نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آذر ۲۰, چهارشنبه

وداع جهان با بزرگ‌مرد تاریخ

باراک اوباما از نلسون ماندلا به عنوان «غول تاريخ» ياد کرد و گفت بسياری از رهبران جهان همبستگی خود را با مبارزات وی برای آزادی اعلام می‌کنند ولی «حاضر نيستند تا ديدگاه متفاوت مردم خود را تحمل کنند».

غم ماندلایی خاتمی

یادبود ماندلا در استادیوم ۸۰ هزار نفری

  باراک اوباما،رئیس جمهوری آمریکا همراه با همسرش، جورج بوش، بیل کلینتون و جیمی کارتر، روسای جمهوری سابق آمریکا، دیوید کامرون همراه با تونی بلر، گوردون براون و جان میجر، نخست وزیرهای سابق انگلیس به آفریقای جنوبی رفته‌اند. روسای جمهوری افغانستان، فرانسه، چین، کوبا و تعداد دیگری از کشورهای جهان و همچنین دبیرکل سازمان ملل از جمله شرکت‌کنندگان در این مراسم هستند.







باراک اوباما به همراه دو رئيس جمهوری سابق آمریکا به آفریقای جنوبی رفته است.

رئیس جمهوری پاکستان و هیات همراهش در ژوهانسبورگ

رابرت موگابه،رئیس جمهوری زیمبابوه همراه با خانواده‌اش به مراسم آمد.











 

اوباما تصورش را هم نمی‌کرد عکس‌هایی که در حاشیه مراسم یادبود ماندلا از او گرفته می‌شود این‌قدر جنجالی شود.

  • اوباما تصورش را هم نمی‌کرد عکس‌هایی که در حاشیه مراسم یادبود ماندلا از او گرفته می‌شود این‌قدر جنجالی شود. این عکس‌ها اوباما را به همراه دیوید کامرون،نخست وزیر انگلیس و هله تورنینگ اشمیت،نخست وزیر دانمارک نشان می‌دهد که در حال عکس گرفتن از خودشان و شوخی هستند. مسئله‌ای که در این میان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته چهره عبوس و به نظر خشمگین میشله،همسر اوباماست. به نظر می‌رسد که میشله هم دل خوشی از رفتار همسرش ندارد. رسانه‌های آمریکا با انتقاد از این رفتار اوباما گفته‌اند که این عکس‌ها در شان رئيس جمهوری آمریکا در یک مراسم مهم و رسمی نبوده است.
 
 
 
 

گردهمايی بر مزار رشيد اسماعيلی در روز دانشجو (با عکس)

روز شنبه ۱۶ آذرماه ۱۳۹۲ به مناسبت روز دانشجو، عده‌ای از فعالين دانشجويی دانشگاه‌های استان اصفهان به همراه دکتر محسن رنانی، خانم طاهره عليزاده همسر گرامی دکتر سيدعلی‌اصغر غروی و تنی چند از فعالين سياسی و مدنی اصفهان بر سر مزار «رشيد جنبش دانشجويی»، مرحوم رشيداسماعيلی گردهم آمدند.

«دکترمحسن‌رنانی» استاديار گروه علوم اقتصاد دانشگاه اصفهان و از برجسته‌ترين اساتيد اقتصاد سياسی کشور که سخنران اصلی اين مراسم بودند، با ايراد اين مطلب که رشيد اسماعيلی هم در نام و هم در عمل به واقع «رشیـد» بود با يادی از ۳ آذر اهورايی دانشگاه تهران افزودند: «روز ۱۶ آذر به آن دليل در تاريخ ثبت ‌شد و از ديگر روزهای سال متفاوت شد که تعدادی از دانشجويان به مرگ نگاه متفاوتی داشتند.» ايشان در ادامه ضمن رازآلود خواندن پديده ی مرگ، تفاوت نگاه‌ها به مرگ را زمينه‌ساز تفاوت زندگی انسان‌ها معرفی کردند و تاکيد کردند که: «همه‌ی تحولات دنيا را افرادی به رقم‌زدند که به مرگ نگاهی متفاوت داشتند.»
نويسنده کتاب‌های «بازار يا نابازار؟»، «چرخه های افول اخلاق و اقتصاد» و «اقتصاد سياسی مناقشه اتمی ايران: درآمدی بر عبور تمدن‌ها» در ادامه افزود: «نشانه‌ی يک حکومت خوب اهميت دادن آن حکومت به زندگی شهروندان خود است. حکومتی را می‌توان دموکرات‌تر خواند که نسبت به زندگی زندانی‌ها و اقليت های دينی‌اش حساس‌تر باشد.»
اين استاديار دانشگاه اصفهان در ادامه نحوه‌ی مواجهه‌ی انسان‌ها با مرگ را در تمامی شئونات زندگيشان از جمله رفتارهای سياسيشان آشکار خواند و گفت: «که هر کسی که در مسير آشتی با عالم نباشد و تعريف مشخصی از هستی و جايگاه زندگی‌اش در آن نداشته باشد و به خوبی با پديده‌ی مرگ آشنا نشده باشد، ترسش از مرگ بيشتر می‌شود و اين ترس منجر به چنگ زدنش به قدرت و ثروت می‌شود.» وی افزود: «فردی که هدف برايش وسيله را توجيه می‌کند، فردی کاملا ترسيده از مرگ است و اين بينش و رفتار هم در منظومه‌ی فکری‌اش منطقی است. اين فرد اگر به اهداف خود نرسد يعنی مرده است؛ يعنی زندگی برايش تمام شده است زيرا که زندگی را در آن اهداف خلاصه کرده است.»
دکتر رنانی، مؤسس مراکز مستقل هم‌انديشی توسعه استان‌های اصفهان و کرمانشاه، گفتند: «من با رشيد چند باری بيشتر ملاقات و گفتگو نداشتم اما در همين ديدارهای اندک و از رهگذر نوشته‌های ناب وی؛ شخصيت وی را شخصيتی نترس در برابر مرگ و در مسير آشتی با عالم يافتم. از آثار رشيد و قلم او اين‌چنين دريافت می‌شود که او در مسير رشد و اعتلا قرار داشت.»
REsmaeili3.jpgايشان زمان پرکشيدن رشيد اسماعيلی را زمان اوج شکوفايی فکری و روحی‌اش عنوان کردند و افزودند: «خوشحالم ازين بابت که رشيد در زمانی رفت که در اوج شکوفايی‌اش بود و در برابر مواجه با امر قدسی علم در مرتبه‌ی بالايی بود و خودِ خود نابش بود و اسير دنيا و ظواهر آن نشده بود.»
وی در پايان با ادای احترام به رشيد اسماعيلی افزود: «نام و ياد انديشمندانی چون او بايد پاس داشته‌شود.»
پس از سخنرانی دکتر محسن رنانی و تنی چند از ياران و دوستان نزديک وی، همسر بزرگوار دکتر غروی، خانم «طاهره عليزاده» با ايراد سخنانی ضمن بزرگداشت ياد رشيد اسماعيلی، وی را همچون فرزند خود خواندند و افزودند: «کتر غروی علاقه بسياری به رشيد داشت و همواره رشادت و شجاعت قلم و عمل او را ستايش می‌کرد. من هم هنوز پرکشيدن رشيد را باور ندارم و او را در ميان جمع خودمان حس می‌کنم»
در پايان مراسم هم دوستان رشيد ضمن دعا برای آزادی تمامی محصورين و زندانيان سياسی به‌خصوص نوانديش دينی در بند، دکتر سيدعلی‌اصغر غروی، دست‌دردست يکديگر گرداگرد مزار رشيد جنبش دانشجويی، حلقه زدند و با چشمانی اشک‌آلود و صدای لرزان از غم نبود رشيد عزيز سرود خاطر انگيز «يارِ دبستانی» را بار ديگر برای يار هميشه همراه خود، هم‌خوانی کردند.

شايان ذکر است که مرحوم اسماعيلی فعال سابق دانشجويی، عضو شورای سياست‌گذاری سازمان ادوار تحکيم وحدت و از دانشجويان ستاره‌دار و اخراجی دانشگاه علامه طباطبايی تهران بود. وی در سال‌های پس از انتخابات بحث‌برانگيز ۸۸، دو بار بازداشت شد.

  جمع آوری صدقه برای سلامتی امام زمان


سرای حاج رضا، بنای تاریخی یا ...


سرای حاج رضا مربوط به دوره قاجار واقع در ضلع جنوبی بازار قزوین مدتی است به محلی برای تفکیک زباله های بازیافتی تبدیل شده






















کشف گور دسته جمعی از دوره شوروی

گور دسته جمعی تازه کشف شده در مرکز شهر سن پترزبورگ از دوران اتحاد جماهیر شوروی، استخوان های چندین دختر نوجوان و زن سالمند نیز در میان اجساد یافت شده اند ...














عکس‌های تکان‌دهنده از مرگبارترین ماده مخدر جهان

کمتر تکان‌دهنده است را منتشر می‌کند.بر اساس گزارش تایم، برای تهیه این ماده مخدر،  قرص کدئین را همراه با ید، اسید هیدروکلریک و دیگر مواد شیمیایی حل می‌کنند و بعد از طی مراحلی این ماده مرگبار به دست می‌آید و عمدتا در اطراف نواحی تناسلی تزریق می‌شود.در این گزارش تصویری، جوانان و میانسالانی از یکی از شهرهای روسیه را خواهید دید که به دلیل وابستگی به این ماده مخدر دچار صدمات جسمی متعددی شدند، از جمله زخم‌های عمیق روی پوست، از دست دادن قدرت راه رفتن و.... شده‌اند.
http://www.salamaneh.com/resource/more_image/52a061559ddfd.jpg

http://www.salamaneh.com/resource/more_image/52a061559cdfc.jpg

http://www.salamaneh.com/resource/more_image/52a061559c569.jpg

http://www.salamaneh.com/resource/more_image/52a061559abfa.jpg

http://www.salamaneh.com/resource/more_image/52a061559b602.jpg