نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ بهمن ۵, یکشنبه

عربستان سعودی یک زن را در ملاءعام در مکه سر برید !رائف بدوی، وبلاگ‌نویس سعودی به اتهام ارتداد به تحمل هزار ضربه شلاق محکوم شده!رکورد تازه عربستان در سال ۲۰۱۴ در زمینه گردن زدن متهمان

عربستان سعودی یک زن را در ملاءعام در مکه سر برید !رائف بدوی، وبلاگ‌نویس سعودی به اتهام ارتداد به تحمل هزار ضربه شلاق محکوم شده!رکورد تازه عربستان در سال ۲۰۱۴ در زمینه گردن زدن متهمان

عربستان سعودی یک زن را در ملاءعام در مکه سر برید

  • 16 ژانویه 2015 - 26 دی 1393


عکس تزئینی است
فعالان حقوق بشری می‌گویند که مقام‌های عربستان سعودی یک زن را در ملاءعام در شهر مکه سر بریده‌اند.وزارت کشور عربستان اتهام این زن را آزار جنسی و قتل دخترخوانده‌ ۷ ساله‌اش اعلام کرده و حکم صادره درباره او را با جرمی که مرتکب شده، متناسب دانسته است.رسانه‌های عربی نوشته‌اند که لیلا بنت عبدالمطلب باسیم زن برمه‌ای‌تباری است که مقام‌های عربستان روز دوشنبه گذشته در حالی که چهار پلیس او را نگه داشته بودند، در یکی از خیابان‌های مکه با شمشیر سر بریدند.دیده‌بان حقوق بشر قتل این زن را تایید کرده‌ است.


سایت یوتیوب، ویدئویی را که جزئیات بریده شدن سر این زن را نشان می‌داد از سایت خود حذف کرده است.
سازمان دیدبان حقوق بشر می‌گوید که عربستان سعودی در دو هفته نخست سال ۲۰۱۵ میلادی، ۹ نفر، از جمله این زن را اعدام کرده است.
عفو بین‌الملل پیش از این گفته بود که وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی وخیم‌تر شده است.
به گفته این نهاد بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر، عربستان سعودی نه تنها به اصلاحاتی که وعده انجام آن را داده، عمل نکرده، بلکه میزان سرکوب‌ها را هم افزایش داده است.
******************************************************
رائف بدوی، وبلاگ‌نویس سعودی به اتهام ارتداد به تحمل هزار ضربه شلاق محکوم شده و در زندان به‌سر می‌برد. به همین خاطر ۱۸ تن از برندگان جایزه نوبل در نامه‌ای آزادی او را درخواست کردند.رائف بدوی، وبلاگ‌نویس سعودی
رائف بدوی، وبلاگ‌نویس سعودی
به‌گزارش رویترز، نامه سرگشاده برندگان جایزه نوبل،سه‌شنبه ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی‌ منتشر شده و خطاب آن به همکاران علمی‌شان در دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله عربستان است. آن‌ها خواسته‌اند مخاطبان این نامه، علیه حکم شلاق رائف بدوی اقدام کنند.
رائف بدوی ۳۰ سال دارد. او به خاطر صفحه‌ای که در اینترنت تحت عنوان «شبکه عربستان سعودی لیبرال» ایجاد کرده بود و در آن از سختگیری‌های مذهبی انتقاد می‌کرد، بازداشت و محاکمه شد.
بدوی در سال ۲۰۱۲ به اتهام ارتداد، توهین به شخصیت‌های مذهبی، توهین به دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود، راه‌اندازی وب‌سایت برای ایجاد بحث پیرامون وهابیت، تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن امنیت عمومی به ۱۰ سال زندان و تحمل هزار ضربه شلاق و همچنین پرداخت جریمه نقدی‌ معادل ۲۶۷ هزار دلار محکوم شد.
برندگان نوبل حکم قضائی رائف بدوی را «ظالمانه» توصیف کرده و آن را «شوکی برای تمام جهان» خوانده‌اند. آن‌ها گفته‌اند «محدودیت‌های جدی» آزادی بیان و عقیده، جامعه علمی عربستان سعودی را به منزوی شدن تهدید می‌کند.
رائف بدوی در دو جمعه گذشته هر بار ۵۰ ضربه شلاق خورده است و در ماه‌های آینده نیز ۹۰۰ ضربه شلاق دیگر در انتظار اوست.
انصاف حیدر، همسر وی که اکنون در کانادا زندگی می‌کند وضع جسمانی بدوی را وخیم گزارش کرده است.
برندگان نوبل نوشته‌اند چنان‌چه افراد بانفوذ در دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله بتوانند از حق مخالفت دفاع کنند، این پیام شنیده شده است.
آن‌ها تأکید کرده‌اند که زمان برای «تفکر جدید» در عربستان فرارسیده است.
برندگان جوایز نوبل شیمی، فیزیک و پزشکی به همراه جان ماکسول کوتسی، نویسنده اهل آفریقای جنوبی و برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۰۳ این نامه را امضا کرده‌اند.
پیش از این نهادهای حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، گزارشگران بدون مرز و دیدبان حقوق بشر، و همچنین اتحادیه اروپا و دولت آمریکا حکم هزار شلاق وبلاگ‌نویس سعودی را محکوم کرده‌اند.
******************************************************

رکورد تازه عربستان در سال ۲۰۱۴ در زمینه گردن زدن متهمان


بستان سعودی روز چهارشنبه ۱۰ دی ماه حکم اعدام یک تبعه پاکستان را به جرم قاچاق «مقادیر زیادی» هروئین از طریق گردن زدن، اجرا کرد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این کشور طی سال ۲۰۱۴ طریق گردن زدن ۸۳ متهم را به اجرا گذاشته است که نسبت به پنج سال گذشته رکورد تازه‌ای در زمینه اعدام با این شیوه بر جای گذاشته است.
بر اساس این گزارش، اغلب کسانی که در عربستان گردن زده شده‌اند متهم به جرایم مربوط به مواد مخدر بوده‌اند.
سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید عربستان یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار اعدام را در جهان را دارد.
بر اساس گزارش این نهاد بین‌المللی، عربستان در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی ۷۹ اعدام، در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ نیز ۸۲ اعدام داشته است.
این کشور در سال ۲۰۰۹ نیز ۶۹ مورد اعدام داشته است.
عفو بین‌الملل گزارشی در مورد چین که بزرگترین کشور دارای موارد اعدامی‌ در جهان است منتشر نکرده، اما به غیر از این کشور، بیشترین آمار اعدام‌ها در سال  ۲۰۱۴ مربوط به ایران، عربستان و آمریکا بوده است.
این گزارش می‌افزاید شمار اعدامی‌ها در چین موضوعی محرمانه است که منتشر نمی‌شود، اما انتظار می‌رود که در سال ۲۰۱۴، هزاران چینی اعدام شده باشند.
عربستان اجرای احکام اسلامی از جمله حکم اعدام برای جرایمی مانند تجاوز به عنف، ارتداد، جادوگری، قتل و قاچاق مواد مخدر را در قوانین خود دارد.
این کشور سالهاست که به خاطر اجرای احکام اعدام برای این نوع جرایم مورد انتقاد قرار دارد.
در این گزارش، آماری درباره شمار اعدام‌ها در ایران نیامده است، اما نهادهای ناظر، از جمله احمد شهید، گزارشگر سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران می‌گویند که روند صدور احکام اعدام در ایران طی ده سال گذشته روند افزایشی داشته است، به طوری که از ۹۹ مورد در سال ۲۰۰۴ به ۶۸۷ مورد در سال گذشته میلادی رسیده است.

و 70 درصد بازار خودروهای وارداتی کشور در اختیار یک خانواده قرار می‌گیرد.!منار 78 میلیون دلاری نفت را با یک فوت، بالا کشیدند!

0‌ 7درصد بازار خودروهای‌وارداتی در‌اختیار یک خانواده
به گزارش ایسنا، محمد جعفری اظهار کرد: اخیرا گفته شده که طرحی برای محدود کردن واردات خودرو و مشروط شدن واردات به تائیدیه نمایندگی های رسمی خودروسازان خارجی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه تهیه این طرح برخلاف اهداف مدنظر برای انحصارزدایی از بازار خودرو است، خاطرنشان کرد: هم اکنون 70 درصد بازار خودروهای وارداتی مربوط به دو برند هیوندا و کیا است بنابراین اگر واردات این خودروها مشروط به تائیدیه نمایندگی رسمی واردکننده این برندها که مربوط به یک خانواده است، شود، عملا 70 درصد بازار خودروهای وارداتی کشور در اختیار یک خانواده قرار می گیرد.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان ادامه داد: در هیچ کجای دنیا اختیار 70 درصد بازار یک محصول را به یک خانواده نمی دهند و در ایران نیز نباید این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه شورای رقابت به عنوان مسوول بازارهای انحصاری باید به این موضوع ورود کرده و مانع از اجرای یک طرح غیر کارشناسی شود، تصریح کرد: برخی از نمایندگی های رسمی خودروسازان خارجی در جریان اتفاقات سال 1391 و افزایش یکباره نرخ ارز نشان دادند که به هیچ وجه به قواعد بازار رقابتی و حفظ حقوق مصرف کنندگان پایبند نیستند.

*****************************************************

 
گزارش بازرسی کل کشور از فساد در دولت احمدی نژاد
منار 78 میلیون دلاری نفت
را با یک فوت، بالا کشیدند! 
 
 
 
 

بموجب گزارشی که توسط «سازمان بازرسی کل کشور» تهیه و در اختیار «معاون دادستان و سرپرست دادسرای اموراقتصادی» قرار گرفته است، یک دکل 78 میلیون دلاری نفتی در دولتی که رهبر جمهوری اسلامی آن را احیاء کننده شعارهای انقلاب معرفی می کرد بالا کشیده شده است.
دکل نفتی مفقودی ایران «دکل نفتی دین» نام داشته و ظاهرا دلالان آن را به یکی از کشورهای همسایه اجاره داده اند.
برخی از دلالان مشهورنفتی در این ماجرا نقش داشته اند که در جمع آنها فردی بنام «مراد شیرانی» وجود دارد که مورد حمایت «محراب» ازمعاونین اسبق وزارت اطلاعات، «رضا یوسفی» قائم‌مقام سابق ضدجاسوسی وزارت‌ اطلاعات، «قاسم محمودی» مدیرکل سابق انرژی وزارت اطلاعات، «حسینی» با نام مستعار«ولایتی» (شوهرخواهر محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر) که در دوره وزارت حیدرمصلحی مدیرکل انرژی وزارت اطلاعات بوده، قرار داشته است. «حسینی» با نام مستعار«ولایتی» نقش مستقیمی در حمایت از «بابک زنجانی» داشته اما تاکنون از تعقیب قضایی مصون مانده است.
عمق فساد در دوران وزارت اطلاعات «حیدرمصلحی» تا حد خریدن «خودروهای خانوادگی» برای مدیران کل این وزارتخانه توسط دلالان نفتی بوده و حتی برخی از دلالان به حساب بانکی همسران این مدیران پول واریز کرده اند. در گزارش بازرسی کل کشور اسناد دریافت این مبالغ توسط مدیران امنیتی ذکر شده است.
تاکنون دو تن ازمتهمان اصلی پرونده شرکت «تاسیسات دریایی ایران» که از زیر مجموعه های وزارت نفت است بازداشت شده اند. این فساد و غارت در دوران احمدی نژاد و در وزارت نفتی که سردار سرتیپ پاسدار "قاسمی" وزیر آن بوده روی داده است.

بیکاری۸۲‌درصد از زنان سرپرست خانوار !گل گفتن و گل شنیدن سید محمد حسن ابوترابی با خانم های آلمانی!

گل گفتن و گل شنیدن سید محمد حسن ابوترابی با خانم های آلمانی!

خانم « لودیا روت» نایب رییس مجلس آلمان بعدازظهر شنبه با  سید محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رییس اول مجلس شورای  دیدار و گفت وگو کرد.




بیکاری۸۲‌درصد از زنان سرپرست خانوار

شهروند: مشکلاتشان زیاد است، زنان سرپرست خانواری که حالا به گفته معاون رئیس جمهوری، ٨٢‌درصدشان بیکار هستند. زنانی که حالا بیش از گذشته آسیب‌پذیر شده‌اند. می‌گوید زنان بیشتر از مردان در معرض فقر هستند، فقر آنها اما بیشتر از این‌که جنبه اقتصادی داشته باشد، اجتماعی است، روانی است. حالا شهیندخت مولاوردی که به مراسم افتتاح نمایشگاه دهه کسب و کار رفته بود، این مسائل را مطرح می‌کن
429133_586.jpg

بیکاری۸۲‌درصد از زنان سرپرست خانوار

women-3121.jpg
شهروند: مشکلاتشان زیاد است، زنان سرپرست خانواری که حالا به گفته معاون رئیس جمهوری، ٨٢‌درصدشان بیکار هستند. زنانی که حالا بیش از گذشته آسیب‌پذیر شده‌اند. می‌گوید زنان بیشتر از مردان در معرض فقر هستند، فقر آنها اما بیشتر از این‌که جنبه اقتصادی داشته باشد، اجتماعی است، روانی است. حالا شهیندخت مولاوردی که به مراسم افتتاح نمایشگاه دهه کسب و کار رفته بود، این مسائل را مطرح می‌کن

مشکل ناموسی در مدارس سوئد را که به زبان انگليسی است بخوانيد. (اين مطلب برگردان مقاله ای است که در تاريخ ۱۹ ژانويه در سايت مدرسه عالی ملاردالن منتشر شده است).

مشکل ناموسی در مدارس سوئد را که به زبان انگليسی است 


بخوانيد. (اين مطلب برگردان مقاله ای است که در تاريخ ۱۹



 ژانويه در سايت مدرسه عالی ملاردالن منتشر شده است).


ملک سلمان بن عبد العزیز در آینه تصویر




من شارلی نیستم! نگارش : شلومو ساند مترجم : تراب حق شناس


 آیا من آن طور که رئیس جمهور فرانسه بیان کرد، باید شارلی باشم زیرا آنان نماینده کامل آزادی بیان بوده‌اند؟
Jesus Cristo Biblia_0
آیا نه تنها به این دلیل که خود لائیک و بی‌خدا هستم، بلکه به دلیل نفرت عمیقی که نسبت به اصول سرکوبگرانه سه مذهب بزرگ توحیدی موجود در کشورهای غربی دارم، بایدشارلی باشم؟
من شارلی نیستم!
نگارش : شلومو ساند
مترجم : تراب حق شناس
باد گند نژادپرستی در اروپا وزیدن گرفته است. فرقی اساسی وجود دارد بین حمله به یک مذهب حاکم بر جامعه از یک سو، و سوء قصد یا تحریک علیه یک مذهب که اقلیتی تحت سلطه به آن ایمان دارد از سوی دیگر. اگر از بطن تمدن “یهودی – مسلمان” مثلا در عربستان سعودی یا امارات خلیج، امروز اعتراضاتی بلند می‌شود و نیز علیه مذهب مسلطی کههزاران کارگر و میلیون‌ها زن را تحت ستم گرفته هشدارهایی به گوش می‌رسد، ما موظفیم از معترضینی که تحت پیگرد قرار دارند حمایت کنیم. در حالی که می‌دانیم مقامات کشورهای غربی نه تنها به هیچ رو “طرفداران ولتر و روسو” در خاورمیانه را تشویق نمی‌کنند بلکه به‌طور کامل از رژیم‌های مذهبی بسیار سرکوبگر حمایت می‌نمایند.

در نقطه مقابل، در فرانسه یا دانمارک، در آلمان یا اسپانیا که میلیون‌ها کارگر مسلمان زندگی می‌کنند و غالبا کارهای دشوار و دردآور را بر عهده دارند و در سطوح پایین جامعه زندگی می‌کنند، قبل از اینکه اسلام را مورد انتقاد قرار دهیم باید بسیار مواظب و محتاط بود. به‌خصوص نباید به ریشخندهای وقیح دست زد. من امروز به ویژه پس از این کشتار وحشتناک، جانب مسلمان‌ها را دارم که در گتوهای حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و با این خطر مواجه‌اند که قربانیان بعدی کشتاری باشند که در “شارلی ابدو” و در فروشگاه “هیپر کاشر” رخ داد. برای من همچنان مدل و مرجع اصلی چارلی چاپلین بزرگ است که هرگز فقرا و بینوایان را به مسخره نمی‌گرفت.
متن کامل را در لینک ذیل جستجو کنید
من"شارلی"نیستم من ایرانی ام.حال ما درآسمان خوب است؛حال شما درپاریس چطور؟
پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر
از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل۴۶ مسافرغیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند.[۱] این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است
بازگشت ناو وینسنس از خلیج فارس به سن ...
در ساعت ۱۰:۲۲ ناو جنگی وینسنس آمریکا به حریم آب‌ّهای ایران وارد شده بود،[۹] به دستور ناخدا ویل راجرز، فرمانده ناو وینسنس، موشک استاندارد ۲ را به سوی پرواز ۶۵۵ شلیک کرد. ناگهان هواپیما از صفحه رادارهای زمینی محو شده و در آب‌های خلیج فارس سقوط کرد
----------------------
امروز بسیاری می‌گویند «من شارلی هستم»، ولی وقتی که در تاریخ 12 تیر ماه 1367 هواپیمای مسافربری ایران‌ایر  بر فراز خلیج فارس توسط کشتی جنگی امریکائی ساقط شد و 290 سرنشین آن از جمله 66 کودک کشته شدند ، چند نفر گفتند "من ایرانی هستم". به نقل ازعلی صدارت
-----------------------
Children wittnessing devastation of their homes....
من"شارلینیستم من  کودک فلسطینی ام
من"شارلینیستم من مادر فلسطینی ام
وقتی  آندرس برویک، راستگرای افراطی نروژی، برای پاک کردن چهرۀ اروپا از مسلمانان 77 نفر را وحشیانه به قتل رساند، چند نفر  گفتند "من مسلمان هستم"
----------------------------
US kill ten children and 2 women in Afghanistan airstrike in Kunar ...
ما "شارلی"نیستیم ما کودکان افغان هستیم! شما چطور؟

ما"شارلی"نیستیمما قربانیان نظام سرمایه داری هستیم!
Fascism, Odessa, Ukraine, 2014
ما"شارلی"نیستیمما کارگرانِ سوخته درآتشِ نئونازیستهای اُکراین هستیم!
The Israel Lobby Protects Neo-Nazis in Ukraine

Police State Ukraine