برخی از گزارش‌ها، از نقض تحریم‌های بین المللی اعمال شده علیه ایران توسط دلالان اسرائیلی حکایت دارد. این دلالان قصد داشتن قطعات هواپیماهای جنگی اسرائیلی را به ایران بفروشند.
روزنامه بریتانیایی «دیلی تلگراف» در این باره نوشته است که دلالان قطعات هواپیماهای جنگی را از اسرائیل به یونان منتقل می‌کردند و سپس به ایران می‌فروختند.
بنا بر این گزارش، وزارت امور داخلی آمریکا با همکاری سازمان‌های امنیتی یونان، شبکه این دالالان را کشف کرده است.
«دیلی تلگراف» به نقل از منابع قضایی یونانی نوشته است که قطعات یدکی که به ایران فروخته شده و یا قصد فروش آن‌ها را داشته، در فهرست کالاهای مهمی بود که فروش آن به ایران ممنوع است. 
تحریم‌ها علیه ایران، برای مقابله با برنامه اتمی این کشور وضع شده است.
بنا بر این گزارش، محموله ضبط شده شامل قطعات یدکی برای هواپیمای جنگنده آمریکایی «اف ۴» و «اف ۱۴» بوده است. نیروی هوایی ایران مجهز به ده‌ها هواپیمای آمریکایی از این دو مدل است که به نیازمند قطعات یدکی نیازمندند.
به گفته منابع قضایی یونان فهرست این قطعات برای بررسی در اختیار وزارت‌خانه‌های دفاع و خارجه کشورهای آمریکا و اسرائیل قرار گرفته است. محموله نخست در دسامبر ۲۰۱۲ و محموله دوم در آوریل ۲۰۱۳ از منطقه‌ای در نزدیکی حیفا نخست به یک شرکت یونانی منتقل شده تا از این طریق سپس به ایران ارسال شود.
این شرکت یونانی دارای مشخصاتی جعلی و مجازی بوده و ظاهراً در شهر سالونیک یونان تاسیس شده است. اما به گفته مقامات یونانی، دسترسی به مسئولان واقعی این شرکت تا کنون بی‌نتیجه بوده است.
این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که اسرائیل سرسخت‌ترین مخالف توافقنامه اتمی گروه ۱+۵ با ایران و ادامه مذاکرات میان دو طرف است.