میکائیل دوس سانتوس در صحنه‌ای از تازه‌ترین ویدئوی داعش
در پی انتشار ویدئویی از بریده شدن سر چند گروگان از سوی اعضای گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مقامات فرانسه تایید کرده‌اند که در این تصاویر، دو تبعه آن کشور بین اعضای داعش حضور دارند.
یکی از این اتباع فرانسه میکائیل دوس سانتوس ۲۲ ساله معرفی شده و نام نفر دوم ماکسیم اوشارد اعلام شده است.
در تازه‌ترین ویدئوی داعش که چند روز پیش منتشر شد، تعدادی از اعضای این گروه در حال بریدن سر یک گروگان آمریکایی و شماری از سربازان زندانی سوری دیده می‌شوند.
گروه موسوم به دولت اسلامی به عنوان بخشی از فعالیت‌های تبلیغاتیش تاکنون چنین ویدئو از بریدن سر گروگان‌های خود را منتشر کرده است.
در اغلب این ویدئوها اعضای داعش صورت‌های خود را کاملا پوشانده‌اند و قابل شناسایی نیستند. در نتیجه، تنها سرنخ قابل توجه، صدا و لهجه فردی بوده است که در بیشتر این ویدئوها حضور دارد و انگلیسی را با لهجه بریتانیایی صحبت می‌کند. او در اغلب این ویدئوها با تهدید، از کشورهای غربی خواسته است که از نبرد با داعش دست بردارند.
اما در تازه‌ترین ویدئو از این دست، برای نخستین‌بار، چند نفر از اعضای داعش بدون نقاب و پوشش صورت دیده می‌شوند و بر اساس آن، مقامات فرانسوی توانسته‌اند که دو شهروند خود را شناسایی کنند.

مقامات فرانسوی می‌گویند که ماکسیم اوشارد بیش از یک سال است در سوریه به سر می‌برد
ماکسیم اوشارد، یکی از اهالی منطقه نورماندی فرانسه معرفی شده که به اسلام رو آورده است و به نام مستعار ابوعبدالله شناخته می‌شود.
همچنین شبکه دو تلویزیون فرانسه گزارش داده است که میکائیل دوس سانتوس را یکی از دوستانش شناسایی کرده و گفته است که خانواده آقای دوس سانتوس بعد از آنکه متوجه شدند او اسلام آورده است، متعجب شدند.
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، خواهان اطلاع‌رسانی بیشتر به خانواده‌ها درباره خطر وبسایت‌های مرتبط با جهادگرایان شده و از خانواده‌های فرانسوی خواسته است تا مانع جذب جوانان به گروه‌های افراطی شوند.
تصور می‌شود که حدود هزار تبعه فرانسه به عراق و سوریه رفته‌اند تا به داعش بپیوندند.