نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ اسفند ۲۷, پنجشنبه

عزيزمادران شهدا وزندانيان سياسی امسال عيد ندارند

همزمان با برگزاری مذاکرات صلح سوریه کُردهای سوری در شمال این کشور نظام فدرالی اعلام کردند؛ مسأله ای که در شرایط کنونی سوریه بوی «جدایی طلبی» را به مشام می رساند تا برقراری فدرالیسم.

مخالفان و موافقان

کرد های سوریه
همزمان با برگزاری مذاکرات صلح سوریه کُردهای سوری در شمال این کشور نظام فدرالی اعلام کردند؛ مسأله ای که در شرایط کنونی سوریه بوی «جدایی طلبی» را به مشام می رساند تا برقراری فدرالیسم.

ح
در جدیدترین گزارش منتشر شده درباره اعتبار پاسپورت کشورهای مختلف جهان‌، ایران در کنار اتیوپی، اریتره و سودان در مکان 98 قرار گرفته است.
به گزارش مشرق، موسسه بین‌المللی «هنلی و شرکاء» که در حوزه مسائل مربوط به اقامت و شهروندی فعالیت می‌کند، در گزارش سالانه خود درباره اعتبار پاسپورت کشور‌های مختلف‌، ویزای آلمان را با 177 امتیاز در مکان نخست قرار داده، این در حالیست که اعتبار ویزای صادر شده از سوی ایران در این گزارش به صورت مشترک با کشورهای اریتره،‌ اتیوپی،‌ نپال‌، فلسطین و سودان با 37 امتیاز در رتبه 98 قرار دارد.

در این گزارش که هر سال با همکاری انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی (IATA) به عنوان دارنده بزرگترین پایگاه اطلاعاتی سفر و براساس آزادی سفر شهروندان کشورهای مختلف تنظیم می‌شود‌، بیش از 200 کشور بررسی و در رتبه‌های انفرادی یا مشترک 1 تا 104 قرار گرفته‌اند که این رتبه‌بندی بر اساس تعداد کشورهایی برآورده شده که شهروندان یک کشور می‌توانند بدون دریافت ویزا به آنجا سفر کنند.

در گزارش موسسه «هنلی و شرکا» درباره اعتبار پاسپورت کشورهای مختلف جهان، ایران در حالی به صورت مشترک با کشورهای اریتره،‌ اتیوپی،‌ نپال‌، فلسطین و سودان 37 امتیاز در رتبه 98 قرار دارد که تنها کشورهای لیبی، سوریه، سومالی، عراق، پاکستان و افغانستان دارای اعتبار ویزایی پایین‌تر از ایران هستند.

عزيزمادران شهدا وزندانيان سياسی امسال عيد ندارند!