نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۷ اردیبهشت ۱, یکشنبه

حمله هوایی اسرائیل به غزه بی بی سی


جنگنده های اسرائیلی روز یکشنبه (20 آوریل)، به نوار غزه حمله کرده و دست کم یک پیکارجوی حماس را کشته اند.
این حملات هوایی در بخش شمالی اراضی فلسطینی رخ داده است.
روز گذشته دست کم ده عضو گروه حماس در جریان چند درگیری با نظامیان اسرائیلی کشته شدند.
شماری از کشته شدگان در حمله به گذرگاه اسرائیلی کرم شالوم مشارکت داشته اند. در حمله به این گذرگاه سیزده سرباز اسرائیلی زخمی شدند.
خودروهای حامل شبه نظامیان حماس، در مه شدید به گذرگاه کرم شالوم نزدیک شده بودند که دست کم دو خودرو حامل مهمات منفجر شدند و شبه نظامیان فلسطینی به سوی سربازان اسرائیلی خمپاره پرتاب کردند. این اقدام با واکنش سربازان اسرائیلی روبرو شد و آنها نیز به شلیک پرداختند.
حمله به این گذرگاه، جدیدترین حمله نیروهای شبه نظامی فلسطینی به گذرگاه های تحت کنترل اسرائیل بوده است. این حملات متوجه گذرگاه هایی است که به غزه راه دارند. این حملات ساعاتی پیش از عید فصح، از اعیاد یهودیان صورت گرفت.
سامی ابو زهری از رهبران حماس گفته است که این گروه به حملات خود به این گذرگاه ها ادامه می دهد تا محاصره اسرائیل علیه غزه را متوقف کند.
محاصره نوار غزه که تحت کنترل حماس است از سوی اسرائیل ادامه دارد و اسرائیل تنها اجازه ورود حداقل مواد غذایی و برخی تجهیزات را می دهد.
محاصره نوار غزه توسط اسرائیل باعث مشکلات زیادی برای مردم نوار غزه شده و زندگی را برای آنها دشوار ساخته است.
سازمان ملل و بسیاری از گروه ها و سازمان های حقوق بشری نسبت به بروز یک فاجعه انسانی در غزه هشدار داده اند.