نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ مرداد ۱۷, شنبه

یک نماینده مجلس: هاشمی اکبرشاه است


فارس
نماينده مردم طبس، فردوس، بشرويه و سرايان در مجلس گفت: با عوامل اصلي اغتشاشات اخير بايد با قاطعيت برخورد شده و محاكمه شوند.

محمدكريم عابدي اظهار داشت: علي‌اكبر هاشمي رفسنجاني، سيدمحمد خاتمي و ميرحسين موسوي، عضو مثلث اصلي اغتشاشات و صحنه‌گردان اصلي وقايع پس از انتخابات بودند و اعضاي اين مثلت بايد هر چه سريع‌تر پاسخ اشتباهاتشان را بدهند.

عابدي گفت: كشور ايران بر مبناي سه هدف بزرگ استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي بنا شده كه در راس آن قانون اساسي و اصل ولايت مطلقه فقيه قرار دارد.

وي ادامه داد: به رغم تلاش‌هاي دشمنان نظام، به ياري خدا اين كشور در طول 30 سال به نحو مطلوب اداره شده است، به طوري كه اكنون بهترين نوع دموكراسي در ايران وجود دارد.

عابدي بيان داشت: هاشمي‌رفسنجاني كه رئيس مجلس و دو دوره رئيس جمهور شد، در دولت به اصطلاح سازندگي در محروميت‌زدايي از كشور هيچ گامي بر نداشت.

وي هاشمي‌رفسنجاني را اكبرشاه خواند و دليل اين حرفش را تلاش هاشمي در پايان دوره دوم رياست جمهوريش براي افزايش دوران رياست جمهوري عنوان كرد، به طوري كه قصد داشت حكومتي مانند پادشاهي مصر ايجاد كند.

عابدي يادآور شد: تئوري زير سئوال بردن انتخابات و شكل‌گيري اغتشاشات توسط هاشمي رفسنجاني شكل گرفته بود.

وي با اشاره به اقدامات دولت اصلاحات نيز عنوان كرد: دولت خاتمي چه‌ها بر سر اين ملت آورد، در صحنه بين‌المللي و انرژي هسته‌اي ذلت را به ملت تحميل كرده و همواره نوكري آمريكا را مي‌كرد.
عابدي تصريح كرد: دولت خاتمي مي‌خواست نظام ولايي را از مردم گرفته و حكومتي كه مورد خشنودي آمريكا باشد، ايجاد كند.

وي يادآور شد: تعدادي از مسئولان دولت اصلاحات دچار فساد اخلاقي بوده و ميلياردها دلار از بانك‌ها وام گرفته بودند كه‌ برخي از اين افراد روحاني و كاخ‌نشين هستند و اين روحيه متناسب با كشور ما نيست.

عابدي در اين خصوص با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب كه فرمودند: «آن زماني كه دولتمردان و مجلسيان روحيه كاخ نشيني پيدا كنند، فاتحه انقلاب را بخوانيد»، ادامه داد: در دولت اصلاحات داشتند كشور طبقاتي درست مي‌كردند در صورتي كه در نظام جمهوري اسلامي همه داراي حقوق برابر بوده و شهروند درجه يك هستند.

وي اظهار داشت: دولت نهم كه با شعار عدالت‌محوري روي كار آمده بود، از بسياري فسادهاي اخلاقي، اجتماعي، اقتصادي و رانت‌خواري‌ها كه در دولت‌هاي پيشين رايج شده بود، جلوگيري كرد و دست‌اندازي‌هاي عده بسياري را به بيت‌المال قطع كرد، كه اين امر سبب اعتراض و برانگيخته شدن عده‌اي شد.

عابدي عنوان كرد: دشمنان جمهوري اسلامي و در راس آن آمريكا و انگليس كه موفقيت‌هاي چشمگير ايران در صحنه‌هاي گوناگون سياسي و علمي و شكست‌ناپذيري آن را مشاهده كردند، از مدت‌ها قبل از انتخابات با برنامه‌ريزي‌هاي حساب شده گروه‌هاي مختلف در داخل كشور را با يكديگر متحد كرده و ترفندهاي گوناگون ريختند.

وي گفت: در آن دورا هاشمي‌رفسنجاني فردي با شعار اصلاح‌طلبي،دولت خاتمي را به روي كار آورد كه زير عباي خودش باشد و در اين دوره نيز سراغ فردي رفتند كه 20 سال از صحنه سياسي كشور دور بوده و هيچ‌گونه موضع‌گيري نداشت.

نماينده مردم طبس در مجلس عنوان كردك مردم فهيم و هوشمند ايران كه اين مسائل را مي‌ديدند در دولت نهم به اصلاحات راي نداده و احمدي‌نژاد به عنوان رئيس جمهور ملت انتخاب شد.

وي تاكيد كرد: احمدي‌نژاد با رويكرد عدالت محور، دولتي را روي كار آورد كه زهد داشت و با همكاري مجلس هفتم توانست عمران و آباداني را تا عمق روستاها و عشاير ببرد و مردم نيز كه خدمات دولت نهم را مشاهده كردند، در انتخابات دهم نيز به احمدي‌نژاد راي داده و وي براي بار ديگر با اكثريت آرا انتخاب شد.

عابدي تصريح كرد: يكي از اشتباهات دولت نهم اين بود كه بسياري از كارشناسان و مسئولان راهبردي كشور كه وابسته به دولت اصلاحات بودند را تغيير نداد و برخي به اين اعتماد رئيس جمهور پشت پا زدند كه نمونه آن رئيس بانك مركزي بود.

وي اظهار داشت: هاشمي‌رفسنجاني با برنامه‌ريزي‌هاي بسيار خاتمي، موسوي و كروبي را براي زير سئوال بردن نظام با يكديگر متحد كرده بود كه به اراده الهي، ملت هوشمند ايران با وجود همه ترفندها با راي 25 ميليوني، دكتر احمدي‌نژاد را انتخاب كردند كه اين تقديري از رهبري و زحمات دولت بود.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يادآور شد: با تبليغات ناجوانمردانه در مجالس، اينترنت و سي‌دي‌هاي مختلف به رئيس جمهور عدالت محور و مردمي تهمت‌هاي گوناگون زده و حد اعلاي توهين را براي وي تمام كردند و قانون و نظام را زيرپا گذاشتند.

وي ادامه داد: آنها برنامه‌ريزي كرده بودند كه اگر انتخاب نشدند، انتخابات را زير سئوال ببرند، مردم را به خيابان‌ها كشانده و آنچه توان داشتند در داخل و خارج در اين راه به كار بستند و ميلياردها سرمايه مردم را از بين بردند و اثبات شد كه در برابر نظام ايستاده‌اند.

عابدي خاطرنشان كرد: با وجود اعلام مقام معظم رهبري مبني بر عدم تقلب در انتخابات، اين افراد چند‌ بار بيانيه صادر كرده و بدترين توهين‌ها را به نظام جمهوري اسلامي انجام دادند.

وي گفت: ميرحسين موسوي در همان زمان نخست وزيريش نيز مشكلات زيادي درست كرد و از نظام اسلامي كينه داشت.

عابدي از مراجع مربوطه خواست با قاطعيت با ريشه‌هاي اين موضوع برخورد شود، زيرا اينها تقوايشان را از دست داده، در برابر قانون ايستادند و خلاف آن عمل كردند و افرادي نظير خاتمي نيز از آنها حمايت كردند و در جبهه آنها جنگيد و البته هاشمي صحنه‌گردان اصلي بود و آتش و دود را اينها دامن زدند.

عابدي خطاب به هاشمي، خاتمي، موسوي و كروبي گفت: وقتي آمريكا و انگليس از شما راضي است به خود و كارتان شك كنيد و بياييد اكنون از رفتارتان اظهار پشيماني كرده و در برابر ملت توبه كنيد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس عنوان كرد: كميسيون امنيت ملي مي‌توانست با مشاهده اقدامات موسوي، پس از انتخابات عدم كفايت وي را اعلام كند.

لعن و نفرین آیت الله شیرازی به آیت الله خامنه‌ای، نائب امام زمان!


در این فیلم، آیت الله شیرازی، مرجع سرشناس شیعه صفوی در درس حوزه و در مقابل صدها دانشجو، خامنه‌ای را انسانی بی‌غیرت، منافق، گرگی در لباس میش، کافر و ملحد، ناصبی، وحشی، بی ناموس و بی حیا معرفی می‌کند. و می‌گوید که سگهای خامنه‌ای ـ پاسداران و بسیجیهای خط رهبری ـ در بازجوئیها به زنان با حجاب و مؤمن تجاوز می‌کنند!
آیت الله شیرازی شیعه دو آتشه و تکفیریی که چندی پیش به اهل سنت تازیده بود و با عبارتهایی بسیار زننده و زشت که شایسته همچو خودش بود آنها را وصف نموده بود.

سنی نیوز با نشر این دشنامها و عبارتهای زشت و زننده‌ی آیت الله شیرازی مرجع سرشناس شیعه صفوی به ملت مسلمان جهان و بخصوص به برادران شیعه ایران چهره واقعی مراجع و آیات شیعه را تقدیم می‌دارد. و به آنهایی که از واقعیت دشمنیها و کینه‌ها و حسادتهای مراجع و از مکر و حیله و نیرنگ آنها خبر ندارند تصویری زنده را تقدیم می‌دارد.

این مرجع بزرگ شیعه صفوی پرده از چهره‌ی کینه توزانه‌ی خود برکشیده به پدر زن پیامبر اکرم(ص)، و داماد امیرمؤمنان علی(ع)، شوهر ام کلثوم دختر و جگر گوشه‌ی فاطمة الزهراء، خلیفه و جانشین دوم رسول خدا(ص)،حضرت عمر توهین نموده نام او را در صف ظالمان و مجرمان قرار داده خامنه‌ای را به او تشبیه می‌کند…

از اينجا فيلم را ببينيد

از اينجا هم توهين‌هاي اخير او به اهل‌سنت

منبع: سني‌نيوز

نوه امام: شرایط فعلی باعث شرمندگی‌ام به عنوان نوه امام شده است

large_46334_81043

زهرا اشراقی نوه آيت الله خمينى برگزارى محاكماتى از قبيل دادگاه ابطحى، عطريانفر و ساير اصلاح طلبان را “نمایشی” دانست “که روز به روز اعتماد مردم را به حکومت کاهش داده و سلب می‌کند”.

اشراقی كه همسر دكتر محمد رضا خاتمى (برادر سيد محمد خاتمى رئيس جمهورى پيشين ايران) مى باشد گفت: اکثر زندانیان سیاسی که امروز در دادگاه محاکمه می‌شوند از یاران نزدیک و وفاداران و پشتوانه‌های امام در پیروزی انقلاب اسلامی بودند که همین امر موجب شرمندگی بنده به عنوان نوه ایشان شده است.


به گزارش سحام نیوز (وبگاه حزب اعتماد ملى به رهبرى شيخ مهدى كروبى) زهرا اشراقی اظهار داشت: به عنوان عضوی از خانواده امام شرمنده فعالان سیاسی و یاران همیشگی امام و خط مشی ایشان هستم که امروز در مسند اتهام براندازی نظام قرار گرفته‌‌اند.

نوه بنیانگذار جمهورى اسلامی ايران با تاكيد براهميت قضاوت افکار عمومی گفت: خوشبختانه همه اقشار مردم بر آنچه به فعالان سیاسی و مبارزین انقلاب گذشته واقف هستند.

اشراقى با يادآورى سخن آيت الله خمينى مبنى بر اينكه “نظام و ابسته به فرد نیست”، اظهار داشت: افرادی که خود از پایه گذاران و مبارزان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، امروز به خود نظام خیانت نمی‌کنند.

او از سرنوشت صدها بازداشت شده ناشناس از اقشار عادى مردم ابراز نگرانى كرد و عدم شناسایی و معرفى كردن اين دستگیر شدگان راهپیمایی‌های خیابانی را از مهمترین دغدغه‌ها دانست و از مسئولان قضایی و امنیتی کشور خواست افرادی را که در بازداشتگاها نگه داری می شوند را شناسایی کرده و نگرانی خانوادها را رفع کنند.

این فعال سیاسی خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: سلب مسئولیت بزرگترین اشتباه است، ارزنده است در روزهای آخر فعالیت خود در این سمت به میدان آمده و با به اتمام رساندن پرونده دستگیر شدگان حوادث اخیر، با خرسندی از سمت خود خداحافظی کنید.

نوه امام (ره) برگذاری چنین دادگاهی را در تاریخ انقلاب بی‌سابقه دانست و از فرزندان شهیدانی همچون شهید مطهری و بهشتی که امروز خود دارای جایگاه اجتماعی در بین مردم و مسئولان هستند، خواست فعالیت خود را بیشتر کنند و از موقعیت فعلی در جهت بهتر شدن فضای کنونی کشور استفاده کنند.

منبع:

http://www.alarabiya.net/articles/2009/08/06/81043.html

تظاهرات در چندین نقطه بازار و دادگستری


فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده دسته های چند صد نفره در چند ین نقطه اقدام به تظاهرات کردند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند که با یورش نیروهای سرکوبگر مواجه شدند.

اعتراضات از لحظاتی پیش در چندین نقطه آغاز گردید. دسته های چند صد نفره مردم اقدام به سر دادن شعارهای مرگ بر دیکتاتور و الله اکبر کردند . اعتراضات از چهار راه بهشت بسوی خیابان خیام کشیده شد و در چند نقطه در حال انجام شدن است آنها با پیوستن به هم به سوی دادگستری در حال حرکت هستند همچنین از میدان 15 خرداد دسته های چند صد نفره در حال دادن شعار بسوی دادگستری در حال حرکت هستند آنها شعار مرگ بر دیکتاور سر می دهند . در بازار تهران اعتراضاتی درجریان است و تعدادی از بازاریان به اعتراضات مردم پیوسته اند و بعضی از آنها برای مردم و جوانان آب می اورند آنها بصورت کسترده اقدام به دادن شعارهای مرگ بر دیکتاتور می کنند.

همچنین در مقابل دفتر دادستانی تعداد زیادی از مردم و جوانان تجمع کرده اند و د ر حال دادن شعار هستند شعار مرگ بر دیکتاتور تمامی مناطق را در بر گرفته است . مردم و جوانان بصورت چند صد نفره شروع به تظاهرات می کنند و وقتی که با یورش مامورین مواجه می شوند با آنها درگیر می شوند وسپس متفرق می شوند و در نقطه ای دیگر تظاهرات خود را ادامه می دهند

خانواده های زندانیان سیاسی و تعدادی از مردم که موفق شدند به جمع آنها بپیوندند با شنیدن شعار های مردم در خیابان خیام آنها هم شروع به دادن شعار مرگ بر دیکتاتور و الله اکبر سر دادند نیروهای سرکوبگر به خانواده یورش می برند و سعی در متفرق کردن آنها را دارند ولی خانواده مقاومت می کنند و متفرق نمی شوند . تعداد خانواده و مردم که در مقابل دادگستری تجمع کرده اند به بیش از 200 نفر رسیده است.

نیروهای سرکوبگر گارد ویژه، سپاه پاسداران ،بسیج و لباس شخصیها در تمامی مناطق مسقر شدند و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده میشه در حال حاضر تعداد زیادی از نیروهای گارد ویژه در جلوی دادستانی مستقر شدند و همچنین در بازار،میدان 15 خرداد،خیابان خیام و نقاط دیگر مسقر شدند وسعی دارند که به حرکت اعتراضی مردم پایان دهند ولی بر شدت و نقاط اعتراضات لحظه به لحظه افزدوده می شود.نیروهیا سرکوبگر وحشاینه به مردم یورش می برند و انها را آماج باتون های خود قرار میدهند.

------------------------------------------------------------------------------------------------
ادامه تظاهرات در کنار دادگستری و بازار

بنابه گزارشات رسیده تعداد زیادی از خانواده ها و مردم در کنار دادگستری ، خیابانهای اطراف و بازار تجمع کردند و گاها اقدام به دادن شعار مرگ بر دیکتاتور می کنند.

تعداد زیادی از خانواده های زندانیان سیاسی و مردم درمقابل درب دادگستری تجمع کردند. تعداد از خانواده های به داخل دادگستری وارد شدند . تعداداز خانواده ها و مردم که در بیرون دادگستری تجمع کردند نزدیک به 400 نفر تخمین زده می شود. نیروهای سرکوبگر در آنجا آرایش گرفته اند و عملا آنها را در محاصره خود دارند.

از طرفی دیگر تعداد زیادی از مردم در خیابان داور، خیابان خیام ،خیابان صور اسرافیل و بازار به اعتراضات خود ادامه میدهند و شعارهای مرگ بر دیکتاتور و الله اکبر سر میدهند . تعدادی از بازاریان به صفوف اعتراضات مردم پیوستند و تعدادی دیگر به طرق مختلف شرکت کنندگان در تظاهرات را مورد حمایت خود قرار می دادند. این در حالی است که درجه حرارت بالا است و گرم می باشد.

در پی یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر به مردم در بازار در حدود 8 نفر از مردم در اثر ضربات باتون زخمی شدند که توسط بازاریان و مردم از محل تظاهرات خارج شدند و به نیروهای سرکوبگر اجازه دستگیری آنها را ندادند .

نیروهای سرکوبگر گارد ویژه، سپاه پاسداران ،بسیج و لباس شخصیها در تمامی مناطق تظاهرات حاضر هستند . تعداد زیادی از آنها پیرامون دادگستری ، در بازار ،مقابل دادستانی، میدان 15 خرداد، خیابان اصلی بازار، خیابان خیام ، خیابان داور و خیابان صور اسرافیل با موتورهای خود در حال تردد هستند و نیروهای پیاده خود را با غلظت زیاد چیده اند .و هر از چند گاهی به مردم یورش می برند.

راه غلبه بر سرکوب از زبان سر دژخیم



منصور امان

مُحتوای بیانیه کاغذی ای که دور چنگالهای خون آلود نیروی انتظامی پیچیده شُده تا آن را پنهان کُند، شاید فقط از این زاویه که عقب ماندگی شگفت آور تدوین کُنندگانش را از ژرفا و گُستره رویدادها مُستند می کُند به اشارتی بیارزد.

آقای خامنه ای بسیار جدی و حق به جانب مایل است پرونده تبهکاریهای صورت گرفته در گوانتاناموی فقاهتی – ولایتی او (کهریزک) با جلو کشیدن "دو نگهبان خودسر" و به همین تعداد "مامور سهل انگار" مختومه اعلام شود.

این حقیقت که دایره گیج سری آیت الله و شُرکا تا چه میزان گُسترش یافته را از آنجا می توان دریافت که آنها فقط یازده روز پیش (6 مرداد) به طور ناکام دست به تلاش مُشابهی زده و در آن هنگام نیز یقین داشتند که با "غیراستاندارد" خواندن زندان سفارشی، از زیر شلیک آتش خشم جامعه بیرون می آیند. این اتفاق نیاُفتاد چون متُد امنیتی "آقا" تنها در دوره ای که او برای یک جامعه ی خاموش، شکست داده شُده یا مُنفعل تک نوازی می کُند، کارکرد دارد. توسُل دوباره به همین شیوه، نشان می دهد که آقای خامنه ای و باند نظامی – امنیتی او نمی توانند شیوه ها و ابزارهایشان را با شرایط جدید ادابته کُنند.

مُمکن است آنها قادر به درک اوضاع نباشند و شاید نیز شرایط را می فهمند اما بضاعت مُدیریت ندارند. در هر دو صورت، نتیجه ای که به دست می آید یکسان است: بارگاه ولی فقیه هیچ راهکار واقعی برای مهار کردن اوضاع ندارد. از این رو چه توسُل به سرکوب بیشتر و چه عقب نشینی تاکتیکی، نه بخشی از یک استراتژی آن بلکه، کوششی تحمیل شُده و غیر ارادی برای حفظ تعادُل خود به حساب می آید.

برای تحریک دمل آبسه کرده درک "مقام عُظما" هم که شُده، مُقایسه شرایط حاضر با چند ماه پیش می تواند مُفید بیاُفتد؛ زمان نه چندان دوری که اوباش تحت فرمان او با دست باز و خاطر آسوده، زیر بلاگردان "طرح ارتقای امنیت اجتماعی"، جوانان را در کهریزک در خون و چرک غُسل می دادند و او نه نیازی به نصب پلاک "استاندارد" بر گوانتاناموی شخصی اش را داشت و نه مجبور بود در برابر نگاه همگان بر سطحی به اندازه یک کف دست، روی بیانیه ای که امضای نیروی انتظامی را زیر خود دارد، پُشتک و واروی "مهرورزی" بزند.

پُز غلط – کردم – گویی "آقا" محصول مُستقیم خیزش مردُم است. فقط ترس از سیل جَُنبش اجتماعی و کابوس روفته شُدن توسط آن است که آیت الله خامنه ای را وادار به آویختن به این ترفند کرده است. او زبان قُدرت را خوب می فهمد و مردُم ایران هم به او نشان داده اند که به خوبی به این زبان مُسلط اند.

آقای خامنه ای راه بیرون کشیدن سلاح سرکوب و دشنه و شلاق و باتوم از کف خود و اوباش نظامی – امنیتی اش را به مُخالفان و مُعترضان خویش نشان داده است: اعتراض، ستیز و پایداری!