نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ خرداد ۱۱, دوشنبه

امام مستضعفین !پابرهنگان !!یا "گورفرعون"! هر چه مجلل تر!!





پابرهنگان خبری نیست بلکه با قصری باشکوه روبه‌رو می‌شوید که نمی‌تواند نماد مبارز و مخالف کاخ‌نشین‌ها باشد".




اعدام در ملاء عام مردم جیرفت/ پنج اعدام در ارومیه و مشهد

اعدام در ملاء عام مردم جیرفت/ پنج اعدام در ارومیه و مشهد

Halil20156182515909
سازمان حقوق بشر ایران، ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۴: بنا به گزارشهای رسمی و غیر رسمی که روز دوشنبه ۱۱ خرداد ماه منتشر شد، ۵ زندانی در جیرفت، مشهد و ارومیه اعدام شدند.
بنا به گزارش روزنامه خراسان، طی روز چهارشنبه ۶ خرداد ماه یک زندانی با اتهام قتل عمد در محوطه زندان مرکزی مشهد (وکیل‌آباد) از طریق چوبه دار اعدام شد.
در گزارشی دیگر تارنمای هرانا خبر از اعدام ۴ زندانی با جرایم مربوط به مواد مخدر در سحرگاه دوشنبه ۱۱ خرداد ماه در محوطه زندان مرکزی ارومیه (دریا) داده است.
این چهار زندانی اردلان راهدار، محمد رشید راهدار، حبیب راهدار و شیرزاد رشیدی نام داشته و سه نفر اول پسر عمو بوده‌اند.
رسانه‌های رسمی و مقامات قوه قضائیه تاکنون در مقابل این اعدامها سکوت کرده‌اند.
همچنین  صبح روز دوشنبه ۱۱ خرداد ماه یک زندانی با اتهام تجاوز به عنف در ملاء عام مردم جیرفت و در مقابل دیده‌گان کودکان این شهر از طریق چوبه دار اعدام شد.Halil2015618727856

Halil20156182355749 Halil20156182313585 Halil20156182235617 Halil20156181925443 Halil20156182039311 Halil20156182119337 Halil20156182158294 Halil20156181846539 Halil20156181729422 Halil20156181649753 Halil20156181615136 Halil20156181541625 Halil20156181427123 Halil20156181318866 Halil20156181244561 Halil20156181121296 Halil20156181039658 Halil2015618922621 Halil2015618843219 Halil2015618644681 Halil2015618557926 Halil2015618526681 Halil2015618122129 

(جور محمود به ز مهر حسن) پاسخ هادی خرسندی به شاعر «چلغوز» و «پفیوز»

در جریان هستید که یک مصراع دستکاری شده سعدی پشت یک وانت در تهران چه جنجالی به بار آورده.
(جور محمود به ز مهر حسن
اگر در جریان نیستید توی همین خودنویس پیدایش می‌کنید. 
«خاموشی» را صلاح ندانستم، چرا که شاعر پاسخگو را چندان ابله نیافتم که بی‌شرم.

جوابی به چلغوز آدمیزاد!

----------------------

شاعر خوش‌به‌حال را از من


دو کلام مشخص و روشن


اولا ایمنی همینت بس

که جواب تو هست در محبس!


تا که عالی پیام زندانیست

بهر تو نوبت درافشانیست


نیست هالو که پاسخت گوید

آب از شعر و از رخت شوید


تازه آزاد هم که شد چه بسا

ندهندش توان بانگ رسا


مثل تو تا که شاعران هستند

که زبانچرب و روغنی دستند،


کی به هالو دهند فرصت جیک

پس در آغاز، خدمتت تبریک!


بعد، چلغوز داده ای بیرون

از دهان؟ مرغ گشته ای وارون!


مرغ از انتها، تو از آغاز

ماکیان از نشیب و تو ز فراز


بعد گفتی که خلق چلغوز است

لابد این نیز کشف امروز است



خلق چلغوز و دزدکی پفیوز*

خس و خاشاک بود تا دیروز


وای، چلغوز شد خس و خاشاک؟

واقعاَ آفرین به این ادراک


خلقِ «متشکریم روحانی»

گشت چلغوز با چه آسانی!


شاعرا! خلق، ملت است، همه

 بند کردی چرا به این کلمه؟


پس قیاسِ به نفس فرمودی

چونکه قدری فرا-فکن بودی


بابت پاچه خواری حسنی

این میان کرده ای فرا فکنی


پشت وانت نوشته شد مصرع

تو پریدی ز جا که عً عً عً!


بابت این فجایع بشری

شاعر خوش سخن بشد حشری


کک به تنبان روزگار افتاد

بند تنبان او بکار افتاد


خواست ثابت کند که آن محمود

پتیاره تر از حسن هم بود


غافل از اینکه زیر حکم «ولی»

چه علی خواجه و چه خواجه علی


هرکسی شد رئیس جمهوری

حقنه گشته به خلق ما زوری



«ولی» آنکس که بوده منظورش

کرده شخصاَ رئیس جمهورش


بعد «منصوب» کرده یارو را

نصب کرده به خیک ما او را


همه مانند هم، به فرموده

همچو پشگل میان یک روده


همه شان ذوب در ولایت او

همگی نوکر حمایت او


کارگزار رژیم آدمکُش

دل به اعدام انقلابی خوش


همگی پاپی حجاب زن اند

از ابول تا حسن، ابوالحسن اند


نیست فرقی میانشان چندان

مگسانند دور یک قندان
آن یکی داشت اندکی انصاف

دیگری اندکی مزاجش صاف


یکی اخلاق داشت، مردمدار

آن یکی پخمه، آن یکی طرار


آین یکی قهرمان خوشرقصی

فرق هاشان خصوصی و شخصی


هست توفیرشان به جزییات

کلهم اجمعین سه تا صلوات!


شاعرا، تو به خلق نزدیکی

وصل بر او ز راه باریکی!


اگر از او جدا هم افتادی

بار چلغوز آدمیزادی!


«دولت بی مهار و بی باور»

«دولت نخبه کش، گدا پرور»


آنچه گفتی ز دولت محمود

شامل دولت حسن هم بود


هر دو تا را فقیه زائیده

دوقلوی بهم نچسبیده


هر دو از سوی رهبر آمده‌اند

هر دو از یک خلا درآمده‌اند


پس رها کن سخن سرائی را

نوش جانت، بخور سه تائی را!

دانه درشت ها رودخانه زردبند را خشک و با سندسازی حریم آن را تصرف کرده‌اند

دانه درشت ها رودخانه زردبند را خشک و با سندسازی حریم آن را تصرف کرده‌اند

 اتفاقاتی در  ۱۵ سال گذشته رخ داده که فاجعه‌آمیز بوده و اراضی ملی و زیست‌محیطی تصرف شده‌اند و تغییر کاربری پیدا کرده‌اند. همچنین تجاوز به حریم رودخانه نیز زیاد رخ داده است.

اداره منابع طبیعی درباره زمین‌خواری هزار و پانصد و پنجاه پرونده تشکیل شده است، افزود: از این میزان پرونده توانستیم، ۵۸ هکتار از اراضی تصرف شده را آزاد کنیم. که ارزش ریالی آن ۳۵۲ میلیارد تومان است.
 ۱۱۷ هکتار در عرصه ملی محیط زیست دخل و تصرف داشتیم که ۲۰۲ پرونده درباره آن تشکیل شده که تنها ۶ پرونده از آن باقی مانده است.
در حوزه راه و شهرسازی استان نیز در سال گذشته ۱۸۵ پرونده تشکیل شده که ۱۷۸ پرونده حکم دریافت کرده‌اند. در این پرونده‌ها ۴ هکتار از اراضی آزاد شده که مبلغ آن ۲۴۴ میلیارد تومان بوده است.
وی  تاکید کرد: ۲۳۲ پرونده نیز در امور آب تشکیل شده که از این میزان برای ۳۷ پرونده رای صادر شده و ۱۹۲ پرونده در دست بررسی است و ارزش ریالی پرونده‌های صادر شده ۵۵۰ میلیارد تومان بوده که به بیت‌المال بازگشته است.
فرماندار شمیرانات با اشاره به اینکه در حوزه جهاد کشاورزی دو هزار و هشتصد پرونده تشکیل شده که ۲۸۵ پرونده حکم دریافت کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۲۶۳ پرونده اجرایی شده و توانستیم ۵۸ هکتار از اراضی را که تغییر کاربری داده شده بودند، به حالت زارعی بازگردانیم.
وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۱۴۵ هکتار از اراضی تصرف شده، آزاد و ۳۵ هکتار از اراضی دوباره زراعی شده‌اند، گفت: مبلغ ریالی آنها ۷هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون  تومان بوده است و ما هنوز ۲۰۰ هکتار زمین داریم که تعیین تکلیف نشده است.
وی با اشاره به لزوم تقویت قانون درباره برخورد با متخلفان زمین‌خواری گفت: کسی را داشته‌ایم که با جعل سند زمین را تصرف کرده است، اما در نهایت شهردار منطقه محکوم شده و به زندان رفته است.
وی  با اشاره اینکه افرادی هستند که رودخانه زردبند را خشک و با سندسازی حریم آن را تصرف کرده‌اند، افزود: همچنین افراد دانه ‌درشتی هستند که وقتی به آنها اعتراض می‌کنیم مدعی هم می‌شوند و توانسته‌اند ۲۰ -۳۰ هکتار را تصرف کنند.
خان محمدی افزود: تلاش‌هایی که انجام دادیم، سبب شده است که در یک سال گذشته مورد جدیدی به پرونده زمین‌خواری اضافه نشود. سیاست‌مان بر این بوده که شهرداری شمیرانات به گونه‌ای عمل کند که ساخت وسازهای غیر مجاز کاهش پیدا کند و به حق شهردار منطقه خوب عمل کرده است.
فرماندار شمیرانات با اشاره به تصرف زمین از سوی نیروهای مسلح گفت: ۸۱۴ هکتار زمین توسط نیروهای مسلح تصرف شده و به دور آن سیم خاردار کشیده‌اند. البته می‌توانند با طی مراحل قانونی آن مقدار زمینی که نیاز دارند را حفظ کنند، اما نباید عملی غیرقانونی انجام شود.
خان محمدی تاکید کرد: ما نسبت به سال گذشته ۵ درصد پیشرفت کار داشته‌ایم و باید به سمتی پیش برویم که منطقه را برای افراد سودجو ناامن کنیم.

یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت







واردات کاشی چینی، 10 کارخانه یزد را تعطیل کرد

 مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری یزد گفت: 10 کارخانه تولید کاشی در یزد تعطیل شده که علت اصلی آن ورود کاشی های چینی به بازار استان است.

به گزارش ایرنا ، احمد ترحمی بهابادی روز دوشنبه در جمع اعضای کمیسیون فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد افزود: اکنون افزون بر 20 میلیون مترمکعب کاشی مناسب و دارای برند یزدی در کارخانجات دپو شده و بازار فروش ندارند که علت اصلی آن بی توجهی به کاشی داخلی و استفاده از مشابه غیرمرغوب خارجی است.

وی همچنین از ورود برخی ملزومات پزشکی قاچاق با کیفیت پایین به یزد خبر داد و گفت: هر چه سریعتر باید برای این موضوع و پیشگیری از خطرات احتمالی آن فکر اساسی کرد.

این مسوول اظهار کرد: ورود این گونه کالاهای قاچاق لطمات جبران ناپذیری را به جان مردم می زند و در این خصوص مهم هرگونه کوتاهی خیلی خطرناک است و باید برای حل ان فکر اساسی کرد .
 جنوب تهران هستند خانه هایی که سبک زندگی در آنها گویا شامل گذشت زمان نشده است.حیاطهای اشتراکی،اتاقهای کوچک فاقد حمام،

 زندگیِ پایین شهری در تهران


















مادر آتنا دائمی : ۱۴ سال حکم داده اند، هنوز حیرت زده ایم

مادر آتنا دائمی : ۱۴ سال حکم داده اند، هنوز حیرت زده ایم


آتنا دائمی، فعال مدنی که از ۲۹ مهرماه سال گذشته در زندان به سر می برد از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۱۴ سال زندان محکوم شده؛حکم سنگینی که مادرش می گوید هم آتنا و هم خانواده اش را شوکه کرده و به هیچ عنوان تصورش را نمی کرده اند.
برخی وب سایت ها پیش از این حکم آتنا دائمی را ۷ سال اعلام کرده بودند اما معصومه نعمتی، مادر او در مصاحبه با روز اعلام کرد که حکم این فعال مدنی ۱۴ سال زندان است و به آنها گفته شده ممکن است براساس قانون جدید در دادگاه تجدیدنظر به ۷ سال کاهش یابد.
آتنا دائمی، فعال مدنی و حامی کودکان کار است. دختر جوان ۲۶ ساله ای که در زندان اوین به سر می برد. مادراو امروز پس از ملاقات کابینی در مصاحبه با روز می گوید: آتنا روحیه خوبی ندارد امروز که ملاقات کردیم حالش اصلا خوب نبود از حکم سنگینی که صادر کرده اند، شوکه بود. ما هم شوکه هستیم. نه آتنا و نه ما اصلا فکر نمی کردیم چنین حکمی بدهند. آخر دختر من چکار کرده که ۱۴ سال حکم بدهند؟ ۱۴ سال! شوخی است؟ امروز که آتنا را کابینی دیدیم حالش اصلا خوب نبود، خونریزی معده کرده، به بهداری زندان منتقل شده بوده و به او سرم زده بودند. حالا قرار است از آقای خدابخشی نامه بگیریم و درخواست کنیم اجازه بدهند آتنا را پیش دکتر متخصص ببریم. نمی دانیم هنوز اجازه خواهند داد یا نه.
معصومه نعمتی می گوید: آتنا هیچ کاری نکرده که مستحق زندان باشد، او در باشگاه انقلاب کار می کرد، از صبح تا شب کار می کرد.صبح ها پدرش او را می رساند و عصرها هم می رفت دنبال او و با هم برمی گشتند خانه. وقتی آتنا را بازداشت کردند من از او سوال کردم تو چکار می کنی؟ اینها چرا توراگرفته اند؟ گفت من کاری نکرده ام و نمی کنم فقط از کودکان کار حمایت می کنم. واقعا هم همین طور بود، دختر من حامی کودکان کار است برای کودکان کار در همان محل کار خودش نمایشگاه زده بود، با مسئول آنجا حرف زده بود و نقاشی های این کودکان را همان جا در نمایشگاه می فروخت و هزینه خود همین بچه ها می کرد. خب این که جرم نیست.گفتند رفته به تجمعی علیه اعدام،بعد گفتند به تجمع کوبانی رفته. اگر هم رفته بود که جرم نبود، ۱۴ سال برای چی؟ باور کنید ما جا خوردیم، شوکه هستیم هنوز، خود آتنا فکر می کرد نهایت ۶ ماه یا یک سال حکم بدهند و حالا ۱۴ سال داده اند، ولی می گویند در دادگاه تجدیدنظر براساس قانون جدید می شود ۷ سال. آخر این چه حکمی است؟ حتی همان ۷ سال هم خیلی سنگین است.
مادر آتنا دائمی درباره اتهامات منتسب به دخترش که منجر به صدور حکم ۱۴ سال زندان برای او شده توضیح می دهد: ۴ اتهام زدند. گفتند توهین به مقدسات، می دانید برای چی؟ گفتند توی موبایل اش آهنگ های شاهین نجفی بوده و گوش می کرده، اتهام دیگرش اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشورست. گفتند تجمع کوبانی رفته اما نرفته بود توی دادگاه هم گفت که این تجمع مجوز داشته اما من اصلا این تجمع را نرفته ام. قاضی گفت بعد از اعدام ریحانه جباری رفتی تجمع کردی، آتنا جواب داد که من اصلا وقتی ریحانه اعدام شد در سلول انفرادی بودم و اینجا فهمیدم اعدام شده. بعد قاضی گفت موقع اعدام ارژنگ داوودی تو رفتی شلوغ کردی و.. که آتنا گفت مگر ارژنگ داوودی اعدام شده؟ کلا اتهامات و حرف هایی زدند که واقعیت هم نداشت.
او می افزاید: اتهام توهین به رهبری زدند که واقعا نمی دانیم چرا، خود آتنا هم در دادگاه گفت که من به هیچ کسی توهین نکرده ام و نمی کنم. به عنوان اتهام چهارم هم گفتند مخفی کردن ادله جرم. گفتند وقتی یکی از دوستان آتنا بازداشت شده آتنا به خانواده او رمز و پسورد فیسبوکش راداده و گفته صفحه اش را ببندند. این حالا شده مخفی کردن ادله جرم و برای این ۴ اتهام ۱۴ سال زندان داده اند. ما چندبار ملاقات قاضی رفتیم، اصلا به حرف های ما گوش نمی داد. می گفتیم و توضیح می دادیم که این بچه هیچ کاری نکرده، می گفت نه حتما کاری کرده. جای دیگر هم که راهمان نمی دهند برویم، بعد از حکم هم قاضی را ندیده ایم، اصلا وقتی حکم را ابلاغ کردند قاضی کربلا بود.
مادر آتنا دائمی می گوید که تنها خواسته اش آزادی دخترش است: من فقط آزادی آتنا را می خواهم چون بچه ام بی گناه است. او هیچ کاری نکرده، بی خود و بی جهت او را نگه داشته اند. او نباید زندان باشد یک دختر احساساتی با قلب پاک و احساس مسئولیت است که به درد جامعه می رسد من نمی دانم چرا اینکار را با او می کنند، من فقط آزادی اش را می خواهم.