نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ دی ۱۱, شنبه

آخه اين چه شهری؟ آخوند دزد!وزيردزد!وکيل دزد

نابودی میلیون‌ها نخل و اراضی کشاورزی خوزستان بر اثر انتقال آب


نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمارها و بررسی‌های صورت‌گرفته تقریبا حدود یک میلیارد و 716 میلیون مترمکعب آب از حوضه‌های آبی مختلف استان برداشت شده است و این آماری که ارایه‌شده نه تنها می‌تواند چند استان را آب دهد بلکه معتقدیم شاید بتواند آب شرب کل کشور را تامین کند.

جلیل مختار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: انتقال آب برای مصارف شرب را قبول داریم اما این افزایش برداشت‌ها روز به روز باعث کاهش و یا از بین بردن دبی آب در رودخانه‌های استان مانند کارون خواهد شد و کاهش دبی نیز باعث افزایش دبی دریا و افزایش شوری آب دریا می‌شود و این انتقال ها و برداشت ها، میلیون‌ها نخل و زمین‌های کشاورزی را از بین برده است. 

وی افزود: مخالف برداشت آب از منابع آبی استان به جهت مصارف کشاورزی و صنعتی دیگر استان‌ها هستیم و میزان برداشتی که جهت مصرف شرب اعلام‌شده، فکر نمی‌کنم درست باشد.

مختار تصریح کرد: ما باید این را بدانیم هرگاه انتقال آبی بخواهد رخ دهد، باید مطالعاتمان جامع باشد و مطالعات جامعی باید در خصوص پایین‌دست‌ها انجام شود. یعنی آیا این مساله باعث کاهش دبی خواهد شد و آیا منافع مردمی که در پایین‌دست وجود دارند، تهدید می‌شود یا خیر؟ 

وی با اعتراض به میزان تخصیص 580 میلیون مترمکعبی آب در طرح بهشت آباد و کوهرنگ و خطرات این مساله برای منابع و ذخایر آبی استان عنوان کرد: همچنین تخصیص آب در قالب طرح انتقال به ونک – سولگان، غیر رسمی و غیر قانونی است. اعتباراتی برای این مساله تخصیص نیافته اما با این وجود این طرح به صورت خصوصی توسط افراد خاصی در حال پیگیری است و اگر این اتفاق رخ دهد، به آن اعتراض داریم زیرا مطمئنا مشکلات آبی را در پی خواهد داشت. 

مختار اظهار کرد: 2 مقوله یکی مطالعه پروژه آبرسانی و انتقال و دیگری مطالعه جامع این طرح‌ها باید مدنظر قرار گیرد و همچنین باید مباحث محیط زیست و پیوست محیط زیست این طرح‌ها مورد توجه باشد. همچنین بحث اثرات این انتقال بر پایین‌دست‌ها باید مطالعه شود که چه ضرر و تبعاتی به آن‌ها وارد می‌شود. سوال ما این است آیا مسئولان گرداننده و مجریان طرح‌های انتقال، در زمینه تبعات این طرح‌ها بر بخش‌های روستایی، شهری، کشاورزی و دامپروری استان‌های مبدا مطالعه کرده‌اند و آیا می‌توانند تضمین دهند که منافع این بخش‌ها به خطر نیفتد و انتقال آب تهدیداتی برای معیشت این اقشار در پی نداشته باشد؟

وی با بیان این‌که مطالعات مطرح‌شده و انتقال‌ها مورد قبول نمایندگان استان نیست، گفت: اگر کسی وجود دارد و مدعی است که برای انتقال آب تاییدیه و پیوست محیط زیست را دارا است و می‌تواند منافع شهر و مردم پایین دست را تامین کند، ما با وی بر میز مذاکره می‌نشینیم و جهت انتقال آب گفت‌وگو و در نهایت تصمیمگیری خواهیم کرد.

«گرمخانه»خاوران تهران! مراسم چهلمین روز درگذشت موسوی اردبیلی هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلخت نظام،

«گرمخانه»خاوران تهران! مراسم چهلمین روز درگذشت موسوی اردبیلی  هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلخت نظام، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حسینیه جماران برگزار شد.

 
 «گرمخانه»خاوران تهران

 تصویر یکی از کارتن خواب هایی که درانتظار ورود به گرمخانه‌ منطقه خاوران شهرداری تهران است رانشان می دهد.ظرفیت واقعی مرکز نگهداری معتادان و کارتن خواب های خاوران 600 نفر است که در شب های سرد این ظرفیت به یک هزارو 100 نفر افزایش یافته است.

0

HAPPY NEW YEAR !!

جشن‌های سال نوآتش‌بازی در ادینبرامراسم آتش‌بازی سال نو در لندنfree images live