نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

به گزارش خبرنگار «آینده»، در پی بالاگرفتن ابهامات و گمانه زنی ها درباره سرنوشت رییس

دولت و طرح این سوال که آیا آقای محمود احمدی نژاد دوره فعلی را به پایان خواهد برد و یا قبل از فرا رسیدن انتخابات مجلس تحولات مهمی در کشور اتفاق افتاده و دو انتخابات مجلس و ریاست جمهوری همزمان برگزار خواهد گردید، یکی از بزرگان نظام گفته است: اراده نظام بر این قرار گرفته که آقای احمدی نژاد حتی الامکان تا پایان دوره فعلی به مسئولیت خود ادامه دهد، اما نظام دیگر با تخلفات و حاشیه های اطراف ایشان مماشات نخواهد کرد و به هیچ وجه امتیازی به جریان انحرافی درباره تداوم حضور در نظام و انتخابات مجلس داده نخواهد داد.



وی ادامه داد: اما اینکه در ادامه چه اتفاقی بیفتد، به آقای احمدی نژاد نیز بستگی دارد؛ اگر ایشان حاضر شود از این جریان انحرافی و حاشیه ها مسیرش را جدا کرده و به خدمت بدون منت به مردم و ایفای وظایف خود در نظام بپردازد، قطعا تا پایان دوره ریاست جمهوری در مسئولیت باقی خواهد ماند و پس از آن نیز نظام از ایشان به عنوان یکی از مسئولین عالی رتبه سابق حمایت کرده و می‌تواند به فعالیت سیاسی خود ادامه دهد؛ اما اگر وی بخواهد شبیه برخی موضعگیری های اخیر سرنوشت خود را به جریان انحرافی گره بزند و در برابر نظام و دستگاههای قانونی و نظارتی کشور مانند مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و قوه قضاییه بایستد، قطعا نظام با وی مماشات نخواهد کرد و سعه صدری که در حالت اول می توانست شامل وی شود را مشاهده نخواهد نمود.


.دادستان تهران:300 نفر در رابطه با مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند/دانه درست نيستند

8خرداد.دادستان تهران:300 نفر در رابطه با مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند/دانه درست نيستند!


آفتاب/ خبرگزاری فارس

آفتاب: برای 300 متهم در رابطه با قاچاق مواد مخدر و کسانی که حداقل 30 گرم هروئين به همراه داشته‌اند حکم اعدام صادر شده است.
عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران عصر امروز در مراسم توديع و معارفه سرپرستان سابق و جديد دادسرای ناحيه 20 و دادگاه انقلاب با اعلام اين مطلب افزود:‌ امروز دغدغه اول مردم در حوزه آسيب‌های اجتماعی بحث اعتياد و معتادان است.


وی ادامه داد: تحقيقاتی که برخی انجام داده‌اند و پرس‌وجوهايی که انجام شده حاکی از آن است که دغدغه مردم، حضور معتادان در سطح شهر است زيرا نگرانی خانواده‌ها امروز اين است که حضور معتادان در شهر باعث شده که دسترسی به مواد مخدر آسان‌تر باشد.
دادستان تهران با اشاره به حادثه‌ای که چند روز گذشته در استان آذربايجان رخ داد گفت: در اين حادثه فردی معتاد اعضای خانواده خود را به آتش کشيد و باعث مرگ آنها شد که اين مورد به ما بيشتر از گذشته گوشزد مي‌کند که بايد مراقب معتادان باشيم و از پليس توقع داشته باشيم در اين مبارزه جدي‌تر برخورد کند.

دادستان تهران با اشاره به موضوع تصويب فعاليت کمپ‌های نگهداری معتادان که در اواخر سال گذشته به تصويب رسيد، گفت: با توجه به ماده 16 قانون اين کمپ‌ها اين فرصت را ايجاد مي‌کنند تا معتادان از شهر فاصله گرفته و چهره شهر مخدوش نشود.

وی تصريح کرد: اگر مي‌خواهيم در موضوع مبارزه با مواد مخدر موفق عمل کنيم بايد دولت در موضوع ايجاد کمپ‌ها به صورت جدی ورود پيدا کند تا قضات بتوانند معتادان را پس از دستگيری به اين کمپ‌ها اعزام کنند.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به اينکه بحث مواد مخدر روانگردان و صنعتی موضوع مهمی شده است، گفت: در اين باره همه مسئولان دغدغه دارند و بايد دادسرای انقلاب و دادگاه انقلاب سرعت بيشتری به اجرای احکام مربوط به اين پرونده‌ها بدهد.

وی با اشاره به اين مطلب که هنوز دستگيری قاچاقچيان مواد مخدر روان‌گردان قابل قبول نيست، گفت:‌ درست است که دستگيري‌های ما افزايش پيدا کرده است اما هنوز صاحبان کالای قاچاق بزرگ دستگير نشده‌اند.

وی يکی ديگر از مواردی که بايد در حوزه مبارزه با مواد مخدر به آن توجه ويژ‌ه‌ای شود، اشاره کرد و گفت: بايد تلاش شود به اموال محکومان مواد مخدر حمله شود و به قاچاقچيان ثابت شود که اموال آن‌ها از گزند ضبط و توقيف در امان نخواهد بود.


وی گفت: اگر مواد اموال يک قاچاقچی مواد مخدر ضبط شود ديگر او سرمايه‌ای نخواهد داشت تا با آن اقدامات غيرقانونی خود دست بزند، گفت: قطعا يک مالباخته تأديب خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی يکی ديگر از اصول مبارزه با مواد مخدر را بحث پيشگيری از ورود مواد مخدر به کشور عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخلاف آنچه در برنامه چهارم و پنجم توسعه عنوان شده نتوانستيم مبارزه پيشگيرانه‌ای داشته باشيم.

وی گفت: ما بايد تلاش کنيم از حمل و نقل و توزيع مواد مخدر در کشور جلوگيری کنيم و به تمام مسئولان حوزه پيشگيری از توزيع مواد مخدر اين آمادگی را مي‌دهيم که مي‌خواهيم با آنها همکاری کنيم.
دادستان تهران با اشاره به اين مطلب که 300 نفر از افرادی که در بحث مواد مخدر فعاليت داشته‌اند به اعدام محکوم شده‌اند، گفت: متأسفانه در بين اين افراد کسانی که دانه‌درشت باشند به چشم نمي‌خورند و ما بايد تلاش کنيم به سمت کسانی برويم که سردمداران توزيع و حمل و نقل مواد مخدر هستند.
وی همچنين به جريانات پس از انتخابات سال 88 اشاره کرد و گفت: پس از اين انتخابات تصميم گرفتيم بحث جرايم امنيتی را از دادسرای انقلاب جدا کنيم و دادسرای شهيد مقدس را به اين ترتيب افتتاح کرديم.

وی گفت: به زودی هم بحث قاچاق سلاح و قاچاق کالا را از دادسرای انقلاب خارج خواهيم کرد تا در نهايت دادسرای انقلاب دادسرای تخصصی مبارزه با مواد مخدر باشد.

دادستان تهران همچنين به 250 پرونده‌ای که متهمان آن به اعدام و حبس ابد محکوم شده‌اند اشاره کرد و گفت: به تازگی گزارشی از اين افراد تهيه شده و بر اساس اولويت‌بندی به مسئولان قوه قضاييه گزارش شده است.


8 خرداد 1390 2