نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ مهر ۱۲, چهارشنبه

بیانیه وزارت امور خارجه پیرامون حذف سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه های تروریستی

بیانیه وزارت امور خارجه پیرامون حذف سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه های تروریستی

وزارت امور خارجه

۲۸ سپتامبر ۲۰١۲

وزارت امور خارجه ایالات متحده

دفتر سخنگو

یادداشت رسانه ای

حذف سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه های تروریستی

وزیر امور خارجه ایالات متحده، بنا بر مفاد قانونی، و بر اساس قانون مهاجرت و ملیت تصمیم گرفته است که سازمان مجاهدین خلق (MEK) و حامیان این گروه را از فهرست سازمان‌های تروریستی مشخص شده در ایالات متحده (FTO) خارج سازد، و این سازمان را بر اساس فرمان اجرایی ١۳۲۲۴ به عنوان گروه مشخص شده تروریستی جهانی از این فهرست خارج می سازد. این اقدامات از امروز به اجرا در می آید. دارایی ها و سود حاصل از آن در ایالات متحده یا دارایی هایی مرتبط با آنان که در مالکیت شهروندان آمریکا باشد دیگر مسدود نخواهد شد، و نهادهای فعال در ایالات متحده می توانند بدون نیاز به مجوز به انجام مبادلات بازرگانی با این سازمان بپردازند.
با وجود اقدامات صورت گرفته امروز، وزارت امور خارجه سابقه فعالیت های گذشته این گروه را از یاد نمی برد، فعالیت هایی که به کشته شدن شهروندان آمریکایی در ایران در دهه ۷۰ میلادی انجامید و نیز حمله به خاک ایالات متحده در سال ١۹۹۲ . وزارت امور خارجه همچنین نگرانی های جدی را درباره MEK به عنوان یک سازمان دارد، به ویژه با توجه به اتهاماتی که در زمینه بدرفتاری با اعضای خود داشته است.
تصمیم امروز وزیر امور خارجه با توجه به اعلام علنی سازمان مجاهدین خلق در کنار گذاردن خشونت، عدم ارتکاب اعمال تروریستی در بیش از ١۰ سال گذشته، و همکاری این گروه در تخلیه مسالمت آمیز اردوگاه اشرف، پایگاه سنتی شبه نظامی آن، اتخاذ شد.
ایالات متحده همواره خواست انسانی خود را در پیدا کردن راه حلی مطمئن، ایمن، درباره اردوگاه اشرف، و نیز حمایت از تلاش های صورت گرفته از سوی سازمان ملل برای انتقال ساکنان واجد شرایط اشرف به خارج از عراق ابراز داشته است.

/ درگیریها امروز مردم و نیروی انتظامی





درگیری در تهران و پرتاب گازاشک‌آور از سوی پلیس ضدشورش صدای آمریکا

درگیری در تهران و پرتاب گازاشک‌آور از سوی پلیس ضدشورش

صدای آمریکا : در حالی که خبرگزاری فرانسه از دخالت پلیس ضدشورش در درگیری‌ها و اعتراض‌هایی که صبح امروز مقابل صرافی‌های خیابان فردوسی تهران اتفاق افتاده خبر می‌دهد، یکی از خبرگزاری‌های ایران نیز اعلام کرده که بخشی از بازار تهران بسته شده است.
خبرگزاری فرانسه از تهران به نقل از شاهدان عینی، خبر داده که صدها پلیس ضدشورش در محله فردوسی تهران حضور یافته و به تمامی مغازه‌های این محله دستور تعطیلی داده است.

بخش مهمی از صرافی‌های تهران در خیابان و میدان فردوسی واقع است.

این دستور پلیس به دنبال اعتراضات نسبت به افزایش نرخ ارز و همچنین بازداشت برخی از معترضان صادر شده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده که پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرده است.

احمد کریمی اصفهانی- دبیرکل جامعه اصناف و بازار، به خبرگزاری مهر گفته که بازاریان تهران «برای تأمین امنیت مغازه‌های خود» اقدام به بستن بخشی از بازار کرده‌اند.

وی همچنین مدعی شده که «یک عده عناصر ناشناس» از بیرون از بازار درپی برهم زدن اوضاع بازار هستند.

این مقام مسئول در بازار تهران همچنین از ارسال «پیامک‌های ناشناس به بازاریان» خبر داده است.

خبر تعطیلی بخشی از بازار تهران، در حالی منتشر می شود که یک سایت خبری مخالف دولت ایران، از «تجمع در اطراف بازار تهران، حضور پلیس ضد شورش و دستگیری گسترده مردم» خبر داده است.

سایت کلمه- نزدیک به فعالان جنبش اعتراضی پس از انتخابات سال ٨٨، نوشته که «پیش از ظهر امروز چهارشنبه، در خیابان‌های ناصر خسرو و اطراف بازار تهران و نیز خیابان فردوسی تعداد قابل توجهی از کسبه و بازاریان دست به تجمع و راهپیمایی زدند و علیه سیاست‌های اقتصادی موجود شعار دادند.»

بر اساس این گزارش، گارد ضد شورش نیروی انتظامی با حضور پرتعداد در خیابان فردوسی و چهارراه استانبول، برخی از حاضران را دستگیر کرده، اما نتوانسته از تجمع در اطراف بازار جلوگیری کند.

شعار علیه احمدی‌نژاد در بازار تهران

شعار علیه احمدی‌نژاد در بازار تهران
دیگربان : سایت محافظه‌کار «فاطر‌نیوز» از سر دادن شعار از سوی «مردم معترض» علیه محمود احمدی‌نژاد در نقاط مرکزی شهر تهران خبر داد.
این سایت روز چهارشنبه (۱۲ مهر) گزارش کرده که معترضان به احتکار کالاها٬ تعطیلی صرافی‌ها و مغازه‌ها علیه احمدی‌نژاد شعار سر داده‌اند.
«فاطر‌نیوز» همچنین ادعا کرده «تعدادی از اراذل و اوباش» در خیابان‌های جمهوری، چهارراه استانبول و خیابان فردوسی به مغازه‌ها حمله کرده و باعث تعطیلی آن‌ها شدند.
این سایت افزوده است: «اراذل و اوباش شیشه‌های برخی مغازه‌ها که در مقابل این خواسته مقاومت می‌کردند را شکسته‌اند.»
از صبح امروز گزارش‌هایی مبنی بر تعطیلی بخش‌هایی از بازار تهران در اعتراض به نوسانات شدید ارز منتشر شده که احمد کریمی اصفهانی٬ دبیرکل بازار و اصناف نیز این گزارش‌ها را تائید کرده است.
آقای اصفهانی همچنین بروز برخی ناآرامی‌ها در برخی مناطق مرکزی شهر تهران را تائید کرده و از پلیس خواسته با کسانی که به گفته وی در پی ایجاد «آشوب» هستند٬ برخورد کند.
این در حالی است که خلیل هلالی٬ رئیس پلیس اماکن عمومی ادعا کرده بازار تهران امروز تعطیل نبوده است.
گروهی از محافظه‌کاران از محمود احمدی‌نژاد با عنوان «مهم‌ترین عامل» نابسامانی بازار سکه و ارز نام برده و معتقدند او با «دامن زدن» به بحران‌های اقتصادی قصد دارد از علی خامنه‌ای انتقام بگیرد.
روز گذشته سه‌شنبه (۱۱ مهر) نیز یحیی آل اسحاق٬ رئیس اتاق بازرگانی تهران بدون آنکه نامی از احمدی‌نژاد ببرد گفته است: «افرادی که آثار تصمیماتشان به کشور لطمه می‌زند، باید محاکمه شوند.»
آل‌اسحاق افزوده است: «فردی که قدرت اداره شرایط بحران را ندارد نباید همچنان بر سر کار خود مشغول باشد.»
وی همچنین اضافه کرده که «کسی حق ندارد منافع ملی را به خطر بیندازد و همان‌طور که در شرایط جنگی افراد بی‌انضباط را به دادگاه نظامی می‌برند، افرادی که آثار تصمیماتشان به کشور لطمه می‌زند، باید محاکمه شوند.»