نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ آذر ۳, سه‌شنبه

فساد میلیاردی در شرکت زیرمجموعه شهرداری تهران

کمتر از سه هفته از اظهارات مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد می‌گذرد؛ اظهاراتی که ادامه توضیحات شهرداری تهران، مبنی بر قانونی بودن واگذاری‌ها و فروش‌ها در اراضی عباس‌آباد، بر همین توضیحات تاکید می‌کرد.


به گزارش اعتماد ملی اردشیر نوریان مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد، سیزدهم آبان امسال بود که مدعی شد: «مطابق نص صریح قانون تخلفی در فروش اراضی عباس آباد صورت نگرفته است.»
اما گزارش‌های حسابرسی ارائه شده به شورای شهر تهران حکایت از تخلفات میلیاردی و عجیبی ازسوی شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد و شهرداری تهران دارد.
در بخشی از این گزارش به «تخلفی آشکار» در فروش اراضی اشاره شده و آمده است: از سال ۱۳۹۰با وجود قانون اراضی عباس آباد که اجازه واگذاری املاک را نمی دهد، به ترتیب ۷۵۰۰۰ متر و ۵۰۰۰ متر از این اراضی به سازمان املاک شهرداری، بنیاد و بانک دی فروخته شده و تحویل شده است.
مفقود شدن ۱۷ میلیارد و چهارصد میلیون تومان
در تخلفی دیگر، ۱۷۴ میلیارد ریال برای مخارج عمرانی اراضی عباس آباد در سال‌های بعد از سال ۹۰ ذخیره شده است. در حالی که معلوم نیست چه اتفاقی برای این پول افتاده چون در اراضی به مصرف نرسیده است. مشخص نیست چرا این ذخیره بدون هیچ تغییری به سال‌های بعد منتقل شده است. مستندات این کار هم مفقود شده است.
مفقود شدن ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان 
همچنین در سال ۹۱ شرکت نوسازی حدود ۴۹ میلیارد ریال از شرکت بازرگانی و بهره برداری کارکنان شهرداری با واسطه گری شرکت «دیدار ایرانیان» بابت خرید چراغ پیش پرداخت داده که پس از مدت کوتاهی قرارداد فسخ شده، اما هنوز پس از ۳ سال پول برگشت داده نشده است.
۵۰۰ میلیون، به جای ۹۰ میلیارد تومان! 
طبق گزارش شرکت حسابرسی به شورای شهر، شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد، زیرمجموعه شهرداری تهران، در تخلفی دیگر برای نشان دادن سودش در سال ۹۲، سندسازی کرده و به‌جای ۹۰۰ میلیارد ریال (طلب سهامدار یعنی شهرداری) تنها ۵ میلیارد ریال به حساب اداره کل امور مالی شهرداری تهران پرداخت شده است تا مدیران شرکت بتوانند پاداش بیشتری دریافت کنند.
اجاره اراضی بدون مزایده 
ازسوی دیگر، اجاره اراضی، غرفه ها، و املاک واقع در اراضی هیچکدام با مزایده واگذار نشده‌اند و تنها بر پایه قیمت کارشناسی شده حدود ۲۵ میلیارد ریال اجاره سالانه دریافت می‌شود، در حالی که طبق قانون باید مزایده برگزار می‌شد.
واگذاری غیرقانونی به اشخاص 
تخلف دیگر در واگذاری‌های غیرقانونی به اشخاص، واگذاری رستوران پل چوبی به آقای «ص د» و رستوران سیاوش به شرکت جنوب مارین سرویس، واقع در اراضی، بدون کارشناسی، بدون مزایده، بدون اخذ تضامین لازم، بدون مشخص کردن آورده سرمایه‌ای سرمایه گذاران و بدون نظارت بر میزان فروش (با توجه به سهیم بودن شرکت نوسازی در میزان فروش) بوده است.
این واگذاری‌ها با قراردادهای ۱۵ و ۸ ساله صورت گرفته است. همچنین پارکینگ اراضی بدون دریافت هزینه به ایشان واگذار شده است.
شرکت نرم افزار پویا مهر که از سال ۱۳۹۰ ملک شرکت واقع در خیابان نیلگون را در تصرف دارد هیچ گونه اجاره ای پرداخت نکرده است. حسابرسان اعلام کرده اند احتمالا دیگر مکان های خالی این شرکت نیز اجاره داده شده باشد، اما اطلاعاتی از آنها در دسترس نیست.
واگذاری زمین ۶۰۰ متری بدون سند و تشریفات و مفقود شدن ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان 
در سال ۹۲، ۲ قطعه زمین ۶۰۰ متری با ترک تشریفات، بدون رعایت قیمت کارشناسی و ۳۰ درصد پایین‌تر از آن و بدون دریافت پول نقد با اشخاص حقیقی معاوضه شده است. از این اشخاص علی الظاهر تنها ۲ واحد آپارتمان در خیابان تابان دریافت شده است که اسناد این انتقال و اسناد این ۲ واحد به حسابرسان داده نشده است.
همچنین از بابت این معاوضه، ۳۷ میلیارد ریال درآمد در حساب‌های شرکت نوسازی منظور شده که حسابرسان صحت وجود این مبلغ را زیر سوال برده اند. شرکت حسابرسی احتمال ارتباط با مقامات ارشد شهرداری در این موضوع را «بسیار بالا» عنوان کردهاست.
مباحث متعدد بیمه ای، مالیاتی، حتی نبود اسناد زمین‌ها و واحدهای مسکونی و تجاری و ماشین‌های شرکت از دیگر مباحث است که جای بحث دارد.
تطبیق نیافتن ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از موجودی انبار 
به دلیل نداشتن سیستم انبارداری و عدم تمرکز آن ۱۱۵ میلیارد ریال از موجودی انبار خریداری شده قابل تطبیق نیست.
مفقود شدن ۳۰۰ میلیون تومان 
۳ میلیارد ریال وجوه عملیاتی که در سال ۹۲ در اختیار مدیرعامل شرکت نوسازی بوده مشخص نیست چه شده و هیچ سندی هم برای آن موجود نیست و ارایه نشده است. حسابرسان به شورای شهر اعلام کرده‌اند که این مبلغ «دریافت و هزینه شخصی شده است».
همچنین ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه حق الزحمه مشاوران مدیرعامل شرکت نوسازی بدون حتی اسناد حضور و گزارش کارکرد به صورت صوری پرداخت شده است.
از سوی دیگر با توجه به ماده ۱۳ ابلاغی شهردارمورخ ۲۸/۱۲/۹۱ مبنی بر ممنوعیت پرداخت هایی غیر از پاداش و عیدی، تنها در سال ۹۲ حدود ۱۹ میلیارد ریال، تحت عنوان مزایای غیرنقد، کارانه، پاداش به پرسنل و به خصوص معاونین پرداخت شده است.
اضافه کار ثابت برای مدیرعامل و قائم‌مقام و معاونان
بر خلاف ماده ۱۵ ابلاغی شهردار، ماهیانه ۱۵۰ ساعت به صورت ثابت برای مدیرعامل، قائم مقام مدیرعامل، معاونین و حتی مشاورین اضافه کار منظور و پرداخت شده است.
فروش زمین ۶ میلیارد تومانی بدون دریافت پول 
تخلف دیگر در این پرونده مربوط به قطعه زمینی است که به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به شرکت معین سرافراز آرمان فروخته شده، اما نه تنها مبلغ دریافت نشده، بلکه همچنان در حساب‌ها به‌عنوان مطالبات باقی مانده و کاری برای دریافت انجام نشده است.
به گزارش اعتماد ملی، حسابرسی از ۱۸ شرکت زیرمجموعه شهرداری تهران در حال انجام است و با پایان بخشی از حسابرسی‌ها، تخلفات متعدد میلیاردی افشا شده است.

هم‌زمان با بازداشت محمد نوری‌زاد، ماموران امنیتی به فعالانی که قصد برگزاری تجمع در مقابل “لاستیک دنا” را داشتند نیز حمله بردند و داوود نعمتی، زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب، و دست‌کم شش نفر از هواداران محمدعلی‌ طاهری (زندانی عقیدتی محکوم به اعدام) را بازداشت کردند.

در مقابل ساختمان “لاستیک دنا” در میدان ونک تهران برگزار شده است.
Nemati-Zartosht-Nourizad.jpg
هم‌زمان با بازداشت محمد نوری‌زاد، ماموران امنیتی به فعالانی که قصد برگزاری تجمع در مقابل “لاستیک دنا” را داشتند نیز حمله بردند و داوود نعمتی، زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب، و دست‌کم شش نفر از هواداران محمدعلی‌ طاهری (زندانی عقیدتی محکوم به اعدام) را بازداشت کردند.
بازداشت این نه نفر دو روز پس از بازداشت شماری از تجمع‌کنندگان در مقابل زندان اوین تهران صورت می‌گیرد.
هاشم زینالی، (پدر سعید زینالی، دانشجویی که در جریان قیام ۱۸ تیر ۷۸ بازداشت شد و بعد از ۱۷ سال اطلاعی از وی در دست نیست)، سیمین عیوض‌زاده (مادر امید علی‌شناس، فعال مدنی زندانی محکوم به ۱۰ سال حبس)، رضا ملک (زندانی سیاسی سابق)، محسن شجاع، و تعدادی دیگر از حامیان محمدعلی طاهری از جمله بازداشت‌شدگان تجمع صبح روز شنبه (۳۰ آبان) در مقابل زندان اوین هستند.
بر اساس گزارش‌ها، زنان بازداشت‌شده در آن تجمع به زندان زنان در قرچک منتقل شده‌اند و زندانیان مرد نیز در بند دو-الف زندان اوین که زیر نظر سپاه پاسداران اداره می‌شود، محبوس هستند.
تجمعات هفتگی گروهی از آسیب‌دیدگان از حکومت و فعالان حقوق بشر در مقابل زندان اوین و “لاستیک دنا” به ابتکار محمد نوری‌زاد و با همراهی شماری دیگر از فعالان شناخته‌شده هم‌چون محمد ملکی و نیز گوهر عشقی (مادر ستار بهشتی از جان‌باختگان سیاسی سال‌های اخیر) از تابستان امسال آغاز شد. هرچند که شمار شرکت‌کنندگان در این تجمعات در روزهای نخست کمتر از انگشتان دو دست بود اما در هفته‌های اخیر تعداد معترضان به ده‌ها نفر رسیده بود.
آن‌ها دلیل انتخاب دفتر “لاستیک دنا” به عنوان محل اصلی تجمع خود را تعلق آن به محمد یزدی، رییس پرنفوذ مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی اعلام کرده‌ بودند.

در این میان، بازداشت

سقوط جنگنده روسی در سوریه




صرف شیشه توسط یک معتاد در متروی تهران !سعید حدادیان، مجیدبنی فاطمه و نریمان پناهی در منزل میلیادر معروف

سعید حدادیان، مجیدبنی فاطمه و نریمان پناهی در منزل حسین هدایتی میلیادر معروف
صرف شیشه توسط یک معتاد در متروی تهران

Wilkerson: The Hypocrisy of U.S. Syria Policy (1/2)

Wilkerson: The Hypocrisy of U.S. Syria Policy (1/2)

در تهران '۳۸ پاتوق و محل اجتماع معتادان و کارتن‌خواب‌ها' وجود دارد

Image copyrightFARS
حسین ساجدی‌نیا، فرمانده پلیس تهران اعلام کرد که ۳۸ پاتوق و محل اجتماع "معتادان متجاهر" و کارتن خواب در سطح شهر تهران وجود دارد.
آقای ساجدی‌نیا امروز سه شنبه ۳ آذرماه گفت: "۳۷ مکان از این پاتوق ها معادل دو سوم معتادان و آسیب های اجتماعی موجود، در محله هرندی پایتخت است."
محله هرندی یکی از مناطق تجمع کارتن‌خواب ها و معتادان در شهر تهران است، اواسط آبانماه افرادی که گفته می‌شود مردم محلی این منطقه بودند، با چوب و چماق به محل اجتماع معتادان حمله کردند. بعضی از کارتن خواب‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و آلونک ها و چادرهای معتادان و کارتن خوابها به آتش کشیده شد.
به گزارش خبرگزاری‌های ایران آقای ساجدی نیا با اشاره به اینکه مشکل محله هرندی مسئله جدیدی نیست، گفت: "معضل هرندی مربوط به ۱۴ سال گذشته است و هر سال وضعیت بدتری را در این محله شاهد هستیم."
به گفته رئیس پلیس تهران، طی "پنج سال اخیر ۲۳ مرحله طرح گسترده" در این محله اجرا کرده است.
Image copyrightMEHR
آقای ساجدی نیا با تاکید بر اینکه این منطقه بهترین مکان برای ایجاد پاتوق برای معتادان شهرستانی است گفت: "۱۶ هزار نفر معتاد متجاهر در پایتخت وجود دارد که از میان آنها ۱۵۰۰ نفر زن هستند و پلیس هیچ مشکلی در راستای اجرای جمع آوری آنها ندارد."
وی اعلام کرد که پلیس تهران آمادگی دارد ظرف مدت "یک هفته ۹۷ درصد از معتادان متجاهر و کارتن خواب های سطح شهر" را جمع آوری کند.
معتادان متجاهر به آن دسته از مصرف کنندگان مواد مخدر اطلاق می شود که تلاشی برای پنهان کردن اعتیاد خود ندارند.

«اگر منظور صاحب نظران از رونق مسکن، بازگشت به ۱۳۰ میلیون متر مربع سال های ۹۰ و ۹۱ است به نظر من بازار مسکن ایران هرگز به رونق باز نخواهد گشت. یعنی اگر اقتصاد ایران به شرایط رونق و طبیعی خود برگردد نهایت بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون متر مربع در سال باید مسکن شهری ساخته شود نه ۱۳۰ میلیوت متر مربع.»

: «اگر منظور صاحب نظران از رونق مسکن، بازگشت به ۱۳۰ میلیون متر مربع سال های ۹۰ و ۹۱ است به نظر من بازار مسکن ایران هرگز به رونق باز نخواهد گشت. یعنی اگر اقتصاد ایران به شرایط رونق و طبیعی خود برگردد نهایت بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون متر مربع در سال باید مسکن شهری ساخته شود نه ۱۳۰ میلیوت متر مربع.»
چند سالی است که مسکن د‌‌ر رکود‌‌ شدیدی به سر می برد‌‌. با این حال د‌‌ولت د‌‌ر حالی بسته خروج از رکود‌‌ را اجرا کرد‌‌ که بخش مسکن د‌‌ر آن د‌‌ید‌‌ه نشد‌‌ه و یا بسیار کم رنگ است. این در حالی است که كارشناسان این صنعت را مانند‌‌ بخش خود‌‌رو یکی از پیشران های اقتصاد‌‌ می د‌‌انند‌‌ که رونق بخشی آن علاوه بر تاثیر و تحرک بر صنایع مرتبط می تواند‌‌ بخش قابل ملاحظه ای از مشکل بیکاری را نیز حل کند‌‌. د‌‌ر همین حال به گفته مشاور اقتصاد‌‌ی رئیس جمهور بخش مسکن به بیماری هلند‌‌ی د‌‌چار شد‌‌ه است. مسعود‌‌ نیلی گفته بعید‌‌ است که این بخش بتواند‌‌ به زود‌‌ی از رکود‌‌ خارج شود‌‌. این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی گفته: برخی‌ها با این تحلیل غلط که بازار مسکن با «مازاد عرضه» مواجه است، این بخش را از اولویت حمایتی خارج کرده‌اند؛ در حالی که حجم زیاد ساختمان صرفا قسمت «لوکس» را دربرمی‌گیرد و در آپارتمان‌های «مصرفی» کمبود داریم. همچنین مد‌‌یر برنامه ریزی و اقتصاد‌‌ مسکن وزارت راه و شهرسازی مسکن نیز از کاهش صد‌‌ور پروانه‌های ساختمانی می گويد‌‌ که باعث بی تعاد‌‌لی د‌‌ر بخش عرضه و تقاضا و بحرانی شد‌‌ن بازار مسکن می شود‌‌. علی چگینی د‌‌ر این رابطه افزود‌‌: حوزه اقتصاد‌‌ کشور از کمبود‌‌ و نبود‌‌ تقاضای واقعی د‌‌ر مسکن رنج می برد‌‌ که ورود‌‌ تسهیلات به بخش مسکن کمک شایانی به این بخش می کند‌‌. چگینی تصریح کرد‌‌: وزارت راه و شهرسازی د‌‌ر تلاش است تا با تشویق سازند‌‌گان به تولید‌‌ مسکن، رکود‌‌ د‌‌ر این بخش را پایان د‌‌هد‌‌.
هرگونه سیاست انبساط پولی منجر به شتاب دوباره رشد تورم می شود
دکتر سعید لیلاز استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با فراور گفت: «از آنجا که ما دچار پدیده رکود تورمی هستیم، هرگونه سیاست انبساط پولی با هدف تحریک تقاضا منجر به شتاب دوباره رشد تورم می شود و از آنجا که فشار وارده بر طبقات فرودست جامعه به خصوص سه دهک پایینی در ۵ سال گذشته از حد توان آنها خارج شده دولت نمی تواند در این باره بی مسئولیتی و بی احتیاطی کند.»
وی ادامه داد: «بیشتر راه حل هایی که در اقتصاد ایران ارائه می شود در حوزه سیاست های انبساط پولی است بدون آنکه این کارشناسان صدای خُرد شدن استخوان میلیون ها انسان در قعر مناسبات طبقات اجتماعی ایران را بشنوند.»
هر ۱۲ روز فقط یک لیتر شیر!
وی افزود: «تمامی مسئولین کشور باید از این که مصرف سرانه شیر در ۱۰ سال گذشته نصف شده و در حال حاضر هر شهروند ایرانی در مناطق شهری به طور متوسط هر ۱۲ روز فقط یک لیتر شیر مصرف می کند به فکر فرو رود و راه حلی فوری بیاندیشد.»
این استاد دانشگاه با بیان اینکه دولت هر سیاستی که در پیش می گیرد باید مراقب جنبه های تورمی آن باشد گفت: «از آنجا که اینرسی و اندازه بخش مسکن در ایران خیلی بزرگ است و اصلا با خودرو قابل مقایسه نیست، هرگونه سیاست انبساطی که بتواند بخش خودرو را تحریک کند در بخش مسکن باید بین ۱۰ تا ۱۵ برابر بیشتر باشد تا بتواند ثمربخش شود.»
تحریک بخش مسکن تورم شدیدی ایجاد خواهد کرد
وی ادامه داد: «ما اکنون در ایران بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون متر مربع مسکن خالی و مازاد بر تقاضا داریم که ارزش آن بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است. این رقم در مقابل ۲ هزار میلیارد تومانی که دولت برای تحریک بخش خودرو هزینه کرد اصلا قابل مقایسه نیست. لذا مقدار پولی که این دو نیاز دارند قابل مقایسه نیست و اگر دولت بخواهد همچون بخش خودرو به تحریک بخش مسکن نیز اقدام کند قطعا تورم شدیدی ایجاد خواهد شد.»
لیلاز اظهار کرد: «در سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ به دلیل سیاست انبساطی پولی شدید دولت از یک طرف و از سوی دیگر اینکه هرگاه تورم رو به افزایش بود دولت با واردات بی رویه و دلارهای نفتی تورم را سرکوب می کرد، پول های در گردش به شدت به سمت مسکن سوق پیدا کرد به گونه ای که سهم مسکن در تولید ناخالص داخلی از ۵ درصد ابتدای دولت نهم به ۸ تا ۹ درصد اواخر دولت دهم رسید؛ در حالی که ما این مقدار رشد تقاضای موثر نداشتیم.»
وی ادامه داد: «به عبارتی مردم برای آنکه سرمایه های ریالی خود را در برابر طوفان تورم حفظ کنند و از آنجا که این سرمایه به هر کجا که می رفت با واردات تورم آن بخش سرکوب می شد، این سرمایه ها به سمت کالایی (مسکن) سوق پیدا کرد که امکان واردات آن وجود نداشت؛ به گونه ای که متوسط ساخت مسکن شهری در ایران که در دولت اصلاحات بین ۷۰ تا ۷۵ میلیون متر مربع در سال بود تا سال ۹۱ به ۱۲۶ تا ۱۳۰ میلیون متر مربع افزایش پیدا کرد در حالی که همانطورکه عرض شد به هیچ وجه چنین تقاضایی وجود نداشت و مردم صرفا به دلیل حفظ سرمایه های خود به سمت مسکن هجوم برده بودند.»
بازار مسکن ایران هرگز به رونق باز نخواهد گشت
وی افزود: «لذا اگر منظور صاحب نظران از رونق مسکن، بازگشت به ۱۳۰ میلیون متر مربع سال های ۹۰ و ۹۱ است به نظر من بازار مسکن ایران هرگز به رونق باز نخواهد گشت. یعنی اگر اقتصاد ایران به شرایط رونق و طبیعی خود برگردد نهایت بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون متر مربع در سال باید مسکن شهری ساخته شود نه ۱۳۰ میلیوت متر مربع.»
این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: «هیچگاه تقاضای موثر مسکن در ایران از حدود ۸۰ میلیون متر مربع در سال به طور عادی فراتر نخواهد رفت به خصوص اینکه اکنون رشد جمعیت و میزان ازدواج در حال کاهش است و از همه بدتر اینکه اکنون ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون متر مربع مسکن خالی و مازاد وجود دارد؛ چنانکه در همین شهر تهران آپارتمان خالی از متری ۵۰۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون تومان وجود دارد.»
لیلاز درباره صحبت چگینی مبنی بر نبود تقاضا در بخش مسکن گفت: «اینکه آقای چگینی از نبود تقاضا صحبت می کنند به این دلیل است که عملکرد ۱۳۰ میلیون متر مربع را معیار قرار می دهد در حالی که آن دوره یک دوره استثنایی بود و هرگز باز نخواهد گشت.»
وی ادامه داد: «تولید ۱۳۰ میلیون مربع مسکن در سال تنها در صورتی تکرار خواهد شد (در ۱۰ سال آینده) که دوباره به سیاست انبساطی پولی با رشد ۴۵ درصدی نقدینگی روی بیاوریم و در عین حال بتوانیم سالی ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته باشیم. به عبارتی تنها در صورتی که نقدینگی ۴۵ درصد و تورم ۴۰ درصد شود و به شرطی که این تورم همگن نباشد، ما به تولید ۱۳۰ میلیون متر معکب مسکن در سال باز خواهیم گشت.»
هشدار به شهرداری ها و مسئولان شهری
وی افزود: «بنابراین شهرداری ها و مسئولان شهری اگر گمان کنند ما به تقاضای ۱۳۰ میلیون متر مربع خواهیم رسید و منابع خود را به گمان بازگشت رونق پیش خور کنند اشتباه می کنند و دیگر رونقی در بخش مسکن وجود نخواهد داشت و تازه اگر رونقی شکل بگیرد ابتدا باید این ۱۲۰ میلیون متر مربع مازاد تمام شود.»
لیلاز گفت: «امسال ما ۶۰ تا ۶۵ میلیون متر مربع تقاضای ساخت مسکن جدید داریم که اگر رونق ایجاد شود ممکن است سالی ۱۰ تا ۱۵ میلیون متر مربع از آن ۱۲۰ میلیون متر مربع مسکن مازاد مصرف شود. اما حتی اگر این ۱۲۰ میلیون متر مربع هم تمام شود آنگاه با تقاضای ۷۰ تا ۸۰ میلیون متر مربع خواهیم رسید و هیچگاه سالی ۱۳۰ میلیون متر مربع اتفاق نخواهد افتاد.»

وی تصریح کرد: «لذا باید گفت لوکوموتیو مسکن در اقتصاد ایران برای همیشه از کار افتاده است و ایران از دوران گذار در ساخت مسکن عبور کرده و به کشورهای استقرار یافته در حوزه مسکن رسیده است.»

PHILIPPINES-APEC-SUMMIT-SECURITY-DIPLOMACY
شهر مانیل، میزبان کنفرانس بین المللی ۲۱ کشور جهان است و برای همین در طی ماه نوامبر بیش از ۲۰ هزار بی خانمان را موقتا از خیابان ها جمع آوری کرده است. JAY DIRECTO/AFP/Getty Images
Thousands of Lubavitch rabbis from 86 countries prepare for their group photo to be taken near Chabad-Lubavitch headquarters in the Brooklyn borough of New York, Sunday, Nov. 8, 2015. The group is in New York for the International Conference of Chabad-Lubavitch Emissaries, an annual event aimed at reviving Jewish awareness and practice around the world. (AP Photo/Andres Kudacki)
هزاران خاخام « لاباویچ» از ۸۶ کشور جهان در بروکلین  نیویورک جمع شدند تا  در طی کنفرانس بین المللی به بررسی روش های برای بالابردن ایمان و دعاخوانی یهودیان بپردازند.  AP Photo/Andres Kudacki
QAMISHLI, SYRIA - NOVEMBER 11:  Kurdish brides Halbast Khalili, 21, (L), and Mezgin Murat, 21, (C), sit on the chez lounge of honor during a wedding reception without their grooms on November 11, 2015 in Qamishli, in the autonomous region of Rojava, Syria. They married their husbands in absentia two months after the brothers successfully immigrated to Germany in the arduous journey as refugees. The women plan to join their husbands in Europe once their immigration documents have been processed.  (Photo by John Moore/Getty Images)
دو عروس کرد سوریه در منطقه آزاد روژاوا، بدون حضور دامادها، مراسم عروسی شان را تدارک دیدند. دامادها به تازگی پناهندگی شان در آلمان قطعی شده است. 
A man walks past trees painted with eyes in a park in central Kiev, Ukraine, November 17, 2015.  REUTERS/Gleb Garanich - RTS7IHDپارکی در مرکز شهر کیی  یو در اکرائین. 

Female students attend a mass prayer session to ask for rain, in Kudus, Indonesia's Central Java province
دانشجویان دختر شهر کدوس، استان جاوا در اندونزی برای دعای باران، مشغول نماز خواندن شده اند. اندونزی با سیل و خشکسالی و گرانی دست و گنجه  نرم می کند و بی آبی های اخیر بر مشکلات اقتصادی کشور افزوده است. 
A man pours wine into a hot bath with coloured water representing wine at the Hakone Kowaki-en Yunessun spa resort during an event marking Beaujolais Nouveau Day in Hakone west of Tokyo, November 19, 2015.  REUTERS/Thomas Peter      TPX IMAGES OF THE DAY      - RTS7V05شنا در استخر مخلوطی از شراب و آب رنگ شده، جزو سرویس هتلی است که در آن به استقبال جشن مخصوص بهار در غرب توکیو می روند. 
Members of the Miao ethnic group wearing ceremonial costumes take part in a parade during the Lusheng Festival in Gulong
کارناوال اعضای قوم میاوو در یکی از استان های چین. 

تئوری‌های توطئه دوباره سر برآوردند

یکی از تئوری‌های توطئه که این روزها بسیار در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. انتشار تصویری از "یک زن"در سه حادثه تروریستی در بستون و سندی‌هوک و پاریس است و طرح این پرسش است که این زن در تمامی این حوادث تروریستی چه کار می‌کند؟ و در ادامه این طرح مطرح می‌شود که هیچ عملیات تروریستی‌ای صورت نگرفته و اینها تماما بازیگر هستند.


در کمتر از ۲۴ ساعت از گذشته حملات تروریستی در پاریس تئوری‌های توطئه سر برآوردند. در یک جا یک کاربر امریکایی در کانال معروف یوتیوب خود مدعی می‌شود که در واقع هیچ اتفاقی در "استاد د فرانس"رخ نداده است و این رسانه‌های تحت کنترل "قدرت"هستند که تصاویر غیرواقعی از فرار مردم به سمت چمن منتشر کرده‌اند، دلیل این ادعا را نیز این‌گونه عنوان می‌کنند: "هیچ ویدئوی آماتوری که از سوی خود مردم گرفته شده باشد از این حادثه وجود ندارد."



به نظر استدلالی غیرواقعی و احمقانه به نظر می‌رسد چرا که تعداد بسیار زیادی از تصاویر و ویدئوهای آماتور توسط مردم از وقایع "استاد د فرانس"گرفته و در شبکه‌های مجازی منتشر شده است.


همین فرد اما بعدتر با اشاره به یک ویدئوی غیرحرفه‌ای از حادثه مدعی شده است افرادی که در ویدئو دیده می‌شوند بازیگر هستند، دلیلی که مطرح کرده این است که افراد در کنار زخمی‌های فقط وقت می‌گذرانند و کاری نمی‌کنند.
این دو ویدئو تنها در روز اول تا ساعت ۱۹:۳۰ بیش از ۱۸ هزار بار دیده شده‌اند.


حمله به مهاجران
این تصاویر نیز به تازگی در شبکه‌های مجازی عرب‌زبان به طور گسترده‌ای منتشر شده‌اند. تصاویر از آتش‌سوزی بزرگی است که در کمپ مهاجران در منطقه "کله"در شمال فرانسه در مرز انگلیس رخ داده است.
اما بسیاری از کاربران با باز انتشار این تصاویر مدعی شده‌اند که این تصاویر در واقع نتیجه حمله "فرانسوی‌ها"به مهاجران در کمپ بوده است.



فرانسوی‌ها کمپ مهاجرین سوری را پس از حملات پاریس در "کله"به آتش کشیدند، صحبت از چندین قربانی است"

پلیس منطقه "کله"اعلام کرده است که این آتش سوزی بر اثر یک حادثه رخ داده است:"آتش‌سوزی به علت یک مشکل در سیستم برق به وجود آمده و ربطی به حوادث پاریس ندارد"

ایفل در پی حملات تروریستی خاموش شد

تصاویر فراوانی از برج ایفل در حالی که تمامی چراغ‌های آن خاموش است منتشر شده است. در این راستا برخی از کاربران مدعی شده‌اند که ایفل در پی حملات تروریستی خاموش شده است، برخی دیگر اما مدعی شده‌اند دولت فرانسه تصمیم گرفته است به عنوان نماد عزا، چراغ‌های ایفل را خاموش کند.


در واقع هیچ‌کدام از این دو شایعه واقعیت ندارند. به سادگی چراغ تمامی ساختمان‌های تاریخی و توریستی در ساعت یک بامداد خاموش می‌شوند.
حتی یکی از ویدئوها از "خاموش شدن"برج ایفل که حسابی در شبکه‌های مجازی دست به دست شده است متعلق به جمعه گذشته نیست. این ویدئو ژانویه گذشته در شبکه "اسکای نیوز"منتشر شده بود.



ا

Stade de France - Terrorist Attack in Paris, France | Wornies

در حاشیه شهر اهواز مناطق محرومی وجود دارند که با وجود این‌که در جوار چاه‌های نفت هستند، اما وضعیت بغرنج آن تضاد عجیبی از درد و رنج بسیار مردم در کنار ثروت ملی نفت به نمایش گذاشته است؛ مناطقی که دارای کلاس‌هایی هستند که بیش از آن‌که شبیه مدرسه باشند، مخروبه‌هایی با نیمکت‌های شکسته و اتاق‌هایی تاریک می‌نمایند که دانش‌آموزان آن در پناه کورسوی نور خورشید که از پنجره یا در کلاس فضای تاریک را قدری روشن می‌کند، الفبای زندگی را مشق می‌کنند تا آینده‌سازان فردای این کشور باشند.
 (تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه

(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه
(تصاویر) مخروبه‌های به اسم مدرسه