در فاصله کمتر از یک ماه خروج دو متهم به فساد اقتصادی و اختلاس از ایران رسانه‌ای شده است. پس از خروج قائم مقام «آستان قدس»، این بار در آستانه انتخابات یکی از همدستان رسول دانیال‌زاده از ایران گریخته است.
یک متهم به فساد اقتصادی و بدهکار به نظام بانکی دیگر از ایران خارج شده است.
خبرگزاری فارس که به سپاه پاسداران ایران نزدیک است، بامداد چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت از خارج شدن یکی دیگر از متهمان به فساد مالی از ایران خبر داد.
این خبرگزاری بدون افشای نامی، متهم فراری را از همدستان رسول دانیال زاده که از او به عنوان ابر بدهکار بانکی نام برد می‌شود، معرفی کرد.
رسول دانیال‌زاده دی سال گذشته توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شد. بر پایه گزارش‌های منتشر شده، دانیال زاده بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد.
غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه ایران یکشنبه ۱۰ اردیبهشت گفت که پرونده دانیال‌زاده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.
به گفته محسنی اژه‌ای پرونده دانیال زاده بیش از یک متهم دارد که برخی از متهمان « در حال رفت و آمد هستند».
آنگونه که «فارس» گزارش کرده است، در جلسات بازپرسی و تحقیق از دانیال‌زاده مشخص شده که «یکی از متهمان کلان این پرونده قضایی که در چرخه فساد دانیال زاده نقش ایفا می‌کرده به خارج از کشور گریخته است».
سخنگوی قوه قضائیه در آخرین نشست خبری خود گفته بود که به دلیل اینکه پرونده در مرحله تحقیقات است، نمی‌تواند جزئیات بیشتری درباره آن بگوئید.
اصول‌گرایان زمستان سال گذشته و همزمان با بازداشت دانیال‌زاده، او و شبدوست مالامیری دیگر بدهکار بانکی را از نزدیکان حسین فریدون برادر رئیس جمهوری ایران معرفی کردند.
علیرضا زاکانی نماینده پیشین تهران در مجلس شورای اسلامی گفته است که اسنادی از کمک مالی بزرگ‌ترین بدهکار بانکی به ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۴ در اختیار دارد. این اتهام از سوی ستاد انتخاباتی روحانی و سخنگوی دولت تکذیب شده است.
برخی از منابع خبری سال گذشته و پس از دستگیری رسول دانیال‌زاده، گزارش کردند که شبدوست مالامیری از ایران خارج شده است.
سخنگوی قوه قضائیه نیز شهریور سال گذشته به صورت تلویحی خروج مالامیری از ایران را تائید کرده و گفته بود که «اگر این افراد برگردند به نفع‌شان است تا اینکه غیابی محاکمه شوند».
فروردین امسال نیز منابع خبری از خروج از ایران مهدی عزیزیان قائم مقام پیشین آستان قدس رضوی و داماد واعظ طبسی پس از اختلاس خبر دادند.
پیش از این نیز محمود رضا خاوری، مدیرعامل بانک ملی در پی افشای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از ایران خارج شد.