت کرد.
الله کرم به دلیل نقش گسترده‌ای که در سرکوب مردم بعد از انتخابات ۱۳۸۸ و در جریان جنبش سبز داشت، در سال ۱۳۹۰ خورشیدی از سوی اتحادیه اروپا در لیست تحریم‌ها قرار گرفت. بر اساس این تحریم کلیه دارایی‌های او در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بلوکه شد. در آن زمان او گفته بود که حتی یک پاپاسی در خارج از ایران ندارد، اما انتشارتصاویر دختر و داماد او در اروپا و آمریکا و نوع زندگی اشرافی آنها نشان می‌دهد، تحریم‌های اتحادیه اروپا به جا بوده است.

گروههای مافیای اسلامی. جمعیت هیئت موتلفه

بالغ بر 60 سال است که گروه ضد ملی هیات موتلفۀ اسلامی، علاوه بر اینکه نبض اقتصاد کشور را بدست گرفته، همواره در کودتاهای ضد مردمی انجام شده در ایران نقشی کلیدی را بعهده داشته. این گروه ضد ایرانی، که تروریست های اسلامی فداییان اسلام را پرچمدار راه خود می دانند، در بسیاری از جریانات سیاسی کشور همگام و همراه آخوندهائی چون کاشانی، خمینی و خامنه ای، آنچه را که می توانستند چپاول کردند، و آن جنایاتی که در ید قدرتشان بود انجام دادند. گروه سوپر چپاولگر هیات موتلفه از گروههای ضد ملی ایران محسوب می شود، که در جهت سرکوب نیروهای جوان، آزادیخواه و مبارز ایرانی، از هر وسیلۀ استفاده کرده، و دست در دست آخوندهای شیاد از همان ابتدا، در آموزش های خود شیوه های انجام کودتا را به اعضای خود آموزش می داده است. بر پایۀ مستندات موجود اغلب اعضای این گروه مافیائی اسلامی، کسانی هستند که همواره در خدمت قدرت متجاوز بوده اند. و بعد از تاسیس نظام منحوس مذهبی در ایران، در تمام خیانتها، جنایتها و فسادها شرکت داشته اند و هم اکنون نیز در خدمت استبداد مافیاهای نظامی مالی علی خامنه ای هستند.
هیات موتلفه اسلامی که اعضای آن پیش از تاسیس نظام مذهبی در ایران، تنها چند عضو زندانی داشت، که برخی از آنها مانند عسگراولادی و محی الدین انواری، با نگارش توبه نامه و گفتن سپاس شاه، مورد عفو ملوکانه قرار گرفته، از زندان آزاد شده بودند، بعد از تاسیس نظام به کمک خمینی دجال و عواملشان در داخل تشکیلات، توانستند مجری اداره امور زندانهای کشور شوند و مسئولیت زندانهای کشور را بر عهده بگیرند. تا زمان برکناری جلاد اوین، اسدالله لاجوردی، به دلیل خوی خشونت طلبی و بیماری آزار دهی زندانیان، تشکیلات مافیائی هیات موتلفه بر دادستانی های زندانهای کشور حاکم بودند. بعد از سقط شدن لاجوردی، این هیات سازمان زندانها را بر عهده گرفتند و تا هم اینک در اختیار آنها است. عوامل و اعضای این گروه اسلامی که در تمام کشتارهای بیرحمانۀ جوانان ایران در بند، بین سالهای 60 تا 67 نقشی کلیدی داشتند، در نشریۀ دوهفته نامۀ عصرما در تاریخ شانزدهم آذرماه سال 1375 می گویند: ولی فقیه بواسطۀ ملكه راسخه درعدالت وعلم و تقوی دارای نوعی مصونیت از گناه وانحراف است، لذا اسلام او را حاكم و ناظر برافراد نموده. در سایۀ چنین افکار پلید متحجرانۀ است که آخوندی به خود اجازه میدهد، تا تحت لقب جعلی ولی فقیه، ضمن چپاول سرمایه ملی کشور، با زندگی و حیات شهروندان بازی کند. در روزی نامه رسالت مورخۀ 27 فروردین ماه سال 1376 دبیرکل این جمعیت وقیحانه اراده و خواست ملی ایرانیان را به هیچ گرفته، و برخلاف منافع ملی مردم می گوید: هرحكومتی‌ كه حاكم آن از طرف خداوند منصوب و منصوص شده باشد قانونی می‌دانیم، هرچند تمام مردم آن را نپذیرند، و برعكس هرحكومتی كه ازسوی خداوند مجاز و منصوب نباشد، غیرقانونی می‌دانیم و غاصبانه است، هرچند مردم او را پذیرفته باشند. گرگان گرسنۀ اسلامی وقیحانه ارادۀ همگانی را ندیده گرفته، و در کمال توهم و تخیل ایران را ملک خصوصی پدر ولی فقیه متصورند. تصوراتی بغایت قرون وسطائی و قبیله ای که بوی تعفن تمامیت خواهی آن دل آزارست.
اسدالله بادمچیان ، قائم مقام جمعیت موتلفه اسلامی از کودکی در کنار تروریست های فداییان اسلام مشغول آموزش و انجام کارهای تروریستی بوده، و بعد از تاسیس نظام مذهبی در ایران، وی در مقامهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی، همدست با دیگر یاران هیات موتلفه ای خود، در کلیه اعدام ها و ترورها شرکت داشته است. بادامچیان همواره از یاران امین کودتا گران، همچنین در جریان بسیاری از قتل های سیاسی بوده و از جمله تایید کنندگان ترورها و سرکوب هاست. ارتباط نزدیک او با باند حسین شریعتمداری و انصار حزب الله نیز دامنۀ جنایات و خیانت های این مزدور را وسعت می بخشد. در باره نقش بادامچیان در قتل سید احمد خمینی سعید امامی می گفت: وقتی باخبر شدیم که حاج احمد آقا در جلسات خصوصی به مسئولان نظام و حتی به ولایت امر اهانت می‌کند، آن را ارجاع دادیم و بلافاصله دستور آمد که همۀ رفت و آمدهای ایشان را زیر نظر بگیرید، و از مکالمات و ملاقاتهای ایشان نوار تهیه کنید. ما هم بمدت یکسال همین کار را کردیم. متأسفانه حاج احمد آقا به راه یک طرفه بدی وارد شده بود که برگشت نداشت. وقتی دستور حذف حاج احمد آقا را آقای فلاحیان به من ابلاغ کرد، مضطرب شدم و حتی به تردید فرو رفتم. دو روز بعد همراه با آقای فلاحیان به دیدار آیت‌الله مصباح رفتیم، آقایان محسنی اژه‌ای و بادامچیان هم آنجا بودند البته بعدا حاج آقا خوشبخت هم از بیت آمدند آنجا و نظر جمع بر این بود که نباید به کسانی که با ولی امر مسلمین خصومت می‌کنند، رحم کرد.
یکی دیگر از مهره های بدنام و پلشت مافیای جمعیت موتلفۀ اسلامی، محسن رفیق دوست، اولین وزیر سپاه در کابینه دوران جنگ ایران و عراق است. محسن رفیق دوست از سران مافیای موتلفه اسلامی، در روز دوازدهم بهمن ماه سال 1357، هنگام ورود خمینی به ایران، به عنوان راننده خودروی انتقال او به بهشت زهرا فعالیت نمود، و پس از آن زیر چتر حمایتی خمینی در رده‌های بالای مسئولین قرار گرفته و به مناصب خاصی از جمله تصدی وزارت‌خانه سپاه در دوران میرحسین موسوی دست یافت.