نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ تیر ۳, جمعه

آیا سقوط هواپیما که ۵ دانشمند روس که در ایران کار می کردند بودند طراحی شده، بوده است؟+تص

۰۳,۰۴,۱۳۹۰
DaneshmandanRousie
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دیلی میل نوشت: فاش شده است که ۵ دانشمند روس در توپولوفی که به تازگی سقوط کرد، حضور داشته و کشته شده اند.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، این دانشمندان به ایران در مورد مسائل هسته ای کمک می کردند.
این افراد در میان ۴۵ نفری هستند که بر اثر سقوط این هواپیما کشته شده اند. حضور این دانشمندان روس، منجر به برخی گمانه زنی ها در مورد اینکه توطئه ای در کار بوده است، شده است.
alt
منابع روسی تایید کرده اند که این دانشمندان روس در نیروگاه بوشهر مشغول به کار بوده اند.
در میان این دامشندان فردی به نام "آندری تروکینوف" حضور داشته است، که یکی از کارشناسان خبره روسیه در مسائل هسته ای بوده است که کشته شدن او ضربه جبران ناپذیری به صنعت هسته ای روسیه و ایران است.
alt
سه نفر از این دانشمندان برای شرکت "هیدروپرس" کار می کرده اند که به نیروگاه بوشهر نزدیک است.
alt
"سرگئی ریژوف" دانشمند دیگری است که مدیرشرکت "هیدروپرس" و سازنده نیروگاه های هسته ای بوده است.
alt
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، مشخص نیست که ایا این دانشمندان تا قبل از مرگ در نیروگاه بوشهر یا نیروگاه دیگری در ایران کار می کرده اند یا نه.
سخنگوی دپارتمان اورژانس روسیه در ‌باره این سانحه گفت: این هواپیمای توپولف که متعلق به خطوط هوایی روسیه بود حین پرواز از مسکو به شهر «پتروزاووسک» سقوط کرد و طی این سانحه هوایی ۴۴ تن جان باخته و ۸ تن دیگر هم مجروح شدند.
این مقام مسؤول دپارتمان اورژانس روسیه در گفت‌و‌گو با آسوشیتدپرس خاطرنشان کرد: در میان مجروحان این سانحه یک پسربچه ۱۰ ساله و یکی از خدمه این هواپیما دیده می‌شوند.
همچنین وضع همه ۸ مجروح این حادثه وخیم گزارش شده است. بر اساس گزارش رسانه‌های رسمی روسیه، این سانحه زمانی رخ داد که هواپیما در حال فرود روی باند فرودگاه مقصد بود و در نهایت ۲ کیلومتر دورتر از باند به زمین برخورد کرده و متلاشی شد و بلافاصله آتش گرفت. علت وقوع این حادثه وجود مه غلیظ و نبود دید کافی اعلامشده است

نظرخواهی گزارشگران از فعالین سیاسی اجتماعی و فرهنگی درباره کشتار سراسری زندانیان سیاسی در دهه شصت و بویژه تابستان سال 1367

نظرخواهی گزارشگران از فعالین سیاسی اجتماعی و فرهنگی درباره کشتار سراسری زندانیان سیاسی در دهه شصت و بویژه تابستان سال 1367

 
بیش از سه دهه جنایات نظام جمهوری اسلامی تداوم داشته است. هزاران زخم خورده در سوگ عزیزانشان در داخل و خارج کشور پراکنده اند. ابعادی بسیار گسترده از تاثیرات مخرب و وحشتزای آن بر بخش بزرگی از جامعه آگاه و متعهد ایرانیان باقی گذاشته است. علیرغم گذشت سالهای متمادی اما پس لرزه های این وقایع هولناک را با آمیزه ای از خشم و تنفر از جانیان حاکم در میان بازماندگان و بویژه نسل جوان آنان مشاهده میکنیم. چه باید کرد؟ چگونه میتوان التیامی بر این زخم  ها یافت؟
گفته میشود که پرده ها هنوز کنار نرفته اند و بسیاری از زوایای این جنایت هولناک افشا نشده است. بنظر شما پشت پرده چه می تواند باشد؟
 
نظریاتی مبنی بر این هستند که برای محاکمه عاملین کشتار سراسری زندانیان سیاسی در دهه شصت و بویژه تابستان 1367 بعنوان اوج خشونت و انسان ستیزی ج ا علیه زندانیان سیاسی میبایستی از هم اکنون آغاز کرد. اقدامات  همگانی و مشترک, سمینارهای سراسری, کمیته های حقیقت یاب مستقل و غیره تشکیل داد و در سطح بین المللی اجرای عدالت و دادخواهی را بنیان گذاشت و پیگیری کرد. ارزیابی شما از این نظریات کدامند؟
کمیته های حقیقت یاب چنانچه  آنرا ضروری میدانید کدام مختصات و ویژه گی  ها را بایستی دارا باشد؟
آقای موسوی و کروبی هنوز دهان باز نکرده اند. از زبان یاران خود میگویند مخالف جنایات  خمینی بوده اند و از سوی دیگر کلمات جادوئی!! امام راحل, خط امام و غیره را ورد زبانشان دارند. در آن دوران سیاه در مصاحبه خود این کشتارها را تائید کرده اند.  قضاوت شما در اینباره جیست؟
 
بعنوان یکی از بارزترین اقدامات بازماندگان این کشتارها تشکیل  گردهمائی سراسری  درباره کشتار زندانیان سیاسی بوده است. هم اکنون چهارمین  گردهمائی سراسری تدارک دیده میشود. چنانچه این اقدامات را دنبال کرده اید. نقد و نظرتان برای پیشبرد, بهسازی و برگزاری موفقیت آمیز تر آن چیست؟
 
با تشکر از شما
گزارشگران
 
توجه:
پاسخ های کوتاه خود را زیر متن منتشر شده روی سایت میتوانید بنویسید در قسمت نظر خواهی
در این لینک:
 
چنانچه پاسخی طولانی تر از یک صفحه دارید لطفا متن وورد آنرا به آدرس سایت ارسال نمائید